Σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, ως μέτρο αντιμετώπισης της εξάπλωσης του θανατηφόρου ιού Covid-19 και μέχρι σήμερα, αυτό που όλη η κοινωνία αναγνωρίζει ως πραγματικότητα είναι η τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υλοποιούν την επικουρική – υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κρατούν ζωντανή την πολύτιμη σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού.
Η προσπάθεια αυτή αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων τα οποία, έγκαιρα, επεσήμανε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα είναι η αδυναμία πρόσβασης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο.
Προσπαθώντας να απαντήσει στο υπαρκτό αυτό πρόβλημα, η Υπουργός Παιδείας δήλωσε στις 8/4/2020 στη Βουλή ότι «…έχει κατατεθεί με κατεπείγουσα διαδικασία πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops)…» καθώς και ότι «…ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία όλης της χώρας.». ενώ παράλληλα σε αναρτήσεις ιστοσελίδων που ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά ζητήματα διαβάζαμε στις 3/4/2020 την είδηση «Tablet θα δοθούν από το υπουργείο Παιδείας σε όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς διαπιστωμένα τα έχουν ανάγκη γι’ αυτή την χρονική περίοδο που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως διδασκαλία, με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.»
Κι ενώ όλα τα παραπάνω δημιουργούσαν, εύλογα, κλίμα ευφορίας στην κοινή γνώμη, σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ως θετική στάση στο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας μέσα από σειρά αλληλοαναιρούμενων οδηγιών προς τις σχολικές μονάδες, άθελά του αποκάλυπτε ότι όλα τα παραπάνω δεν ήταν παρά ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, ένας εμπαιγμός της κοινωνίας.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης απέστειλε προς τις σχολικές μονάδες πέντε (5) διαφορετικές οδηγίες για να ζητήσει την καταγραφή στο πληροφοριακό σύστημα my school, των Η/Υ που έχουν στη διάθεσή τους για να χρησιμοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στη συνέχεια και στο πλαίσιο των εξαγγελιών για εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών με laptop και tablet αποδόθηκε σε μια επίδειξη κάκιστης άσκησης διοίκησης. Στις 7/4/2020 έστειλε, αρχικά, πίνακα για την καταγραφή αναγκών και στη συνέχεια «κατεπείγον» έγγραφο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα, δίχως να θέτει τα απαραίτητα κριτήρια (όπως όφειλε) με στόχο, όπως ανέφερε: «…να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού. Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)» . Οι σχολικές μονάδες ανταποκρίθηκαν μέσα σε λίγες ώρες με τον κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν εκτεθειμένοι απέναντι στις οικογένειες των μαθητών εξ αιτίας της αδυναμίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εξασφαλίσει για όλους laptop και tablet.
Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, με νέο έγγραφο υπογεγραμμένο από τη Γενική Γραμματέα το πρωί της 9/4/2020 αποκαλύπτεται απολύτως αναξιόπιστο, αφού εμπαίζοντας γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς «διευκρινίζει» ότι «…η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)». Παράλληλα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υλοποιώντας προφορική εντολή από το Υ.ΠΑΙ.Θ. «ορίζουν» τις ανάγκες σε ένα(1) laptop ανά νηπιαγωγείο και σε ένα(1) ανά 45-50 μαθητές σε κάθε δημοτικό σχολείο, ενώ τα δημοτικά σχολεία που είχαν πάρει το «ερμάριο» (πρώην ΕΑΕΠ), δεν θα πάρουν απολύτως τίποτα.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι, πλέον, αμετάκλητα εκτεθειμένη και το μόνο που οφείλει να πράξει ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τον αγώνα μαθητών κι εκπαιδευτικών μέσα σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, είναι αφού ανακαλέσει την τελευταία της εγκύκλιο να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των υπαρκτών αναγκών σε laptop ή tablet των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Οφείλει, επίσης, να σταματήσει τις κάθε είδους «προτροπές» προς τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 και να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που θα παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου». Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις» ούτε με το επικίνδυνο παιχνίδι που επιχειρεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίξει καταφεύγοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό. Τονίζουμε προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου δεν είναι προαιρετική και πολλών ταχυτήτων.
Αυτό ισχύει και για το πιο πλέον πρόσφατο «πόνημα» της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ημερομηνία 9/4 όπου μέσω μιας λογικής του παραλόγου λέει στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ότι μπορούν «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας. Σημειώνεται, εν τούτοις, ότι οποιαδήποτε θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.». Μπορούν δηλαδή να προχωρήσουν (κατά παρέκκλιση ακόμα και των οδηγιών του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ.) σε παράδοση νέας ύλης αλλά αν το κάνουν θα χρειαστεί να επαναλάβουν τα ίδια στους μαθητές τους δια ζώσης όταν λειτουργήσουν και πάλι τα σχολεία. Ουδέν σχόλιο…
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και όλοι οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. που στάθηκαν, στέκονται και θα σταθούν όρθιοι σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση και με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης από την πρώτη στιγμή κρατούν «ανοιχτά» τα σχολεία και ζωντανή την εκπαιδευτική πράξη υλοποιώντας μαζί με τους μαθητές τους με επιτυχία με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καλούμε την πολιτική ηγεσία να δείξει την ίδια σοβαρότητα και το ίδιο αίσθημα ευθύνης. Κυρίως και πάνω απ’ όλα στο δημόσιο σχολείο και τους μαθητές.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη