Thumbnail
Δελτίο Τύπου Φοιτητικών Συλλόγων Πάτρας

Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι της Πάτρας: Μαθηματικού, Βιολογικού, Επιστήμης Υλικών, Μηχανικών Η/Υ, Μηχανολόγων Μηχανικών, Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φαρμακευτικής, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Θεατρικών Σπουδών και ΣΤΕΦ, έπειτα από τις συνεδριάσεις των Διοικητικών τους Συμβουλίων, αποφάσισαν μεταξύ άλλων τα εξής:

«Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε την πανδημία του SARS-CoV-2 να είναι σε εξέλιξη. Η πανδημία αυτού του ιού απειλεί τη ζωή και την υγεία του λαού και της νεολαίας πατώντας πάνω στη χρόνια «πανδημία» του συστήματος υγείας.

Η κατάσταση «πανδημίας» στο σύστημα υγείας έχει υπαίτιο την πολιτική εμπορευματοποίησης της δημόσιας υγείας. Μια πολιτική που υπηρέτησαν και υπηρετούν οι κυβερνήσεις και η ΕΕ αντιμετωπίζοντας την υγεία του λαού σαν «κόστος» μπροστά στο «όφελος» των επιχειρηματικών συμφερόντων στην Υγεία, λογική που φέρνει όλες τις δημόσιες μονάδες υγείας στη σημερινή ανεπαρκή και εγκληματική κατάσταση.

Την ευθύνη αυτής της πολιτικής η κυβέρνηση δεν μπορεί να τη μπαλώσει με τα ανεπαρκή μέτρα που ανακοινώνει (π.χ. 2000 προσλήψεις όταν οι κενές οργανικές θέσεις είναι 30000), ούτε την καλύπτει με την «ατομική ευθύνη» που θέτει ως κύριο για την πρόληψη ή πολλές φορές ακόμα και για την αντιμετώπιση του ιού (!)

Παράλληλα με την έξαρση του ιού βρίσκονται προληπτικά σε αναστολή όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αναδεικνύονται συνεχώς καινούργια ζητήματα όσον αφορά την κατάσταση για τους φοιτητές υπό αυτές τις συνθήκες, αλλά και τις συνθήκες που θα επικρατούν μετά το τέλος της προληπτικής αναστολής.

Οι κατευθύνσεις του Υπουργείου είναι για αξιοποίηση του διαδικτύου με σκοπό, όπως λέγεται, τη συνέχιση των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως. Η αξιοποίηση των τεχνολογιών αποτελεί ένα από τα μέτρα και όχι τη λύση προκειμένου να μπορέσουμε όλοι οι φοιτητές να ολοκληρώσουμε το εξάμηνο μας, δεν μπορεί να αποτελέσει προϋπόθεση ώστε να εξεταστούμε οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου. Για παράδειγμα είναι αδύνατο να γίνουν σωστά μέσω e-learning τα εργαστηριακά μαθήματα, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών έχουν επιστρέψει στον τόπο κατοικίας τους, για πολλούς δεν είναι δεδομένη η πρόσβαση στις πλατφόρμες που προετοιμάζουν τα τμήματα. Το βασικότερο είναι ότι οι σπουδές μας δεν μπορούν να υποκατασταθούν από αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσα! Το μάθημα στο αμφιθέατρο, στην αίθουσα διδασκαλίας, στο εργαστήριο δεν μπορεί επ' ουδενί να αντικατασταθεί από e-learning.

Η αξιοποίηση του e-learning μπορεί να συμβάλει ώστε να ξεκινήσει πιο ομαλά -ή και ενδεχομένως να επιταχυνθεί- η εκπαιδευτική δραστηριότητα μετά τη λήξη της αναστολής, για να ολοκληρωθεί το εξάμηνο. Όμως, το e-learning δεν είναι μονόδρομος για να μη χαθεί το εξάμηνο! Τα ιδρύματα έχουν και στο παρελθόν αντιμετωπίσει το πρόβλημα της προσωρινής διακοπής των μαθημάτων, αξιοποιώντας άλλους τρόπους.

Δεν μας κάνει εντύπωση η πρεμούρα τους για  γενίκευση των ηλεκτρονικών μορφών διδασκαλίας. Οι εξαγγελίες για γενικευμένη "εξ’ αποστάσεως διδασκαλία" έχουν το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Προβάλλεται ως πρόσκαιρη λύση ανάγκης εξαιτίας της τωρινής κατάστασης, ενώ στην πραγματικότητα έρχεται για να μείνει και να γενικευτεί, δηλαδή να πάρουν σάρκα και οστά οι σχεδιασμοί τους ακόμα και για προπτυχιακά εξ’ αποστάσεως με δίδακτρα. Άλλωστε τέτοιες πρωτοβουλίες για "εξ’ αποστάσεως διδασκαλία" με τους φοιτητές πελάτες, θα επιβραβεύονται με βάση τον πρόσφατο νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση αφού είναι στα πρότυπα του «σύγχρονου ευρωπαϊκού πανεπιστημίου» και θα ανεβάζει τις επιδόσεις των τμημάτων στην «αξιολόγηση» με τα στάνταρς των επιχειρήσεων.

Οι επιδόσεις των τμημάτων σε αυτόν των αγώνα «ανταγωνιστικότητας» αποτελούν βασικό άξονα της πολιτικής των κυβερνήσεων και της ΕΕ για το πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Μιας πολιτικής που υπηρετούν πιστά η ΝΔ τώρα και ο ΣΥΡΙΖΑ πριν, που βάζει εμπόδιο στο δικαίωμά μας για μόρφωση με πραγματικά σύγχρονους όρους.

Το προληπτικό κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών που αποφάσισε η κυβέρνηση άμεσα να συνδυαστεί  με την αναγκαία «θωράκιση» των εκπαιδευτικών δομών, να εφαρμοστούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα ώστε να προστατευτεί η υγεία και η ζωή των φοιτητών, των οικογενειών τους.

Παράλληλα είναι απαραίτητο να ληφθούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου, μετά την επανέναρξη της κανονικής λειτουργίας των ιδρυμάτων, να ολοκληρωθεί κανονικά το ακαδημαϊκό έτος για όλους τους φοιτητές, χωρίς να χαθούν μαθήματα, εργαστήρια, πρακτικές κ.λπ.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Να στελεχωθούν πλήρως τα νοσοκομεία, οι Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, να ανοίξουν όλες οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Να προσληφθεί άμεσα το απαραίτητο προσωπικό νοσηλευτών, ιατρών και όλων των ειδικοτήτων. Να μονιμοποιηθούν όσοι εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
  • Δημιουργία υπηρεσίας στα πλαίσια του ΕΣΥ για σχολιατρική υπηρεσία που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της σωστής υγείας όλων των φοιτητών και των καθηγητών, την πρόληψη, την δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
  • Να δοθεί τώρα κονδύλι χρηματοδότησης για τα ιδρύματα προκειμένου να εξασφαλιστούν μέτρα πρόληψης και υγιεινής αλλά και οι αναγκαίες υποδομές και υλικοτεχνικός εξοπλισμός.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την καθαριότητα, τη φύλαξη των Ιδρυμάτων και των εστιών.
  • Να δοθεί μέσω της ηλεκτρονικής γραμματείας η βεβαίωση περάτωσης σπουδών και οποιαδήποτε άλλη αίτηση χρειαστεί και αιτηθεί κάποιος φοιτητής.
  • Να παραταθούν οι προθεσμίες για επανεγγραφή στο εξάμηνο, δήλωση μαθημάτων, δήλωση συγγραμμάτων στον Εύδοξο. Να παραδοθούν ταχυδρομικά τα συγγράμματα άμεσα σε όλους τους φοιτητές δωρεάν σε όποια διεύθυνση ο καθένας επιλέξει με ευθύνη του κράτους.
  • Να προσληφθεί άμεσα μόνιμο προσωπικό, επιστημονικά καταρτισμένο, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά με το άνοιγμα των σχολών. Να καλυφθούν άμεσα όλες οι ελλείψεις εργαστηρίων.
  • Άμεση λήψη ενισχυτικών μέτρων όπως μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις, που θα αποθηκεύονται στις αντίστοιχες πλατφόρμες του e-class για όλα τα μαθήματα. Να υπάρχει η δυνατότητα μέσω του open e-class, υποβολής διευκρινιστικών ερωτήσεων και απαντήσεων για το κάθε μάθημα.
  • Να δοθεί ηλεκτρονικά όλο το απαραίτητο βοηθητικό υλικό (σημειώσεις, διαφάνειες κ.λπ.).
  • Ιδιαίτερα για  τα εργαστηριακά μαθήματα που δεν μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά θα πρέπει να υπάρξει άμεση ανακοίνωση μέτρων από τη διοίκηση του πανεπιστημίου και το τμήμα ώστε με τις κατάλληλες προσαρμογές να διασφαλιστεί ότι δε θα χαθεί το εξάμηνο και θα εξεταστούμε σε πράγματα που έχουμε διδαχθεί, χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στη μόρφωσή μας.
  • Να αναβαθμιστούν άμεσα εργαστήρια, αίθουσες, υποδομές, ώστε, όταν ξαναλειτουργήσουν κανονικά τα Ιδρύματα να μπορούν να καλύψουν τις νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει.
  • Το υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει σε όλους τους φοιτητές τη δωρεάν πρόσβαση σε γρήγορο internet προκειμένου να είναι εφικτή η παρακολούθηση των μαθημάτων.
  • Με ευθύνη της κυβέρνησης θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα όλες οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε κάθε φοιτητής να έχει όλα τα εχέγγυα προκειμένου να μπορεί να ανταποκρίνεται στον εκάστοτε τρόπο οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δε γίνεται να μιλά η κυβέρνηση ελεύθερη πρόσβαση στη διαδικτυακή εκπαίδευση ενώ δεν είναι δεδομένο πως όλοι οι φοιτητές διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Άμεσα να χορηγηθούν δωρεάν συσκευές (tablet, laptop) σε όσους φοιτητές δεν έχουν, ως αναγκαία εργαλεία για την εκπαίδευσή μας.
  • Διπλή εξεταστική για όλους τους φοιτητές.
  • Να καταχωρούνται και να βαθμολογούνται ηλεκτρονικά εργασίες.
  • Τώρα αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων και των Τμημάτων στο ύψος των σύγχρονων αναγκών μας.
  • Να ανασταλεί  η πληρωμή διδάκτρων και τελών για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.
  • Έκτακτο επίδομα στους φοιτητές που σπουδάζουν σε άλλη πόλη από τον τόπο κατοικίας τους για το διάστημα που τα Ιδρύματα δε λειτουργούν.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου για λεωφορεία, τρένα και πλοία ώστε να διευκολυνθούν όσοι φοιτητές το επιθυμούν να επιστρέψουν στις οικογένειες τους.
  • Εξασφάλιση έκτακτων αδειών ειδικού σκοπού με αποδοχές για όσους εργαζόμενους χρειαστεί να μείνουν σπίτι για τη φύλαξη παιδιών ή ασθενών ή για να προστατευτούν οι ίδιοι και οι οικείοι τους.
  • Κυβέρνηση, Υπουργείο και διοικήσεις Τμημάτων - Ιδρυμάτων να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα πρόληψης, καθαριότητας, υγιεινής για τους χώρους. Να πραγματοποιούνται τακτικές απολυμάνσεις.
  • Δωρεάν εκτέλεση του τεστ για τον Covid-19.
  • Αυξημένα μέτρα υγιεινής και πρόληψης στις φοιτητικές λέσχες εστιών και Πανεπιστημίων με μονιμοποίηση του προσωπικού τους και πρόσληψη νέου για να μην επιβαρυνθούν οι εργαζόμενοι. Λειτουργία με ωράριο που θα αποτρέπει τη μεγάλη συνάθροιση. Οι φοιτητές να παίρνουν το φαγητό τους συσκευασμένο.

Στηρίζουμε τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζόμενων στα νοσοκομεία της χώρας. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στα αιτήματα και τους αγώνες των υγειονομικών!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα