Εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση: Οδηγίες προς διευθυντές σχολείων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Η ασύγχρονη εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/τριες Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων - Νέα εγκύκλιος της υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη

Εγκύκλιο με σαφείς οδηγίες υπέγραψε η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη για την υλοποίηση προγραμμάτων Ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες προς όφελος των μαθητών/τριών.

Ειδικότερα:

Ειδικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου οι πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δύνανται να αξιοποιηθούν παράλληλα και επικουρικά με την πλατφόρμα σύγχρονης εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ.

Για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.

Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το παρόν έγγραφο οδηγιών.

Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα υποστηριχθούν για την ψηφιακή πλατφόρμα e-me και για την ψηφιακή πλατφόρμα e-class από τα αντίστοιχα κέντρα εξυπηρέτησης (Help Desk).

Για τον λόγο αυτό καλούνται οι Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας όλης της χώρας, μέσω των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, να συντονίσουν τη διαδικασία και να παρέχουν κάθε απαραίτητη διευκόλυνση προς τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους ώστε έως και την Τρίτη 24/3/2020 να έχουν ολοκληρωθεί οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες που απαιτούνται για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπως περιγράφονται παρακάτω.

Ως προς τη διαδικασία για τη δημιουργία των ψηφιακών τμημάτων και την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επισημαίνονται τα εξής:

A. Τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμών και ψηφιακών τμημάτων

Βήμα 1.

Ο/η Διευθυντής/ντρια κάθε σχολικής μονάδας ορίζεται υπεύθυνος ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον ίδιο και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.).

Η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης αναλαμβάνει με εξ αποστάσεως εργασία, να προσφέρει τεχνική υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας όπως περιγράφεται παρακάτω.

 Για λόγους ορθολογικής κατανομής των εργασιών της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης προτείνεται η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης να στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς διαφορετικούς από εκείνους που έχουν οριστεί ή πρόκειται να οριστούν στην ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σε όποια Περιφερειακή Δ/νση λειτουργούν «πόλοι καινοτομίας» προτείνεται να αξιοποιηθούν κατά προτεραιότητα.

 Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα υποστηρίζει και θα συντονίζει α) τόσο την ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης όσο και β) την ομάδα υποστήριξης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της σχολικής του μονάδας. Ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ των ομάδων

 Η ομάδα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης κάθε σχολικής μονάδας για την υποβολή ερωτημάτων και για την επίλυση προβλημάτων δύναται να ανατρέχει στα ειδικά κέντρα απομακρυσμένης βοήθειας (Help Desk) για τις πλατφόρμες e-me και eclass που έχουν δημιουργηθεί για αυτό τον σκοπό (βλ ενότητα Ε των οδηγιών)

Με τη συνδρομή της ομάδας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της κάθε σχολικής μονάδας ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα

Βήμα 2

Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας κάθε σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν διαθέτουν ήδη, αποκτούν κωδικούς πρόσβασης για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Βήμα 3

Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν την πλατφόρμα την οποία θα αξιοποιήσουν (e-me ή eclass) και δημιουργούν το/τα ψηφιακό/ά τμήμα/τα στα οποία στη συνέχεια εντάσσουν τους μαθητές/τριές τους. Προτείνεται να δημιουργηθούν από κάθε εκπαιδευτικό περισσότερα από ένα ψηφιακά τμήματα, κατ’ αντιστοιχία του αριθμού τμημάτων στα οποία διδάσκουν. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τον Διευθυντή / τη Διευθύντρια για την πλατφόρμα που επέλεξαν μέσω email στο οποίο επισυνάπτουν τον σχετικό σύνδεσμο – Link.

Βήμα 4

Με ευθύνη του Διευθυντή/τριας ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κάθε άλλου πρόσφορου μέσου: α) για τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών/τριών στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση β) για την πλατφόρμα που αξιοποίησε ο κάθε εκπαιδευτικός για την δημιουργία του ψηφιακού τμήματος κοινοποιώντας τον σχετικό σύνδεσμο Link. γ) για την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019. https://register.sch.gr/students/admins/studentsNew.php

Βήμα 5

Οι γονείς/κηδεμόνες, με ευθύνη του Διευθυντή, μεριμνούν για την εγγραφή των μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Με την εγγραφή τους οι μαθητές/τριες αποκτούν μαθητικό λογαριασμό ΠΣΔ μέσω του οποίου έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στη σελίδα https://register.sch.gr/students/ .

Βήμα 6

Οι μαθητές/μαθήτριες με την βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων μετά την απόκτηση λογαριασμού από το ΠΣΔ (από το πρώτο βήμα) εισέρχονται για μια φορά στην πλατφόρμα που έχει επιλεγεί από τους εκπαιδευτικούς (από το Βήμα 4β)) ώστε στη συνέχεια να γίνουν μέλη των ψηφιακών τμημάτων από τους εκπαιδευτικούς και τον Δ/ντή.

Βήμα 7

Ο Δ/ντής μετά την απόκτηση του λογαριασμού ΠΣΔ από τους μαθητές: α) εισέρχεται στη σελίδα διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών που διαθέτει στο ΠΣΔ https://register.sch.gr/students/admins/ , και β) επιλέγει τους/τις μαθητές/τριες μίας τάξης και γ) αποστέλλει τους λογαριασμούς ΠΣΔ των μαθητών/τριών της τάξης αυτής στον/ στους εκπαιδευτικούς της τάξης που διδάσκει/ουν τα μαθήματα.

Βήμα 8

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης συνδέονται στην πλατφόρμα επιλογής τους (e-me ή eclass) χρησιμοποιώντας τον υπηρεσιακό λογαριασμό που έχει ο καθένας στο ΠΣΔ (@sch.gr). (σχετικές οδηγίες υπάρχουν εντός της σελίδας διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών https://register.sch.gr/students/admins/ ). Βήμα 9 Οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν το/τα ψηφιακό/α τμήμα/τμήματα στην πλατφόρμα επιλογής τους (e-me ή e-class) και προσκαλούν σε αυτές τους/τις μαθητές/τριες με βάση τα ονόματα χρήστη (usernames) που τους έστειλε ο Διευθυντής/τρια του σχολείου. Οι μαθητές αποδέχονται τις προσκλήσεις και αυτομάτως εντάσσονται στο αντίστοιχο ψηφιακό τμήμα του/των εκπαιδευτικών

Δείτε αναλυτικά τις οδηγίες εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ - ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: 

Το επιμορφωτικό σεμινάριο στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης που αφορά και μοριοδοτεί Διευθυντές - Γίνεται εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και από το σπίτι

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

atm_trapeza
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Οι αδικαιολόγητες χρεώσεις από τις ελληνικές τράπεζες αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα για τους καταναλωτές
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Καρκίνος Παχέος Εντέρου
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
eythymios_lekkas_2012019.jpg
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
Τι λέει ο Ευθύμης Λέκκας και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος για τους δυο απανωτούς σεισμούς που ανησύχησαν την Αθήνα
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου