"Το Υπουργείο να σκεφτεί σοβαρά την περικοπή της ύλης και να μην σκέφτεται την μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη"
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων: Εκπαίδευση, Πανδημία και εξ’ αποστάσεως διδασκαλία

Συνάδελφοι\ισσες, ξεκινά από σήμερα – σύμφωνα με το Υπουργείο – η διαδικασία για την εξ' αποστάσεως διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία. Το εγχείρημα ξεκινά με την Γ ' Λυκείου, και ως το τέλος της εβδομάδας, αρχές της επόμενης, και με τις άλλες τάξεις όλων των βαθμίδων.

Πολλοί θα πουν πως κάτι πρέπει να γίνει, αφού δεν είμαστε σε διακοπές, ώστε τα μαθήματα να τελειώσουν κανονικά και φυσικά οι μαθητές να μην αποσυντονιστούν.

Προκύπτουν όμως πολλά και σοβαρά προβλήματα με την απόφαση αυτή του Υπουργείου, όπως:

    Ο εξοπλισμός που χρειαζόμαστε, πολλά σχολεία έχουν παλιούς υπολογιστές μην μπορώντας να τρέξουν την πλατφόρμα. Οι συνάδελφοι, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το σοβαρότερο όλων όμως είναι το ζήτημα της ύπαρξης ενός – έστω και μικρού – ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν και αμέσως τίθεται το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών απέναντι στη νέα μαθησιακή διαδικασία.

  Ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα είναι και ο κατάλληλος χώρος, δηλαδή η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων – όπως το OpenBoard – για να γράψει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.

   Το Υπουργείο δεν θα έπρεπε εδώ και πόσα χρόνια να έχει φτιάξει μια πλατφόρμα και φυσικά να έχει επιμορφώσει του Εκπαιδευτικούς, ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να μπορεί να ανταποκριθεί; Η πλατφόρμα e-class και άλλες πλατφόρμες, είναι διαθέσιμες εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού στο σχολείο της διαζώσης διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», που μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.

  Το Υπουργείο λόγω των παραπάνω, πρέπει να σκεφτεί σοβαρά την περικοπή της ύλης και να μην σκέφτεται την μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη, που μόνο επιπλέον προβλήματα θα δημιουργήσει.

Συναδέλφισσες\οι, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων βλέποντας όλα τα παραπάνω θέτει για άλλη μια φορά ερωτήματα  όπως, 

▪   Πότε επιτέλους θα καταρτιστούν προγράμματα έκτακτης ανάγκης;

▪   Πότε θα διαμορφωθούν σωστά και σοβαρά συστήματα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;

▪    Πότε θα υπάρξουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε εκπαιδευτικά βίντεο, ελεγμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους;

▪   Πότε η πολιτεία θα εξασφαλίσει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν, θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι;

▪   Πότε το Υπουργείο θα πάρει σοβαρά τις θέσεις του κλάδου για επιμόρφωση όλων των συναδέλφων ώστε να είναι ικανοί να ανταποκριθούν πλήρως σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites
Χερσόνησος: Εκτός ένταξης δεκάδες μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες - Ένα εκπαιδευτικό κενό που διαιωνίζεται
Χωρίς τμήματα ένταξης δεκάδες μαθητές στη Χερσόνησο
Χερσόνησος: Εκτός ένταξης δεκάδες μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες - Ένα εκπαιδευτικό κενό που διαιωνίζεται
erasmus
Erasmus+: Εκπαιδευτική ανταλλαγή και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του Γυμνασίου Λ.Τ. Γενναδίου στην Ιταλία
Εκπαιδευτική εμπειρία στην Ιταλία μέσω του προγράμματος Erasmus+ για το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου
Erasmus+: Εκπαιδευτική ανταλλαγή και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του Γυμνασίου Λ.Τ. Γενναδίου στην Ιταλία
markopoulos
Μαρκόπουλος: «Δεν είναι εικόνα αυτή για τα ελληνικά πανεπιστήμια… οπισθοχωρήσαμε στην πανεπιστημιακή αστυνομία»
Τα «καρφιά» του είχαν αποδέκτες και την ηγεσία της ΝΔ λέγοντας πως «είμαι βουλευτής» και όχι «σχολιαστής σε πάνελ».
Μαρκόπουλος: «Δεν είναι εικόνα αυτή για τα ελληνικά πανεπιστήμια… οπισθοχωρήσαμε στην πανεπιστημιακή αστυνομία»
zaxaraki
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την εισαγωγή μαθήματος εργασιακών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Το νέο αυτό μάθημα προτείνεται να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως ένα σημαντικό εργαλείο πρόληψης της εργασιακής...
Σοφία Ζαχαράκη: Σχετικά με την εισαγωγή μαθήματος εργασιακών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση