ΣΕΠΕ Σαλαμίνας: Η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία στο «απόσπασμα»
"Κανείς δεν μπορεί να μένει αμέτοχος στην προσπάθεια υποβάθμισης της χώρας και στην υποχώρηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των πολιτών"

  Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιφέρουν το τελευταίο διάστημα αλλεπάλληλα πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

   Ειδικά με την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων, φάνηκε ξεκάθαρα ότι βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων στο χώρο της εκπαίδευσης, με στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση της και την κατάργηση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της. Η ρύθμιση της κυβέρνησης της Ν.Δ. για εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με τους τίτλους σπουδών των κολεγίων αποτελεί μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης,  που υπονομεύει τα πτυχία των πανεπιστημίων, πλήττει τα μορφωτικά προσόντα και το κύρος των εκπαιδευτικών, απαξιώνει την ίδια την παιδαγωγική λειτουργία και το ρόλο του σχολείου και έχει στόχο μόνο την εξυπηρέτηση της κομματικής πελατείας των ιδιοκτητών των κολεγίων, οι οποίοι εδώ και καιρό έχουν ετοιμάσει το «έδαφος» αγοράζοντας κτήρια σε κεντρικά σημεία της Αθήνας για την επέκταση της δράσης τους .

   Οι πιο ακραία νέο-φιλελεύθερες και νέο-συντηρητικές επιλογές στοχεύουν στη σταδιακή συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης , στη μείωση των κρατικών δαπανών για την Παιδεία, στην επαναφορά της αξιολόγησης-χειραγώγησης. Παράλληλα, επιδιώκεται με ορισμένες πολιτικές επιλογές αλλά και με διάφορες σκόπιμες δηλώσεις των Υπουργών και των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, να προετοιμάσουν το έδαφος για τη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων, την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την συντηρητική οπισθοδρόμηση όσον αφορά τον χαρακτήρα της Δημόσιας Παιδείας Σε όλες τις κυβερνητικές δηλώσεις είναι φανερή η σπουδή για την εφαρμογή της αξιολόγησης, ως ισχυρού εργαλείου για τις περικοπές, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών .«Πληρωμένα» δημοσιεύματα και στημένες "έρευνες" της Κομισιόν για "λίγα παιδιά στην τάξη" και "χείριστες επιδόσεις των μαθητών στη χώρα" φτιάχνουν το κλίμα για την επίθεση. Η αξιολόγηση είναι η μοναδική και συνεχιζόμενη αγωνία και εξαγγελία της Υπουργού Παιδείας, με προφανή στόχο να μετατοπίζει τα αίτια των προβλημάτων της εκπαίδευσης και να αποποιείται τις πολιτικές ευθύνες της. Το υπουργείο και η πολιτική ηγεσία  του σχηματοποιούν μέσα από τις δημόσιες θέσεις τους μια ακραία νεοφιλελεύθερη αντίληψη της οργάνωσης και της λειτουργίας του εκπαιδευτικού έργου , μια αντίληψη που στοχοποιεί τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο

   Την ίδια στιγμή, η εφαρμογή από την Κεραμέως του προσοντολογίου Γαβρόγλου επιβεβαίωσε με τρόπο δραματικό τα όσα το εκπαιδευτικό κίνημα εκτιμούσε από την πρώτη στιγμή που το νέο σύστημα διορισμών και προσλήψεων δόθηκε στην δημοσιότητα.  Οι ανακατατάξεις που φέρνουν οι πίνακες είναι δραματικές,  καθώς πολλοί συνάδελφοι έχουν πέσει από 500 μέχρι και 2000 θέσεις.  Χιλιάδες συνάδελφοι την επόμενη σχολική χρονιά θα βρεθούν εκτός εκπαίδευσης ή θα κληθούν να δουλέψουν και να ζήσουν μακριά από τον σημερινό τόπο εργασίας τους.  Η εφαρμογή του προσοντολογίου τσακίζει τις ζωές χιλιάδων συναδέλφων που βλέπουν τον όποιο στοιχειώδη προγραμματισμό της ζωής τους να ανατρέπεται, συναδέλφων που με αυταπάρνηση έχουν υπηρετήσει επί σειρά ετών τη δημόσια παιδεία σε κάθε γωνιά της χώρας. Πρόκειται για αξιολογική διαδικασία που θα αφήσει βαθιές πληγές σε ολόκληρο το σώμα των  εκπαιδευτικών, στη σχολική ζωή και τη  διδακτική πράξη.

   Στο ζήτημα της ασφάλισης η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιλέγει να «λύσει» για τα επόμενα 50 χρόνια μια και καλή το ασφαλιστικό, παγιώνοντας με τον Νόμο που φέρνει για ψήφιση τις μνημονιακές περικοπές όλων των προηγούμενων αντιασφαλιστικών νόμων, καταδικάζοντας έτσι τους συνταξιούχους της χώρας μας στη φτώχεια και στην εξαθλίωση στο διηνεκές. Εφαρμόζει πλήρως και  ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο τον Νόμο Κατρούγκαλου (Ν4387/16). Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης ΝΔ, επιβεβαιώνει τη στρατηγική της επιλογή για επιβάρυνση των πολλών προς όφελος ελαχίστων. Σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα εργασιακά, όπου μέσα σε εφτά μήνες  η κυβέρνησή Μητσοτάκη έχει υλοποιήσει παρεμβάσεις στα εργασιακά που αφαιρούν δικαιώματα και μέτρα προστασίας των εργαζομένων, το περιβάλλον για τον κόσμο της εργασίας είναι δυσμενές. Η υποβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε. με την κατάργηση της αυτονομίας του, η κατάργηση της αιτιολόγησης των απολύσεων όπως και των μέτρων προστασίας των εργολαβικών εργαζομένων  και η εξουσιοδότηση με τον «αναπτυξιακό» νόμο, ο υπουργός Εργασίας να αποφασίζει ποιες επιχειρήσεις θα μπορούν να μην εφαρμόζουν τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να μειώνουν μισθούς είναι η πραγματικότητα στον ιδιωτικό τομέα, προπομπός αλλαγών και στο δημόσιο.

   Κανείς δεν μπορεί να μένει αμέτοχος στην προσπάθεια υποβάθμισης της χώρας και στην υποχώρηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των πολιτών. Απέναντι στον κρατικό αυταρχισμό, στον θεσμικό νεοσυντηρητισμό και στον οικονομικό νεοφιλελευθερισμό,  η ανάγκη για το «κτίσιμο» ενός μεγάλου μετώπου προστασίας για τις λαϊκές κατακτήσεις, τα δικαιώματα του πολίτη , για τον κόσμο της εργασίας, τα κοινωνικά συμφέροντα  της πλειοψηφίας , την αναγέννησης της ελληνικής κοινωνίας και της χώρας, είναι μεγάλη. Αυτός ο δρόμος περνά και από την ανασυγκρότηση και οργάνωση του εκπαιδευτικού κινήματος .Οι μέχρι τώρα εκπαιδευτικές πολιτικές αναπαράγουν τη βαθειά κρίση στην οποία εξακολουθεί να βρίσκεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί αλλά το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται σε κατάσταση παρατεταμένης απραξίας, με κύριο χαρακτηριστικό την αποχή των συναδέλφων από τις διαδικασίες του κινήματος.  Η ανάγκη του μετώπου των αγωνιστικών δυνάμεων, αλλά και της πλατιάς συμμετοχής στη ζωή και τη δράση των σωματείων του κόσμου της μαχόμενης εκπαίδευσης, που αγωνιά για το μέλλον κι αγανακτεί από τις περιχαρακώσεις στο χώρο του κινήματος είναι τεράστια. Χωρίς την αγωνιστική ενότητα στο κέντρο της συζήτησης δύσκολα θα δημιουργηθεί ένα κλίμα αγωνιστικής ανάτασης.

 

Εμείς συνεχίζουμε  να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε:

  • Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Κατάργηση του προσοντολογίου.
  • Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο .
  •  Κατάργηση του άρθρου 50 για την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με εκείνα των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
  • Εγγραφή στον προϋπολογισμό του κονδυλίου για τον διορισμό των 5.250 εκπαιδευτικών, που τώρα απουσιάζει
  • Εξίσωση δικαιωμάτων μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Ουσιαστική ενίσχυση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων
  • Μέριμνα για την κτηριακή υποδομή των σχολείων
  • Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης
  • Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Να καταργηθεί ο Νόμος Κατρούγκαλου (Ν4387/16). Να μην περάσει ο νέος νόμος Βρούτση.

 

Το επόμενο διάστημα :

  • Σε κοινό βηματισμό με όλους τους εργαζόμενους υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν κοινωνικά αγαθά.
  • Μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές διεκδικούμε πραγματικά δημόσια δωρεάν παιδεία, πτυχία με εργασιακά δικαιώματα, πανεπιστήμια της μόρφωσης και της καλλιέργειας.
  • Καλούμε τα μέλη μας σε μαζική συμμετοχή στην 24ωρη Απεργιακή Κινητοποίηση στις 18 Φεβρουαρίου, απέναντι στον νέο Αντιασφαλιστικό νόμο
  • Καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να προχωρήσει στην κήρυξη απεργίας – αποχής από κάθε αξιολογική διαδικασία, καλύπτοντας τα μέλη της ώστε να μην εφαρμοστεί και περάσει κανενός είδους αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προγραμματισμός και αποτίμηση από τον σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου, χωρίς φόρμες και κουτάκια, ο οποίος θα παραμένει στη σχολική μονάδα και δεν θα κατατίθεται πουθενά, για λόγους ανατροφοδότησης και αναστοχασμού μόνο του Συλλόγου των Διδασκόντων. Καμία εμπλοκή γονέων στις διαδικασίες προγραμματισμού – αποτίμησης των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων.
  • Προτείνουμε την κήρυξη 24ωρης Πανεκπαιδευτικής Απεργιακής Κινητοποίησης  (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ)  το επόμενο διάστημα  για όλα τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»
«Η παραπάνω αποκάλυψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις δραματικές εκκλήσεις των οργανώσεων Γονέων, των συλλόγων εκπαιδευτικών, των μαθητών, σε όλη την...
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»