Thumbnail
Ανακοίνωση

Τα αντιεκπαιδευτικά – αντιασφαλιστικά μέτρα δεν θα περάσουν!

Όχι στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων

Τα δικαιώματα και οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών μπροστά!

Μαχητικοί μαζικοί πανεκπαιδευτικοί αγώνες για τη Δημόσια παιδεία!

Στην εφ΄ όλης της ύλης επίθεση στα λαϊκά δικαιώματα, συνολική πρέπει να είναι η απάντηση!

Εδώ και 6 μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, με την αλλαγή φρουράς στη διακυβέρνηση και συνεχίζοντας τις καταστροφικές πολιτικές όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων,  έχει  περάσει σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους.

Η αντιασφαλιστική πολιτική βαθαίνει

Τέθηκε πρόσφατα σε «διαβούλευση» απ’ την κυβέρνηση της Ν.Δ. το σχέδιο νόμου για ένα «νέο» Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό σύστημα, το τρίτο των τελευταίων δέκα χρόνων, που ακολουθεί το δόγμα και τους στόχους των προκατόχων του, για συρρίκνωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων, με κατεύθυνση να δοθούν στο μέλλον βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Κι όλα αυτά σε συνθήκες παγίωσης των περικοπών στους μισθούς, με μείωση των αποδοχών ακόμα και 40% και με οικονομική αφαίμαξη από έμμεσους και άμεσους φόρους.

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, πιστό στις κατευθύνσεις ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ ακολουθεί κατά γράμμα την λογική της ανταποδοτικότητας και της κεφαλαιοποίησης του νόμου Κατρούγκαλου του ΣΥΡΙΖΑ. Η νέα καταλήστευση-ενσωμάτωση των αποθεματικών των επικουρικών ταμείων στον ΕΦΚΑ ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση – κατάργηση της επικουρικής και του εφάπαξ. Ταυτόχρονα, όχι μόνο βάζει ταφόπλακα στις προσδοκίες για αυξήσεις, αλλά παραπέμπει σε μειώσεις των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων μέχρι το 2060.

Ψεύδεται, λοιπόν, η κυβέρνηση όταν μιλάει για αύξηση των συντάξεων! Το μειωμένο κατά 226εκ. ευρώ (155 εκατ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 71 εκατ. ευρώ για τις επικουρικές) κονδύλι του φετινού προϋπολογισμού είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Επιπλέον, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν δεσμευτεί ότι η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ θα μειωθεί από 17,3% το 2016 στο 14% το 2020, στο 13% το 2025 και στο 12,5% το 2030!  Έτσι οι αυξήσεις στις συντάξεις, που διατυμπανίζει ο Βρούτσης, που υποτίθεται ότι θα πάρουν οι σημερινοί συνταξιούχοι με τις αυξήσεις της ανταπόδοσης για τους έχοντες εργασιακό βίο 30 έτη και πάνω αφορούν πολύ λίγους, αφού κατά κύριο λόγο μειώνει την προσωπική διαφορά, ενώ αφορά ελάχιστους από τους μελλοντικούς συνταξιούχους, αφού με την μακρόχρονη ανεργία την μαύρη εργασία και με τις εργασιακές σχέσεις της εκ περιτροπής εργασίας και της μερικής απασχόλησης, που έχουν κυριαρχήσει, η ασφαλισμένη εργασία των 30 χρόνων, πολύ περισσότερο των 40 χρόνων, αποτελεί όνειρο θερινής νύχτας. Αυτό αφορά όχι μόνο την ελαστική εργασία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και όλους τους συμβασιούχους στο δημόσιο και τους αναπληρωτές στην εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν καταργεί όπως εξήγγειλε, αλλά αντίθετα θωρακίζει και επεκτείνει το ν. Κατρούγκαλου, διατηρώντας όλες τις  αντιασφαλιστικές διατάξεις.

Συγκεκριμένα:

  • Επιβεβαιώνει τη διχοτόμηση της σύνταξης σε «εθνικό» επίδομα πείνας και ανταποδοτική (μη εγγυημένη κρατικά) στο πλαίσιο ενός κεφαλαιοποιητικού συστήματος.
  • Διατηρεί τα εξοντωτικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 για όλους ή στα 62 με 40 χρόνια υπηρεσίας, που ψηφίστηκαν με τον ν.4336/15 (τρίτο μνημόνιο)
  • Διατηρεί τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που έφτασαν στο 50%, καθώς και στο εφάπαξ όπου αθροιστικά οι περικοπές ξεπέρασαν το 40%.
  • Ενσωματώνει το ΕΤΕΑΕΠ (επικουρική ασφάλιση)  στον ΕΦΚΑ  ανοίγοντας το δρόμο για την πιθανή πλήρη κατάργησή του, ενώ εντάσσονται στον ΕΦΚΑ και τα 7 δις αποθεματικά του.
  • Διατηρεί και επεκτείνει τη λεηλασία που έγινε διαχρονικά στα ασφαλιστικά ταμεία (80 δις ευρώ) χωρίς καμία πρόβλεψη για επιστροφή των κλεμμένων.
  • Οι συντελεστές αναπλήρωσης για το ανταποδοτικό μέρος παραμένουν αυτοί  που ορίζει ο νόμος Κατρούγκαλου (εξευτελιστικά περικομμένοι σε σχέση με το παρελθόν) και σε συνδυασμό με το ότι ο συντάξιμος μισθός υπολογίζεται όχι με την τελευταία (καλύτερη) 5ετία αλλά με το μέσο όρο ολόκληρου του εργάσιμου βίου, σφαγιάζουν το σύνολο της σύνταξης – όπως και των μισθών για το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων. Από την άλλη μειώνονται οι εργοδοτικές εισφορές ως «επενδυτικό κίνητρο».
  • Καταργεί οριστικά τη 13η και 14η σύνταξη, που περικόπηκαν με τους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς Νόμους του 2010 – 2012.
  • Όχι απλά δεν επεκτείνονται αλλά δρομολογείται η κατάργηση των ΒΑΕ για μια σειρά κατηγορίες εργαζομένων.
  • Οι υγειονομικές εισφορές καταληστεύονται υπέρ των ιδιωτικών αλυσίδων μέσα από τη συγκρότηση ενιαίας αγοράς υπηρεσιών υγείας ΕΣΥ-ιδιωτών παρόχων-ασφαλιστικών εταιρειών (ΣΔΙΤ).
  • Οι ρυθμίσεις για αυτοαπασχολούμενους & μπλοκάκια είναι μια σαφής επιλογή στην κατεύθυνση ανταποδοτικότητας και ιδιωτικοποίησης της ασφάλισης.

Νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα προωθούνται

Με τις ίδιες βάρβαρες νεοφιλελεύθερες – αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, συνεχίζοντας το έργο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αλλάξουν το DNA του Δημόσιου Σχολείου επιφέροντας αλλεπάλληλα συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας:

  • εφαρμογή του προσοντολογίου – νόμος Γαβρόγλου για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών απαξιώνοντας πτυχία και προϋπηρεσίες,
  • εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων,
  • αμφισβήτηση και κατάργηση των συνδικαλιστών δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών,
  • ιδεολογικού χαρακτήρα παρεμβάσεις σε νεοσυντηρητική – σκοταδιστική κατεύθυνση σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο του σχολείου κ.ά.

Σε αυτό το πλαίσιο προετοιμάζεται το έδαφος για την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, την προώθηση νομοσχεδίου για την επιλογή στελεχών και τις δομές της εκπαίδευσης και την επαναφορά των σχολικών συμβούλων με ρόλο αξιολογητή. Η αξιολόγηση αποτελεί το απαραίτητο εργαλείο για την προώθηση του ταξικού σχολείου της αγοράς, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη σύνδεση της χρηματοδότησής τους με την την αξιολόγηση, τη μέτρηση, κατηγοριοποίηση και σύγκριση των σχολικών μονάδων, την «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από τους γονείς, την εμπέδωση πιο σκληρών εξεταστικών φραγμών (τράπεζα θεμάτων, προτάσεις για περιφερειακές εξετάσεις σε δημοτικό και γυμνάσιο, ορισμός των εισακτέων από τα ΑΕΙ, βάση του δέκα).

Την ίδια στιγμή, η Υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει την κατάτμηση του προγράμματος στα νηπιαγωγεία σε διδακτικά αντικείμενα (σήμερα εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, αύριο ίσως γλώσσα, μαθηματικά, θρησκευτικά) καθώς και πολλαπλού βιβλίου στο νηπιαγωγείο καταπατώντας  τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού το οποίο αποτελεί το πιο κατάλληλο μέσο για την ολόπλευρη νοητική, ψυχοσωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και για τη συγκρότηση των πρώτων του γνώσεων, αξιών, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και στάσεων καθώς και της κοινωνικοποίησης του νηπίου . Ο προσανατολισμός αυτός που θέλει να δώσει η Κυβέρνηση διαμέσου της εισαγωγής διδακτικών αντικειμένων/ειδικοτήτων, τροποποιούν  τη  διδακτική προσέγγιση που  οργανώνεται  σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας ,project,  δραστηριοτήτων έκφρασης και αφορά  μεικτές ηλικίες παιδιών.

Ο ρόλος του κυβερνητικού συνδικαλισμού

Ο κυβερνητικός κρατικός συνδικαλισμός της συναίνεσης και της υποταγής σε ΑΔΕΔΥ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με τη στάση του και τις επιλογές του, διευκολύνει την κυβέρνηση να περνάει τα αντιλαϊκά μέτρα και ενισχύει/τροφοδοτεί κλίμα ηττοπάθειας, αδράνειας και υποταγής στη βάση των εργαζομένων. α) Αρνήθηκαν να απαντήσουν με απεργιακή κινητοποίηση στις 21 και 23 Ιανουαρίου όταν ψηφιζόταν ο νόμος για την ισοτιμία των ιδιωτικών κολεγίων με τα δημόσια πανεπιστήμια β) υπονόμευσαν ανοιχτά την πρόταση για απεργιακή κινητοποίηση για τους διορισμούς στις 31 Ιανουαρίου καθώς και το συλλαλητήριο που οργάνωσαν Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις και γ) αρνήθηκαν την αγωνιστική πρόταση για απεργία στις 13/2 και ΓΣ για κλιμάκωση μετά από Γενικές Συνελεύσεις για το συνταξιοδοτικό, επιλέγοντας μόνο μια απεργιακή κινητοποίηση τη μέρα ψήφισης ενός ακόμη αντισυνταξιοδοτικού νόμου για «την τιμή των όπλων».

Ο μόνος τρόπος για την ανατροπή όλων των παραπάνω αντιλαϊκών – αντεργατικών πολιτικών είναι να οργανωθεί ένας νικηφόρος αγώνας διαρκείας από την πλευρά των εργαζόμενων και των συνδικάτων τους, η οργάνωση της πάλης από τα κάτω:

  • Να μην ψηφιστεί το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση/Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι και ρυθμίσεις καθώς και όλοι οι νόμοι και διατάξεις που διαλύουν το ασφαλιστικό σύστημα με τις ρυθμίσεις του τρίτου και τέταρτου μνημονίου. Αποκλειστικά Δημόσια και δωρεάν Κοινωνική ασφάλιση και υγεία/Να επιστραφούν στα ασφαλιστικά ταμεία τα αποθεματικά που υπεξαίρεσαν τράπεζες, κράτος, εργοδότες (70 δις έως 2010, δομημένα ομόλογα, PSΙ κ.λπ.).
  • Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια. Σύνταξη ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού. Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ.
  • Να σταματήσει η διάλυση της δημόσιας υγείας. Σύστημα υγείας, ασφάλισης και σύνταξης  αποκλειστικά Δημόσιο.
  • Όχι σε μισθολόγιο - φτωχολόγιο. Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Ανάκληση όλων των μειώσεων και αναπλήρωση των μισθών στα επίπεδα του 2009. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
  • Καθιέρωση γνήσιων Συλλογικών και Κλαδικών Συμβάσεων Εργασίας εφ’ όλης της ύλης στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Για να δυναμώσει ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή εργασία ενάντια στη συνέχιση από την κυβέρνηση της ΝΔ της πολιτικής αδιοριστίας και εργασιακής ομηρίας χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς τα εκρηκτικά κενά στο δημόσιο σχολείο απαιτούν εδώ και τώρα μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, τον άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία και την κατάργηση του ν.4589 (προσοντολόγιο – Γαβρόγλου), με μείωση των μαθητών στα τμήματα, με σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων και απόδοσή τους σε όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες, εξίσωση εργασιακών-ασφαλιστικών-συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών, καμιά περικοπή προϋπηρεσίας στους εκλεγμένους αναπληρωτές.

  • Η αδιόρατη προοπτική των διορισμών, που ακόμη κι αν γίνουν ο αριθμός που εξαγγέλλει το υπουργείο σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν στο ελάχιστο τα τεράστια κενά στα σχολεία. Μέσω αυτών των πινάκων εμφανίζεται η πιο σκληρή αξιολόγηση, το πτυχίο και η προϋπηρεσία απαξιώνονται πλήρως, προωθείται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους συναδέλφους, το άκρατο κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων, τσακίζονται τα εργασιακά δικαιώματα, ενώ οι τεράστιες ανακατατάξεις τσακίζουν τη ζωή και τον προγραμματισμό των συναδέλφων.
  • Ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Απέναντι σε αυτή την επίθεση το εκπαιδευτικό κίνημα και τα σωματεία του αρθρώνουν λόγο, θέσεις και διεκδικήσεις τόσο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών όσο και για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Ενάντια στο σχολείο της αριστείας αλλά και ενάντια στο ιδεολόγημα των «ίσων ευκαιριών», ενάντια στο σχολείο του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας, για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, όλων των λειτουργιών θρησκευτικού προσηλυτισμού, αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη).
  • Για να ακυρωθεί η προώθηση της συγκεκριμένης αλλαγής του Αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου και κάθε άλλης αλλαγής προς την κατεύθυνση κατακερματισμού της   γνώσης και της λειτουργίας του  διαμέσου του «πρώιμου γνωστικού προγραμματισμού»  και της   προώθησης νεοφιλελεύθερων επιλογών και συμφερόντων.
  • Καμία ενίσχυση της λειτουργίας του προγράμματος του νηπιαγωγείου με όρους δημοτικού σχολείου και της μετατροπής του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης δια μέσου του παιχνιδιού και των αυθόρμητων ή προγραμματισμένων από τον/την νηπιαγωγό δραστηριοτήτων, σε χώρο αποσπασματικής κατακερματισμένης πληροφορίας και δεξιοτήτων δια μέσου εισαγωγής διδακτικών αντικειμένων/ μαθημάτων και ειδικοτήτων.
  • Για να δυναμώσει η πρωτοβουλία των 77 εκπαιδευτικών σωματείων που ήδη έχουν πάρει απόφαση για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης, στην έκδοση κοινής αφίσας Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ με βάση το κοινό κείμενο.
  • Να αντιταχθούμε στα νέα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών, στην  «αυτονομία»  των σχολικών μονάδων και τη σύνδεση-υποταγή τους στους κανόνες της αγοράς .
  • Κατάργηση του νόμου για τα κολέγια. Να μην εφαρμοστεί η εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Να μην περάσει η σύνδεση της αξιολόγησης-χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Καμιά τιμωρία για τους νεοδιοριζόμενους που λόγω συνθηκών παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
  • Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με επαρκείς υποδομές και τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να επιστρέψουν στα σχολεία τους όλα τα παιδιά που απομακρύνθηκαν μετά τις βίαιες αστυνομικές εκκενώσεις καταλήψεων στέγης προσφύγων.
  • Ενάντια στη νέα συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ για τις στρατιωτικές βάσεις και τα πυρηνικά που θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, την ένταση των αντιθέσεων και των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, την επικίνδυνη κλιμάκωση των πολεμικών ενεργειών στην γειτονιά μας (Ιράν, Λιβύη κ.α.), την άμεση εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ (εξοπλιστικά προγράμματα, ΑΟΖ, βάσεις, συνάντηση με Τραμπ κ.ά.).

Οι Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Π.Ε.  να αποφασίσουν κλιμάκωση του αγώνα τώρα:

  1. 24ωρη Απεργιακή κινητοποίηση την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου, όπου η κυβέρνηση φέρνει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο-έκτρωμα στις επιτροπές της Βουλής και Γενικές Συνελεύσεις, με προοπτική άμεσης συνέχισης και απεργιακής κλιμάκωσης. Το νομοσχέδιο να μην ψηφιστεί.
  2. Δυναμώνουμε, συμμετέχουμε στις δράσεις για τη μητρότητα, για τα δικαιώματα των ελαστικά εργαζόμενων σε συντονισμό με σωματεία του υπόλοιπου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
  3. Συμμετέχουμε στη Διακλαδική απεργία στις 19 του Μάρτη με σωματεία του ιδιωτικού τομέα που αγωνίζονται για αυξήσεις στους μισθούς, ΣΣΕ, μόνιμη και σταθερή εργασία κλπ. Με πανεκπαιδευτικό – πανεργατικό χαρακτήρα και προβάλλοντας όλο το πλαίσιο των αιτημάτων μας (ανατροπή αντιασφαλιστικών νόμων, αυξήσεις σε μισθούς-συντάξεις, κατάργηση προσοντολογίου και μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, όχι στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευς. Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ να κηρύξουν 24ωρη απεργία.
  4. Απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση και συμμετοχή όλων των Συλλόγων ΠΕ στο κοινό κείμενο των 77 έως τώρα Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Η ΔΟΕ να πάρει άμεσα απόφαση για απεργία-αποχή.

Συμμετέχουμε στην απεργία της 18ης Φεβρουαρίου

ως ένα πρώτο βήμα για έναν μαζικό και νικηφόρο αγώνα διαρκείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα
Μόνο οι άνθρωποι που έχουν εξαιρετικά καλές γνωστικές ικανότητες και μεγάλη παρατηρητικότητα θα καταφέρουν να λύσουν αυτήν την οπτική ψευδαίσθηση...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα