golearn-engl_970-250
Thumbnail
Απαιτούμε μέτρα για τη σωστή εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής

  Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το  τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής μέρα τη μέρα γίνεται όλο και πιο έντονο φανερώνοντας αντιεκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων θυσιάζοντας τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών στη λογική των περικοπών αλλά και την ανεπάρκεια των δημοτικών αρχών, παλιών και νέων  όπως και της Διοίκησης.

     Ως Σύλλογος είχαμε επισημάνει το πρόβλημα της σχολικής στέγης και την άμεση ανάγκη ανέγερσης  νέων σχολικών μονάδων πολύ πιο νωρίς από την ψήφιση του σχετικού νόμου. Η μη καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε όλους τους δήμους της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας αναδεικνύει αυτό το σοβαρό πρόβλημα.

     Η φοίτηση όλων των παιδιών σε δομές Προσχολικής Αγωγής, άρα και η εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, δεν είναι απλά και μόνο μια διευκόλυνση των γονιών, αλλά πρωτίστως μια παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα, που αφορά την ανάπτυξη, την εκπαίδευση και τη διαπαιδαγώγηση προνηπίων και νηπίων.

     Η  κυβέρνηση  της ΝΔ συνεχίζοντας  την πολιτική της προηγούμενης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δε  δεσμεύεται να διαθέσει ούτε ένα ευρώ για υποδομές ούτε και προβλέπει  διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.  

     Με τη σειρά τους η Διεύθυνση Π.Ε. Β΄Αθήνας μαζί με τις δημοτικές αρχές, επιδίδονται σε ένα «κυνήγι» εύρεσης χώρων για τη στέγαση των προνηπίων  χωρίς να απαιτούν καμιά κρατική οικονομική ενίσχυση. Προσπαθούν να επιβάλουν τη λειτουργία τμημάτων ως παραρτήματα των υπαρχόντων νηπιαγωγείων σε αίθουσες εκδηλώσεων, τραπεζαρίες, σε χώρους υποδοχής των μαθητών,  με συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, με τοποθετήσεις προκάτ σε προαύλια σχολείων  και άλλες τέτοιες πρόχειρες λύσεις, που από την πείρα μας δρομολογούνται να γίνουν μόνιμες.

  • Στο δήμο Μεταμόρφωσης μαζί με τη στέγαση του ενός παραρτήματος σε ένα προκάτ, του 2ου σε μια αίθουσα δημοτικού (παρά τις αντιδράσεις) και τη λειτουργία του 3ου τμήματος σε χώρο υποδοχής, σε όλες τις σχολικές μονάδες τα τμήματα υπερβαίνουν τον αριθμό «22» παρά τις αποφάσεις (για μείωση σε 15) του εκπαιδευτικού κινήματος. Και ενώ φυσικά είχαν όλο το χρόνο να βρουν λύσεις, είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι προτεραιότητά τους η εκπαίδευση γενικά και ειδικά η Προσχολική Αγωγή.
  • Στο δήμο Ηρακλείου, η δημοτική αρχή  ακολουθώντας τη γνωστή παρελκυστική πολιτική, αν και υπάρχουν διαθέσιμοι σχολικοί χώροι (πρώην γραφεία Διεύθυνσης Π.Ε. Β’ Αθήνας) οδηγεί στην αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης, υποσχόμενη «παραρτήματα» στο μισό δήμο και στον άλλο μισό το λειψό voucher.
  • Στον δήμο Νέας Ιωνίας επιμένουν ότι έχουν βρει τη λύση όταν δυο μέρες μετά το πρώτο κουδούνι παίζουν με την αγωνία των γονιών «ανακαλύπτοντας»: δύο αίθουσες στο 10ο  δημοτικό σχολείο που θα… διαμορφωθούν μεταφέροντας προνήπια 3,5 χλμ, στα 11ο - 15ο δημοτικά σχολεία, στο 3ο δημοτικό με την επιστροφή του παρατήματος του νεόκτιστου 3ου Νηπιαγωγείου στην παλιά του «στέγη», ενώ οι εργασίες στο 6ο Νηπιαγωγείο είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν (ίσως και παραπάνω από εβδομάδα). Απαιτούν μάλιστα τη σύμφωνη γνώμη εκπαιδευτικών και γονέων μεταφέροντας τους τις ευθύνες. Οι συνάδελφοι και οι γονείς  δεν έχουν καμιά ευθύνη και αρμοδιότητα να εμπλακούν σε μια τέτοια διαδικασία.

    Θεωρούμε επιβεβλημένη την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε δομές του ΥΠΑΙΘ που εξυπηρετούνται από νηπιαγωγεία στα γεωγραφικά όρια των δήμων .

 Δεν κάνουμε εκπτώσεις με την εκπαίδευση των παιδιών μας, πόσο μάλλον για τα πρώτα τους βήματα στο σχολικό περιβάλλον.

 Αντιπαλεύουμε αυτή την αντιλαϊκή, αντεκπαιδευτική πολιτική στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής!

Απαιτούμε ουσιαστική αναβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου .

Απαιτούμε :

Να καλυφθεί η ανάγκη για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή σε όλους τους δήμους της περιοχής μας, ώστε όλα τα προνήπια να φοιτήσουν στα δημόσια Νηπιαγωγεία .

Να εξασφαλιστούν οι  αναγκαίες κτηριακές υποδομές.

Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών  και βοηθητικού προσωπικού .

Όλα τα παιδιά ως 4 χρόνων να έχουν τη θέση τους σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς.

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΜΕ  ΤΟΥΣ  ΓΟΝΕΙΣ ΣΕ ΚΟΙΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΣΤΟ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ  ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ  ΣΕ  ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΑΣΦΑΛΗ  ΚΤΙΡΙΑ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ                                        ΝΤΙΑΝΑ ΛΙΑΚΟΥ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τώρα και για τους εκπαιδευτικούς…μόρια αντί για αμοιβή!

Αιτήσεις για το ΕΚΤΑΚΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 1000 ευρώ σε 80000 ανέργους ΕΔΩ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Φοβερή αποκάλυψη για το νερό! To έδωσαν στο Υπερταμείο – Αγνόησαν απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
Της Μαρίας Καραμανώφ, τ. Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Προέδρου του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
Φοβερή αποκάλυψη για το νερό! To έδωσαν στο Υπερταμείο – Αγνόησαν απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
Η μέρα μεγαλώνει ξαφνικά και οι επιστήμονες δεν μπορούν να καταλάβουν το λόγο
Η αύξηση της μέρας, έστω και ανεπαίσθητα, κατά κλάσματα του δευτερολέπτου, μπορεί μελλοντικά να έχει, μεταξύ άλλων, επιπτώσεις στην τήρηση του...
Η μέρα μεγαλώνει ξαφνικά και οι επιστήμονες δεν μπορούν να καταλάβουν το λόγο