Thumbnail
Ανακοίνωση της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης Α΄Αθηνών

Να μετράνε τα ακαδημαϊκά κριτήρια αλλά για να είμαστε ακόμα πιο δίκαιοι, θεωρώ ότι πρέπει να μετρήσουν και τα μόρια που είχαμε όταν μπήκαμε στις σχολές. Γιατί άλλος μπήκε με το 11 και άλλος με το 19! Και φυσικά δεύτερη και τρίτη ξένη γλώσσα. Οι βεβαιώσεις από ημερίδες και από σύντομα σεμινάρια να μετρήσουν κι αυτές. Τζάμπα τρέχαμε; Και οι πιστοποιήσεις από ΙΕΚ, προσωπικά έχω  παρακολουθήσει διετές πρόγραμμα στο Nail Art. Και να μη ξεχάσουμε και τα αριστεία που παίρναμε στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Γιατί να μην προσμετρηθούν κι αυτά; Διδακτορικά έχω δύο, το δεύτερο στην αστροφυσική. Όσο για τα παιδιά, δεν κατάφερα να κάνω ακόμα γιατί όλο αυτό το στρες που βιώνουμε, επηρεάζει πολύ σε αυτόν τον τομέα. Έχω όμως έναν σκύλο και δύο κατσίκες στο χωριό, σαν παιδιά μου τις έχω. Αλήθεια! Πείτε μου ότι μετράνε!!!

 

minedu.jpg

Το παραπάνω κείμενο αποτελεί αυθεντική ανάρτηση στην ηλεκτρονική «διαβούλευση» του Υπουργείου Παιδείας για το προσοντολόγιο και πραγματικά εξευτελίζει με τον πιο δηκτικό τρόπο τη νεοφιλελεύθερη λογική που προωθείται

Προσεχώς και για μόνιμους...

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δημοσίευσε νομοσχέδιο για τον σύστημα μόνιμων διορισμού αλλά και προσλήψεων αναπληρωτών λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, συνεχίζοντας την προσφιλή τακτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που επιλέγουν να περνάνε αντιεκπαιδευτικά μέτρα όταν τα σχολεία είναι κλειστά. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι διαμορφώνεται ενιαίος αξιολογικός πίνακας κατάταξης των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία (με μέγιστο τις 120 μονάδες), τα ακαδημαϊκά κριτήρια (με μέγιστο τις 120 μονάδες) και τα κοινωνικά κριτήρια. Ως ακαδημαϊκά κριτήρια ορίζει περίπου τα ίδια με εκείνα που αξιολογούνται τα στελέχη εκπαίδευσης: βαθμός πτυχίου, δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό, δεύτερο μεταπτυχιακό, διδακτορικό, ξένες γλώσσες, σεμινάρια άνω των 300 ωρών. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταθέτουν κάθε δύο χρόνια τις αιτήσεις τους.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους αναπληρωτές:

  • Οι σημερινοί πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών θα ανατραπούν. Η προϋπηρεσία απαξιώνεται. Χιλιάδες αναπληρωτές, χιλιάδες συνάδελφοί μας που χρόνια τώρα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης δεν θα εργαστούν ξανά στη δημόσια εκπαίδευση, δηλαδή θα απολυθούν. Υπάρχουν συνάδελφοι που υπηρετούν πάνω από 15 χρόνια ως αναπληρωτές.
  • Κάθε δύο χρόνια οι αναπληρωτές θα καταθέτουν ξανά τις αιτήσεις τους και το Υπουργείο, όπως έκανε και όλα τα προηγούμενα χρόνια, θα αλλάζει τα κριτήρια πρόσληψης κατά το δοκούν. Ο μόνος κανόνας σε αυτή την πολυετή εργασιακή ομηρία είναι ότι δεν υπάρχει κανένας κανόνας.
  • Το πτυχίο μετατρέπεται σε ένα χαρτί χωρίς αξία, ανοίγοντας το δρόμο για την «κάρτα ατομικών προσόντων» που θα γεμίζει από δεκάδες σεμινάρια, επιμορφώσεις, καταρτίσεις, συστατικές επιστολές, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους.
  • Επιβάλλεται ένας ανελέητος ανταγωνισμός για μια θέση στον ήλιο. Η πολυδιάσπαση του εκπαιδευτικού σώματος με πολλές κατηγορίες στο εσωτερικό του θα αναγορεύσει τον ατομικισμό, την αντίληψη “καθένας ενάντια σε όλους”, σε υπέρτατη  αξία. Έτσι, αποδομείται κάθε κοινή υλική βάση συμφερόντων (δηλαδή η προϋπηρεσία και το πτυχίο) και το δικαίωμα στην εργασία από συλλογική διεκδίκηση (βλ. αίτημα μαζικών διορισμών) μετατρέπεται σε ατομικό κυνηγητό. 
  • Φιλοδοξούν να ανοίξουν μια τεράστια κερδοφόρα αγορά «τίτλων επί πληρωμή», προσόντων και πιστοποιήσεων, που θα εξευτελίσει το ίδιο το δημόσιο πανεπιστήμιο.
  • Οι απαραίτητες παιδαγωγικές σπουδές μετατρέπονται σε ένα ακόμα ευτελές, εμπορεύσιμο και μετρήσιμο προσόν διαχωρισμού.

 

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο

Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό επιδιώκει να μετατρέψει βαθμιαία το χώρο του σχολείου σε χώρο ανελέητου ανταγωνισμού προσόντων, να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς σε ένα αέναο κυνήγι «τίτλων» ανοίγοντας το δρόμο του κανιβαλισμού σε όλα τα επίπεδα. Και αυτή η εξέλιξη δεν προωθείται σε πολιτικό κενό, αλλά υπό την σκέπη των απαιτήσεων  του ΟΟΣΑ για αξιολόγηση, άρση της μονιμότητας, επιλογή των εκπαιδευτικών από το διευθυντή – manager και αυτονομία της σχολικής μονάδας. Το ανελέητο κυνήγι προσόντων στο χώρο των αναπληρωτών, αργά ή γρήγορα θα επιδιώξουν να το επεκτείνουν σε όλο το εκπαιδευτικό σώμα. Όχι μόνο για τα στελέχη και τους αναπληρωτές, αλλά για όλους μας! Επομένως, αξιολόγηση, μονιμότητα, οργανική θέση, το σύνολο των υπαλληλικών και μισθολογικών εξελίξεων, θα επιχειρηθεί να προσαρμοστούν σε αυτό το ανελέητο κυνήγι προσόντων.

Ότι δεν κατάφερε να περάσει ο Αρσένης, η Διαμαντοπούλου και οι υπουργοί Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τώρα επιχειρεί να το περάσει ο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ! Σίγουρα η επόμενη κυβέρνηση θα τρίβει τα χέρια της, καθώς, αν περάσουν αυτά τα μέτρα, θα βρει ανοιχτό το δρόμο για να τα επεκτείνει και στο σώμα των μονίμων εκπαιδευτικών.

Με δυο λόγια επιδιώκεται η δημιουργία ενός υποταγμένου - ανασφαλούς - απασχολήσιμου εκπαιδευτικού  σε ένα επιχειρηματικό σχολείο της αγοράς.

Όμως το δημόσιο σχολείο δεν έχει ανάγκη τους υποταγμένους, φοβισμένους εκπαιδευτικούς. Έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς με σταθερή και μόνιμη εργασία, με διασφαλισμένα τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχίου, με εργασιακή αξιοπρέπεια, με κριτική στάση, με αγωνιστική διάθεση απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που ορθώνουν εμπόδια στην πρόσβαση στη γνώση των λαϊκών κοινωνικών τάξεων, με συνείδηση του κοινωνικού τους ρόλου και της παιδαγωγικής τους ευθύνης.

Όταν ήρθαν να απολύσουν τους αναπληρωτές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν αναπληρωτής.
Όταν ήρθαν να απολύσουν εμένα,
Δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει…

Η μάχη να μην περάσει το προσοντολόγιο δεν είναι μια στενή μάχη των αναπληρωτών συναδέλφων μας αλλά μια πανεκπαιδευτική μάχη, μια μάχη με κοινωνικές διαστάσεις.

Σήμερα απολύεται ο αναπληρωτής - Αύριο θα έρθει και η δική σου σειρά

Θα μείνεις απαθής και αμέτοχος;

Σήμερα κρίνεται το μέλλον της εκπαίδευσης. Η συμβολή του καθένα και της καθεμιάς από μας σε αυτή τη μάχη είναι καθοριστική:

- Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας, την Πέμπτη 10 Γενάρη, στις 7μ.μ. στο 8ο–106ο Δ.Σχ. Αθηνών, πρέπει να είναι μαζική, πρέπει να έχει απαρτία. Συλλογικά και αποφασισμένα να σχεδιάσουμε ένα αγωνιστικό-απεργιακό πρόγραμμα με στόχο την απόσυρση του νομοσχεδίου, τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία, το διορισμό όλων των αναπληρωτών. Η ΔΟΕ να υλοποιήσει άμεσα την απεργιακή της πρόταση για «τουλάχιστον 48ωρη απεργία» και να καλέσει σε ολομέλεια προέδρων το Σάββατο για να αποφασιστούν άμεσα τα επόμενα βήματα με βάση τις αποφάσεις των ΓΣ.

- Την Τρίτη 8 Γενάρη στις 2μ.μ. συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο στη Βουλή και στο συντονισμό Συλλόγων στα γραφεία της ΔΟΕ

- Την Παρασκευή 11 Γενάρη να κλείσουμε τα σχολεία μας και να κατεβούμε στο συλλαλητήριο στη 1 μ.μ. στα Προπύλαια, στο πανό του Συλλόγου μας.

ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα