Thumbnail
Ολοι στα Προπύλαια στη 1 το μεσημέρι στις 11/1

                                                Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ 
                                               μεγάλα κι υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη. 
                                               Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ. 
                                               Άλλο εν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη
                                                διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον. 
                                                A, όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω. 
                                                Αλλά, δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον. 
                                           Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω.

                                                    Κ.Π Καβάφης Τείχη                                                    

   Το σχέδιο νόμου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας πριν τις γιορτές  για τον τρόπο διορισμού των αναπληρωτών και για μόνιμους διορισμούς  είναι  η μεγαλύτερη επίθεση των τελευταίων δεκαετιών μετά τον περίφημο νόμο Αρσένη (2525/97) και τον 3848/2010 της Διαμαντοπούλου στους ελαστικά εργαζόμενους αλλά και συνολικά στους εκπαιδευτικούς.  Πρόκειται για συνολική αλλαγή του εργασιακού μοντέλου της αναπλήρωσης και του συστήματος διορισμών όπως το γνωρίσαμε. Αποτελεί εφαρμογή των ανάλογων προτάσεων του Ο.Ο.Σ.Α της Ε.Ε και συνεχίζει τις πολιτικές των κομμάτων της μνημονιακής αντιπολίτευσης , διευρύνοντας τα κριτήρια πρόσληψης του νόμου 3848/10.

  Αυτό που επιχειρείται  με το σχέδιο νόμου είναι  η διαμόρφωση ενός συστήματος εργασιακού ανταγωνισμού και εξατομίκευσης στον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών. Είναι σαφές πως η προοπτική των μόνιμων διορισμών είναι από ισχνή ως ανύπαρκτη και λειτουργεί επικοινωνιακά στα πλαίσια των γνωστών εξαγγελιών και αυτής της κυβέρνησης για διορισμούς «σε βάθος τριετίας». Οι τριετίες και η μετατόπιση των μόνιμων διορισμών στο προσεχές μέλλον, παραμένουν ανεκτίμητη αξία στην ατζέντα της εκάστοτε κυβέρνησης τα τελευταία 10-18 χρόνια! Δεν υπάρχουν συλλογικά  δικαιώματα και συλλογική διεκδίκηση. Ο καθένας είναι μόνος του, παλεύοντας για μια θέση στον ήλιο της εργασιακής επιβίωσης ενάντια στους άλλους. Η θέση στον πίνακα προσλήψεων δεν έχει πλέον καμιά σταθερότητα, εξασφαλίζεται  προσωρινά  μέσα από εξοντωτικό ανταγωνισμό με τον άλλο αναπληρωτή και κυρίως μέσα από ένα ατελείωτο κυνήγι εμπορευματοποιημένων προσόντων μετά το πτυχίο , προσόντων  που εκμηδενίζουν τις προπτυχιακές σπουδές και την προϋπηρεσία. Προσόντα που θα αλλάζουν κάθε 2 χρόνια εξυπηρετώντας την εναλλαγή ανθρώπων στο δίπολο ελαστική εργασία/ανεργία και πάλι από την αρχή. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου:

       1.την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με  σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια         

        2.οι προβλέψεις του ν. 3848/2010 και του γραπτού διαγωνισμούκαταργούνται

        3  τίθεται σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές,

 4.συντάσσεται ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών,

          5.προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας   όσων  εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.

          Στηρίζεται σε τρεις πυλώνες κριτηρίων :

  • προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,  
  • ακαδημαϊκά προσόντα,
  • κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Η προϋπηρεσία μοριοδοτείται με ένα μόριο ανά μήνα και έως 120 μήνες. Τα ακαδημαϊκά κριτήρια τα οποία μοριοδοτούνται σε μονάδες ως εξής: Διδακτορικό 40 μονάδες, Μεταπτυχιακό 20, Δεύτερο Μεταπτυχιακό 7, Δεύτερο Πτυχίο 16, Ο βαθμός του Πτυχίου («Καλώς» 7 μονάδες, «Λίαν Καλώς» 14 και  «Άριστα» 21), Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας (Άριστη γνώση 8 μονάδες, Πολύ Καλή γνώση 6, Καλή γνώση 4), Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου 4 και Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών 4 μονάδες. Τέλος,  δε λαμβάνεται υπόψη η επιτυχία σε γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.   

  Η μεγάλη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών (α' μεταπτυχιακό 20 μονάδες ,β' 8 μονάδες , διδακτορικό 40 μονάδες) οδηγεί σε μεγαλύτερο εμπόριο τέτοιων τίτλων για να εξασφαλιστεί υψηλότερη θέση στον πίνακα κατάταξης σε σχέση με τους άλλους που δεν διαθέτουν τέτοια προσόντα ή διαθέτουν λιγότερα. Δηλαδή ένα εξοντωτικό κυνήγι τίτλων και μονάδων που θα καταστήσει πιο κερδοφόρα τη βιομηχανία του ακαδημαϊκού καπιταλισμού στα Α.Ε.Ι και ένα εμπόριο ψεύτικης ελπίδας για επιπλέον προσόντα τα οποία υποτίθεται ότι θα φέρουν το μόνιμο διορισμό, αλλά αυτός στην πραγματικότητα θα εξαρτάται από  τον αριθμό των προσλήψεων και τους δημοσιονομικούς κόφτες. Ένα μονοετές ή διετές μεταπτυχιακό, τίτλος εξειδίκευσης σ’ ένα περιορισμένο γνωστικό πεδίο,  μοριοδοτείται πολύ περισσότερο (20 μονάδες) από ένα τετραετές πανεπιστημιακό πτυχίο που έχει αποκτηθεί  με «καλώς» ή «λίαν καλώς» (7-14 μονάδες) και αποτελεί συνολική – σφαιρική γνώση της επιστήμης. Το πτυχίο μετατρέπεται σε κουρελόχαρτο μπροστά στα προσόντα που πρέπει να έχει κανείς για μια (στην καλύτερη περίπτωση) 9μηνη σύμβαση!

   Το νομοσχέδιο είναι στην ουσία νομοσχέδιο απολύσεων και όχι διορισμών , παρά τις αντιθέτου διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές που έχουν λίγα χρόνια προϋπηρεσίας και είναι χωρίς μεταπτυχιακούς τίτλους κινδυνεύουν να βρεθούν άνεργοι την επόμενη χρονιά ή να πάνε στον πίνακα κατάταξης πολλές θέσεις πίσω. Χιλιάδες κόσμος που δούλεψε στα δημόσια σχολεία σε συνθήκες εργασιακής περιπλάνησης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με περιορισμένα εργασιακά δικαιώματα, με χαμηλές αμοιβές , προσφέροντας το ίδιο έργο με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

   Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή 4.500 εκπαιδευτικών  που υποσχέθηκε  η κυβέρνηση για τη φετινή χρονιά δεν είναι κάτι λιγότερο από το 1/3 των 15.000 προσλήψεων αναπληρωτών που μέχρι τώρα το Υπουργείο Παιδείας  έχει προσλάβει για το συγκεκριμένο χώρο. Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στο χώρο της γενικής εκπαίδευσης  φέτος δεν πρόκειται να γίνουν , ενώ για τις δύο επόμενες χρονιές  προβλέπονται 5.250 διορισμοί και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης την κάθε χρονιά. Δηλαδή 2.125 διορισμοί για την πρωτοβάθμια το 2020-21 και αντίστοιχος αριθμός  διορισμών για τη δευτεροβάθμια. Ίδιοι αριθμοί και για το 2021-22 και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

  Ύστερα από μια δεκαετία μνημονιακών πολιτικών στην οποία είχαμε  μηδενικούς διορισμούς σε όλη τη βασική εκπαίδευση μαζί με  συγχωνεύσεις και  μειώσεις οργανικών θέσεων  το Υπουργείο Παιδείας υπόσχεται μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών 2.215 για κάθε χρονιά σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης. Δεν έχουμε  τίποτε το ελπιδοφόρο. Δεν υπάρχουν στην ουσία μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί , δεν καλύπτονται ούτε στο ελάχιστο οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.    

 Το προσοντολόγιο έρχεται ν' αλλάξει προς το χειρότερο ακόμα τους σημερινούς όρους (9μηνες συμβάσεις) πρόσληψης και τη σχετική εργασιακή ασφάλεια που πρόσφεραν.  Τα σχέδιο του Ο.Ο .Σ.Α δεν προβλέπουν εργασιακή σταθερότητα ούτε για τις θέσεις ελαστικής εργασίας. Μοίρασμα της ανεργίας και της φτώχειας , εργασιακή ανασφάλεια , ανταγωνισμός ,ατομικό  κυνήγι προσόντων. Ακόμα και οι θέσεις ελαστικής εργασίας δεν θα έχουν την παραμικρή σχετική σταθερότητα  που είχαν μέχρι σήμερα.

 Σίγουρα το θέμα του προσοντολογίου δεν αφορά μόνο τους αναπληρωτές των οποίων τα πτυχία και η προϋπηρεσία ως πηγή εργασιακών δικαιωμάτων εκμηδενίζονται μ' αυτό το σχέδιο νόμου.

Το προσοντολόγιο σημαίνει αξιολόγηση και αυτό ανοίγει τον αντίστοιχο δρόμο και για τους μόνιμους. Η αγοραπωλησία τίτλων , προσόντων και παντός είδους  πιστωτικών μονάδων μπορεί σήμερα  να αφορά τους  ελαστικά  εργαζόμενους της εκπαίδευσης , σίγουρα  όμως δε σταματάει στην πόρτα των διορισμών στο βαθμό που εκεί θα γίνει καθεστώς. Είναι αφέλεια να πιστεύουν οι μόνιμοι  συνάδελφοι πως όταν ζητάνε την Άρτα και τα Γιάννενα από προσόντα για τους αναπληρωτές και για μια θέση ελαστικής εργασίας, οι ίδιοι δεν θα αγγιχτούν χωρίς κανένα ''προσόν''. Το προσοντολόγιο ξεκίνησε από την Ειδική Αγωγή, ήταν θέμα χρόνου να μπει και στην Γενική και ήρθε. Είναι θέμα χρόνου να μπει και στους μόνιμους συναδέλφους. Έρχονται απολύσεις για αναπληρωτές, σκληρή αξιολόγηση για τους μόνιμους και αυτό το λέμε ανοιχτά.

Πανεκπαιδευτικός αγώνας διάρκειας ενάντια στο νομοσχέδιο για το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών – ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ – άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου απολύσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών» και ανακύκλωσης της ανεργίας-Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με πτυχίο/προϋπηρεσία

Ύστερα από τις καταιγιστικού χαρακτήρα εξελίξεις σχετικά με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών (ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ), το οποίο παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, εισάγεται σήμερα (7/1/2019) στη Βουλή, με τη μορφή τροπολογίας, για ψήφιση μέχρι την προσεχή Παρασκευή 11/1/2019, αποφασίζουμε:

  1. τη διοργάνωση πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου διαμαρτυρίας την Τρίτη 8/1/2019 στις 14:00 στη Βουλή. Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία Συλλόγους και ΕΛΜΕ καθώς και το Δ.Σ. της ΔΟΕ να οργανώσουμε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας την ΤΡΙΤΗ 8/1/2019 στις 14:00 στην πλατεία Συντάγματος, έξω από τη Βουλή, όπου θα συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο.
  2. Αμέσως μετά το συλλαλητήριο συμμετέχουμε στη σύσκεψη συντονισμού που καλεί ο Α’ Σύλλογος Αθηνών.
  3. Συμμετοχή στην απεργία την Παρασκευή 11/1/2019 συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα  Προπύλαια στη 1:00 μ.μ και πραγματοποίηση πορείας προς τη Βουλή

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ:

- να υλοποιήσει άμεσα την εισήγησή του προς τις ΓΣ για «τουλάχιστον 48ωρη απεργία» με απεργία Πέμπτη-Παρασκευή 10-11/1 και πανελλαδικό συλλαλητήριο την Παρασκευή στην Αθήνα, με κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των συναδέλφων από τις άλλες περιοχές της χώρας, από τις Ομοσπονδίες.

- Να ανακοινώσει ολομέλεια Προέδρων για το Σάββατο 12/01 για την απόφαση των επόμενων βημάτων μας, στη λογική της αποφασιστικής κλιμάκωσης και νέου γύρου ΓΣ.

        TETAΡΤΗ 9/1 ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ 7.00 Μ.Μ

             ΑΙΓΙΝΑ , 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ 14  

             ΥΔΡΑ , 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΠΕΤΣΕΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ   ΜΕΛΗ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ

                                  ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

theodoropoulos
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
Κατά τα άλλα, ο βαθύς γνώστης των πάντων και ανελέητος κριτής- όσων δεν συμπλέουν με την κυρίαρχη ιδεολογία- μπέρδεψε το όνομα της Αλέιδα Γκεβάρα με...
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
gerasimos_siasos
Οι σημαντικότερες ιατρικές ανακαλύψεις του 2024 - Mακροχρόνιες συνέπειες για την ιατρική επιστήμη και τη θεραπεία ασθενών
Οι εξελίξεις που ανοίγουν νέους δρόμους για τη διάγνωση, τη θεραπεία και την πρόληψη πολλών ασθενειών
Οι σημαντικότερες ιατρικές ανακαλύψεις του 2024 - Mακροχρόνιες συνέπειες για την ιατρική επιστήμη και τη θεραπεία ασθενών