Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»;
Ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ) είναι μέρος μια προσπάθειας για εμπέδωση κουλτούρας αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης και εξοικείωσης με τη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων, αρχικά στον πιο αδύναμο κρίκο, τα ΕΠΑΛ. Επιχειρείται το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα των αναλυτικών προγραμμάτων και αντικατάσταση ενός μέρους τους με δράσεις κάθε είδους. Οι δράσεις αυτές θα αξιολογούνται ως προς το αν θα προωθούν την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και την προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες και τις δυνατότητες της τοπικής κοινωνίας (βλέπε αγοράς).

Μετά την «αναβάθμιση» του Επαγγελματικού ρόλου των ΕΠΑΛ, κυρίως μέσω του θεσμού της Μαθητείας (όπου ωθούν/εξοικειώνουν τους μαθητές με την απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία/ με το εργασιακό κάτεργο που θα βιώσουν στην υπόλοιπη ζωή τους), επιχειρείται τώρα η "αναβάθμιση" του Κοινωνικού ρόλου των ΕΠΑΛ με το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» μέσα από τις παρακάτω δράσεις: α) Σύμβουλος καθηγητής και ψυχολόγος, β) Σχέδια δράσης,

Ο Σύμβουλος καθηγητής και ψυχολόγος

Με την εισαγωγή του θεσμού του Συμβούλου –καθηγητή η κυβέρνηση επιχειρεί να αποκρύψει ότι η αντιλαϊκή πολιτική, η δικιά της και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που υπαγορεύεται από τα κελεύσματα των ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών ομίλων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, είναι υπεύθυνη για τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των μαθητών. Προσπαθεί να τα παρουσιάσει ως δήθεν ψυχολογικά. Επίσης, καθιστά το Σύμβουλο καθηγητή υπεύθυνο για  «να εντοπίσει τα ποικίλα προβλήματα που αναστέλλουν τη γνωστική πρόοδο των μαθητών», είναι υπεύθυνος «να παρέμβει δραστικά παραπέμποντας μαθητές και γονείς σε δομές, όπως το ΚΕΔΔΥ και το ΚΕΣΥΠ, σε περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα …. και να δικτυώσει το σχολείο και τις οικογένειες των μαθητών με τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας της κοινότητας». Για να μπορέσει ο καθηγητής να …αντεπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις θα επιμορφωθεί από το  Ι.Ε.Π.. Αλήθεια με πόσες ώρες επιμόρφωσης θα θεωρείται ο καθηγητής –πολυεργαλείο επαρκώς καταρτισμένος για να αναλάβει και το ρόλο- ευθύνη του ψυχολόγου; Φυσικά αυτή η «καινοτόμος δράση» του Συμβούλου Καθηγητή έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης όπως αυτή ψηφίστηκε στο νόμο για τις Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου.

Σχέδια Δράσης

Απέναντι στην κοινωνική απαξίωση των ΕΠΑΛ, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δημιουργήσουν εξωστρεφή Σχέδια Δράσης με βασικό στόχο «τη βελτίωση του κλίματος και της εικόνας του σχολείου, την προβολή θετικών μηνυμάτων στην τοπική κοινωνία, εν τέλει την προσέλκυση περισσότερων μαθητών…», «που προωθούν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την επιχειρηματικότητα στα σχολεία…». Τη δράση διαχειρίζεται, συντονίζει και αξιολογεί το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών – ΝΟΗΣΙΣ. Το Ν.Π.Ι.Δ. ΝΟΗΣΙΣ επιλέγει μετά από αξιολόγηση τα Σχέδια Δράσης που θα λάβουν και χρηματοδότηση μέχρι 2324,26 ευρώ, χρήματα τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την υλοποίηση των δράσεων και όχι για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη του σχολείου.

Όλα αυτά που μας ζητάνε εκτός από το ότι δεν χωράνε στο 30ωρο αλλάζουν εντελώς και το  ρόλο του εκπαιδευτικού. Αφού μας κάνανε επόπτες εργασίας στην Μαθητεία, ζητάνε να γίνουμε πλασιέ προγραμμάτων και δράσεων για το… καλό του προφίλ του σχολείου, θέλουν να μας κάνουν ακόμη και ψυχολόγους.

Οι παραπάνω δράσεις δεν είναι υποχρεωτικές και υλοποιούνται μόνο μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και με την καθοδήγηση του συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης.

  • Να γίνουν άμεσα γενικές συνελεύσεις, ο κλάδος να συζητήσει, να οργανωθεί και να αρθρώσει την απάντησή του.
  • Καμιά αύξηση του ωραρίου. Ανατροπή της αυτοαξιολόγηση –αξιολόγησης

Καλούμε τους συναδέρφους :

  • να μην υποβάλλουμε  Σχέδια Δράσης
  • να μην δεχτούμε το ρόλο του συντονιστή- αξιολογητή
  • να αρνηθούμε το ρόλο του Συμβούλου καθηγητή

 

Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ και τις άλλες ΕΛΜΕ σε ανάλογες αποφάσεις.

 

best of network

σχετικά άρθρα