Thumbnail
Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης Α' Αθήνας

Η ειδική αγωγή, ένα κομμάτι της εκπαίδευσης, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζεται από την πολιτική ηγεσία, και όχι μόνο, με τρόπο καταφανώς αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό, ενάντια στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ή/ και μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής παρεμποδίζονται να παράγουν ουσιαστικά ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά τα οποία χρειάζονται εξατομικευμένη στήριξη.

  Στη Διεύθυνση Α' Αθήνας, εμείς, οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής στην παράλληλη στήριξη, με την υποστήριξη των συλλόγων μας, αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών μας για εκπαιδευτική υποστήριξη στα πλαίσια που ορίζουν οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ. Παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου (24 ώρες).

  Παρατηρώντας τον αριθμό των προσλήψεων, 116 σε δημοτικά και νηπιαγωγεία και τον αριθμό των αντίστοιχων γνωματεύσεων που φτάνουν τις 405, καταλαβαίνουμε εύκολα πως σκοπός τους είναι η εφαρμογή της απλουστευτικής και ανεύθυνης παιδαγωγικά και κοινωνικά λύσης που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται στη Διεύθυνση της Α' Αθήνας, η οποία είναι το μοίρασμα των ωρών στους μαθητές με διαίρεση του συνόλου των ωρών εργασίας των εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί με τον αριθμό των διαγνώσεων. Αυτό στην πράξη σημαίνει ένας εκπαιδευτικός να μοιράζεται σε 4 ή και περισσότερους μαθητές κατά την εμπειρία των προηγούμενων ετών . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υποστηρίζεται ουσιαστικά κανένας μαθητής  και να δημιουργείται σύγχυση στο σύνολο της τάξης. Η παράλληλη στήριξη δεν είναι μια ευγενική πράξη του εκπαιδευτικού συστήματος προς τους μαθητές με αναπηρία, αλλά είναι νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους και σκοπό έχει την ομαλή ένταξη τους στο περιβάλλον του σχολείου, την προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού στις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή  και ως εκ τούτου την κοινωνική ένταξη τους.

  Με γνώμονα τον πραγματικό σεβασμό μας στις ανάγκες των παιδιών και μη ανεχόμενοι άλλο την κατάσταση του μοιράσματος των ωρών και του παζαρέματος της αξιοπρέπειας των οικογενειών που βρίσκονται σε αυτή τη λεπτή θέση, καταθέσαμε ψήφισμα προς το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας την Τετάρτη 12/9 με το οποίο ζητάμε την τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού για το κάθε παιδί με διάγνωση παράλληλης στήριξης πλήρους ωραρίου (24 ώρες). Στη συνάντηση διαμαρτυρίας που έλαβε χώρα μαζί με την κατάθεση του ψηφίσματος διαμαρτυρίας μας, ο διευθυντής του ΠΥΣΠΕ μας ανέφερε πως οι επιστημονικά υπεύθυνοι για το μοίρασμα των ωρών και την ομαδοποίηση των σχολείων είναι οι σχολικοί σύμβουλοι γενικής αγωγής, ο διευθυντής του ΚΕΔΔΥ και ο σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής, δηλαδή όλοι εκτός από αυτόν. Τηλεφωνήσαμε στους σχολικούς συμβούλους και μας απάντησαν πως δεν έχει νόημα κάποια συνάντηση, διότι λειτουργούν κατόπιν εντολής του διευθυντή του ΠΥΣΠΕ. Την επόμενη μέρα, Πέμπτη 13/9, πήγαμε στα γραφεία των σχολικών συμβούλων όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον συντονιστή σχολικών συμβούλων, ο οποίος μας είπε πως η απόφαση για το μοίρασμα των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται είναι ομόφωνη! Επίσης, ανέφερε πως δεν μπορεί να κάνει ο ίδιος τίποτα και ούτε λόγος να διαφοροποιηθεί στην πράξη. Στη συνέχεια επικοινωνήσαμε με τον σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος αρνήθηκε να μας συναντήσει. Κατά τη γνώμη του μάλλον δεν είναι το αίτημα μας αρκετά σημαντικό ώστε να μας δεχτεί. Στα ετήσια σεμινάρια, τα οποία βέβαια ο ίδιος και οι επιστημονικοί του συνεργάτες διοργανώνουν, μας αναφέρουν πως όταν μοιράζουμε το ωράριό μας σε 4 παιδιά στην παράλληλη στήριξη καμία από τις λύσεις που προτείνονται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν είναι ουσιαστικά εφαρμόσιμη.

  Την Παρασκευή 14/9 συνεχίσαμε με επιμονή τον αγώνα. Σε αυτή τη συνάντηση, με τον διευθυντή του ΚΕΔΔΥ, εξασφαλίσαμε τη στήριξη του στο συμβούλιο για τις τοποθετήσεις μας και μας διαβεβαίωσε πως θα υπερασπιστεί στην πράξη τις γνωματεύσεις που δίνει ο ίδιος ο φορέας. Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής του ΠΥΣΠΕ, σε τηλεφωνική συνομιλία, δεσμεύτηκε πως θα τηρηθεί κάθε νόμιμη διαδικασία. Αυτό σημαίνει συνεδρίαση του συμβουλίου απαρτιζόμενο από τον διευθυντή του ΠΥΣΠΕ, τον διευθυντή του ΚΕΔΔΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής αγωγής, κάτι που δεν είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια, η ομοφονία εξασφαλιζόταν χωρίς την πραγματοποίηση του συμβουλίου.

   Θεωρούμε πως η διεύθυνση Α' Αθήνας δρα με πολιτική καθοδήγηση από το ΥΠΕΠΘ, διότι παρατηρούμε το ίδιο πρόβλημα στην ίδια ή σε μικρότερη έκταση να συμβαίνει και σε άλλες διευθύνσεις. Αυτό σε καμία περίπτωση βέβαια δεν απαλλάσσει την διεύθυνση και όλο το συμβούλιο της Α' Αθήνας από τις ευθύνες που τους βαραίνουν.

Θα μας βρουν εμπόδιο στα σχέδια τους.

Η ειδική αγωγή δεν είναι επικοινωνιακό παιχνίδι. Έχει πάγιες και διαρκείς ανάγκες οι οποίες πλέον δεν κουκουλώνονται με παραπλανητικές δηλώσεις και επίφαση ευαισθησίας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούν μαζί μας με μαζική παρουσία στο συμβούλιο των τοποθετήσεων (πιθανή ημερομηνία Τρίτη 18/9, στις 10.00 πμ Υμηττού 219)

Καλούμε όλους τους γονείς των παιδιών να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους και να απαιτήσουν μαζί μας αυτά που δικαιούνται.

 

  Διεκδικούμε :

Ο κάθε μαθητής με γνωμάτευση πλήρους ωραρίου (24 ώρες) να καλύπτεται επαρκώς από έναν μόνο δάσκαλο ειδικής αγωγής.

 

Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης Α' Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η ελληνική συνταγή που ξετρέλανε το TikTok – Με μόνο 3 υλικά

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Περιβαλλοντικό αποτύπωμα τεχνητής νοημοσύνης
Από το ChatGPT στην οικολογική βόμβα του νέφους: Όσα Κρύβει η AI
Η μαζική επέκταση της AI φορτώνει τον πλανήτη με ενέργεια, νερό και μέταλλα που εξαφανίζονται από τους καταναλωτές - Οι βασικοί παίχτες της αγοράς...
Από το ChatGPT στην οικολογική βόμβα του νέφους: Όσα Κρύβει η AI
ΑΣΕΠ - Παπαϊωάννου
Πρόεδρος ΑΣΕΠ: Πότε θα ανακοινωθούν οι Πίνακες για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Αναλυτικά τι απάντησε στο alfavita ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ για τους πίνακες εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής – Πού «κολλάει» η διαδικασία, πότε αναμένονται...
Πρόεδρος ΑΣΕΠ: Πότε θα ανακοινωθούν οι Πίνακες για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
makri new
Ξεκίνησε η δίκη για εκβιασμό της Ζέττας Μακρή από Βολιώτη εκδότη – Ανατριχιαστικές αποκαλύψεις στην κατάθεσή της
Μου έλεγε ότι έχει 10 δημοσιογράφους και θέλει να τους κάνει 12, γιατί πληρώνει όλα τα “βλαμμένα”»
Ξεκίνησε η δίκη για εκβιασμό της Ζέττας Μακρή από Βολιώτη εκδότη – Ανατριχιαστικές αποκαλύψεις στην κατάθεσή της
Κέντρα Καινοτομίας
Σοφία Ζαχαράκη: 13 Κέντρα Καινοτομίας σε όλη την Ελλάδα από τη νέα σχολική χρονιά
Τα Κέντρα Καινοτομίας θα λειτουργήσουν από το σχολικό έτος 2025-2026, αποτελώντας κόμβο εκπαίδευσης, τεχνολογίας και δημιουργικότητας, για...
Σοφία Ζαχαράκη: 13 Κέντρα Καινοτομίας σε όλη την Ελλάδα από τη νέα σχολική χρονιά