Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Λήμνου

Στις 3-5-2018 επισκέφθηκαν τη Λήμνο ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Παιδείας, οι οποίοι συναντήθηκαν στο Δημαρχείο του νησιού με τον Δήμαρχο και άλλους φορείς. Εκεί, με βάση δημοσιεύματα του τύπου, συζητήθηκαν εκπαιδευτικά ζητήματα και ενημερώθηκαν από τους τοπικούς φορείς  ότι τα σχολεία λειτουργούν… χωρίς κενά!!! Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία ξεκινούν στις 11 Σεπτεμβρίου και όχι το Μάιο. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα κενά μπορεί να μειώνονται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται πλήρως. Εκτός αν, για κάποιους, μαθήματα όπως των καλλιτεχνικών, που ουσιαστικά δε διδάσκεται εδώ και χρόνια στα Γυμνάσια, δεν αποτελούν σημαντικό...κενό. Επίσης, να θυμίσουμε ότι τα σχολεία της περιοχής μας στελεχώνονται με πολλούς αναπληρωτές, οι οποίοι προσλαμβάνονται σταδιακά και σε διάφορες φάσεις, ακόμα και στα μέσα του σχολικού έτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «κανονικής» λειτουργίας των σχολείων ήταν το Γυμνάσιο Λ.Τ. του Αγίου Ευστρατίου, το οποίο στελεχώθηκε σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Άραγε «γνωρίζει» το υπουργείο παιδείας τα κενά που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία από την αρχή του έτους; Άραγε «γνωρίζει» πόσες φάσεις αναπληρωτών γίνονται;

Ο Υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε (εκτός προγράμματος)και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στη διάρκεια της συζήτησης που είχε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, έκαναν παρέμβαση ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου.

  Οι πρόεδροι των σωματείων των εκπαιδευτικών, αφού εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους γιατί στην κινητοποίηση που είχε γίνει στο Υπουργείο Παιδείας στις 16 Μαρτίου 2018 εμποδίστηκαν μαζί με άλλους προέδρους να θέσουν τα αιτήματά τους στον Υπουργό Παιδείας, έθεσαν στον Υπουργό τα αιτήματα για :

  • Κάλυψη των 25.000 και πλέον κενών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών.

  • Εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.

  • Απόσυρση του νομοσχεδίου για τις «νέες δομές» στην εκπαίδευση που προβλέπει αθρόες συγχωνεύσεις-καταργήσεις δομών και υπηρεσιών, αντιδραστικές αντιεπιστημονικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή με κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, προώθηση της αξιολόγησης.

  • Εξασφάλιση από την κυβέρνηση κονδυλίων για την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ίδια για την επιδότηση της σίτισης και στέγασης των εργαζομένων στο δημόσιο και των εκπαιδευτικών σε νησιά μέχρι 18.000 πληθυσμό όπως είναι και η Λήμνος.

  • Αύξηση των κονδυλίων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων του νησιού για να μην αναγκάζονται να ζητιανεύουν χορηγίες από επιχειρήσεις ή να μην πληρώνουν οι γονείς για τις ανάγκες των σχολείων.

 

 Στην επίμονη τοποθέτηση του προέδρου της ΕΛΜΕ ότι από την αρχή της τετραετίας έχουμε “χορτάσει” από προγραμματισμούς για δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και ότι μόνο ως εμπαιγμό μπορούμε να λάβουμε τις εξαγγελίες για μόνιμους διορισμούς από τον Οκτώβρη, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε επαναλαμβάνοντας όσα έχει πει κατά καιρούς μέχρι τώρα, δηλαδή ότι η κυβέρνηση θέλει να κάνει διορισμούς αλλά δεν την αφήνουν οι θεσμοί, πως δεν υπάρχουν χρήματα και ότι δεν μπορούν να κάνουν εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς γιατί δεσμεύονται από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο «για τις νέες δομές» στην εκπαίδευση λέγοντας ότι η κυβέρνηση έχει αυξήσει τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και ότι όταν το Σεπτέμβριο βγούμε από την επιτήρηση και δούμε «φως στο τούνελ», θα δουν και το θέμα των μόνιμων διορισμών!

  Όσο για τη διαμαρτυρία των προέδρων γιατί δεν τους δέχτηκε μαζί με άλλους προέδρους κατά την κινητοποίηση της 16-3-2018, επικαλέστηκε μεταξύ άλλων και την ηγεσία της ΟΛΜΕ η οποία συμφωνούσε με την τακτική του αυτή!

 Σε παρατήρηση του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου πως γίνεται να έχει αυξήσει τα κονδύλια για τις ανάγκες των σχολείων, τη στιγμή που δεν καλύπτονται ούτε οι ανάγκες σε γραφική ύλη των νηπίων στα νηπιαγωγεία της Λήμνου, «έριξε το μπαλάκι» στη Δημοτική αρχή και πρότεινε το «κίνημα να πιέσει τη Δημοτική Αρχή για καλύτερη διαχείριση των κονδυλίων» τη στιγμή που με ευθύνη και της σημερινής κυβέρνησης μειώνονται τα κονδύλια στους ΟΤΑ και καλούνται οι εργαζόμενοι και ο λαός να διπλοπληρώνουν φόρους για ελλιπείς υπηρεσίες.

  Οι πρόεδροι των σωματείων των εκπαιδευτικών είπαν ότι χρήματα για μόνιμους διορισμούς και γενικά για την εκπαίδευση υπάρχουν, αρκεί η κυβέρνηση να σταματήσει να πληρώνει το χαράτσι των 4 δις ευρώ το χρόνο στο ΝΑΤΟ που μόνο μπελάδες φέρνει στην περιοχή μας και σπέρνει το θάνατο και την καταστροφή στους λαούς και να φορολογήσει το μεγάλο κεφάλαιο με 45%, γιατί αποτελεί κατάφωρη αδικία ο εργαζόμενος να πληρώνει αναλογικά περισσότερους φόρους από τον εφοπλιστή.

  Σε διαμαρτυρία συναδέλφου του σχολείου ότι δεν γίνονται οι αναγκαίες για τους εκπαιδευτικούς μεταθέσεις, απάντησε ότι γι' αυτό φταίει ότι λιγοστεύουν οι θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού!

  Δεν απάντησε όμως στο αίτημα να σταματήσουν να υπάρχουν πολυπληθή τμήματα των 27 και 30 μαθητών και να νομοθετηθεί η αναλογία 1:15 εκπαιδευτικού - μαθητών για τα νηπιαγωγεία και τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού και 1:20 για τις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού, τα Γυμνάσια, τα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, γεγονός που θα ανοίξει νέες θέσεις εκπαιδευτικών και θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  Επίσης στην παρατήρηση του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου ότι όταν ήταν στην αντιπολίτευση καταφερόταν εναντίον των θεσμών και της τρόικας και τώρα κάνουν άλλα, είπε ότι τότε «δεν ήξεραν» και τώρα αναγκάζονται να κάνουν τα ίδια για να μην «βουλιάξει η χώρα»! (άραγε σε πού διαφέρουν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις;)

  Τέλος στη θέση του προέδρου της ΕΛΜΕ και αναπληρωτή εκπαιδευτικού ότι τον προσβάλλει ως Έλληνα εκπαιδευτικό η συνεχής επίκληση στους θεσμούς και η διαρκής δικαιολόγηση της πολιτικής της επιτροπείας και της υποτέλειας ο υπουργός ρώτησε ειρωνικά: “Ως τι σε προσβάλλει; Μήπως ως εθνικιστή;”

 Από την όλη συζήτηση φαίνεται για άλλη μια φορά ότι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από αυτή την κυβέρνηση (όπως και με τις προηγούμενες) και ότι είναι αναγκαία η συσπείρωση στα σωματεία και η ανασύνταξη του κινήματος ενάντια σε κυβέρνηση, ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση, για μόνιμους διορισμούς στα σχολεία, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, για 12χρονο Ενιαίο Σχολείο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα