Στην αναμέτρησή μας δε χωράνε ημίμετρα! Τα θέλουμε όλα για όλους!
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! - Μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών!
Συνεχίζουμε, κλιμακώνουμε τον αγώνα ενάντια στις προτάσεις του ΟΟΣΑ για 5ετείς συμβάσεις, τα μέτρα και τις προτάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέχρι την ανατροπή του εκπαιδευτικού μνημονίου!
Τετάρτη 25/4 στις 13.30 συγκέντρωση στα Προπύλαια. Παλεύουμε για μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία
Πέμπτη 26/4 στις 7μ.μ. συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αργυρούπολη. Υποδεχόμαστε τον Υπουργό Παιδείας και δίνουμε τη δική μας απάντηση στην εκδήλωση με θέμα «Οι δημοκρατικές/ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις στην παιδεία» Πολιτιστικό – Συνεδριακό κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης», Κύπρου 68, Πλ. Δημαρχείου, Αργυρούπολη
Το προηγούμενο διάστημα δώσαμε μια μεγάλη μάχη! Δώσαμε ξεκάθαρο μήνυμα αγώνα με διάρκεια και αποφασιστικότητα διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμά μας: το δικαίωμα στη μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία για όλους! Τα χρόνια περιπλάνησης, ανασφάλειας, αβεβαιότητας και ανεργίας, μας πεισμώνουν για τον δίκαιο αγώνα μας! Καλύπτουμε πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε ένα σχολείο που ρημάζεται από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές τωρινής και προηγούμενων κυβερνήσεων, ΕΕ και ΟΟΣΑ.
Χρέος μας είναι να δώσουμε ανυποχώρητα και χωρίς περιστροφές τη μάχη μέχρι τέλους! Το χρωστάμε στους μαθητές μας, που βλέπουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα να θυσιάζονται στο όνομα των περικοπών, των ταξικών φραγμών, της κατάρτισης και της ημιμάθειας. Το χρωστάμε στους γονείς των παιδιών μας που από τη μια βλέπουν το βάθεμα της κρίσης να χτυπάει εκείνους, με την ανεργία, τις απολύσεις, την απλήρωτη, τη μαύρη, την ανασφάλιστη εργασία να χτυπάει κόκκινο και από την άλλη βλέπουν το μέλλον των παιδιών τους να προδιαγράφεται εξαιρετικά δυσοίωνο. Το χρωστάμε στους μόνιμους συναδέλφους μας γιατί είναι ανάγκη να βρεθούμε μαζί, ενωμένοι σα γροθιά στις μεγάλες μάχες που θα δώσουμε το επόμενο διάστημα ενάντια στη διάλυση του σχολείου, την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, το σύνολο των μεταρρυθμίσεων του εκπαιδευτικού μνημονίου. Το χρωστάμε στους νέους συναδέλφους μας, απόφοιτους και φοιτητές, που τους έκλεισαν την πόρτα του σχολείου, ενώ την ίδια στιγμή προσπαθούν να τους πείσουν ότι η είσοδός τους σ’ αυτό πρέπει να περάσει μέσα από τον αλληλοσπαραγμό, ότι χρειάζεται να αναμετρηθούμε μεταξύ μας για μια θέση ελαστικής εργασίας.
Κυρίως όμως είμαστε αποφασισμένοι να σπάσουμε τα δεσμά της αναπλήρωσης, της ανεργίας και της επισφάλειας, για εμάς αλλά και για όλους τους επισφαλώς εργαζόμενους! Με κοινό βηματισμό, κοινή δράση με κάθε χώρο του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε να σπάσουμε τη «βεβαιότητα» και την «κανονικότητα» της ελαστικής εργασίας, της αδιοριστίας και της ανεργίας! Με πανεκπαιδευτικό συντονισμό, για ακόμη μία φορά δίνουμε νέο αγωνιστικό ραντεβού στις 25/4 στις 13.30 στα Προπύλαια, επιδιώκοντας να συναντηθούν οι φωνές μας με τις διεκδικήσεις των συμβασιούχων στην υγεία, το Υπ. Πολιτισμού, τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Το μήνυμα δόθηκε… ο αγώνας συνεχίζεται!
Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους-ισσές μας που δώσαμε από κοινού τη μάχη. Στα σωματεία μας, στις επιτροπές αγώνα, στις συνελεύσεις του Συντονιστικού, σε κάθε ζωντανή και ανοιχτή διαδικασία που τροφοδότησε τις κινητοποιήσεις. Χαιρετίζουμε όλους και όλες, εκπαιδευτικούς και φοιτητές, που μοιραστήκαμε τις αγωνίες και τις προτάσεις μας, συνδιαμορφώσαμε, προτείναμε, ενώσαμε τις φωνές μας και γίναμε γροθιά αγώνα με κινητοποιήσεις κάθε Παρασκευή από τις 23/2 μέχρι τις 30/3. Κορυφαίες στιγμές του αγώνα μας ήταν οι μαζικές Πανελλαδικές Συνελεύσεις Αγώνα, που χάραξαν αγωνιστικό σχεδιασμό και υλοποίησαν τις αποφάσεις τους, παρά την υπονόμευση και τη μη αναγνώρισή τους από τις ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, αλλά και διάφορων παρατρεχάμενων συλλόγων αναπληρωτών. Στο διάστημα αυτό βρεθήκαμε δίπλα δίπλα, με συλλογικότητα και αλληλεγγύη, στην επίθεση της κυβέρνησης και των ΜΑΤ, σπάσαμε τους φραγμούς του Υπουργείου και της καταστολής.
« Να τα συλλαβίσουμε μαζί / Να τα μετρήσουμε ένα-ένα / Με τα μάτια ψηλά στον ουρανό σαν προσευχή. / Το δικό μας το δάσος δεν το κρύβει ο ουρανός. / Δεν περνούν από δω ξυλοκόποι.»
Μανόλης Ἀναγνωστάκης
Απέναντί μας βρέθηκαν πολλοί «ξυλοκόποι» που προσπάθησαν να χαμηλώσουν τους τόνους, που πόνταραν στην εκτόνωση του αγώνα, που σπεύδανε κάθε φορά να δώσουν εγγυήσεις σοβαρότητας και μετριοπάθειας.
Πρώτα και κύρια η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Δυο μήνες μετά τις κινητοποιήσεις, και αφού ξεκαθάρισαν με κάθε τρόπο ότι δεν θα πραγματοποιηθούν διορισμοί την επόμενη σχολική χρονιά, επανέρχονται εν μέσω πανηγυρισμών να ανακοινώσουν ότι ο ΟΟΣΑ και οι Θεσμοί τελικά υποχωρούν και πείθονται για την αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών! Μα πόσο αφελείς νομίζουν ότι είμαστε! Η έκθεση του ΟΟΣΑ που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες μέρες βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές κατευθύνσεις για αυτονομία των σχολικών μονάδων, διευθυντές manager που θα επιλέγουν το προσωπικό τους, περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων (μεταξύ άλλων 5ετείς συμβάσεις, συμβάσεις part time), αξιολόγηση και κριτήρια μοριοδότησης.
Διαβάζουμε λοιπόν στη επικαιροποιημένη έκθεση του ΟΟΣΑ (τα αποσπάσματα αποτελούν μετάφραση του πρωτότυπου κειμένου που κατατέθηκε):
Περιγράφοντας τον ΑΣΕΠ «…Το σύστημα προσλήψεων δεν παίρνει υπόψη του τις συγκεκριμένες ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό και στελέχη. Είναι ένα συγκεντρωτικό σύστημα με παιδαγωγικά μειονεκτήματα, γιατί με αυτό τον τρόπο οι λιγότερο έμπειροι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται σε περιοχές που είναι απομακρυσμένες ή μειονεκτικές. Το σχολείο ενημερώνει για τον αριθμό των κενών και όχι για τις συγκεκριμένες ανάγκες της σχολικής μονάδας, δεν παίρνεται υπόψη η ανάγκη της αναλογίας ανάμεσα στο έμπειρο και πιο νέο προσωπικό.»
«Το δικαίωμα της επιλογής προσωπικού θα τους έδινε (εννοώντας τους διευθυντές) τη δυνατότητα να εξασφαλίζουν προσωπικό που θα ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών … κι αφού είναι αδύνατο ένας εκπαιδευτικός να έχει όλες τις ικανότητες που χρειάζεται για να διδάξει τους μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, θα πρέπει ο διευθυντής να έχει το δικαίωμα να επιλέγει εκείνη την ομάδα που θα αλληλοσυμπληρώνεται».
«Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική, και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής…..Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι – από μια μακροοικονομική άποψη, δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συμφωνήσει ότι μπορούν χρήματα του Ευρωπαϊκού Διαρθρωτικού Ταμείου να καλύπτουν τους μισθούς των αναπληρωτών (τυπικά, οι δαπάνες αυτές δεν αντιπροσωπεύουν μισθούς αλλά εκπαιδευτικές υπηρεσίες, γι’ αυτό δεν λαμβάνουν μισθό το καλοκαίρι) …Γι’ αυτό μια απλή επιστροφή στην προ κρίσης προσέγγιση είναι μια πολιτική επιλογή που μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες και απαιτεί βαθύτερη συζήτηση».
«Πρέπει να καθορίζεται ξεκάθαρα το διδακτικό προσωπικό του σχολείου. Θα πρέπει να είναι σταθερό και να συνδυάζει εμπειρία και ικανότητες, έτσι ώστε οι διευθυντές να σχεδιάζουν την επαγγελματική εξέλιξη του κάθε εκπαιδευτικού αλλά και ομαδικά. Πιο συγκεκριμένα, για κάποια μαθήματα που έχουν λίγες ώρες ανά βδομάδα, θα μπορούσαν να προσληφθούν τακτικοί εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης (part-time) με συμβάσεις για κάποια χρόνια. Το βήμα αυτό απαιτεί αναθεώρηση της νομοθεσίας της απασχόλησης των εκπαιδευτικών και την επίλυση του προβλήματος των αναπληρωτών.»
«Η ελληνική κυβέρνηση επιμένει στο να απαιτεί το «ξεπάγωμα» των διορισμών και να ενταχθεί η ομάδα των αναπληρωτών στους μόνιμους. Αυτό όμως όχι μόνο θα είναι ακριβό, αλλά θα επαναφέρει ακαμψίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο οι αναπληρωτές βοηθούν πολύ συχνά. Οι ελληνικές αρχές πρέπει να αξιοποιήσουν την κρίση για να εφαρμόσουν μακροπρόθεσμες λύσεις, οι οποίες κάτω από διαφορετικές συνθήκες μπορεί να μην είναι διαθέσιμες. Δύο τέτοιες λύσεις μπορεί να είναι:
- Να εισάγουν διάφορες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων, μαζί με την κατηγορία των οργανικών θέσεων. Αυτές οι κατηγορίες θα μπορούσαν να προσφέρουν μια αρκετά σταθερή αλλά όχι απαραίτητα δια βίου απασχόληση, για παράδειγμα για πέντε χρόνια, πριν την απόκτηση μια οργανικής θέσης και εργασιακής εξασφάλισης. Θα μπορούσαν να υπάρχουν διάφορες τέτοιες κατηγορίες, για παράδειγμα το παιδαγωγικό προσωπικό στα σχολεία και στα πανεπιστήμια μπορεί να έχει κατά κάποιον τρόπο διαφορετικούς ρόλους και διαδικασίες – καθώς και αμοιβές. Με το χρόνο, να μετακινηθούν όλοι οι αναπληρωτές σε αυτή τη νέα κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων.
- Να αλλάξουν οι υπάρχοντες κανόνες για την απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά να παρέχετε μια μακρότερη εισαγωγική περίοδος και μια πεντάχρονη περίοδος απασχόλησης (σύμβας) πριν την απόκτηση της οργανικής θέσης. Αυτό αρχικά μπορεί να γίνει πιλοτικά.
- Οποιαδήποτε από αυτές τις λύσεις θα διατηρεί την ευελιξία των εργοδοτών, ενώ θα παρέχει την αναγκαία σταθερότητα και αναγνώριση των αναπληρωτών. Ιδανικά, οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν τώρα οργανικές θέσεις θα μετακινηθούν και αυτοί στις νέες κατηγορίες εκπαιδευτικών – ή – εάν αυτό δεν είναι δυνατόν – οι νέες προσλήψεις θα έχουν μια περίοδο μετάβασης σε ένα νέο σύστημα.»
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν ο Γαβρόγλου θεωρεί «…ότι η έκθεση που μας παραδίδεται σήμερα είναι εξαιρετικά βελτιωμένη σε σύγκριση με την έκθεση του 2011. Το “εξαιρετικά βελτιωμένη” δεν σημαίνει μόνο εάν αντανακλώνται οι κυβερνητικές επιλογές ή προτεραιότητες, διότι άλλη είναι η δουλειά του ΟΟΣΑ…όσο εάν μεθοδολογικά, πραγματολογικά στην επιλογή των προβλημάτων, στη διατύπωση των προτάσεων, θεωρούμε ότι είναι ένα κείμενο το οποίο βοηθάει εμάς.». Βοηθητική λοιπόν η έκθεση του ΟΟΣΑ η οποία με σαφή τρόπο θέτει ως προτεραιότητα την αυτοαξιολόγηση-διαβάθμιση σχολείων, την αποκέντρωση και τους διευθυντές managers, ενώ εκκινεί για ακόμη μία φορά τη συζήτηση για προσλήψεις από τις σχολικές μονάδες στο πλαίσιο της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση και την μοριοδότηση/κριτήρια για τις προσλήψεις. Οι προκλητικές δηλώσεις για έναρξη διορισμών από τον Οκτώβρη μόνο θυμό μας προκαλούν όταν δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά για τον αριθμό, το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί υποτίθεται ότι θα πραγματοποιηθούν. Την ίδια στιγμή, είναι ξεκάθαρο ότι οι πενταετείς συμβάσεις σημαίνουν μόνο ένα πράγμα: οριστική κατάργηση των μόνιμων διορισμών, που σε συνδυασμό με τις αποκεντρωμένες προσλήψεις αλλάζουν οριστικά τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση: μόνιμη και σταθερή εργασία στη βάση της οργανικότητας κ.λπ.
Κάτω από το βάρος των δυναμικών μας κινητοποιήσεων είναι σαφές ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση θα επιδιώξουν να διασπάσουν τους εκπαιδευτικούς με προτάσεις που αποπροσανατολίζουν από τον πραγματικό στόχο. Με την πρόταση των 5ετών συμβάσεων, ενώ από τη μια φαίνεται να δημιουργούνται όροι μιας σχετικής σταθερότητας από τη σημερινή κατάσταση που βιώνουμε, στην πραγματικότητα επιδιώκουν να μας βάλουν να αποδεχτούμε ένα νέο καθεστώς κατάργησης των μόνιμων διορισμών και άρσης της μονιμότητας για όλους τους συναδέλφους από δω και πέρα. Δεν «τσιμπάμε» και σε κάλπικες υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις για νέο τρόπο διορισμού με το προσοντολόγιο ή τις ασαφείς δηλώσεις για διορισμούς από τον Οκτώβρη. Είδαμε στην πράξη τι έγινε με την αναμονή και την αποδοχή των καθησυχαστικών υποσχέσεων και το σταμάτημα του αγώνα στους ΟΤΑ. Στις μόνιμες προσλήψεις στους ΟΤΑ που ανακοινώθηκαν, μόλις το 5-7% των συμβασιούχων μπήκε στους προσωρινούς πίνακες των διοριστέων και επιβλήθηκαν χιλιάδες απολύσεις όλων των υπολοίπων!!!
Δεν θα υποχωρήσουμε! Απαιτούμε εδώ και τώρα μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!
Από την άλλη, τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις μας υπονόμευσαν οι ηγεσίες των ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν τις μαζικές διαδικασίες των Πανελλαδικών Συνελεύσεων Αγώνα και να υλοποιήσουν τις προτάσεις κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων, ενώ δεν έλειψαν και οι καταγγελίες από τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ προς τους διαδηλωτές για παρεμπόδιση της συνάντησης με τον Υπουργό στις 2/3, κατηγορώντας τους μάλιστα και ως υπεύθυνους για το όργιο καταστολής! Καλούμε για μια ακόμη φορά τους/τις συναδέλφους/-ισσες να διαψεύσουν όλους αυτούς που μιλούν για μειωμένη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις, αρνούνται να καλέσουν σε απεργία και κηρύττουν διαρκώς 3ωρες διευκολυντικές υποτιμώντας την αποφασιστικότητα του κλάδου. Καλούμε τους/τις συναδέλφους/-ισσες για συμμετοχή στις συνελεύσεις των σωματείων τους, στις επιτροπές αγώνα, σε κάθε συλλογική διαδικασία ώστε να δοθεί σαφές μήνυμα διάψευσης της φιλοκυβερνητικής στάσης των ηγεσιών των ομοσπονδιών.
Τέλος, δηλώνουμε με κατηγορηματικό τρόπο ότι διαχωριζόμαστε και καταγγέλλουμε όλους όσοι -ως αυτόκλητοι εκπρόσωποι των αναπληρωτών εκπαιδευτικών- εξακολουθούν να παίζουν υπόγεια παιχνίδια στην πλάτη μας! Αρκετά επιτρέψαμε να κλείνονται ραντεβού και να συναντιούνται με παράγοντες του Υπουργείου, από τον κάθε γραμματέα και σύμβουλο μέχρι τον υπουργό, όλοι εκείνοι οι «υπεύθυνοι» και «σοβαροί» συνομιλητές του εκπαιδευτικού κινήματος! Κανένας δεν τους έχει νομιμοποιήσει να παζαρέψουν ποιοι συνάδελφοί μας θα βρεθούν άνεργοι με ένα σύστημα μοριοδότησης, που θα μας μετρήσει σε προσοντούχους ή όχι, για να εργαστούμε στο δημόσιο σχολείο, συναινώντας στην πραγματικότητα στις επιδιώξεις για απαξίωση του πτυχίου ως μοναδική προϋπόθεση για εργασία, που θα κόψει την προϋπηρεσία μας με ταβάνια.
Όλοι όσοι δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη κριθήκαμε, κρινόμαστε και θα κριθούμε για την στάση και τις απόψεις μας ανοιχτά και καθαρά σε συλλογικές διαδικασίες που θα σέβονται τις προτάσεις και τα αιτήματα του κλάδου! Όλοι όσοι επιδιώκουν την κοινή δράση, απευθύνουν ανοιχτό κάλεσμα αγώνα, επιδιώκουν τον συντονισμό και τις κοινές διαδικασίες που θα απευθύνονται σε όλους και όλες.
Το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, με ανακοινωμένες όλες τις θέσεις και τα αιτήματά του, απευθύνει για ακόμη μία φορά κάλεσμα σε συμμετοχή στη συνέλευση μας το Σάββατο 28/4 στις 17.30 σε μέρος που θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες μέρες. Καλούμε όλες και όλους να συζητήσουμε την συνέχεια των κινητοποιήσεων, όχι με αντιπροσώπους των 2 ή 3 ατόμων ή με τηλεφωνικές επικοινωνίες «παραγόντων», αλλά με πραγματική και φυσική παρουσία για τη χάραξη αγωνιστικού σχεδιασμού που θα επιδιώξουμε να συζητηθεί και να υιοθετηθεί από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία, όχι σαν ξένο σώμα αλλά σαν κύτταρο των συλλόγων και των ΕΛΜΕ μας. Απευθύνουμε κάλεσμα αγώνα στους μόνιμους συναδέλφους μας για την ενοποίηση των αιτημάτων και την κοινή παρουσία μας στις κινητοποιήσεις ενάντια στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων!
Να γράψουμε τη δική μας ιστορία!
Να ακυρώσουμε τα σχέδια κυβέρνησης και ΟΟΣΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη