Thumbnail
Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
προξένου Κορομηλά 51
[email protected]

 

ΕΞΩ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια, αξιοποιώντας τα οξύτατα προβλήματα εξοπλισμού των εργαστηρίων των σχολείων, εισβάλλει στα σχολεία και υλοποιεί πρόγραμμα εξοπλισμού εργαστηρίων φυσικών επιστημών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής μας.
Πατώντας  στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης που οξύνει στο έπακρο τα προβλήματα των σχολείων, η ΕΛΠΕ βρήκε ευκαιρία να αναβαθμιστεί στα μάτια της κοινωνίας και επιχειρεί να εμφανιστεί ως κοινωνικά ευαίσθητη για τα παιδιά μας. Αυτό πάει πολύ! Να θέλουν, κάνοντας χορηγίες στα σχολεία, να εξιλεωθούν αυτοί που δημιουργούν μια σειρά προβλήματα στην περιοχή και στους εργαζόμενους και ευθύνονται :
•    για προβλήματα περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και δυσοσμίας, ιδιαίτερα στο Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου, που έχουν οδηγήσει τους κατοίκους της περιοχής σε κινητοποιήσεις.
•    που όπως αποκαλύφτηκε πέρσι, για να περιορίζουν τις αντιδράσεις εναντίον τους, έχουν συγκροτήσει μηχανισμό παρακολούθησης όσων αντιδρούν. Μάλιστα, μετά τις καταγγελίες, αναγκάστηκαν να διακόψουν  τη συνεργασία τους με την εταιρεία παρακολούθησης.
•    για χρησιμοποίηση, αντί μόνιμου προσωπικού, φτηνών εργολαβικών εργαζόμενων.
•    για τη μείωση των μισθών των εργαζόμενων και την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ.
•    για την καταστρατήγηση κανόνων ασφαλείας για μεγιστοποίηση του κέρδους με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους τέσσερες νεκρούς σε ατύχημα τον Μάη του 2015 (Θριάσιο).
 Όσοι καλοπροαίρετα σκέπτονται ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» και υπάρχουν οφέλη για τα  σχολεία και τους μαθητές, οφείλουν να αναλογιστούν ότι ανοίγουν την «κερκόπορτα», που οδηγεί  στην υποκατάσταση των υποχρεώσεων του κράτους από «ιδιωτικές πρωτοβουλίες», «φιλανθρωπίες» και «χορηγίες», παραδίδοντας το σχολείο στις δυνάμεις της «αγοράς» και του «κέρδους». Η κατάσταση αυτή θα γενικευτεί,  αν επιτρέψουμε στις εταιρίες να κατακλύσουν τα σχολεία μας,  άλλες να χορηγούν βιβλία, άλλες να επιχορηγούν επισκευές, άλλες να κάνουν γυμναστήρια,  καθορίζοντας βέβαια το τι και πώς και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο. Άλλωστε οι αυτοαξιολόγήσεις που μας προετοιμάζουν, με επιβεβαιωμένη την απαίτηση του ΟΟΣΑ τα σχολεία να αναζητούν χορηγούς για  να καλύπτουν τις ανάγκες λειτουργίας τους, εκεί θα μας οδηγήσουν.

Τα σχολεία της αγοράς  θα αρχίσουν να ξεφυτρώνουν πάνω στα συντρίμμια που αφήνουν στο διάβα τους τα μέτρα οπισθοδρόμησης που μας επιβάλλουν από κοινού ΕΕ, ΔΝΤ και αλλεπάλληλες αντιλαϊκές κυβερνήσεις. Θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε παραμάγαζα των εταιριών και να προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του κέρδους ή θα οικοδομήσουμε τα σχολεία που θα προάγουν στους μαθητές τα χαρακτηριστικά της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της συνευθύνης και της κατανόησης του εαυτού τους και του κόσμου; Άλλωστε τα περιβαλλοντικά προγράμματα που γίνονται στα σχολεία και  στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών  δεν μπορεί να αναιρούνται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα επιτρέποντας τους υπεύθυνους των προβλημάτων να παίρνουν συγχωροχάρτι!

Η ΕΛΜΕ δηλώνει την αντίθεσή της στην παρουσία των εταιριών-χορηγών  στα σχολεία. Τα παιδιά και τα σχολεία μας δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για να προωθούνται τα συμφέροντα εταιριών με τη μορφή κοινωνικής υπευθυνότητας Τέτοιες δραστηριότητες δεν χωρούν στα σχολεία μας. Θεωρούμε ότι η Παιδεία πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά.

Να τους σταματήσουμε

Καλούμε το υπουργείο παιδείας, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Περιφέρειας και της Δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς και τους υπευθύνους των ΕΚΦΕ να πάρουν θέση και να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για να σταματήσει η εισβολή των εταιριών στα σχολεία.

Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων και τους συναδέλφους να μην ενδίδουν σε τέτοιες  «ελκυστικές»  προσφορές γιατί ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Δεν πρέπει να πέσει κανείς στην παγίδα της διαμόρφωσης τετελεσμένων για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με το άλλοθι των οικονομικών αναγκών.

•    Να απορρίψουμε συνολικά τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο  «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης και της κοινωνικής πρόνοιας.
•    Να βάλουμε φρένο στην εμπορευματοποίηση την παιδείας και στα σχέδια τους για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς.
•    Να οργανώσουμε και να εντείνουμε την πάλη μας για να απαιτήσουμε από το κράτος την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
•    Να απαιτήσουμε τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Να δοθεί άμεσα έκτακτο κονδύλι προκειμένου τα σχολεία να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει για το θέμα αυτό σε παραστάσεις διαμαρτυρίας από κοινού με συλλόγους γονέων και περιβαλλοντικές συλλογικότητες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ.jpg
Σαν σήμερα γεννιέται ο Τάσος Λειβαδίτης - Απαγγέλλει το πιο συγκλονιστικό ερωτικό του ποίημα
«Ναι αγαπημένη μου. Πολύ πριν να σε συναντήσω, εγώ σε περίμενα. Πάντοτε σε περίμενα».
Σαν σήμερα γεννιέται ο Τάσος Λειβαδίτης - Απαγγέλλει το πιο συγκλονιστικό ερωτικό του ποίημα