Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας

Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου και την τροποποίηση της διάταξης που αφορά την παραμονή των εκπαιδευτικών στο χώρο εργασίας για την ολοκλήρωση εξωδιδακτικών εργασιών φαίνεται να έχει δημιουργηθεί μια ασάφεια σχετικά με την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 30 ώρες στο σχολείο.

Η νεότερη διατύπωση του νόμου μετά την τροποποίηση έχει ως εξής: «§8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο….». Κανείς εκπαιδευτικός δηλαδή  δεν είναι υποχρεωμένος να κάθεται στο σχολείο πέραν του διδακτικού του ωραρίου, εφόσον δεν του έχει ανατεθεί κάποια επιπλέον εξωδιδακτική εργασία.

Η διευκρινιστική εγκύκλιος που στάλθηκε στις 26-01-2018 ( 14181 / ΓΔ4) και υπογράφεται από την προϊσταμένη της Γενικής Δ/σης Σπουδών Π.Ε & Δ.Ε μάλλον δυσκολεύει περισσότερο την ερμηνεία του νόμου παρά την ξεδιαλύνει. Έρχεται να δώσει μια κατεύθυνση προς την υποχρεωτική τήρηση του 30ωρου. Σαφέστατα υπολείπεται σε ισχύ του νόμου που διευκρινίζει, είναι όμως πάνω από όλα ενδεικτικό για τις διαθέσεις της κυβέρνησης σε αυτό το θέμα. Το Υπουργείο Παιδείας  επιταχύνει τις προσπάθειες επιβολής του υποχρεωτικού 30ωρου, ανατρέποντας τα εργασιακά μας δικαιώματα, ανοίγοντας τον δρόμο για αύξηση του διδακτικού ωραρίου.

Μπροστά σε αυτή τη νέα επίθεση:

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, σε όλα τα σχολεία, να διαφυλάξουν με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο τα εργασιακά μας δικαιώματα και με αποφάσεις τους να ανατρέψουν κάθε προσπάθεια επιβολής του 30ωρου.
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους - συσπειρωμένοι στα σωματεία - να καταγγέλλουν κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας από την πλευρά της διοίκησης. Η ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ παρέχουν συνδικαλιστική κάλυψη σε περίπτωση προσπάθειας επιβολής του 30ωρου.
  • Καλούμε τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και το  Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην επιδιώξουν να εφαρμόσουν λογικές υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο, γιατί θα βρουν απέναντί τους τον οργανωμένο κλάδο.  
  • Ξεκαθαρίζουμε ότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί έχουν την παιδαγωγική ευθύνη για την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας και τη διόρθωση των εργασιών/διαγωνισμάτων. Καμιά υπουργική απόφαση ή εγκύκλιος δεν μπορεί να επιβάλλει πώς και με ποιο τρόπο θα γίνεται αυτό. Πόσο μάλλον στο σημερινό σχολείο όπου μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση και μόνο σύγχρονες υποδομές δεν έχει για να κάνει ο εκπαιδευτικός στοιχειωδώς τη δουλειά του.

Με  μαζική συμμετοχή στις διαδικασίες των σωματείων μας (Συλλόγους – ΕΛΜΕ) αγωνιζόμαστε  για την μη επιβολή και ανατροπή τέτοιων απαράδεκτων εργασιακών ρυθμίσεων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromh.jpg
Χανιά: Η σχολική εκδρομή κατέληξε στο αστυνομικό τμήμα – 17χρονοι μαθητές με κάνναβη
Οι 17χρονοι βρέθηκαν στην πλατεία 1866 κατά τον τυχαίο έλεγχο της ΕΛΑΣ και οι ποσότητες κατασχέθηκαν από τις αρχές.
Χανιά: Η σχολική εκδρομή κατέληξε στο αστυνομικό τμήμα – 17χρονοι μαθητές με κάνναβη
φαρα
Φαραντούρης για κόμμα Καρυστιανού: «Απολύτως καλοδεχούμενο, βλέπω απολύτως θετικά ένα τέτοιο κίνημα»
Ο κ. Φαραντούρης ανέφερε ότι τόσο η ίδια η Μαρία Καρυστιανού όσο και οι συμμετέχοντες στο κίνημα εκφράζουν τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων...
Φαραντούρης για κόμμα Καρυστιανού: «Απολύτως καλοδεχούμενο, βλέπω απολύτως θετικά ένα τέτοιο κίνημα»