Thumbnail
ΟΛΜΕ

Ο.Λ.Μ.Ε.            
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
e-mail:[email protected]                     Αθήνα, 10/1/2018

 


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ  ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ


Η πολιτική κατάσταση
Οι εκπαιδευτικοί, η πλειοψηφία των εργαζόμενων, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας, υφίστανται επί 7 συνεχή χρόνια τις σοβαρές συνέπειες των εφαρμοζόμενων πολιτικών της σκληρής λιτότητας και των μνημονίων που έχουν υπογράψει διαδοχικά οι ελληνικές κυβερνήσεις.
Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για έξοδο από τα μνημόνια το καλοκαίρι του 2018, το αφήγημα της ανάπτυξης και της ελάφρυνσης του χρέους, δεν βελτιώνουν τη δύσκολη καθημερινότητα των Ελλήνων εργαζομένων. Τα σκληρά μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής που έχουν υπογραφεί για το χρονικό διάστημα μέχρι το 2022, καθώς και τα δεκάδες προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης διαμορφώνουν ένα δυσμενές περιβάλλον για το σύνολο των εργαζομένων.  Τα μέτρα αυτά αγγίζουν μεταξύ άλλων και τον χώρο της εκπαίδευσης και το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα.
     Η κατάσταση είναι κρίσιμη. Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε ιδιόμορφο σημείο καμπής και ή θα διεκδικήσει να τερματιστούν οι πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, η μόνιμη επιτροπεία και οι αποτυχημένες νεοφιλελεύθερες συνταγές, ή θα συμβιβαστεί με την ισχύουσα κατάσταση,  δίνοντας χώρο στο μεγάλο κεφάλαιο και τους εκφραστές του να επιβάλουν την κυριαρχία τους.
Οι αγώνες των εργαζομένων επιβάλλεται να ενταθούν, για να αποτελέσουν μοχλό εξελίξεων ώστε να μπει φραγμός στη νεοφιλελεύθερη επέλαση , προκαλώντας ρωγμές στις σκληρές δημοσιονομικές πολιτικές (μειώσεις μισθών και συντάξεων, αύξηση της φορολογίας), ανοίγοντας έτσι άλλους δρόμους. Δρόμους, που θα υλοποιούν δημοκρατικές –  φιλολαϊκές αλλαγές  και θα  πετύχουν  τη ρήξη με την εφαρμοζόμενη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ,  τερματίζοντας το καθεστώς επιτροπείας και των μνημονίων.

Η κατάσταση στην εκπαίδευση
Οι εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση την τελευταία επταετία, την υποβάθμισαν και όξυναν περαιτέρω τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου με πιο χαρακτηριστικά:
•    μείωση των δαπανών
•    μηδενικοί διορισμοί εκπαιδευτικών,
•    ραγδαία αύξηση της ελαστικής εργασίας
•    επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών (αύξηση ωραρίου, μηδενικές μεταθέσεις, ελάχιστες αποσπάσεις, συμπλήρωση ωραρίου σε 3-5 σχολεία)
•     μισθολογική καθήλωση μετά από τις μειώσεις κατά 35%
•    δραματική αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67 χρόνια  και 40 χρόνια εργασίας για πλήρη συνταξιοδότηση
•    αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
•    κατάργηση των υποστηρικτικών δομών κ.α.
Ταυτόχρονα επιχειρούνται μια σειρά από θεσμικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που στοχεύουν αφενός στην εξοικονόμηση προσωπικού και αφετέρου στην υλοποίηση κατευθύνσεων που επιβάλλουν διεθνείς οργανισμοί (ΟΟΣΑ, ΔΝΤ) και οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέτοιες πολιτικές είναι η αυτονομία της σχολικής μονάδας, η διοικητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών , οι επιχειρούμενες αλλαγές στο Λύκειο στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης πρόσδεσης του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην Γ/θμια εκπαίδευση, η απομείωση του μορφωτικού του χαρακτήρα του Λυκείου, με άμεση επίπτωση τη δημιουργία ημιμαθών και εύκολα χειραγωγούμενων πολιτών.  Είναι επίσης γνωστή η εμμονή του ΟΟΣΑ  για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων με βάση την επίδοση των μαθητών.
Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να  διατηρεί την αυτονομία του και τον μορφωτικό του χαρακτήρα και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση (βλέπε αναλυτική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για το Νέο Λύκειο 7/9/17).
Παράλληλα τις επόμενες μέρες προβλέπεται η κατάθεση πολυνομοσχεδίου, στο πλαίσιο της 3ης αξιολόγησης, που μεταξύ  άλλων θα περιέχει διατάξεις,  όπως  την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών επί 30 ώρες τη βδομάδα στα σχολεία, τα νέα κριτήρια καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, τον περιορισμό κήρυξης απεργίας καθώς και τους  πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας.
Επίσης αναμένονται νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη γενική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, με την οποία είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι, (αναδρομικότητα, εξίσωση όλων των πρωτευουσών των νομών με 1 μόριο, άνιση μεταχείριση σε σχέση με την Α/θμια, υποβιβασμός σχολικών μονάδων σε κατώτερη κατηγορία με επακόλουθο την κατάργηση τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ),  καθώς και τις ενοποιήσεις ειδικοτήτων και την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης.

Ειδικότερα:

Για την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία
Ο Υπουργός σε πρόσφατες δηλώσεις είπε ότι δεσμεύτηκε να επιβάλει την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Τόνισε μάλιστα ότι η σχετική δέσμευση είναι σύμφωνη με τα προβλεπόμενα στο νόμο 1566/85. Είναι όμως γεγονός ότι ο νόμος 1566/85 προβλέπει την παραμονή των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα πέραν του διδακτικού ωραρίου, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να επιτελέσει συγκεκριμένα εξωδιδακτικά καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (Διευθυντής,  Σύλλογος Διδασκόντων). Σε καμία διάταξη του ανωτέρω Νόμου δεν προβλέπεται η παραμονή του εκπαιδευτικού στο σχολείο του, εφόσον δεν έχει κάποια εργασιακή υποχρέωση να επιτελέσει.
Επιπροσθέτως προκαλεί εντύπωση η άρνησή του να ασχοληθεί σοβαρά με εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών, τα οποία έχουν θιγεί στο παρελθόν, συνεπεία της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών. Υπενθυμίζουμε ότι με το 1ο μνημονιακό μισθολόγιο (2011) καταργήθηκε το επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης, που αφορούσε την απογευματινή εργασία των εκπαιδευτικών για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης ημέρας. Επίσης, υπενθυμίζουμε τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούμαστε να εργαστούμε στα δημόσια σχολεία. Η ανυπαρξία ειδικών χώρων για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να εργαστεί ,προκειμένου να προετοιμάσει το μάθημά του και να διορθώσει τις εργασίες των μαθητών,  είναι γνωστή σε όσους έχουν επισκεφτεί ένα δημόσιο σχολείο.
Είναι λοιπόν προφανές ότι η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν αποβλέπει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί τιμωρητικό μέτρο σε βάρος των εκπαιδευτικών με τελική στόχευση την αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου.

Καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Η δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει υποφέρει στο παρελθόν από την πολιτική των συγχωνεύσεων, η οποία υπηρέτησε δημοσιονομικούς και μόνο στόχους, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Στο πρόσφατο παρελθόν 2000 περίπου σχολικές μονάδες της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν, προς δόξαν των μνημονιακών πολιτικών που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις. Με τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση ή τη συγχώνευση άλλων 300 σχολικών μονάδων.
Δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε αποφασιστικά σε κάθε προσπάθεια συρρίκνωσης και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πολιτική των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων δεν θα περάσει. Δηλώνουμε ότι μαζί με τις τοπικές κοινωνίες, τους μαθητές και τους γονείς θα καταργήσουμε αυτή την πολιτική στην πράξη

Αναμοριοδότηση  δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Όπως είναι γνωστό ο αριθμός των μαθητών για να συγκροτηθεί τμήμα στα ΕΠΑ.Λ (τομείς και ειδικότητες) καθώς και στα Γενικά Λύκεια (Ομάδες Προσανατολισμού – Κατευθύνσεις) συναρτάται με τον χαρακτηρισμό του σχολείου καθώς και με τα μόρια που αυτό δίνει στους εκπαιδευτικούς.
Στην πραγματικότητα με την αναμοριοδότηση έχουμε μαζική βαθμολογική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, με συνακόλουθο αποτέλεσμα την αύξηση του απαιτούμενου αριθμού των μαθητών για τη συγκρότηση των ανωτέρω τμημάτων.
Με την πρόταση του ΥΠΠΕΘ για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων υποβιβάζονται σε κατηγορία περίπου 430 σχολεία, πράγμα που θα έχει ως άμεση συνέπεια να αυξηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων των Ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των  τμημάτων  Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.
Συνακόλουθα η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων θα επιφέρει νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων..
Πρόκειται δηλαδή για έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.
 Στην προσχηματική επιχειρηματολογία του Υπουργείου ότι επιβάλλεται τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εδρεύουν στην ίδια πόλη ή χωριό να έχουν τον ίδιο αριθμό μορίων διαβίωσης, απαντάμε ότι αυτό μπορεί να συμβεί με την άνοδο των μορίων της Πρωτοβάθμιας στο επίπεδο των ισχυόντων για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Άλλωστε το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ουδέποτε ζήτησε γενική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.
Πέραν της συνολικής απόρριψης του σχεδίου αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επισημαίνουμε τα εξής:

•    Είναι απαράδεκτο το ισοπεδωτικό πνεύμα με το οποίο αντιμετωπίζονται τα σχολεία που εδρεύουν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων (τέως Νομών), χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα κριτήρια της περιοχής. Για παράδειγμα τα σχολεία των πρωτευουσών της Θράκης (Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη) καθώς και οι πρωτεύουσες μειονεκτικών περιοχών (π.χ. το Καρπενήσι ή η Φλώρινα) θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο.
•    Θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρξει αναδρομικότητα στην αναμοριοδότηση, διότι με αυτή την πρακτική δεν λαμβάνονται υπόψη οι συνθήκες διαβίωσης που επικρατούσαν στην περιοχή που υπηρέτησαν οι συνάδελφοι προ πολλών ετών.
•    Θεωρούμε διακριτική μεταχείριση σε βάρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για ύπαρξη μοριοδότησης σχολείων με 14 μόρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εδρεύουν στο ίδιο χωριό ή στο ίδιο νησί. Ζητάμε να υπάρξει η ίδια μεταχείριση και για την  Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
•    Θεωρούμε σοβαρότατη παράλειψη το γεγονός ότι δεν ελήφθη υπόψη η απόσταση των σχολικών μονάδων από τα σύνορα του Κράτους. Πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να πριμοδοτούνται τα ακριτικά σχολεία.
•    Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη ούτε οι προτάσεις των τοπικών ΕΛΜΕ, αλλά ούτε και οι προτάσεις των οικείων ΠΥΣΔΕ.

Πλαίσιο αιτημάτων
•    Αύξηση των δαπανών για την παιδεία
•    Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών
•    Όχι στην ελαστική εργασία.
•    Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.
•    Το Λύκειο αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα.
•    Αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης. Ενίσχυση της γενικής παιδείας με διεύρυνση μαθημάτων.
•    Απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και πρόσβαση στην Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις  και με ευθύνη της Β/θμιας Εκπ/σης.
•    Αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο στην κατεύθυνση του ενιαίου Λυκείου.
•    Ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ως πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία αναφοράς της.
•    Μισθολογικό ξεπάγωμα των αποδοχών.
•    Όχι στις καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
•    Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα το 2013.
•    Όχι στην υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών 30 ώρες στο σχολείο.
•    Απόσυρση του σχεδίου για τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Β/θμιας εκπαίδευσης. Όχι στη γενική αναμοριοδότηση.
•    Ανώτατο όριο μαθητών 20 στα τμήματα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.
•    Πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας.
•    Κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
•    Υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών.
•    Όχι στον περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας
•    Ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών λιτότητας και ύφεσης που επιβάλλουν οι υπερεθνικοί οργανισμοί (ΕΕ- ΕΚΤ-ΔΝΤ).

Πρόγραμμα δράσης
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμάει ότι είναι αναγκαία η καλή προετοιμασία και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων για την πραγματοποίηση μαζικών Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου.
•    Συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση τη Δευτέρα, 15/1/18 ημέρα ψήφισης των προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης και στη συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 12:30 μ.μ. καθώς και στην πορεία προς τη Βουλή.
•    Πραγματοποιούμε άνοιγμα στην κοινωνία και τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για κοινές δράσεις στα πλαίσια υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
•    Εξουσιοδοτείται το Δ.Σ της ΟΛΜΕ για κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης σε περίπτωση αιφνιδιαστικής κατάθεσης αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων, σε συνεργασία και με τη ΔΟΕ.
•    Επανεκτιμάται η κατάσταση με νέες Γενικές Συνελεύσεις για διαμόρφωση των επόμενων αγωνιστικών βημάτων το Φεβρουάριο.


 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών