Thumbnail
Για την επιτροπή πρωτοβουλίας των νηπιαγωγών που εργάζονται στους Παιδικούς σταθμούς

Αξιότιμοι συνάδελφοι της ΔΟΕ

Με έκπληξη και απορία παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα να προβάλλεται το αίτημα της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής .Όλοι εμείς οι νηπιαγωγοί που εργαζόμαστε στους Δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, παρακολουθούμε με έντονη ανησυχία και προβληματισμό τις εξαγγελίες του Υπ. Παιδείας σε ότι αφορά στην προσχολική εκπαίδευση.

Με λύπη λοιπόν διαπιστώνουμε ότι σε όλο αυτόν τον κυκεώνα αντιπαραθέσεων και συνεχών διαμαχών, ανάμεσα στους συναδέλφους παιδαγωγούς  που υπηρετούν στις δύο υπάρχουσες δομές προσχολικής αγωγής της χώρας μας, (νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς), μονάχα απομακρυνόμαστε από το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να συνάδει με τις επιστημονικές μελέτες και τις εφαρμοσμένες πρακτικές που ήδη συναντάμε επιτυχώς στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και που αφορούν στην εκπαίδευση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.

Το παιδαγωγικό προσωπικό όλων των κλάδων που υπηρετεί στους παιδικούς σταθμούς, αποδεικνύει εν τοις πραγμασι, τα θετικά οφέλη της ενιαίας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς όλοι οι παιδαγωγοί συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, έχοντας την επιστημονική κατάρτιση καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα από 0 – 6 ετών, (απόφοιτοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ ).

Αγνοεί η  ΔΟΕ ότι το έργο που επιτελείται στους παιδικούς σταθμούς της χώρας μας είναι σύμφωνο με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και έχει ως κεντρικό αποδέκτη το παιδί , την οικογένεια και την κοινωνία;

ΑΝΑΡΩΤΙΩΜΑΣΤΕ:

  • Ως εκπαιδευτικοί, με αντικείμενο τα παιδιά, σε αυτό το τόσο ευαίσθητο και πρωταρχικής σημασίας στάδιο ανάπτυξης και εξέλιξης,  δείχνουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στις πραγματικές ανάγκες τους;
  • Είμαστε τελικά διατεθειμένοι να αναδομήσουμε ουσιαστικά την εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών, που για πρώτη φορά εισέρχονται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης;
  • Εάν η γνώση είναι δύναμη, για να διαμορφώσουμε μια νέα σύγχρονη αντίληψη, επιστημονικά τεκμηριωμένη για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, δεν οφείλουμε να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι ακροατές, να ανοίξουμε τα μυαλά μας και την καρδιά μας και να συμμαχήσουμε μπροστά σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα, όπως είναι ο σχεδιασμός της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στη χώρα μας.
  • Μήπως είναι καιρός να  αφήσουμε τις ήδη παγιωμένες πεποιθήσεις μας καθώς και  τις συντεχνιακές σκοπιμότητες και να  προβληματιστούμε θετικά προς την πραγμάτωση μιας καλύτερης εκπαίδευσης για τα παιδιά μας;
  • Εάν στοχεύουμε σε μια κοινωνία ελεύθερη, με ήθος και ποιότητα στα άτομα που την απαρτίζουν και αναγνωρίσουμε ταυτόχρονα το ρόλο και το μερίδιο ευθύνης της εκπαίδευσης πάνω στο κομμάτι αυτό, μήπως οφείλουμε να προχωρήσουμε συνολικά στην αναμόρφωση της πρώτης κοιτίδας εκπαίδευσης των παιδιών μας, της προσχολικής αγωγής;

ΑΝΑΡΩΤΙΩΜΑΣΤΕ:

  • Γιατί η ΔΟΕ αντιτίθεται στην καθιέρωση ΕΝΙΑΙΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;
  • Γιατί προκλητικά αποκρύπτει στις ανακοινώσεις της ότι στους παιδικούς σταθμούς της χώρας εργάζονται περίπου 750 μόνιμοι νηπιαγωγοί και άλλοι τόσοι με συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου;
  • Έχει αναλογιστεί η ΔΟΕ ότι εάν καθιερωθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, όλοι εμείς οι νηπιαγωγοί που εργαζόμαστε στους παιδικούς σταθμούς, μένουμε μετέωροι, εφόσον θα χάσουμε το αντικείμενο εργασίας μας;
  • Ποια είναι η στάση  της ΔΟΕ  απέναντι στη θέση του ΣΑΝ , που μας αποκλείει από μια μελλοντική υπαγωγή μας στα νηπιαγωγεία; Η τοποθέτηση του ΣΑΝ  δεν είναι καθαρά συντεχνιακή;
  • Αγνοεί η ΔΟΕ ότι μία νηπιαγωγός που εργάζεται στους παιδικούς σταθμούς και είναι μόνιμη, για να έχει αυτή τη θέση εργάστηκε πολλά χρόνια ως συμβασιούχος, παίρνοντας μέρος σε προκηρύξεις ανά την Ελλάδα;
  • Γιατί αποκρύπτει ότι το πάγιο αίτημα των εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς είναι υπαγωγή των παιδικών σταθμών υπό την εποπτεία του  Υπ. Παιδείας και όχι η  υπαγωγή των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση;
  • Μια ομοσπονδία δεν βλέπει το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον και τους εργαζόμενους;
  • Γιατί  η ΔΟΕ στο έγγραφο της,  κάνοντας λογική υπέρβαση και αναπτύσσοντας σενάρια επιστημονικής φαντασίας  ισχυρίζεται ότι αν θεσπιστεί η ενιαία προσχολική αγωγή, υπάρχει κίνδυνος για την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση.
  • ΑΓΝΟΕΙ Η ΔΟΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ, ΑΛΥΤΑ ΚΑΙ ΦΛΕΓΟΝΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ;
  • Με πρόσφατα υπομνήματά σας, τόσο εσείς όσο και το συντονιστικό νηπιαγωγών, καταγγείλατε το Υπ. Παιδείας, για μεγάλη έλλειψη υποδομών, νηπιαγωγών, σχολικών συμβούλων, ολοήμερων σχολείων, ειδικών παιδαγωγών και ασφαλώς παντελή έλλειψη βοηθητικού προσωπικού, για τη διασφάλιση των κανόνων υγιεινής διαβίωσης των παιδιών.

Ποια δημόσια και δωρεάν παιδεία επικαλείστε αγαπητοί συνάδελφοι της ΔΟΕ;

  • Όταν τα προνήπια μπαίνουν στην κληρωτίδα, επειδή δεν επαρκούν οι υποδομές;
  • Όταν τα ολοήμερα είναι ελάχιστα και όσα λειτουργούν, δεν πληρούν τις προδιαγραφές του ΟΣΚ;
  • Όταν κλείνουν τα νηπιαγωγεία, εάν η νηπιαγωγός αρρωστήσει ή πάρει νόμιμη άδεια, γιατί δεν υπάρχει αντικαταστάτης;

 

Εύλογα ερωτήματα:

 

  1. Γιατί αποσιωπώνται τα τόσο μεγάλα και ζωτικής φύσεως προβλήματα που στρέφουν τους γονείς στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία;
  2. Γιατί προβάλετε το αφήγημα για την ένταξη τετράχρονων παιδιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, όταν αυτό είναι αντίθετο με τα επιστημονικά δεδομένα και τις διεθνείς πρακτικές;

 

ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ:

 

  • Να πάρει δημόσια θέση για το μέλλον των εκατοντάδων εργαζομένων νηπιαγωγών στους παιδικούς σταθμούς, εάν υλοποιηθεί η θεσμοθέτησή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
  • Να σχεδιάσει το πρόγραμμα δράσης της, με βάση τα συμφέροντα των παιδιών και της κοινωνίας και όχι με βάση συντεχνιακά συμφέροντα.

 

                                                                       Για την επιτροπή πρωτοβουλίας των νηπιαγωγών

                                                                        που εργάζονται στους Παιδικούς σταθμούς:

 

                                                                       ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ,   ΠΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΖΩΝΤΗΡΑ ΜΑΡΙΑ,   ΠΕ ΜΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΠΟΝΤΙΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ,   ΠΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΣΠΑΝΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ,  ΠΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΤΣΑΠΑΡΑ ΛΕΜΟΝΙΑ,  ΠΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΝΙΚΗΤΑΪΔΟΥ, ΠΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ,  ΠΕ   ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΜΑΜΑΚΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ,  ΠΕ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

                                                                       ΕΛΕΝΗ ΛΟΥΒΑΡΗ,   ΠΕ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς