Thumbnail
Συλλογοι ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης (Στ, Ζ, Λαγκαδά)

Παρασκευή 24 Νοέμβρη 2017, 1:30 μ.μ., στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης

Τους τελευταίους μήνες εξελίσσεται μια νέα προσπάθεια αντιδραστικής αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης. Για άλλη μια φορά ως πρώτο θύμα αυτής της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε. και Ο.Ο.Σ.Α. επιλέγεται το δημόσιο νηπιαγωγείο. Μέσα από τις συζητήσεις για τις συγχωνεύσεις Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι., προωθείται η συγχώνευση των Τμημάτων Βρεφονηπιοκόμων των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.

Μια ενδεχόμενη συγχώνευση ή ενοποίηση τμημάτων θα σηματοδοτήσει ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, καθώς, πιθανότατα, και των εν ενεργεία βρεφονηπιοκόμων και νηπιαγωγών, για τις ηλικίες από 0 έως 6 ετών (ενδεχομένως και για τις ηλικίες 0 έως 8 ετών). Μια τέτοια εξέλιξη συνδέεται με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου.  Ανοίγει, έτσι, ο δρόμος  για την ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής και την εκχώρηση της δημόσιας  εκπαίδευσης στη συνέχεια στην τοπική αυτοδιοίκηση, για την είσοδο των κουπονιών (vouchers) στη δημόσια εκπαίδευση, των διδάκτρων - τροφείων, καθώς και των ελαστικών ωραρίων και εργασιακών σχέσεων στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν προχώρησε στη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Δωρεάν και Δημόσιας Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η θεσμοθέτησή σε βάθος τριετίας, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, κανένα απολύτως πρακτικό αντίκρισμα δεν έχει μέχρι στιγμής. Χωρίς να υπάρξει νόμος που θα καθιερώνει τη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα διαιωνίζεται η σημερινή κατάσταση, όπου χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του δημόσιου Νηπιαγωγείου ωθούνται σε δομές των Δήμων (βρεφονηπιακούς σταθμούς) μέσω voucher ή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, αφήνοντας παράλληλα εκτός δομών τα παιδιά ηλικίας 2-3,5 ετών (περίπου 8.000 παιδιά αυτής της ηλικίας έμειναν εκτός παιδικών σταθμών φέτος).

   Εκφράζουμε την κάθετη αντίθεσή μας στις προτάσεις για συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.

Διεκδικούμε :

  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο) .

  • Μόνιμους διορισμούς Νηπιαγωγών άμεσα.

  • Μείωση του αριθμού των νηπίων (σε 1:15) και του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.

  • Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και διορισμό μόνιμου βοηθητικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.

  • Αυτοτελή λειτουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης χωρίς καμία αλλαγή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.

  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

 

3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (3 τελευταίες ώρες πρωινού κύκλου/3 πρώτες απογευματινού)

   Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.

Απαντάμε δυναμικά στην πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία, μαθητής
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Ποια σχολεία θεωρούνται δυσπρόσιτα και πώς μοριοδοτούνται – Όλες οι αλλαγές για το 2025
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Δημόσια εκπαίδευση
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
Όταν μιλάμε για «υπερβαθμολόγηση», έμμεσα καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε πιο αυστηροί/ες στα λάθη, αδιαφορώντας για την παιδαγωγικά αναγκαία...
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
PAIDEIAS
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα
Δημοσίευση σε ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 -Προκήρυξη 2ΓΕ/2023»
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα