Thumbnail
ΕΛΜΕ Πιερίας

Οι λεγόμενες «Δημιουργικές Εργασίες» δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη «νέα» δομή του Λυκείου. Αποτελούν όψη της αποδόμησης της όποιας συστηματικής γνώσης παρεχόταν ή παρέχεται στο σχολείο.

Δεν εξηγείται αλλιώς η «πρεμούρα» υλοποίησης αυτής της διαδικασίας και η σχετική «επιμόρφωση», τη στιγμή μάλιστα που η όποια επιμόρφωση παρεχόταν έχει ουσιαστικά καταργηθεί, ακόμη και στο επίπεδο του ατομικού δικαιώματος του εκπαιδευτικού.

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας ότι σε ένα σχολείο με τόσα προβλήματα, με τον τρόπο που θα υλοποιηθούν οι Δημιουργικές Εργασίες, μέσα σε δύο ημέρες θα καλλιεργήσουν τη δημιουργική ικανότητα των παιδιών.

Αποτελεί μέγιστο εμπαιγμό από το Υπουργείο να μιλά π.χ. για βιβλιογραφική δουλειά, δημιουργικότητα κ.λπ., όταν στα σχολεία γίνεται «οικονομία» ακόμη και στις φωτοτυπίες, στα περισσότερα από αυτά δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες ή λειτουργούν χωρίς προσωπικό με πλήρη απασχόληση, τα εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση.

Οι ίδιες οι  «Δημιουργικές Εργασίες» εντάσσονται στον ατομικό φάκελο του μαθητή, στο λεγόμενο portfoliο, που είναι μια απαράδεκτη μορφή αξιολόγησης.

Φυσικά κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν. Επιτυχία όμως στην κατεύθυνση της διαπαιδαγώγησης και της μόρφωσης των μαθητών, με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της «διήμερης φιέστας», δεν μπορεί να υπάρξει. Η περσινή «εμπειρία» είναι χαρακτηριστική: πλήρης αποδιοργάνωση και με τον τρόπο αυτό του όποιου σταθερού προγράμματος, τάμπλετ και κινητά παντού στο σχολείο, χάος στο όνομα της «παιδαγωγικής ελευθερίας»…

Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης, το οποίο δεν μπορεί να αποσπαστεί από τη συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του κάθε ξεχωριστού μαθήματος-γνωστικού (επιστημονικού) αντικειμένου. Μέσα από τις εργασίες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και να επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.

   Κρίνεται λοιπόν απαραίτητο να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από σταθερή επιμόρφωση, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencils yellow 1280
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
Αναλυτικά τα ποσά για μόνιμους και αναπληρωτές, τα επιδόματα και οι διαφορές ανά βαθμίδα και προϋπηρεσία.
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Συναγερμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο – Το Boeing 747 της Air ACT εξετράπη του διαδρόμου και συγκρούστηκε με όχημα υποστήριξης
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Δύο πανεπιστημιακά προγράμματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών – Ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές τους
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Σοφία Ζαχαράκη
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή
Η Υπουργός Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασε στη Βουλή τα στοιχεία για στελέχωση και χρηματοδότηση των δομών ειδικής αγωγής στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή