Thumbnail
ΕΛΜΕ Λήμνου

Με υπουργική απόφαση την Πέμπτη 15/6/2017 (Αρ. Φ20/98094/Δ4, ΦΕΚ 2067 Β) το υπουργείο παιδείας κλείνει ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, με πρόσχημα πως δεν λειτούργησαν φέτος. Για παράδειγμα αν σε ένα ΕΠΑΛ δεν λειτούργησε φέτος κάποια ειδικότητα, αυτή δεν θα λειτουργήσει ούτε του χρόνου, ακόμα και αν υπάρχει ενδιαφέρον από μαθητές! Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις οι ειδικότητες δεν λειτούργησαν, γιατί το υπουργείο χαρακτήρισε τα τμήματα ολιγομελή.

Στα σχολεία της ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου, το ΕΠΑΛ Μύρινας χάνει τις ειδικότητες του Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων Η/Υ και του Υπαλλήλου Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού. Το ΕΠΑΛ Μούδρου χάνει τις ειδικότητες της Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής.

Το υπουργείο εφαρμόζει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4386/2016 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που προβλέπει ότι ο εκάστοτε υπουργός, με μια υπουργική απόφαση, μπορεί να καθορίζει, άρα και να καταργεί, τομείς και ειδικότητες σε κάθε ΕΠΑΛ.

Τα μέτρα που έχουν παρθεί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς είναι:

  • Η ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης των μαθητών (μέχρι 3 ΕΠΑΛ) και ο καθορισμός των ειδικοτήτων και τμημάτων με βάση τις εγγραφές που θα έχουν γίνει μέχρι τις 10 Ιούλη.
  • Ο χαρακτηρισμός φοίτησης στο τέλος του Α΄ Τετραμήνου.
  • Το κλείσιμο των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται με κριτήριο το πως θα λειτουργήσουν όσο το δυνατό λιγότερα τμήματα-ειδικότητες. Το υπουργείο έχει δηλώσει την πρόθεσή του να μην επιτρέψει τη λειτουργία τομέων και ειδικοτήτων, αν δεν υπάρχει ο ελάχιστος αριθμός (που αυτοί βέβαια θέτουν), αλλά να μετακινηθούν μαθητές σε άλλα σχολεία, αν επιμένουν να ακολουθήσουν συγκεκριμένο τομέα ή ειδικότητα. Ενώ σε διαφορετική περίπτωση ο μαθητής αναγκάζεται να αλλάξει προτίμηση.

Τα σχέδια αυτά μας βρίσκουν αντίθετους! Είναι δικαίωμα όλων των μαθητών να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο σχολείο τους, χωρίς να μετακινούνται. Ευθύνη των εκπαιδευτικών είναι να παλεύουν για το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση κι όχι, όπως θέλει το υπουργείο, να υπηρετούν μια αντιπαιδαγωγική "κοπτοραπτική", με μοναδικό στόχο να περιοριστούν οι δαπάνες για την εκπαίδευση.

Απαιτούμε:

  • Να παρθεί πίσω η υπουργική απόφαση που καταργεί εκατοντάδες ειδικότητες.
  • Την εφαρμογή του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές.
  • Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν στις 20 Σεπτεμβρίου.
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
  • 20 μαθητές στα τμήματα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι την περικοπή δαπανών.
  • Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί ΤΩΡΑ!

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπουργειο εσωτερικων
Υπουργείο Εσωτερικών: Νέα οδηγία για τους δημοσίους υπαλλήλους, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων
Ακραία Καιρικά Φαινόμενα: Νόμιμη Απουσία και Ευελιξία Προσέλευσης για Δημόσιους Υπαλλήλους
Υπουργείο Εσωτερικών: Νέα οδηγία για τους δημοσίους υπαλλήλους, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων
panepistimia
Κακοκαιρία «Byron»: Ποια πανεπιστήμια θα παραμείνουν κλειστά σήμερα Παρασκευή – Πλημμύρα σε αίθουσα του ΟΠΑ
Η κακοκαιρία που δοκιμάζει τις υποδομές των ΑΕΙ
Κακοκαιρία «Byron»: Ποια πανεπιστήμια θα παραμείνουν κλειστά σήμερα Παρασκευή – Πλημμύρα σε αίθουσα του ΟΠΑ
τηλεκπαίδευση
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν το αυτονόητο: να γίνεται μάθημα με αξιοπρέπεια, με ασφάλεια, με ανθρώπινους όρους. Το σχολείο θέλει ανθρώπους, όχι καλώδια
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.