Thumbnail
Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ ΠΕ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Μαΐου 2017 η συνάντηση την οποία είχε ζητήσει από τον Μάρτιο το Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Η συνάντηση έγινε την επομένη της επίσκεψης του Πρωθυπουργού της χώρας στο Υπουργείο και των εξαγγελιών του για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες εντάσσονται στο νέο(!), μεταρρυθμιστικό, τριετές (απίστευτη η προσήλωσή τους στο βάθος τριετιών), συνολικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης για την Εκπαίδευση.

Λησμόνησαν, φυσικά, να επισημάνουν ότι η συγκεκριμένη εξαγγελία τριετούς σχεδίου αλλαγών στην εκπαίδευση αποτελεί υποχρέωση της κυβέρνησης, η οποία ρητά ορίζεται στα κείμενο που θα υπογραφεί με τους θεσμούς στο πλαίσιο της συμφωνίας της δεύτερης αξιολόγησης.

Ακολουθώντας την πεπατημένη της μεγάλης του ΣΥΡΙΖΑ επικοινωνιακής σχολής, περιορίστηκαν σε εξαγγελίες που περιλαμβάνουν βερμπαλιστικές «μεταρρυθμιστικές» προτάσεις και ανέφικτες υποσχέσεις, χωρίς την παραμικρή αναφορά και δέσμευση ενός «οδικού χάρτη» σταδιακής υλοποίησης των εξαγγελιών αυτών τόσο σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων όσο και σε επίπεδο νομοθετικών θεσμοθετήσεων και ρυθμίσεων.

Αυτό που πέτυχαν, όμως, ήταν να αλλάξουν την ατζέντα της επικαιρότητας. Έστρεψαν το «φως της δημοσιότητας» από τη δεύτερη αξιολόγηση και το 4ο μνημόνιο, τα νέα σκληρά μέτρα που θα επιβληθούν στους εργαζόμενους, συνταξιούχους και ολόκληρη την κοινωνία, την αντισυνταγματικότητα του νόμου για τις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων και τον εμπαιγμό και το «εμπόριο ελπίδας» των συναδέλφων αναπληρωτών με τις συνεχείς δηλώσεις και δεσμεύσεις για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς – πάντα σε βάθος τριετίας – οι οποίες μονίμως αναιρούνται, στον μεγαλεπήβολο σχεδιασμό μιας σειράς μεταρρυθμίσεων που σύμφωνα με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού «θα αναμορφώσει την εικόνα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας». Κρίνοντας τις τελευταίες εξαγγελίες με βάση την μέχρι τώρα εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η επερχόμενη εικόνα μάλλον σε «εφιάλτη» θα μοιάζει.

Στα ζητήματα που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός παρουσίασε και για τα οποία ο Υπουργός Παιδείας έδωσε(;) τις σχετικές διευκρινήσεις και αφορούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

  • Σταδιακή εφαρμογή της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης εντός της επόμενης τριετίας με τον πρώτο χρόνο να αφορά στην Α΄ Λυκείου, τον δεύτερο στη Β΄ Λυκείου και τον τρίτο χρόνο – δηλαδή το σχολικό έτος 2019-2020, μετά τη λήξη της θητείας της παρούσας κυβέρνησης – στην Γ΄ Λυκείου και στην πρώτη νηπιακή ηλικία (4χρονα προνήπια).

Στο ενδιάμεσο διάστημα θα γίνει προσπάθεια ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της κτηριακής και υλικοτεχνικής υποδομής, δίνοντας στον γονέα τη δυνατότητα να επιλέξει σε ποια δομή (νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό) θα στείλει το παιδί του ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει η «αναγκαία» παιδαγωγική και ιδεολογική ζύμωση στην ελληνική κοινωνία. Δεν δεσμεύτηκε ούτε για το ποιος θα έχει την εποπτεία της μαθησιακής διαδικασίας για τα παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας ούτε για το ποιος επαγγελματικός κλάδος θα την παρέχει.      

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτεί από την κυβέρνηση την άμεση θεσμοθέτηση και εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά σε δομές του δημόσιου νηπιαγωγείου με αποκλειστικό πάροχό της συνάδελφους νηπιαγωγούς, αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρεται στη βιβλιογραφία, η προ-δημοτική εκπαίδευση παρέχεται στο αρχικό στάδιο της οργανωμένης διδασκαλίας, έχει σχεδιαστεί με κυρίαρχο στόχο να εισάγει τα μικρά παιδιά  σε ένα περιβάλλον σχολικού τύπου, ανταποκρινόμενη στις εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών της πρώτης και δεύτερης νηπιακής ηλικίας και παρέχεται από προσωπικό κατάλληλα εκπαιδευμένο ώστε να υλοποιεί αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με εκπαιδευτικά στοιχεία, όπως είναι οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης.

Οι όποιες αναφορές στην αναγκαιότητα της ζύμωσης και συνειδητοποίησης από τους γονείς της ανάγκης για υποχρεωτική διετή προσχολική αγωγή, την ώρα που αυτή υλοποιείται ήδη ως προς το μεγαλύτερο ποσοστό της από τις υπάρχουσες δομές των δημόσιων νηπιαγωγείων είναι προφάσεις και έλλειψη πολιτικής βούλησης για την άμεση, από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά θεσμοθέτηση και εφαρμογή του μέτρου αυτού.

 

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία με στόχο να μην υπερβαίνουν τους 22.

Η πρόταση αυτή δεν πρόκειται να τύχει εφαρμογής, όπως τονίστηκε από τον Υπουργό Παιδείας, τα επόμενα δύο σχολικά έτη. Η θεσμοθέτηση και η εφαρμογή του μέτρου τοποθετείται χρονικά για το σχολικό έτος 2019-2020.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτεί την άμεση μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1 προς 15 μαθητές στο Νηπιαγωγείο και στο 1 προς 20 στο Δημοτικό Σχολείο.

 

  • Επέκταση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου σε όλα τα σχολεία της χώρας, με την ένταξη σε αυτόν των 1/θεσίων, 2/θεσίων και 3/θεσίων σχολείων της χώρας για όλα τα παιδιά που επιθυμούν.

Οι απαντήσεις στο θέμα της άρσης όλων των περιορισμών που τα κανονιστικά έγγραφα θέτουν για τη συμμετοχή των μαθητών στο ολοήμερο πρόγραμμα (που δεν πρόκειται να είναι κοινό σε όλη την έκτασή του στα ολιγοθέσια σχολεία) και της κάλυψης των αυξημένων αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν έπεισαν κανέναν για την απρόσκοπτη εφαρμογή του θεσμού από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Εκτός αν ιδωθούν υπό το πρίσμα της στρεβλής «κανονικότητας» που διαπίστωσε ο Πρωθυπουργός ότι υπήρξε στην έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, λέγοντας ότι δεν υπήρχαν κενά σε εκπαιδευτικούς τη στιγμή που μετά την πρώτη φάση πρόσληψης 6.000 αναπληρωτών στην αρχή της χρονιάς υπήρξαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – ακόμα και μέχρι τώρα, Μάιο μήνα – προσλήψεις επιπλέον 15.000 περίπου αναπληρωτών για την κάλυψη κενών.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτεί την άμεση θεσμοθέτηση και εφαρμογή ενός Ολοήμερου Σχολείου που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, χωρίς όρους συμμετοχής.

Παράλληλα, απαιτεί την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών για την κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Εκπαίδευση.

 

  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών και επέκταση του προγράμματος των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων μέχρι τις 1:15.

Κάνοντας ειδική αναφορά στις 8.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και εξαγγέλλοντας επιπλέον 2.200 προσλήψεις για την επόμενη χρονιά, «παρέλειψε» να αναφερθεί στον αριθμό των χιλιάδων αιτήσεων για παράλληλη στήριξη που έμειναν ανικανοποίητες ή και σε αυτές που ικανοποιήθηκαν μερικώς, εκτιμώντας, για παράδειγμα, πως οι ανάγκες των μαθητών είναι μερικές και χρειάζονται κάλυψη μόνο Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή και όχι Τρίτη και Πέμπτη, ημέρες που ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης εξυπηρετεί ένα δεύτερο παιδί.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διεκδικεί Δημόσια ποιοτική Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά που τη χρειάζονται.

 

  • Τέλος ο Πρωθυπουργός τόνισε το πόσο περήφανος είναι για το ότι τα «καταφέραμε» όταν η χώρα βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη ροή προσφύγων και μεταναστών, λέγοντας ότι «σε 115 σχολεία λειτουργούν 300 τάξεις για πάνω από 5.000 προσφυγόπουλα που πηγαίνουν καθημερινά στο σχολειό».

Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα διαψεύδει τη «μαγική εικόνα» που προσπάθησε να δώσει ο Πρωθυπουργός. Τα τελευταία στοιχεία μαρτυρούν ότι οι ανήλικοι πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στον ελλαδικό χώρο είναι γύρω στις 20.000. Ο αριθμός αυτών που βρίσκονται σε σχολική ηλικία είναι πολύ μεγαλύτερος απ’ αυτόν στους οποίους παρέχεται εκπαίδευση. Η παροχή τυπικής εκπαίδευσης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα γίνεται μόνο στην ενδοχώρα ενώ καμία μορφή τυπικής εκπαίδευσης δεν παρέχεται στις δομές που βρίσκονται σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω, Λέρο όπου λειτουργούν Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης. Η εξαγγελία για λειτουργία 600 τάξεων υποδοχής σε Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν ακολουθείται από κεντρικό, επιτελικό σχεδιασμό και προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας που θα ορίσει τα σχολεία θα φιλοξενηθούν οι μαθητές και στα οποία θα λειτουργήσουν οι τάξεις υποδοχής. 

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:  

  • τονίζει την ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά των προσφύγων στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα με κεντρικό έλεγχο και εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας που θα διασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις ομαλής ένταξης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με θεσμοθετημένες δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην αλλοιωθεί δραματικά η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού ή γκετοποιηθούν συγκεκριμένα σχολεία και περιοχές,
  • καταγγέλλει ότι ουδέποτε από την αρχή της προσφυγικής κρίσης και μέχρι τώρα η Διδασκαλική Ομοσπονδία δεν έχει κληθεί να συμμετάσχει, όχι μόνο ως κοινωνικός εταίρος αλλά ως ο κύριος φορέας υλοποίησης του σχεδιασμού για την εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών, σε συζητήσεις για το θέμα.

Απαιτούμε άμεση συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την επιστημονική ομάδα που έχει συσταθεί για να υπάρξει η αρχή ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου με στόχο την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης τόσο στο σύνολο των μαθητών όσο και στα προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα.

Όπως γίνεται φανερό σε όλους η πολιτική ηγεσία παρουσίασε μια έκθεση ιδεών, χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις και χωρίς συγκεκριμένα βήματα εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων που εξήγγειλε.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι η δημόσια δωρεάν Παιδεία δεν αποτελεί προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα και ότι οι εκπαιδευτικοί υποβαθμίζονται οικονομικά και απαξιώνονται κοινωνικά. 

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με σημαία τις θέσεις του κλάδου και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι θα συνεχίσει να πρωτοστατεί στον αγώνα για Δημόσια, Δωρεάν, Εθνική Παιδεία, δυνατή στην υπηρεσία των μαθητών, των παιδιών μας, της κοινωνίας, της πατρίδας.

Τέλος καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στη γενική απεργία της Τετάρτης 17 Μαΐου και στις συγκεντρώσεις που έχουν προγραμματιστεί.

 

 

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα