Thumbnail

Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας

Ενημερωτικό 13: Οι εκπαιδευτικές ανάγκες, η έλλειψη προσωπικού, οι καθυστερήσεις και οι άλλες «λύσεις»

 

Συναδέλφισσες, -οι

Μέχρι τα μέσα Οκτώβρη φαίνεται ότι θα έχουν γίνει όλες οι δυνατές μετακινήσεις στα σχολεία από το «υπαρκτό προσωπικό». Όπως σημειώσαμε και στο ενημερωτικό 12, πάνω από 120 καθηγητές λιγότερους από πέρσι, με μηδέν διορισμούς, με λιγότερους αναπληρωτές στις πολλές ειδικότητες, αλλά και δομικά πλεονάσματα σε άλλες ήταν αδύνατον να μη καθυστερήσουν οι τοποθετήσεις. Εάν προσθέσουμε και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του ΠΥΣΔΕ, την κόντρα με το ΠΥΣΠΕ για τις κοινές ειδικότητες και τις συγχωνεύσεις τμημάτων (δίκαιες και άδικες) κουτσά-στραβά θα λειτουργήσουν τα μαθήματα, έστω καθυστερημένα και κάποιες περικοπές… Όμως υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα ζητήματα που οφείλουμε να τα θέσουμε υπόψη της σχολικής κοινότητας.

******

α) Αναπληρωτές: Φαίνεται ότι το Υπ. Παιδείας καθυστερεί για να μειώσει τον αριθμό των αναπληρωτών της β΄ φάσης (εξοικονόμηση για να πληρώνονται οι δόσεις στους διεθνείς τοκογλύφους). Εργαλεία αποτελούν: οι πολλές φάσεις αποσπάσεων του Υπουργείου, η εκμετάλλευση των αιτήσεων αποσπάσεων, η μοριοδότητηση στις αιτήσεις οι β΄ αναθέσεις σε πλήρη ανάπτυξη, η χρήση 2ης ειδικότητας και το ξεχείλωμα της νομιμότητας για να χωρέσει και κανένα «ρουσφέτι»… Στην Αχαΐα οι αναπληρωτές των ΣΜΕΑ - ΕΕΕΕΚ, ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής, Βαρήκοα, Τμ. Ένταξης, κλπ - έρχονται σε πολύ μικρότερες δόσεις από πέρισυ, ενώ ακόμη υπάρχουν ανάγκες. Όσον αφορά στα κανονικά σχολεία στην α φάση ήλθαν μόνο 27 (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04) και στην β΄ φάση η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ ζήτησε αρχικά από το Υπ. Παιδείας 57, ενώ την Πέμπτη  έγινε ανακατανομή και παρά τις συμπτήξεις τμημάτων, τη β΄ ειδικότητα, τις διαθέσεις στο τέρμα, ζητάμε 56!

*****

β) Κοινές ειδικότητες με Δημοτικά: Στη φάση αυτή συνεχίζεται η εσωτερική κόντρα με το ΠΥΣΠΕ Αχαΐας για τους ΠΕ05, ΠΕ11 και ΠΕ19-20, αφού είχαμε μια αλλαγή στάσης από τον Περ. Δ/ντή. Οι τοποθετήσεις του ΠΥΣΔΕ έγιναν ομόφωνα με βάση όλα τα κενά της α/βάθμιας που είχαν δοθεί τα οποία δεν δημοσιοποιήθηκαν, αφού έχουμε αβεβαιότητα για το ποια θα γίνουν «δεκτά». Εκτιμούμε ότι την εβδομάδα που έρχεται θα έχουμε εικόνα.

Σημειώνουμε ότι η πλήρης λύση είναι να δοθούν οργανικά κενά και στους ΠΕ05, ΠΕ19-20, αλλά και συμπληρώματα στις υπόλοιπες ειδικότητες χωρίς να μετρούν ως «διορισμοί». Όταν όμως το Υπ. Παιδείας πάει να λύσει τα κενά μόνο με αποσπάσεις  και τις τοποθετήσεις δεν τις κάνει ένα όργανο με συνεξέταση (εμείς προτείνουμε τα ΠΥΣΔΕ με κενά που θα δίνουν τα ΠΥΣΠΕ) θα δημιουργείται τραγέλαφος,  συντεχνιασμοί και επομένως παρατυπίες.

Στην ενιαία αυτή λογική εμείς στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας: επιμείναμε – και ψηφίσαμε - να «διαθέσουμε» όλους όσους αιτούνταν ολική ή μερική διάθεση στην περιοχή τους και τους λειτουργικά υπεράριθμους με ολική διάθεση σε όλες τις περιοχές με βάση τα κοινωνικά τους μόρια, όπως όλες οι τοποθετήσεις στα λειτουργικά κενά.

Δεν ψηφίσαμε: 1) Την αναγκαστική διάθεση ΠΕ11 σε δημοτικά χωρίς αίτηση, διότι διαπιστώσαμε  την δημιουργία κενών από εσωτερικές αποσπάσεις από το ΠΥΣΠΕ προς την Πάτρα. Εμείς δεν το κάναμε για συντεχνιακούς λόγους ή να έχουν μειωμένα ωράρια (αυτό είναι στοιχείο διαφθοράς) αλλά διότι χρειάζεται να μπει μια σειρά στη διαδικασία. 2) Την μερική διάθεση των ΠΕ05 σε άλλη περιοχή στην α/βάθμια, διότι έπρεπε να προηγηθούν οι τοποθετήσεις των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ στα ΠΥΣΠΕ και κατόπιν να συμπληρώσουν οι δικοί μας εκτός περιοχής. Και αυτό διότι οφείλουμε να έχυμε ενιαία αντιμετώπιση

Καλούμε: Όλους όσσους έκαναν αίτηση για διάθεση σε δημοτικά, αποσπάστηκαν για τις ανάγκες ή αποσπάστηκαν μέσω ΚΥΣΔΕ από άλλο ΠΥΣΔΕ να συζητηθούν τα προβλήματα στην Α ΕΛΜΕ Αχαΐας τη Δευτέρα 6/10/2012 στα γραφεία της (Μανιακίου και Κορίνθου) στις 8.30μμ. Προτείνουμε το ίδιο να κάνει και η Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας και είμαστε στη διάθεσή της.

Οι υπόλοιπες κοινές ειδικότητες με τα δημοτικά: Οι ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08 όχι μόνο δεν πλεονάζουν, αλλά είναι σε έλλειψη στην β/βάθμια Αχαΐας. Αναμένουμε κενά ΠΕ16 στα δημοτικά για τις περιοχές Α΄, Β΄ και Δ΄ Αχαΐας, αφού έχουμε μικρό πλεόνασμα. Στην Γ΄ Αχαΐας αναμένουμε να καλυφτούν τα μικρά κενά από την α/βάθμια.

******

γ) Δεύτερες ειδικότητες: Δυστυχώς η χρήση τους δεν είναι νομότυπη σε όλες τις περιπτώσεις και το ζήτημα αυτό οφείλει να το δουν οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ. Εάν στην περιοχή ή το νομό πλεονάζουν συνάδελφοι οφείλουν πρώτα αυτοί να διατίθενται και κατόπιν να γίνεται χρήση στα σχολεία. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις που έχουμε ανάγκες καλώς παίρνουν για συμπλήρωση του ωραρίου, αρκεί να γίνονται νομότυπα και φυσικά υπέρ των συναδέλφων (δεδομένου ότι και στο νέο μισθολόγιο δεν λαμβάνονται υπόψη σε αντίθεση μετά τα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά!) Μειοψηφίσαμε και καταγγέλλουμε:

1) Συνάδελφος από άλλο ΠΥΣΔΕ τοποθετήθηκε (4-1) ως φιλόλογος (ΠΕ02) πλήρως σε σχολείο της Πάτρας, ενώ αποσπάστηκε με την βασική της ειδικότητα (ΠΕ18.33). Θα μπορούσε να γίνει αυτό κατ’ εξαίρεση: «… Κατ’ εξαίρεση σε λειτουργικά κενά που δεν είναι δυνατό να καλυφθούν με απόσπαση εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή της ίδιας ειδικότητας μπορεί να αποσπώνται, με βάση τη δεύτερη ειδικότητα τους, εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά σε σχολείο της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν τα κενά. Οι αποσπάσεις της περίπτωσης αυτής γίνονται μόνο ύστερα από αίτηση των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών.» (Πρ.Πρωτ.81504/Δ2/19-07-2011/ΥΠΔΒΜΘ – παράγρ. 9 που παρέμεινε σε ισχύ και μετά την νεότερη Αρ. ρωτ.21410/Δ2/29-02-2012/ΥΠΔΒΜΘ). Πέραν της κερκόπορτας που ανοίγει για το μέλλον, σημειώνουμε πως έτσι «εξοικονομήθηκε» παράτυπα ένας ακόμα αναπληρωτής….

2) Συνάδελφος δεν πήρε απόσπαση για ΤΕΕ Ειδ. Αγωγής γιατί θα συμπλήρωνε με 2η ειδικότητα στο σχολείο του (ΠΕ04.01) που είχε ανάγκη. Εδώ έδρασε τιμωρητικά και ευελπιστούμε σύντομα να θεραπευθεί.

******

δ) Η καταγγελία για παράτυπη τοποθέτηση στο ΕΕΕΕΚ Αχαΐας: Μετά την καταγγελία μας στο Ενημερωτικό 12 για παράτυπη τοποθέτηση φυσιοθεραπεύτριας από άλλο ΠΥΣΔΕ (όχι της περιφέρειάς μας), την απόφαση της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας για ανάκληση της «διάθεσης», ακολούθησε και καταγγελία του ΠΑΜΕ Εκπ/κών (χωρίς άλλα σχόλιά μας…). Ανακοίνωση όμως που υπογράφεται (;) από το Σύλλογο Γονέων, γεννά πολλά ερωτηματικά, διότι αποδέχεται εκπαιδευτικούς για τα παιδιά τους χωρίς έλεγχο των ειδικών προσόντων τους και ανεξάρτητα εάν η τοποθέτηση είναι η ενδεδειγμένη.

Ερωτούμε τον κ. Περ. Δ/ντή Εκπ/σης αφού «οι αποσπάσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης γίνονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των κατά τόπους ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ» (Αρ. Πρωτ.: 56018/Δ1/17-5-2012/ΥΘΠΔΒΜΘ, Β΄, β) υπήρχε τέτοια γνώμη και εάν ναι, πίσω απ’ αυτήν ήταν η «διάθεση» σε ειδικό σχολείο; Και επί πλέον ποιο όργανο έλεγξε τα τυπικά προσόντα της συναδέλφου; Το οικείο ΠΥΣΔΕ πάντως ούτε έλεγξε, ούτε είχε ενημερωθεί. Το ζήτημα για μας δεν είναι ατομικό, αλλά καίει επειδή ανοίγει παράθυρα. Και είχε  και την περίεργη απόληξη να καταγγέλλεται η ΕΛΜΕ που ζητά το «νόμιμο και ηθικό» και επίσης να «πιέζεται» ηλεκτρονικά ο αιρετός μας από 3ο να ανακαλέσει την καταγγελία!!!

*******

ε) Αδικίες: Θέλουμε να κάνουμε κάποιες αναγκαίες διευκρινήσεις ακόμα. Οι τοποθετήσεις γίνονται με τα κοινωνικά μόρια και όχι μέσω εξυπηρετήσεων αιρετών ή άλλων μελών του ΠΥΣΔΕ,  τα δημιουργούμενα λειτουργικά κενά και τις προτιμήσεις των συναδέλφων. Σε όποιες περιπτώσεις δεν εφαρμόστηκε εμείς μειοψηφίσαμε και το καταγγέλλουμε δημόσια και στην ΕΛΜΕ. Δυστυχώς όμως γίνονται και λάθη από το φόρτο της δουλειάς και παρά την μηχανοργάνωση. Πολλές απ’ αυτές δικαιώνονται κατόπιν ενστάσεων. Υπάρχουν και λίγες περιπτώσεις που οι συνάδελφοι είτε λόγω αξιοπρέπειας, είτε λόγω καθυστέρησης είδαν κάποιες αδικίες και δεν έκαναν ενστάσεις.

Καλούμε έστω και τώρα που τελειώνει ο μεγάλος όγκος των τοποθετήσεων να κάνουν τεκμηριωμένες ενστάσεις και να θεραπευθούν κατά το δυνατόν. Θέλουμε να σημειώσουμε ότι στις διαθέσεις δεν υπάρχει σαφές, μοριοδοτούμενο και ειδικό νομικό πλαίσιο και εκεί μπορούν να εμφιλοχωρήσουν και αδικίες και μικρο-πελατειακές σχέσεις. Εμείς πιέζουμε για μια σειρά αρχών μεταξύ των οποίων είναι η δίκαιη κατανομή, η συμπλήρωση στα συγκροτήματα, η μη μετακίνηση σε αντίθετες κατευθύνσεις, το λιγότερο δυνατό πλήθος σχολείων και η κατά το δυνατόν μη χρήση διαθέσεων με κέρδος μορίων. Για να εξαλειφθεί αυτό προτείναμε να κάνουν όλοι δηλώσεις προτίμησης, αλλά δεν έγινε αποδεκτό ακόμα.

******

ΥΓ: Να ενημερώσουμε ότι και φέτος αποσπώνται εκπαιδευτικοί για ανάγκες στα γραφεία από τη Διοίκηση (όχι από το ΠΥΣΔΕ, το οποίο όμως ενημερώνεται για τις εντός ΠΥΣΔΕ), κυρίως πλεονάζοντες Επειδή όμως γίνονται χωρίς προκηρύξεις συνεχίζεται μια «αμαρτία» του παρελθόντος που μπορεί να θεωρηθεί ότι συμβαδίζει και με πελατειακού τύπου απολήξεις.

 

Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:

1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812, e-mail: [email protected]

2) Παναγιώτης Παΐζης, αναπλ. μέλος, κιν. 6944347119 , e-mail: [email protected]

 

Πάτρα, 07-10 -2012.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

molivia
Τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων: Όταν ο ναρκισσισμός υπονομεύει την παιδαγωγική πράξη
Ένα από τα βασικά εμπόδια που μπορεί να χαρακτηρίζει ορισμένους πανεπιστημιακούς είναι ο διογκωμένος ναρκισσισμός. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση...
Τα εμπόδια των πανεπιστημιακών δασκάλων: Όταν ο ναρκισσισμός υπονομεύει την παιδαγωγική πράξη