Thumbnail
Επιτροπή αναπληρωτών δασκάλων ειδικής αγωγής Κορινθίας

Με την τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να επιφέρει αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Σε συνέχεια των προηγούμενων νόμων που μετέτρεψαν το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε αυτό του «γυρολόγου», αλλά και την εγκύκλιο για την κατάργηση του ενός από τα δύο Τμήματα Ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, αλλαγές με βάση τα ψηφισμένα στο 3ο Μνημόνιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Σε συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων, η κυβέρνηση νομοθετεί, όχι με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά με «όρους μνημονίων». To Υπουργείο με πρόσχημα, «να αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό, να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ», όπως αναφέρει στην αιτιολογική έκθεση, στην ουσία υποβαθμίζει, για να μην πούμε εξαφανίζει, τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτεί το μάθημα, προωθεί τη διδασκαλία α λα καρτ και το τσουβάλιασμα των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης. Στη συνέχεια της αιτιολογικής έκθεση κάνει ακόμα πιο σαφές το πώς θα ικανοποιηθούν αυτές «οι ανάγκες»: Στην κατ’ άρθρο διατύπωση διαβάζουμε ότι «εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο - μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική Αγωγή δηλ.). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!

Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού. Αλήθεια, τα Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής, τι διδάσκουν τέσσερα χρόνια στους φοιτητές, όταν το Υπουργείο μπορεί (σε… παγκόσμια πρωτοτυπία) και «δημιουργεί» εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής μέσα σε λίγες ώρες με ταχύρρυθμα σεμινάρια;

Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα να τοποθετηθούν στην ΕΑΕ εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής που δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο. Με λίγα λόγια, αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν».

Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση, δεν πρέπει να επιτρέψουν αυτό το πισωγύρισμα.

                                                                                       ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • To βασικό πτυχίο να προτάσσεται ως βασικό προσόν πρόληψης.
  • Απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου για τα «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού).
  • Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Εδώ και τώρα όχι μόνο ίδρυση αλλά και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΑΞΗ
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Η Υπουργός Παιδείας απαντά σε αναφορά για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα, ξεκαθαρίζοντας τα όρια για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και μαθητές με ειδικές ανάγκες
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο