Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (στις 04-10-2016/Αρ.Πρωτ.1636/ΓΔ4), με θέμα «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α΄159)» αναδεικνύει για άλλη μια φορά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της ειδικής αγωγής.

Σύμφωνα με το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο από το Σεπτέμβρη του 2016 το Υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα στους μόνιμους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς με πλεόνασμα ωρών και χωρίς κανένα προσόν στην Ειδική Αγωγή να  συμπληρώνουν  διδακτικό ωράριο σε δομές ειδικής αγωγής με  δυνατότητα επιμόρφωσης μόλις ελάχιστων ωρών. Την ευθύνη και το συντονισμό της επιμόρφωσης έχει το Ι.Ε.Π. και στην υλοποίησή της συμμετάσχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης και στελέχη των ΚΕΔΔΥ. Η επιμόρφωση  διεξάγεται σε επίπεδο νομού, διά ζώσης και εξ αποστάσεως, αξιοποιείται υλικό από προηγούμενες επιμορφωτικές δράσεις και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική. Στη συνέχεια προβλέπεται η λειτουργία γραφείου υποστήριξης από τη Μονάδα Ειδικής Αγωγής του Ι.Ε.Π., για την περαιτέρω παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, σε ζητήματα που δεν καλύπτονται από τους Σχολικούς Συμβούλους ΕΑΕ και τους επιμορφωτές στελέχη των ΚΕΔΔΥ. Οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ κάτω από την ομπρέλα της συμπερίληψης ήδη προβαίνουν σε συναντήσεις επιστημονικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών  σε συνεργασία με τα οικεία ΚΕΔΔΥ και  οργανώνονται αυτά τα  επιμορφωτικά σεμινάρια. Με την παραπάνω όμως τακτική, αυτομάτως ακυρώνεται η  επιστημονική επάρκεια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ,  τα προσόντα των οποίων ορίζονται με σαφήνεια στο άρθρο 20 παρ. 1.4 του ν. 3699/2008 για την εξασφάλιση εξειδικευμένης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής για παραπάνω από 10 χρόνια στελεχώνονται από αναπληρωτές  εκπαιδευτικούς  που κατέχουν υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή μόρφωση  με ακαδημαϊκά προσόντα, όπως μεταπτυχιακά και διδακτορικά ειδικής αγωγής και σχολικής ψυχολογίας και οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια εγκαταλείπουν τις εστίες τους προκειμένου να προσφέρουν σημαντικό εκπαιδευτικό έργο οπουδήποτε κληθούν.

    Δηλαδή το υπουργείο παιδείας, προκειμένου να καλύψει την έλλειψη σχεδιασμού για την ειδική αγωγή (υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ),  αδιαφορεί για το εάν ο εκπαιδευτικός που θα αναλάβει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει αντίστοιχες γνώσεις και κατάρτιση∙  το υπουργείο παιδείας, συνεπώς,  χρησιμοποιεί την ειδική αγωγή ως άλλοθι

 

για να καλύψει τις υπεραριθμίες και τα πλεονάσματα ωρών που το ίδιο δημιούργησε (μείωση διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων κ.τ.λ.)

    Ας σημειωθεί πως αυτή η ρύθμιση έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου νομοθετικού έργου για τα Τμήματα Ένταξης, που μετέτρεψε το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε αυτό του «γυρολόγου», αλλά και την εγκύκλιο για την κατάργηση του ενός από τα δύο Τμήματα Ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, την ίδια στιγμή που με την υποχρηματοδότηση λόγω των μνημονίων και της απαξίωσης των δομών της Ειδικής Αγωγής λόγω των μηδενικών προσλήψεων σε προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό και τεχνικό) χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -ιδιαίτερα στη γυμνασιακή και λυκειακή βαθμίδα- "διαρρέουν" από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς να ολοκληρώνουν ποτέ την υποχρεωτική τους φοίτηση.

      Μεθοδεύεται η κατάργηση επί της ουσίας της ειδικής αγωγής αφού:

  • Αντιμετωπίζονται απαξιωτικά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μιας και  καταπατάται το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία όπως περιγράφεται στο άρθρο 1, παρ 1 του ν. 3699/2008-ΦΕΚ199Ἄ΄/2.10.2008. «Η πολιτεία υποχρεούται να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες παρέχοντας στο μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό σε μόνιμη προγραμματισμένη βάση».
  • Ακυρώνεται η  επιστημονική επάρκεια των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, αφού το υπουργείο θεωρεί πως  με κάποιες συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους μπορεί να αντικατασταθούν σπουδές χρόνων κι ότι είναι πολύ εύκολο, οι συνάδελφοι Γενικής Παιδείας να αντικαταστήσουν το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό της ΕΑΕ.
  • «Ξεχνάει» το υπουργείο ότι τα προσόντα του εκπαιδευτικού ΕΑΕ ορίζονται με σαφήνεια στο άρθρο 20 παρ. 1.4 του ν. 3699/2008 για την εξασφάλιση εξειδικευμένης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για τον εκπαιδευτικό «πολυεργαλείο» σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ αφού  :

  • Καταργούνται με τέτοιου είδους αναθέσεις τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών στο σύνολό τους ( μόνιμων και αναπληρωτών γενικής και ειδικής παιδείας.)
  • Δημιουργείται ο εκπαιδευτικός «λάστιχο» που τρέχει σε τρία ή και περισσότερα σχολεία με πολλαπλά αντικείμενα ( τα οποία με τις πολλαπλές αναθέσεις συχνά  είναι άσχετα με τις σπουδές του) και ο εκπαιδευτικός «παντός καιρού» που θα περνάει με  διαδοχικά 45 λεπτά από την ειδική αγωγή στη γενική παιδεία καλύπτοντας τις αδυναμίες του υπουργείου.
  • Απαιτούμε από το υπουργείο την κατάργηση των προβλεπόμενων στο παραπάνω έγγραφο διευκρινίσεων για την κάλυψη κενών στην Ειδική Αγωγή.
  • Πλήρη κάλυψη των προβλεπόμενων ωρών στην Παράλληλη ανά μαθητή – όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο.
  • Καλούμε τους συναδέλφους  Γενικής Παιδείας να μην αναλαμβάνουν οικειοθελώς, για συμπλήρωση ωραρίου, ώρες στην Ειδική Αγωγή.
  • Κάλυψη όλων των κενών. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Άμεσα μέτρα αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής, όπως μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, άμεση στήριξη των δομών και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής.
  • Αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σύστημα απονομής τίτλων Σπουδών (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) & των απαραίτητων Δεξιοτήτων για τους εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ.-Όχι στην ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των προσόντων για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.
  • Θέσπιση του δικαιώματος για διετή μετεκπαίδευση στην ΕΑΕ και για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς Γενικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα παρέχει μια δημόσια εκπαιδευτική δομή (αντίστοιχη του Μαράσλειου Διδασκαλείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) κάτω από την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.
  •  Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
  • Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του  δημόσιου σχολείου.

Με βάση τα παραπάνω το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων καταδικάζει τα επιχειρούμενα σεμινάρια που θα διεξάγει το ΙΕΠ στις 22 και 23 Μάρτη και καλεί όλους τους συναδέλφους σε διαμαρτυρία . Για τη διευκόλυνση των συναδέλφων το ΔΣ προχωρεί σε 3ώρη διευκολυντική στάση εργασίας από τις 08:00 έως στις 11:00 στις 22 και 23 Μάρτη . Παράλληλα ,το ΔΣ αναλαμβάνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα για τα ζητήματα της ειδικής αγωγής στη λογική υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών , τους μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση και την προστασία των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

 

Συμμετέχουμε όλοι στη στάση εργασίας 8:00πμ-11:00πμ και  στη συγκέντρωση 4ο ΓΕΛ Χανίων (Αμπεριά) στις 08:00πμ. την Τετάρτη 22/3 και την Πέμπτη 23/3

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα