Thumbnail
εκπαιδευτικοί ριζοσπαστικής αριστεράς ΠΕ

Η ΕΡΑ είχε και έχει εναντιωθεί στο υπάρχον σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, με παιδαγωγικά και ιδεολογικο-πολιτικά επιχειρήματα. Πίσω από την αριθμητική βαθμολογία κρύβεται μια συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη , αυτή του ανταγωνισμού και της κατάταξης, των παιδιών σε «ικανά» και "μη ικανά" από τα τρυφερά πρωτοσχολικά τους χρόνια. Αυτή η βιαστική και πρώιμη κατάταξη μπορεί να οδηγήσει πολλά παιδιά σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και παραίτηση από κάθε προσπάθεια. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να λειτουργήσει ανατροφοδοτικά για τα παιδιά και τους γονείς τους, καθώς μεταφέρει ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τα σχολικά επιτεύγματα και τις αδυναμίες τους. Επιπλέον, ενώ η συνεργατική μάθηση και η αλληλοτροφοδότηση είναι κατά κοινή ομολογία παιδαγωγικά αναγκαία, η αριθμητική βαθμολογία ενισχύει τάσεις ανταγωνισμού με κριτήριο μάλιστα μια «αποτελεσματικότητα» που είναι εξωγενής πολλές φορές με τις ιδιαίτερες δυνατότητες, τις μαθησιακές ανάγκες και τις ποικίλες ανησυχίες των μαθητών.

Η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει το «βαθμοκρατικό» σύστημα αξιολόγησης είναι θετική. Ο αιφνιδιασμός όμως και η βιαστική εφαρμογή δεν είναι η καλύτερη μέθοδος για να εφαρμοστούν τέτοιες σημαντικές αλλαγές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μόλις λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές των Χριστουγέννων ζητήθηκε από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή προγράμματος εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης.

 Ταυτόχρονα η εγκύκλιος στάλθηκε χωρίς να υπάρχουν  μια σειρά προαπαιτούμενα, ώστε να είναι επιτυχής η μετάβαση στην περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών. Εκτιμούμε ότι το σύστημα  αξιολόγησης που επιλέγεται  είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και θα πρέπει να συμβαδίζει με γενικότερες αλλαγές στους στόχους, στις προθέσεις, στα προγράμματα, στα βιβλία. Η περιγραφική αξιολόγηση αν δεν συνδυαστεί με τα παραπάνω υπάρχει ο κίνδυνος να εκφυλιστεί εν μέσω αντιφάσεων: Π.χ τα περισσότερα μαθήματα έχουν επαναληπτικά κριτήρια αξιολόγησης μόνο στην εξέταση συγκεκριμένων στόχων, τις περισσότερες φορές δε μονοδιάστατων, στηριζόμενα σε προσδοκώμενες απαντήσεις αποστήθισης.

Το ΙΕΠ αφήνει να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν στο πιλοτικό πρόγραμμα παιδαγωγικές και διδακτικές κατευθύνσεις και αλλαγές τέτοιες, που να συνάδουν με την περιγραφική αξιολόγηση και να την υποστηρίζουν. ¨Όμως πριν γίνουν γνωστές αυτές οι αλλαγές καλούνται εθελοντικά οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία να δηλώσουν συμμετοχή σε «διδακτικά πακέτα» που δεν γνωρίζουν.

Γι' αυτούς τους λόγους καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να αναβάλει την πιλοτική εφαρμογή , και αφού πάρει πρώτα υπόψη και τις θέσεις-πορίσματα που θα προκύψουν από τον επιστημονικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα (ΔΟΕ- ΟΛΜΕ- Συλλόγους Διδασκόντων)  με προτάσεις που θα κατοχυρώνουν την παιδαγωγική ελευθερία , μακριά από έτοιμες και αυστηρά καθορισμένες φόρμες να επαναφέρει το θέμα για την πιλοτική εφαρμογή χωρίς προχειρότητα, με στόχο τη γενίκευση σε όλα τα σχολεία.   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arthrwseis
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
Η μελέτη περιέλαβε 224 συμμετέχοντες σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης της νόσου, χωρίς προηγούμενη θεραπεία
Ανοσολογική γήρανση: Πρόωρος δείκτης κινδύνου για ρευματοειδή αρθρίτιδα
ΒΑΛΑΤΣΟΥ.jpg
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
Οι καθηγητές πιέζονται να ανεβάσουν βαθμούς, οι γονείς απαιτούν “αντικειμενικότητα” που συνήθως σημαίνει βαθμό πάνω από 19 αν όχι και 20 σε κάποια...
Αθέατες πλευρές και συνέπειες της πληθωρικής βαθμολογίας των μαθητών μας
28η Οκτωβρίου
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών
Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία ως μια αδιάσπαστη γραμμή πλήθους γεγονότων, ημερομηνιών, προσώπων, μαχών, χωρίς σοβαρή ανάλυση, χωρίς παρουσίαση...
28η Οκτωβρίου: Σχολική ιστορία, ιστορική μνήμη και ο κανιβαλισμός εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών
ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ
Η άλλη όψη του «ΟΧΙ»: Οι ήρωες που βρέθηκαν πίσω από τα σίδερα
Η ελληνική ιστορία διατηρεί ακόμη πολλές σιωπές. Η λήθη είναι απειλητική, όμως όχι ανίκητη. Η μελέτη και η ανάδειξη αυτών των γεγονότων αποτελούν...
Η άλλη όψη του «ΟΧΙ»: Οι ήρωες που βρέθηκαν πίσω από τα σίδερα