ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Δ΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Την Παρασκευή 2/9/2016 πραγματοποιήθηκε από μέλη και εκπροσώπους των Δ.Σ. ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ Ανατ.Θεσσαλονίκης με την οποία καλέσαμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τα διοικητικά μέλη του ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν την εκπαιδευτική κοινότητα, τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην πάρουν αποφάσεις εφαρμόζοντας την εγκύκλιο του Υπουργείου για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Ακολούθως μετά την ολοκλήρωση της παράστασης διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ έγινε παράσταση διαμαρτυρίας στην κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης.
Η μαχητική παρουσία των ΕΛΜΕ και των Σωματείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ακύρωσε στο σύνολο την εφαρμογή της αντιδραστικής εγκυκλίου.
Καταγγείλαμε την εγκύκλιο αυτή με την οποία το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με πραξικοπηματικό τρόπο, φέρνοντας τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων, να υλοποιήσει άμεσα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του στην α/θμια και β/θμια εκπαίδευση στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των κενών, έτσι ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών μέσω της δημιουργίας τεχνητών «πλεονασμάτων» μόνιμων εκπαιδευτικών και της μετακίνησης τους ακόμη και εκτός του ΠΥΣΔΕ, κάτι που η εγκύκλιος το αναφέρει καθαρά. Ανοίγει διάπλατα την πόρτα για αδιαφανείς διαδικασίες στις τοποθετήσεις. Διατηρεί την πρόβλεψη για τοποθετήσεις από τους Δ/ντες Εκπαίδευσης με το αυταρχικό, αντιεκπαιδευτικό καθηκοντολόγιο. Απέναντι σ’ αυτά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε – και απ’ ότι φαίνεται εξακολουθεί να έχει – ένα και μόνο άγχος. Να στήσει με επικοινωνιακά τεχνάσματα μια φιέστα ότι δήθεν τα σχολεία είναι ανοιχτά με τους εκπαιδευτικούς όλους στις θέσεις τους, ανεξάρτητα από την πραγματικότητα και από τα αν με αυτές τις διαδικασίες οι εκπαιδευτικοί θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο για καιρό και αν οι μαθητές μέχρι το Νοέμβριο θα αλλάζουν εκπαιδευτικούς.
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι αποκλειστικός υπεύθυνος για την κατάσταση στην εκπαίδευση είναι η κυβέρνηση και η επιλογή της να λειτουργήσει όπως - όπως τα σχολεία Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλύπτει τρύπες, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!
Απαιτήσαμε απ’ όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους αυτή την απαράδεκτη και παράτυπη διαδικασία απαιτώντας να ακολουθηθεί η διαδικασία που μέχρι τώρα ακολουθούσε το ΠΥΣΔΕ με βάση τις ολοκληρωμένες προτάσεις των ΕΛΜΕ της περιοχής.
Απ’ τις απαντήσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης προκύπτει ότι:
Δεν θα εφαρμόσει την εγκύκλιο καθώς έγιναν αλλαγές σε β΄και γ΄αναθέσεις μαθημάτων δεν οριστικοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα καθώς δεν ολοκληρώθηκαν οι επαναληπτικές εξετάσεις και οι μετεγγραφές.
Δεν θα εφαρμόσει το αντιδραστικό καθηκοντολόγιο του 2002 που του επιτρέπει να κάνει μόνος του τοποθετήσεις παρακάμπτοντας το ΠΥΣΔΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων.
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεσμεύτηκε ότι θα γίνει οριστική τοποθέτηση των συναδέλφων με νέες αιτήσεις τους επί των πραγματικών κενών εφόσον ολοκληρωθεί ο πίνακας των κενών και δημοσιοποιηθεί και ο μοριακός πίνακας, εξασφαλίζοντας διαφανείς και αντικειμενικές τοποθετήσεις σύμφωνα με το ΠΔ 50/96.
Η τήρηση της παραπάνω διαδικασίας είναι σημαντική αλλά όχι ικανή για να αντιμετωπισθούν τα μεγάλα προβλήματα που έχουμε μπροστά μας και τα οποία σχετίζονται με τις συνολικότερες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο παιδείας και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων (διετές λύκειο, σύστημα πρόσβασης σε Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. κ.τ.λ.) Οι αλλαγές αυτές προωθούν :
Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων των εκπαιδευτικών (όπως και των υπόλοιπων εργαζόμενων), οι οποίοι μέσα σε μια νύχτα βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Ένα ακόμα δείγμα της κινητικότητας των εργαζομένων που ευαγγελίζεται και η σημερινή κυβέρνηση
Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος και με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών καθώς εδώ και έξι χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί, ενώ οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό αυξάνονται.
Το Μάιο του 2013 η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντιμετώπισε το πρόβλημα με αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες και άμεσο αποτέλεσμα απώλεια 11000 θέσεων εργασίας.
Σήμερα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κινείται στην ίδια ρότα εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα τις ντιρεκτίβες Ε.Ε και ΟΟΣΑ. Με τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την κατάργηση του τρίωρου από τους υπευθύνους των εργαστηρίων φυσικών επιστημών και πληροφορικής ,τις συγχωνεύσεις τομέων στα ΕΠΑΛ «εξοικονομεί» 3000 θέσεις εργασίας, στέλνοντας στην ανεργία αντίστοιχους συναδέλφους αναπληρωτές που δούλευαν χρόνια απ΄ άκρη σε άκρη της χώρας.
Πώς θα σταθούμε απέναντι στις νέες εξελίξεις;
Ο ένας δρόμος είναι να σκύψουμε το κεφάλι να αποδεχτούμε τη νέα κατάσταση ως κανονικότητα και απογοητευμένοι αλλά ταυτόχρονα ανακουφισμένοι που έχουμε «δουλεία» να αφήσουμε την κυβέρνηση και τους συμμάχους της ντόπιους και ξένους να παίρνουν ολοένα και πιο βάρβαρα μέτρα που θα εξαθλιώνουν ακόμα παραπέρα τη ζωή μας.
Ο άλλος δρόμος είναι να οργανωθούμε στα σωματεία μας και να παλέψουμε συλλογικά, για την ανατροπή της φιλελεύθερης πολιτικής, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για όλους και ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση.
Αυτός είναι ο δρόμος που μας ενώνει και μπορεί να μας οδηγήσει σε νικηφόρα κατεύθυνση!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη