Thumbnail
Εκπαιδευτικοί ριζοσπαστικής αριστεράς ΠΕ

Ανακοίνωση της ΕΡΑ για την Ειδική Αγωγή και την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας.

 Η ευρεία-καθολική συμμετοχή στο μορφωτικό αγαθό της παιδείας αποτελεί θέση αρχής για τους Εκπαιδευτικούς της Ριζοσπαστικής Αριστεράς επειδή για μας η μόρφωση πέραν των άλλων αποτελεί στοιχείο χειραφέτησης των λαϊκών μαζών και εμβάθυνσης της ίδιας δημοκρατίας.

Για την ΕΡΑ όλοι και όλες όσοι ζουν στη χώρα χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς πρέπει να έχουν το δικαίωμα και η πολιτεία την υποχρέωση της συμμετοχής στην ολοκλήρωση μιας γενικής και πολυδιάστατης παιδείας, καθώς και στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Καθολικό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους και όχι μόνο για ένα κλάσμα τους που θα ήταν το απολύτως αναγκαίο για τη στελέχωση των διάφορων κλάδων της οικονομίας και με τους υπόλοιπους ριγμένους στην αθλιότητα της μακρόχρονης ανεργίας και στον κοινωνικό αποκλεισμό.

Σήμερα παρά ποτέ η γνώση είναι δύναμη, είναι μέσο κατανόησης, διαχείρισης και αλλαγής της κοινωνίας και αυτή τη δύναμη η ΕΡΑ την θέλει στα χέρια των πολλών και όχι στα χέρια μόνον μιας ελίτ.

Kύρια αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πνευματική και σωματική καλλιέργεια, η ολόπλευρη μόρφωση, η κριτική σκέψη και η ενίσχυση της δημοκρατικής συνείδησης.

 

Με οδηγό αυτές τις αρχές και θεωρώντας τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής ως ζήτημα πρωταρχικής σημασίας  οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς θεωρούμε ότι η τροπολογία που αφορά την Ειδική Αγωγή και που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στο Νομοσχέδιο για την Ελληνόγλωσση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, πέραν των ενστάσεών μας για την αδόκιμη  χρονική στιγμή κατά την οποία κατατέθηκε η τροπολογία, καθώς οι νομοθετικές  πρωτοβουλίες που αφορούν την εκπαίδευση, χρειάζεται να γίνονται σε χρόνο  στον οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα είναι παρούσα,  κινείται θετικά προς την κατεύθυνση που εξυπηρετεί τη συμπερίληψη σε ένα Ενιαίο Σχολείο το οποίο δε διαχωρίζει και κατηγοριοποιεί τους μαθητές-τριες αλλά και τους εκπαιδευτικούς. 

Θεωρούμε ότι η τροπολογία άρει την αδικία που είχε συντελεστεί κατά χιλιάδων εκπαιδευτικών (ΠΕ-70 και ΠΕ-60) οι οποίοι με το Ν. 3966/2011 απώλεσαν στην ουσία την αξία των επιστημονικών τους προσόντων και είδαν να υποβαθμίζεται η εργασία και η προσφορά τους για χρόνια στις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Με το συγκεκριμένο νομοθέτημα καλλιεργήθηκε και εντάθηκε, τεχνηέντως, ο διαχωρισμός και η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και διαμορφώθηκε το έδαφος για άδικες αλλαγές στις εργασιακές και υπηρεσιακές σχέσεις στο υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Θεωρούμε θετική την κατάργηση της παραγράφου 1 του άρθρου 56 του Ν. 3966/2011, καθώς αυτή επέτρεψε να ριζώσει μια εσφαλμένη διάκριση ανάμεσα στον ειδικό και γενικό παιδαγωγό οι οποίοι γίνονταν αντιληπτοί ως διαφορετικές επαγγελματικές οντότητες και εκπρόσωποι διαφορετικών επιστημονικών κλάδων. Συνάμα το προαναφερθέν νομοθέτημα ενίσχυσε τον παρωχημένο διαχωρισμό μεταξύ του ιατρικού και εκπαιδευτικού μοντέλου εξέτασης της αναπηρίας και ήταν αντίθετο στην όποια προσπάθεια προσαρμογής της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών την οποία υιοθέτησε η ελληνική Βουλή επικυρώνοντας τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία με το Ν.4074/2012.

 

Για την ΕΡΑ η Ειδική Αγωγή δεν πρέπει να αποτελεί ξέχωρο και αυτονομημένο κομμάτι της εκπαίδευσης αλλά οργανικό της μέλος. Στα πλαίσια αυτής της αντίληψης χρειάζεται να τεθούν σε νέες βάσεις τα προγράμματα σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων, στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας νέας, ενιαίας ταυτότητας εκπαιδευτικού που θα προετοιμάζεται για να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών και των μαθητριών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς υποστηρίζουμε την παιδαγωγική της Ένταξης και της Συνεκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Είμαστε υπέρμαχοι του εκπαιδευτικού μοντέλου γα την αναπηρία στα πλαίσια του οποίου, η εκπαιδευτική πραγματικότητα συμβαδίζει και αποδέχεται την κοινωνική πραγματικότητα, χαρακτηριστικό της οποίας είναι η διαφορετικότητα των ατόμων.

Η εξάλειψη του ρατσισμού και των διακρίσεων στην εκπαίδευση χρειάζεται να είναι πυξίδα της εκπαιδευτικής πολιτικής καθώς και η διασφάλιση του δικαιώματος κάθε παιδιού στην εκπαίδευση σε ένα Σχολείο για Όλους, ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες  όλων των παιδιών. Σε ένα σχολείο όπου η διαφορετικότητα δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά αφορμή για μάθηση, γνώση και περαιτέρω βελτίωση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας.

Στα πλαίσια της υποχρέωσης του κράτους για την εξασφάλιση των προϋποθέσεων της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούμε ιδιαιτέρως θετική την ίδρυση για τη σχολική χρονιά 2016-2017, 531 ΣΜΕΑΕ και Τμημάτων Ένταξης σε όλη χώρα, μετά από 8 χρόνια παύσης της σχετικής διαδικασίας. Ας σημειωθεί ότι η ίδρυση των νέων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έγινε σε ένα κλίμα πρωτοφανούς διασποράς τρομολαγνικών σεναρίων περί διάλυσης των Τμημάτων Ένταξης που διακινήθηκε αφειδώς από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της ΔΟΕ και των συνδικαλιστικών παρατάξεων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Αρνητικό σημείο της τροπολογίας και δηλώνουμε την πλήρη διαφωνία μας με αυτό, το εδάφιο εε της παρ. 4 του άρθ.  21 που αναφέρεται στην τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ, κατόπιν απόσπασης, εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Η Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί υποστηρικτικό διδακτικό θεσμό όπως ορίζεται από το Π.Δ. 462/91 με διαφορετική φιλοσοφία και διαδικασία από την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση.

Τέλος, δηλώνουμε ότι το αίτημα για την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών συνολικά στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα  για τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής,  αποτελεί για την ΕΡΑ αίτημα προτεραιότητας και θα διεκδικήσει άμεσα τη δικαίωσή του, αγωνιστικά και συλλογικά. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που στοχεύουν την πρόσβαση σε Πολυτεχνικές Σχολές ας γνωρίζουν ότι σύμφωνα με σχετική ΚΥΑ τέσσερα...
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
kali xronia
Γνωστός αστρολόγος προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι ευνοημένοι του 2025
Στο κείμενο αυτό αναφέρονται οι προβλέψεις, μήνα-μήνα, για τους εκπαιδευτικούς και την Παιδεία για το έτος 2025 από έναν παγκοσμίου φήμης...
Γνωστός αστρολόγος προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι ευνοημένοι του 2025