Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής, ΠΕΣΕΑ

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής, ΠΕΣΕΑ

Την Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2016,  αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη για να συζητήσουν τα θέματα της εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και τις τροπολογίες της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης στο Νομοσχέδιο για την «Ελληνόγλωσση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση».

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- εξέφρασε στον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη τη θέση  του επιστημονικού σωματείου: ότι οι τροπολογίες  για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο  Νομοσχέδιο για την «ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση», κινούνται σε θετική κατεύθυνση και συνάδουν με τη φιλοσοφία της συμπερίληψης για ένα Ενιαίο Σχολείο χωρίς διαχωρισμούς και κατηγοριοποιήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.

Έγινε διεξοδική συζήτηση και αντηλλάγησαν απόψεις  για  όλα τα ζητήματα που αφορούν την ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα στο πλαίσιο των προτάσεων που κατατέθηκαν σε στελέχη και συνεργάτες του Υπουργού Παιδείας, κατά τη συνάντηση της Τρίτης στις 23 Αυγούστου 2016. Από την πλευρά του το Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α έθεσε στον Υπουργό Παιδείας κ Νίκο Φίλη τα παρακάτω θέματα:                           

  1. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της γενικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης. Οι οποιεσδήποτε νομοθετικές ρυθμίσεις οφείλεται να συγχρονίζονται στο ενιαία νομοθεσία για την Εκπαίδευση.

2.    Ο Βασικός στόχος, το  σχολείο της γειτονιάς να γίνει «ένα Σχολείο για Όλους» με συγκεκριμένα  μέτρα  προκειμένου να μειωθούν τα εμπόδια στη μάθηση και στη συμμετοχή όλων των παιδιών σύμφωνα με τη φιλοσοφία της συμπερίληψης.

3.    Κατάργηση του άρθρου 56  του Ν. 3966/2011 σύμφωνα με το οποίο όλες οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. 60 και Π.Ε.70 «μετατρέπονται» σε οργανικές θέσεις Π.Ε. 61 & Π.Ε.71. Η αποκατάσταση της νομιμότητας μετά από 5 χρόνια στηρίζεται σε επιχειρήματα παιδαγωγικά, διδακτικά, εργασιακά και νομικά.  Δεν είναι δυνατόν κάποιοι «νέοι συνάδελφοι» να χαρακτηρίζουν «εμπειρικούς» τέσσερις χιλιάδες (4.000) εκπαιδευτικούς που εργάζονται χρόνια και δεκαετίες στις δομές της ειδικής αγωγής με σπουδές και προσόντα.

4.    Ενεργοποίηση του άρθρου 34 παρ. 3 του Ν. 1566/1985 σύμφωνα με το οποίο «Μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ανήκουν στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία άλλων υπουργείων και οργανισμών και λειτουργούν είτε ως δημόσια σχολεία είτε ως σχολεία νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου είτε ως ιδιωτικά σχολεία, υπάγονται εφεξής στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

5.    Άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΕΠ, ΕΒΠ στα γενικά σχολεία (Τμήματα Ένταξης & Παράλληλη Στήριξη) και ειδικά σχολεία, με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση, καθώς και άμεση ενεργοποίηση του άρθρων 12, 13, 14 και 35 του Ν. 1566/1985 για τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα των εργαζομένων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

6.    Διασφάλιση των πιστώσεων για την ειδική αγωγή από τον τακτικό προϋπολογισμό.

7.    Κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 39 του Ν. 4115/2013 και 28 του Ν. 4186/2013.

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης τόνισε ότι: «στο Υπουργείο Παιδείας δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και για το σχολικό έτος 2016 – 2017 θα διατεθούν πιστώσεις για το διορισμό εννιά χιλιάδων εκατό (9.100) εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν ποιοτικά όλες οι δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης». Με την ολοκλήρωση της συνάντησης ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης ευχαρίστησε τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- για την ουσιαστική συζήτηση και γόνιμη ανταλλαγή απόψεων που είχε μαζί του.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος: Μηνάς Ευσταθίου

Ο Γενικός Γραμματέας: Λευτέρης Ρατσιάτος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki agogi
Ειδική Αγωγή: Τελευταία μέρα για ενστάσεις στην 3ΕΑ/2025 – Οδηγίες και προθεσμίες
Έως σήμερα 25/8 οι ενστάσεις για την 3ΕΑ/2025 – Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την 4ΕΑ/2025 στην Ειδική Αγωγή με σημαντικές προθεσμίες και οδηγίες υποβολής
Ειδική Αγωγή: Τελευταία μέρα για ενστάσεις στην 3ΕΑ/2025 – Οδηγίες και προθεσμίες
diatrofi
Γερνάμε από τα... 25: Οι διατροφικές μας επιλογές καθορίζουν το βιολογικό μας ρολόι
Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η κακή διατροφή επιταχύνει τη γήρανση των κυττάρων ακόμη και στη νεαρή ηλικία – Ο ρόλος των fast food, αλλαντικών και...
Γερνάμε από τα... 25: Οι διατροφικές μας επιλογές καθορίζουν το βιολογικό μας ρολόι
Γυναικοκτονία στον Βόλο
Βόλος: Σοκαριστικές αποκαλύψεις - «Τη βίαζε για να μην τον χωρίσει»
Ανατριχιαστικές αποκαλύψεις για τον συστηματικό εφιάλτη που ζούσε η 36χρονη πριν δολοφονηθεί – Τη χτυπούσε μπροστά στα παιδιά τους, ενώ είχε ιστορικό...
Βόλος: Σοκαριστικές αποκαλύψεις - «Τη βίαζε για να μην τον χωρίσει»