Όταν η «απαίτηση - υποχρέωση» για διαφάνεια και ισονομία βαφτίζεται «κωλυσιεργία»…
Ένα μήνα μετά τη τοποθέτησή μου στο ΠΥΣΔΕ Λάρισας αναγκάζομαι να δημοσιοποιήσω τα παρακάτω:
Α. Στην πρώτη συνεδρίαση του οργάνου στην οποία συμμετείχα, κατέθεσα δήλωση στην οποία προκειμένου να συνεχιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων, (εκφράζοντας εν μέρει την ανοχή μου για την διαμορφωθείσα έως τότε κατάσταση) επί λέξει ανέφερα:
«Για όλα τα ζητήματα τοποθετήσεων, διαθέσεων, αποσπάσεων, υπηρεσιακών μεταβολών κλπ. που αφορούν το σχολικό έτος 2015-2016 και απαιτούν την επικύρωσή τους από το υπάρχον ΠΥΣΔΕ, με τη σημερινή του σύνθεση στο μέτρο που μου αναλογεί, επιφυλάσσομαι γι΄ αυτό -χωρίς αυτό εκ των προτέρων- να σηματοδοτεί ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ, για τους εξής λόγους:
1.Δεν είχε αποσταλεί εγκαίρως πριν την υποβολή των αιτήσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία, εμπεριστατωμένος και ολοκληρωμένος πίνακας ανά ειδικότητα, που θα περιείχε πλήρη στοιχεία για τους καθ΄ οιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία αυτή όπως: αριθμός μορίων, προτιμήσεις σχολείων, διδακτικό ωράριο σε ΟΛΕΣ τις μονάδες που διδάσκουν.
2.Δεν είχε διευκρινιστεί επακριβώς ο τρόπος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών. Στο σημείο αυτό αναγνωρίζω ότι ο κυκεώνας εγκυκλίων, διατάξεων κλπ δημιουργεί δυσλειτουργίες και αντιφάσεις που ΕΠΕΙΓΟΥΝ να διευκρινιστούν από τη μεριά του Υπουργείου.
Προκειμένου να διευκολυνθεί και να συνεχιστεί η ομαλή λειτουργία των Σχολείων η υπάρχουσα σύνθεση των μελών του ΠΥΣΔΕ που προϋπήρξε της σημερινής, μπορεί να αποφασίζει, επικυρώνοντας διαθέσεις, αποσπάσεις κλπ εκπαιδευτικών στα σχολεία έως ότου διεκπεραιωθούν περιπτώσεις, η έκβαση των οποίων εδράζεται στις προηγούμενες αποφάσεις του.
Οι κατά τη γνώμη μου παραλείψεις που επισημαίνονται στα προηγούμενα 1 και 2 σημεία, προτείνω να θεραπευτούν έστω και εκ των υστέρων (αποτυπώνοντας τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία).
Προκειμένου να ολοκληρωθεί πλήρως η θέση μου επιφυλάσσομαι πολύ σύντομα να καταθέσω προτάσεις στο ΠΥΣΔΕ, στα συλλογικά όργανα των εκπαιδευτικών αλλά και στις προϊστάμενες διοικητικές αρχές, που θα θεραπεύουν τα κατά τη γνώμη μου προβλήματα που προκύπτουν κατά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών με κύριο στόχο την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών.»
Β. Επίμονα, σε κάθε συνεδρίαση ζητώ την ικανοποίηση των σημείων που προανέφερα δυστυχώς χωρίς σαφή και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, αντίθετα μέσα από τις ενστάσεις εκπαιδευτικών που καλείται το ΠΥΣΔΕ να εξετάσει διαπιστώνω «στη καλύτερη περίπτωση», την ασάφεια και έλλειψη κανόνων, που βέβαια στο μέσον της σχολικής χρονιάς, είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να διορθωθούν, χωρίς σοβαρές συνέπειες στο διδακτικό έργο.
Γ. Στην συνεδρίαση της Τετάρτης 13-1-2016, ζήτησε παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λάρισας. Στη διάρκεια της, η ΕΛΜΕ Λάρισας έθεσε κατά βάση παρόμοια ζητήματα με αυτά που τέθηκαν και στην αρχική μου δήλωση που παρατέθηκε παραπάνω. Στη τοποθέτησή μου στη συνεδρίαση αυτή έθεσα δύο ζητήματα:
α. την ΑΜΕΣΗ δημοσιοποίηση και την αποστολή στα σχολεία σχετικού πίνακα, που περιλαμβάνει το 1ο σημείο της δήλωσής μου που δημιουργήθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες της ΔΔΕ Λάρισας (ελλειπούς βέβαια, μιας και βασικά δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν μόρια αλλά υπάρχουν και «λάθη»), ζήτημα με το οποίο συμφώνησαν όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ Λάρισας, μερικοί βέβαια «εκόντες –άκοντες» και
β. τη διαμόρφωση πρότασης για τοποθέτηση στα σχολεία των εκπαιδευτικών που πλεονάζουν, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για αναγκαία διοικητική υποστήριξη. Έως τώρα χωρίς καμιά διαφάνεια και ισονομία οι εκπαιδευτικοί αυτοί βρίσκονται σε διάφορα σχολεία «κύριος οίδε» με ποια κριτήρια και τίνος επιλογή (αφού κάποιοι έκαναν δήλωση προτίμησης και κάποιοι άλλοι διαπιστωμένα όχι. π.χ οι εκπαιδευτικοί που γύρισαν από την διαθεσιμότητα του 7ου ΕΠΑΛ, όπως δηλώθηκε στο συμβούλιο από τον αιρετό Δημήτρη Κοντελέ). Για το ζήτημα αυτό ανέπτυξα στο συμβούλιο τα βασικά σημεία της πρότασής μου. Αναμένεται όπως είναι λογικό η δημόσια τοποθέτηση της ΕΛΜΕ Λάρισας για αυτό το θέμα.
Σήμερα 19-1-2016, ένα μήνα μετά την αρχική δήλωσή μου και μια βδομάδα μετά τη δημόσια ομόφωνη δέσμευση του ΠΥΣΔΕ Λάρισας, μπροστά μάλιστα και στο Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Λάρισας, για αποστολή στα σχολεία των στοιχείων που ζητήθηκαν, τίποτα από αυτά δεν έχει πραγματοποιηθεί.
Επειδή δεν αντιλαμβάνομαι το καθήκον που επιφορτίστηκα ως «πάρεργο», απεναντίας θεωρώ υποχρέωσή μου την υπεράσπιση της ισονομίας και της διαφάνειας, για το συμφέρον της υπηρεσίας αλλά και των εκπαιδευτικών της πράξης, αντιπαρέρχομαι τις κατηγορίες περί «κωλυσιεργίας» που εκτοξεύονται διαρκώς εναντίον μου, στις πολύωρες συνεδριάσεις του οργάνου και δηλώνω ότι με υπομονή και επιμονή θα συνεχίσω να ζητώ τα «αυτονόητα», διαφανείς ολοκληρωμένους πίνακες και κανόνες. Έως τότε ισχύει στο ακέραιο (και για όσο σε εύλογο χρόνο ικανοποιηθούν τα προηγούμενα), για όλες τις επιμέρους αποφάσεις του οργάνου στις οποίες εμπλέκονται και θίγονται συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, η πρώτη μου δήλωση.
Δημήτρης Γεωργούσης
Διευθυντής του Λυκείου Συκουρίου
(τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Λάρισας)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη