Εκπαιδευτική Παρέμβαση
Α΄Αχαΐας, αυτόνομο μέλος του πανελλαδικού Δικτύου Παρεμβάσεων–Συσπειρώσεων Δ. Ε.
Απασφάλισαν πλήρως οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ
«...Χρωστούμε την πάλη, βεβαίως.
Αύριο περιμένω να συνταχθούμε χαρούμενοι,
για να γλυτώσουμε τη διαλεκτική της επαναστατικής αιθρίας
από τις ανούσιες θεωρητικές συζητήσεις...»
Νίκος Καρούζος, Χρωστούμε την πάλη
«...Από την πρώτη στιγμή ανάδειξης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ο Ελληνικός λαός διαπίστωνε ότι η κυβέρνηση, ενώ είχε απόλυτο και καθημερινό έλεγχο από τους μηχανισμούς και τα ΜΜΕ της κεφαλαιοκρατικής ολιγαρχίας, είχε τα «χέρια της λυμένα» από το λαό. Δεν είχε, αλλά ούτε και επιζητούσε να έχει, κανενός είδους έλεγχο από το λαό, ούτε καν από τις ίδιες τις οργανώσεις μελών του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ. Αντίθετα τα ΜΜΕ της ολιγαρχίας καθημερινά ανέκριναν εξαντλητικά κάτω από το πρίσμα των δικών τους συμφερόντων...». Γι’ αυτό:
- Άμεση Συσπείρωση στους χώρους εργασίας και στα σωματεία.
- Συντονισμός των πρωτοβάθμιων σωματείων - ομοσπονδιών σε τοπικό - πανελλαδικό επίπεδο. Ανάπτυξη τοπικών λαϊκών συνελεύσεων.
- Πανεκπαιδευτικό - Πανεργατικό κίνημα λαϊκής-κοινωνικής αντιπολίτευσης, ανυπακοής, ρήξης & ανατροπής της αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και όλου του μαύρου μπλόκ.
- Συντονιζόμαστε – οργανωνόμαστε - ενωνόμαστε με τον λαό στην Πάλη για: Δουλειά – Μισθό – Ασφάλιση – Σύνταξη για όλους.
- Γινόμαστε καταλύτες για αγωνιστική συνεννόηση με όλη την Εκπαιδευτική αριστερά (κάθε απόχρωσης) και με όλους τους ανεξάρτητους αγωνιστές/-ίστριες με κοινή δράση στο κίνημα.
Οι Εκπαιδευτικοί δεν παραδίνονται, ο αγώνας του λαού συνεχίζεται!
Γιατί οι αυταπάτες τέλειωσαν για τα στρατόπεδα του «ιδιότυπου πόλεμου», που με ειδικό σχέδιο και ένταση κάνουν 6 χρόνια. Από τη μιά μεριά οι ελίτ (ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, ΝΑΤΟ, κυβερνήσεις όλων των αποχρώσεων, κλπ) και από την άλλη η εργατική τάξη και ο εργαζόμενος λαός. Ο λαός που κατά 62% ζήτησε τη ρήξη με Ε.Ε. και ξεπουλήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ, ο λαός που γέμισε τους δρόμους στις 12 Νοέμβρη και έδειξε ότι είναι ακόμα εδώ. Και θα τους ξαναγεμίσει στις 3 Δεκέμβρη. «Όμορφα κι απλά» όμως παραμένει το μεγάλο ζήτημα: Πως θα υπερβεί όλα τα επίπεδα διαμαρτυριών. Με νίκες σε μικρά θέματα μπορεί να πάει και στα μεγάλα. Ήδη κοντεύουν να του μείνουν μόνο οι «αλυσίδες»....
Συνδέουμε διαλεκτικά το μικρά με τα μεγάλα ζητήματα, ενώνουμε τον κόσμο
- Αξιοπρεπή Δουλειά για όλους: Κάνουμε σημαία του εκπαιδευτικού - εργατικού κινήματος την αυτονόητη ανάγκη όλων για εργασία με αξιοπρεπείς όρους. Να γυρίσουν πίσω τα χρήματα, ο πλούτος και ο κόπος των προηγούμενων γεννιών που δόθηκαν σε ντόπιους και ξένους τραπεζίτες, τα ματωμένα κέρδη της Ολυμπιάδας & των μεγάλλων έργων, των μιζών των Πολυεθνικών μονοπωλίων & των εξοπλιστικών προγραμμάτων, των επί δεκαετίες αφορολόγητων καναλιών, των ταμείων μας και των ομολόγων, των κουρεμένων με το P.S.I. αποθεματικών του δημοσίου, του αφορολόγητου των πλοιοκτητών του λαθρεμπορίου Πετρελαίου, της ασυδοσίας των προηγούμενων χρόνων της λεγόμενης ισχυρής Ελλάδας του Σημίτη και να γίνουν: Λαϊκές δημόσιες επενδύσεις με εργατικό -συνεταιριστικό έλεγχο στους τομείς υγείας, παιδείας, αγροτικής παραγωγής, ενέργειας & τουρισμού. Σ’ αυτήν την κατεύθυνη ζητάμε να γίνουν άμεσα Διορισμοί.
Η τακτική των μηδενικών ουσιαστικά διορισμών τα τελευταία 5 χρόνια στην εκπαίδευση έχει εκτινάξει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας αποτελούν πλέον τον σκελετό του δημόσιου σχολείου και είναι καταδικασμένοι να ζουν σ’ ένα καθεστώς συνεχούς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας, ενώ στα σχολεία τα κενά να φαίνονται ως «φυσικό» γεγονός....
Γι’ αυτό πήραμε την πρωτοβουλία ως Παρεμβάσεις Δ.Ε. και στηρίξαμε την υποψηφιότητα αναπληρωτή στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, για να δοθεί έμπρακτα μέσω αυτής της εκπροσώπησης βήμα και επί πλέον χώρος για τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Για να αναδείξουν, να διεκδικήσουν, να πιέσουν συλλογικά για την επίλυση όλων των δίκαιων αιτημάτων τους και να βάλουν φρένο στον κατακερματισμό και τη διάσπαση! Η απάντηση του Υπουργείου ήταν: ή συνδικαλιστική συμετοχή στο ΔΣ της ΟΛΜΕ χωρίς προϋπηρεσία ή προϋπηρεσία χωρίς συνδικαλισμό. Κι εμείς δια της συναδέλφου απαντήσαμε έμπρακτα: Και τα δύο, έστω και αν συμμετέχει στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και διδάσκει 23 ώρες στον Β. Έβρο, έως ότου κι εάν υποχωρήσει ο υπουργός!!!
- Αξιοπρεπής μισθός για όλους: Οι εργαζόμενοι πρέπει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα να διεκδικήσουμε όλον τον κλεμένο πλούτο από έναν καπιταλισμό που σαπίζει απ’ τα κέρδη και την συγκέντρωση του “λίπους”. Ή θα ενωθούμε αδελφομένοι οι εργαζόμενοι Δύσης & Ανατολής για να γυρίσει ο πλούτος που παράγουμε όλοι στα χέρια μας -μοχλός για τη ζωή- ή θα τους αφήσουμε να τον επενδύουν στον κάθε Πόλεμο. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση διεκδικούμε σε εθνικό επίπεδο την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας με αξιοπρεπείς μισθούς, ασφάλιση και σύνταξη. Σε διεθνές επίπεδο την διεκδίκηση, μαζί με τα εργατικά σωματεία, ομοσπονδίες και όργανα των ευρωπαικών χωρών μια νέα αναβαθμισμένη χάρτα εργατικών δικαιωμάτων που έχει ανάγκη η εποχή μας. Καμιά μείωση μισθών, επαναφορά δώρων, αντίστροφες αυξήσεις με το μαχαίρι των προηγούμενων ετών.
- Αξιοπρεπής αναδιανεμητική σύνταξη για όλους: Ανυποχώρητος αγώνας για την υπεράσπιση όλων των απόμαχων της δουλειάς σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Επιστροφή των χρημάτων που υφάρπαξε το κεφάλαιο από τα ταμεία μας (θαλασσοδάνεια, χρηματιστήριο, δομημένα, PSI, εισφοροδιαφυγή & εισφοροαποφυγή μεγάλων επιχειρήσεων, κλπ. Ακύρωση των ευρω-ατλαντικών σχεδίων για συντάξεις πείνας των 360Ε που υιοθετεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και το ελληνικό κεφάλαιο. Αυξήσεις στις συντάξεις και μειώσεις στα όρια ηλικίας για να μπεί η νέα εργατική βάρδια της ανεργείας στην παραγωγή και να αναλάβει. Έτσι θα ξεκουραστούν και θα ζήσουν με αξιοπρέπεια οι ηλικιωμένοι. Να αρθούν οι αδικίες των δυσανάλογα παχυλών αμοιβών που διατηρούν οι βουλευτές & τα πολιτικά και λοιπά στελέχη τους, παλιά και νέα.
- Αξιοπρεπής ασφάλιση για όλους: Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και σε όλους τους εργαζόμενους με πρόβλεψη για τους ανέργους, είναι το σύνθημα μας για την ασφάλιση. Η υγεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων μας και θα αγωνιστούμε ώστε η γεννιά μας να το κατακτήσει. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. ΟΧΙ στους πλειστηριασμούς πρώτης και δεύτερης κατοικίας.
Η Επαγγελματική Εκπαίδευση ως μοχλός αναδιαρθρώσεων του σχολείου
Ι) Οι δανειστές απαιτούν την παράδοση της ΤΕΕ στους ιδιώτες και στους χορηγούς (βλέπε ΣΔΙΤ-ΕΣΠΑ). Το πρώτο βήμα έγινε με τη σύμπραξη του ελληνοβρετανικού επιμελητηρίου, των Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας. Σχεδιάζουν την συρρίκνωση της Τ.Ε.Ε.. Για να την πετύχουν παρεμβαίνουν ακόμα και στα προγράμματα σπουδών των εκπαιδευτικών δομών της ΤΕΕ. Τα σχεδιάζουν στην κατεύθυνση του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET - Ε.Ε. C 155/02 της 8.7.2009). Οι πιστωτικές μονάδες και η μαθητεία μέσα στις σπουδές σχεδιάζουν να αντικαταστήσουν τόσο τα πτυχία και τα ενιαία δικαιώματα, όσο και τις εργασιακές σχέσεις προς το απόλυτα ατομικό μοντέλο προσόντων και τις ατομικές συμβάσεις εργασίας.
ΙΙ) Παράλληλα και ταυτόχρονα με το πρότυπο αυτό ως μοχλό επιδιώκουν να συμπαρασύρει και όλο το υπόλοιπο σύστημα μετά το γυμνάσιο (ΣΕΚ και ΓΕΛ), αλλά και τα Α.ΤΕΙ –ΑΕΙ. Έτσι μπορούμε να ερμηνεύσουμε τόσο τις διαθεσιμότητες από τις 50 ειδικότητες των ΕΠΑΛ, όσο και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις τόσο των τεχνικών, όσο και των γενικών ειδικοτήτων στα Δ. ΙΕΚ. Μπορεί ο αγώνας να είχε μια σημαντική εργασιακή νίκη με την επιστροφή καθηγητών, κλπ, αλλά η πορεία διάλυσης της ΤΕΕ (όπως την ξέραμε) συμπαρέσυρε και κλασσικές ειδικότητες στα Δ.ΙΕΚ (ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ05, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19, κλπ). Πρόκειται για προανακρούσματα και «συνήθεια» για την πλήρη κινητικότητα που ετοιμάζουν για την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «κρατικούς υπαλλήλους». Γι’ αυτό ο Αλ. Τσίπρας καλεί όλο το σάπιο πολιτικό σύστημα σε «κοινή συννενόηση» για αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος.
Προτείνουμε ταυτόχρονα πολυτεχνικό & ενιαίο πολυεπιστημονικό σχολείο
Επιβάλλεται να υπάρχει ένα χρονικό μεταβατικό στάδιο για τη λειτουργία το Ενιαίου Πολυεπιστημονικού σχολείου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απ’ την χρονική στιγμή που θα αρχίσουν να υλοποιούνται πολιτικές, πολλαπλοί θεσμοί ενίσχυσης και παιδαγωγικές διδακτικές εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών που το έχουν ανάγκη, αλλά και υποδομές που θα στηρίξουν αυτή την προσπάθεια.
Γι’ αυτό σε πρώτη φάση & στις σημερινές συνθήκες προτείνουμε: Μετατροπή όλων των ΙΕΚ σε μονοετή ή διετή έτη συγκροτημένης ειδίκευσης χωρίς μαθητεία, μεταφορά όλων στο Υπ. Παιδείας οργανικά και με άμεση σύνδεση με τα ΕΠΑΛ. Να δίνεται πτυχίο μετά την αποφοίτηση όσων μαθητών των ΕΠΑΛ έχουν κατεύθυνσης ειδίκευσης στο τελευταίο έτος. Τα Σχολικά Εργαστήρια (Ε.Κ.) να αποτελούν επομένως το κέντρο ενός ενιαίου δημόσιου συστήματος. Μέσα σ’ αυτό θα έχουν μονιμότητα, οργανικότητα και εργασία όλες οι ειδικότητες. Πολυεπιστημονική σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων και των προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Ενοποίηση Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων στα πλαίσια 12χρονης υποχρεωτικής ενιαίας δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, μαζί με τα 2 έτη προσχολικής αγωγής.
Η καπιταλιστική κρίση φέρνει πόλεμο και προσφυγιά.
'Οπως έχει δείξει και η ιστορία, κάθε καπιταλιστική οικονομική κρίση συνοδεύεται από πολιτικές μεταλλάξεις, αυταρχισμό και αντιδραστικοποίηση σε όλη την γραμμή, κλιμάκωση των πολέμων, μεγάλη όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και ανάφλεξη όλου του κουβαριού των αντιθέσεων, που έρχονται στο προσκήνιο. Τώρα αποκτά ευρύτερη διάσταση με την φρίκη των νεκρών αμάχων στη Συρία, των πνιγμένων προσφύγων και παιδιών στο Αιγαίο και των δολοφονημένων στο Παρίσι και την Βηρυττό. Είναι αναγκαίο να συμβάλουμε στην ανάπτυξη ενός ρωμαλαίου εργατικού Αντιπολεμικού Ειρηνιστικού κινήματος για συλλογικές ελευθερίες/δικαιώματα, στο πλαίσιο διαφυγής από τις δαγκάνες του «κεφαλαίου».
Πολιτικό πρόγραμμα
Επιμένουμε σχεδιασμένα: Ανυπακοή σε ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, ΝΑΤΟ. Άμεση ρήξη με Ευρωζώνη, ΟΟΣΑ, ΔΝΤ, ΝΑΤΟ, κλπ. Οργανωμένη έξοδος από τους υπερεθνικούς αυτούς «θεσμούς», που με νέες ιμπεριαλιστικές μεθόδους προωθούν τις σύγχρονες αναδιαρθρώσεις, εξατομικεύουν εργασία, ασφάλιση, σύνταξη, δικαιώματα, παίρνουν μισθούς, σπίτια, ψυχική ηρεμία, διαλύουν τον συλλογικό άνθρωπο.
Ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης
Για το Δ. Σ.
- Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης, ΠΕ03, 10ο Γυμν Πάτρας
- Αθανασόπουλος Άγγελος, ΠΕ10, ΓΕΛ Ρίου
- Αηδονίδης Ηλίας, ΠΕ08, Μουσικό Σχολείο Πάτρας
- Γιαννοπούλου Διονυσία, ΠΕ17.04, 1ο ΕΠΑΛ/1ο Ε.Κ. Πάτρας
- Ζενζεφύλλης Βασίλης, ΠΕ18.08, 7ο ΕΠΑΛ Πάτρας
- Θέμελης Παναγιώτης, ΠΕ04.01, απόσπ. ΓΕΛ Βραχνεΐκων
- Καζάνης Άρης, ΠΕ17.07, ΕΠΑΛ Κ. Αχαΐας/5Ο Εσπ. ΕΠΑΛ Πάτρας
- Καλλιμάνη Αθηνά, ΠΕ19/ΠΕ03, 8ο Γυμν. Πάτρας
- Κουλουριώτη Ειρήνη, ΠΕ04.04, 4ο ΓΕΛ Πάτρας
- Κουμπούρα Μαρία, ΠΕ05, απόσπ. σε α/βάθμια (άλλο ΠΥΣΔΕ)
- Μπαλάνος Γιώργος, ΠΕ04.04, 12ο ΓΕΛ Πάτρας
- Μπελερή Ντίνα, ΠΕ02, 7ο ΓΕΛ Πάτρας
- Μπούρδαλας Παναγιώτης, ΠΕ04.01, Γυμν.-Λυκ. Τάξεις Χαλανδρίτσας
- Ντίρλης Θανάσης, ΠΕ06, 7ο Γυμν. Πάτρας
- Σαμπαζιώτης Διονύσης, ΠΕ04.01/ΤΕ16, Γυμν. Λακκόπετρας
- Τεκτονίδου Δόμνα, ΠΕ19/03, 3ο ΓΕΛ Πάτρας
- Φουντάς Θόδωρος, ΠΕ03, ΓΕΛ/Γυμν. Λάππα
- Για ένα σύγχρονο δημόσιο, ενιαίο, δωρεάν, δημοκρατικό σχολείο, με ενιαία κι όλη τη γνώση και για όλα τα παιδιά, κόντρα στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και της αγοράς!
- Μετατροπή της φτηνής ελαστικής κατάρτισης σε ειδίκευση, χωρίς μαθητεία. Απόκτηση πρακτικής εμπειρίας μετά το πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για τους εργαζόμενους. Η ειδίκευση μόνο στο Υπουργείο Παιδείας. Μετατροπή της άτυπης κατάρτισης σε τυπική εκπαίδευση. Κατάργηση των ΙΕΚ. Ώσμωση με το Λύκειο. Πολλαπλές δομές στήριξης των μαθητών.
- Για όλους: Μόνιμη αξιοπρεπής δουλειά, μείωση χρόνου εργασίας, πλήρη συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα! Μείωση μαθητών στα τμήματα, επαναφορά διδακτικού ωραρίου, έγκαιροι μαζικοί & μόνιμοι διορισμοί. Αναπληρωτές με ισότιμα δικαιώματα.
- Μπλόκο στα μνημόνια. Ανατρέπουμε την πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΝΑΤΟ!
Κέντρα αγώνα τα σχολεία, συσπείρωση στο σωματείο, ψηφίζουμε-στηρίζουμε Εκπ. Παρέμβαση στις 9 Δεκέμβρη, ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ Ν. Τεμπονέρα [από 8.30 π.μ. έως 7.00 μ.μ. ακριβώς]!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη