Αξιότιμε Κύριε υπουργέ,
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης - Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) σε τακτική συνεδρίασή του αποφάσισε ομόφωνα να σας ευχηθεί και πάλι καλή επιτυχία στο πολύ σπουδαίο έργο που σας έχει αναθέσει ο Πρωθυπουργός της χώρας μας κ. Αλέξης Τσίπρας και να σας παρακαλέσει για την άμεση προσωπική σας παρέμβαση ώστε να επιλυθούν τα παρακάτω αιτήματά μας:
Ο λόγος δημιουργίας αυτής της επιστολής προέκυψε από την ανάγκη μας να αντιδράσουμε σε συγκεκριμένες διατάξεις της τροπολογίας του σχεδίου νόμου για την Έρευνα και την Καινοτομία Ν.4310/2014 και αφορά τη ρύθμιση θεμάτων για τη Μειονοτική εκπαίδευση και επίσης για να σας ενημερώσουμε για σημαντικά θέματα που πρόεκυψαν και έχουν δημιουργηθεί αντιδράσεις σ’ ολόκληρο τον Μειονοτικό κόσμο.
Επισημαίνουμε ότι στην τροπολογία όλες οι αλλαγές έγιναν ερήμην της Μειονότητας και ερήμην της Μειονοτικής εκπαιδευτικής κοινότητας, χωρίς καμία διαβούλευση και συζήτηση. Θεωρούμε ότι η τροπολογία βρίσκεται μακριά από τις ανάγκες της Μειονότητας και του Εκπαιδευτικού συστήματος που έχει ανάγκη η περιοχή για τα ευαίσθητα αυτά ζητήματα. Η τροπολογία δημιουργεί μία μεγάλη σύγχυση και μια σειρά προβλημάτων, που θα σας παραθέσουμε αμέσως παρακάτω, στην κοινωνία των Μειονοτικών Εκπαιδευτικών και γενικότερα σ’ όλο τον κόσμο της Μειονότητας της Θράκης.
Συγκεκριμένα η τροπολογία ρυθμίζει σειρά θεμάτων, όπως:
α) Διοικητικής Οργάνωσης Μειονοτικής Εκπαίδευσης,
β) Εκπαιδευτικού Προσωπικού Μειονοτικών Σχολείων,
γ) Λειτουργίας και Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Υποστήριξης Μειονοτικών Σχολείων,
δ) Ίδρυση Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος,
ε) Διαδικασία διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών στα Μειονοτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα με το ν. 4310/14 δίνεται η δυνατότητα να τοποθετηθούν Σχολικοί Σύμβουλοι για το Μειονοτικό πρόγραμμα στα Μειονοτικά σχολεία της Θράκης (ένας για τα σχολεία της Ξάνθης και ένας για τα σχολεία της Ροδόπης και του Έβρου), σύμφωνα με τα κριτήρια που ισχύουν για όλους τους Σχολικούς Συμβούλους του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Δίνεται η δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να εισηγηθεί στον Υπουργό τους Μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετηθούν ως Σχολικοί Σύμβουλοι.
Συγκεκριμένα , ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Σάββας Μελισσόπουλος απέστειλε στον τέως Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων τη με αριθ. πρωτ. Φ.1.3/13105/17-12-2014 εισήγηση του χωρίς όμως νωρίτερα να ζητήσει εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Μειονοτικούς Εκπαιδευτικούς.
Με αποτέλεσμα τον διορισμό με την υπ’ αριθ. Φ.821/3451Π/213235/Η2-30-12-2014 (ΑΔΑ:Ω3ΝΕ9-ΥΝΑ) Υπουργική Απόφαση στη θέση των δύο Σχολικών Συμβούλων Μειονοτικού Εκπαιδευτικού προγράμματος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των παρακάτω εκπαιδευτικών : του κ. Μεχμέτ Δερντιμάν στην Περιφερειακή ενότητα Ροδόπης και Έβρου και του κ. Αχμέτ Νιζάμ στην Περιφερειακή ενότητα Ξάνθης. Στη συνέχεια πληροφορηθήκαμε ότι υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τους Μειονοτικούς Εκπαιδευτικούς συναδέλφους του νομού Ροδόπης και Έβρου οι οποίοι αντέδρασαν στον διορισμό του κ. Μεχμέτ Δερντιμάν ως Σχολικό σύμβουλο στη δική τους Περιφερειακή ενότητα. Απόρροια της αντίδρασης αυτής ήταν η τροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ.821/3451Π/213235/Η2-30-12-2014 (ΑΔΑ:Ω3ΝΕ9-ΥΝΑ) Υπουργικής Απόφασης. Εκδόθηκε νέα Υπουργική Απόφαση η υπ. αρ. Φ.821/52Α/3601/Η2-12-01-2015 (ΑΔΑ:64P59-4Ο5) χωρίς καμία διευκρίνιση για την τροποποίηση και μάλιστα έχοντας υπόψη ακριβώς τις ίδιες διατάξεις νόμων και την ίδια Εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή. Σύμφωνα με τα καθήκοντα του ο Περιφερειακός Διευθυντής εκπαίδευσης της περιφέρειας, οφείλει η επιλογή των σχολικών σύμβουλων των δημόσιων σχολείων και κατ’ επέκταση και των μειονοτικών, να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια όπως προβλέπονται σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας.
Στο σημείο αυτό θέλουμε να επισημάνουμε πως σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών από τη θυροκόλληση στη Βουλή, του Προεδρικού Διατάγματος για την διάλυση της Βουλής (έγινε στις 31 Δεκεμβρίου 2014) έως ότου ορκιστεί η νέα κυβέρνηση δεν επιτρέπονται προσλήψεις στο Δημόσιο. Ωστόσο, πολλά Υπουργεία πρόλαβαν και «κράτησαν» αριθμό ΦΕΚ με ημερομηνίες 30 και 31 Δεκεμβρίου, -όπου και δημοσιεύθηκαν τις τελευταίες ημέρες πριν τις εκλογές στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης- και σύμφωνα με πολλές υπουργικές αποφάσεις που εμπεριέχονται σε αυτά, Υπουργοί προχώρησαν σε προσλήψεις, ανανεώσεις συμβάσεων , μετατάξεις κ. α.
Με βάση τα προηγούμενα:
1. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια κατάφωρη αδικία που συντελείται εις βάρος των μελών του Σωματείου μας με την επωνυμία ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ν. ΞΑΝΘΗΣ – ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ε.Π.Α.Θ.) ,
2. Θίγονται τα έννομα συμφέροντα μας και ο σκοπός του Σωματείου μας είναι η προστασία , προαγωγή και υπεράσπιση όλων των δικαιωμάτων των μελών μας,
3. Η Υπουργική αυτή απόφαση έχει δημιουργήσει χάος μέσα στους δασκάλους της Μειονότητας,
4. Παρόμοιες Υπουργικές αποφάσεις που εξυπηρετούν σκοπιμότητες προκαλούν ανησυχία στον τομέα της Μειονοτικής εκπαίδευσης,
Ζητάμε την άμεση παρέμβαση σας και ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ να δείξετε την ευαισθησία σας για αυτό το θέμα και να προβείτε στις απαραίτητες επεμβάσεις για την νόμιμη ανάκληση της Υπουργικής απόφασης του προκατόχου σας, η οποία είναι προδήλως εμφανές ότι είχε προεκλογικό άρωμα. Κρίνουμε ως αναγκαία την ανάκληση και κατάργηση της –κατά την γνώμη μας ως Σωματείο- άδικης διάκρισης κατά των μελών μας και τον άμεσο διορισμό Σχολικού Συμβούλου για την Περιφερειακή ενότητα Ξάνθης από τα μέλη του Συλλόγου μας ώστε να αποκατασταθεί η αδικία, το χάος και η ανησυχία που επικρατεί στους Μουσουλμάνους δασκάλους της Μειονότητας.
Επίσης εφαρμόζοντας εν μέρει το νόμο (Ν. 694/1977 τ. Α’ 264) μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι στο Ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων δεν μπορούν να διδάσκουν Μουσουλμάνοι δάσκαλοι. Η διάταξη είναι καθ’ όλα αντισυνταγματική διότι αποτελεί αποδεδειγμένη και προφανή παραβίαση του άρθρου 4 παρ. 1 & 2, άρθρο 2 παρ. 1 και άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Τονίζουμε ότι: το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος διακηρύσσει ότι «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου» κατοχυρώνοντας ταυτόχρονα μια συνταγματική αρχή και ένα θεμελιώδες δικαίωμα. Οι μουσουλμάνοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων της ημεδαπής έχουν τα ίδια προσόντα και δικαιώματα με τους χριστιανούς και πρέπει να τείνουν ίσης μεταχείρισης με αυτούς διότι κατέχουν ισοδύναμα πτυχία Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής και έχουν αναδειχθεί ικανοί να διδάξουν σε όλα τα σχολεία της δημοτικής εκπαίδευσης στην ημεδαπή.
Ζητάμε την απόσυρση του άρθρ. 64 παρ. 1 της τροπολογίας που ρυθμίζει θέματα Μειονοτικών Σχολείων Θράκης».
Επίσης ιδρύεται Διδασκαλείο στην Αλεξανδρούπολη, όπου θα μπορούν να φοιτούν Μουσουλμάνοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων της ημεδαπής ουσιαστικά, ως και σήμερα, όσοι μουσουλμάνοι της Θράκης ήθελαν να σπουδάσουν ώστε αργότερα να διδάξουν στα μειονοτικά σχολεία έπρεπε να περάσουν από την Ε.Π.Α.Θ. Υπενθυμίζεται δε ότι η Ε.Π.Α.Θ., πριν από την κατάργησή της με τον νόμο 3966/2011, ήταν αρχικά διετούς και κατόπιν τριετούς φοίτησης. Η τροπολογία επιδιώκει να καλύψει το κενό με τη σύσταση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (ΔΕΜΠ). Θεωρούμε ότι οι ενδιαφερόμενοι δεν θα μπορούν να λαμβάνουν την αναγκαία μετεκπαίδευση αφού θα εκπαιδεύονται μόνο λίγους μήνες δηλαδή θα εκπαιδεύονται ελάχιστα και ο χρόνος κρίνεται ανεπαρκής για την σωστή εκμάθηση της γλώσσας διδασκαλίας των μαθημάτων του Μειονοτικού προγράμματος (δηλαδή την τουρκική) και της Μουσουλμανικής Θρησκείας προκειμένου να διδάξουν και γι’ αυτό ζητάμε:
α) τη συνέχιση του Τομέα για τη Μειονοτική Δημοτική Εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ που είδη φοιτούν (54) Μουσουλμάνοι φοιτητές από τη Θράκη.
β) άμεση νομοθετική θωράκιση του συγκεκριμένου Τομέα
γ) κατοχύρωση και ουσιαστική αναβάθμιση καθώς και αύξηση των κονδυλίων του ΠΤΔΕ του συγκεκριμένου Τομέα.
δ) ανάπτυξη και στελέχωση του με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργία εδρών καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας καθώς και Θρησκευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας, σε συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας (Μορφωτική Συνεργασία Ελλάδας – Τουρκίας).
ε) λειτουργία στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας σταθερής και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Τουρκόγλωσσο προγράμματος.
Γνωρίζουμε ότι το σύνολο των υποχρεώσεών σας, σας επιβάλλουν ένα πρόγραμμα ιδιαίτερα βεβαρυμμένο. Ελπίζουμε ότι κι εσείς θα επιθυμούσατε την πραγματοποίηση προσωπικής επικοινωνίας με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας σε ημερομηνία που θα προκρίνατε.
Θεωρούμε δεδομένο το ενδιαφέρον σας για την άμεση παρέμβαση σας καθώς και την άμεση ανάκληση των επίμαχων διατάξεων.
Για το Δ.Σ.
Ο Γ. Γραμματέας Ο Πρόεδρος
Ιρφάν ΚΑΛΦΑ Νουρεδήν ΚΙΓΙΤΖΗ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ Ξάνθη, 10-02-2015
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Αρ. Πρωτ.: 13
Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Ε.Π.Α.Θ.
Κοινοποίηση:
1. κ. Σάββα Μελισσόπουλο
Περιφερειακός Διευθυντής
Εκπ/σης ΑΜΘ
2. κ. Βασίλη Συμεωνίδη
Προϊστάμενος Γραφείου
Μειονοτικής Εκπ/σης
3. κ. Αναστάσιο Μάρκου
Διευθυντής Πρωτοβάθμιας
Εκπ/σης Ν. Ξάνθης
4. κ. Χουσεΐν Ζεϊμπέκ Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ξάνθης
5. κ. Ευστάθιο Γιαννακίδη
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ξάνθης
6. κ. Αλέξανδρο Κοντό Βουλευτής Ν.Δ. Ν. Ξάνθης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη