Καρδίτσα 17/ 10 / 2014
ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 3
ΤΗΛ. : 2441026197 – 27646
FAX : 24410 26197
ΠΡΟΣ: Σχολεία του νομού, ΜΜΕ
Δεν υποδυόμαστε τους σωτήρες. Άλλοι υποδύονται τους Σχολικούς Συμβούλους!
Μια οφειλόμενη απάντηση στην ανακοίνωση των Σχολικών Συμβούλων Ν. Καρδίτσας με τίτλο «ποιος θα μας σώσει από τους «σωτήρες»»;
Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε μια περισσότερο προσεκτική απάντηση στην ΕΛΜΕ Καρδίτσας από τους Σχολικούς Συμβούλους του νομού μας. Αντ’ αυτής δημοσιοποιήθηκε ένα κείμενο που φέρει την υπογραφή τους, το οποίο επιβεβαιώνει πλήρως και εντελώς αβίαστα την ορθότητα όσων υπερασπιστήκαμε στην ανακοίνωσή μας (δημοσιεύτηκε στις 8/ 10 / 2014) και με την οποία η ΕΛΜΕ εξέφρασε την αντίθεσή της στη «δράση» που φέρει τον παιγνιώδη τίτλο «τρέχουμε και περπατάμε για τα σχολεία των παιδιών μας».
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση–απάντηση των Σχολικών μας Συμβούλων, η «δράση» χαρακτηρίζεται «μη ανταγωνιστική», ενώ στην πρόσκληση για συμμετοχή αναφέρεται επί λέξει: «υπενθυμίζουμε ότι όσο πιο μαζική θα είναι η συμμετοχή γονέων και κηδεμόνων τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να κληρωθεί το σχολείο σας!». Σύμφωνα με τα μαθηματικά που διδαχτήκαμε και διδάσκουν οι μαθηματικοί συνάδελφοί μας, αυτό σημαίνει πως όσο αυξάνονται οι πιθανότητες ενός σχολείου να κληρωθεί, τόσο μειώνονται ενός άλλου, εκτός αν οι Σύμβουλοι και οι Δημοτικοί μας άρχοντες κατέχουν κάποια «νέα» λογική μαθηματικής σκέψης, για την οποία ίσως μας διαφωτίσουν … κάποια στιγμή στο μέλλον. Δεν χρειαζόμαστε άλλο επιχείρημα για να αποδείξουμε ότι τα σχολεία καλούνται να ανταγωνιστούν μεταξύ τους.
Ανερυθρίαστα επίσης ομολογείται από τη μεριά των Σχολικών μας Συμβούλων η οικονομική συνεισφορά των συμμετεχόντων (γονέων και εκπαιδευτικών) καθώς και η προσφορά των χορηγών. Αντιγράφουμε από την ανακοίνωση: «Αναρωτιόμαστε αλήθεια, πώς φορείς όπως η Εθνική τράπεζα, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, η Cosmote, που προσφέρουν τεχνικό εξοπλισμό, συνιστούν απειλή για το δημόσιο σχολείο. Είναι αλήθεια αυτή η πραγματική απειλή ή πρόκειται για αντιλήψεις που αγωνίζονται να κρατήσουν τα σχολεία σε ένα περιβάλλον των αρχών του προηγούμενου αιώνα;». Έτσι, με την ανακοίνωση των Σχολικών μας Συμβούλων, μάθαμε κι εμείς τα πολλά ονόματα της «γενναιοδωρίας», αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε πως οι Σχολικοί μας Σύμβουλοι ξεχνούν πως βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και πως αποτελεί δικαίωμα του κάθε παιδιού η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Ξεχνούν επίσης πως το δικαίωμα αυτό σήμερα απειλείται, παρότι πολλοί σπουδαίοι αγωνιστές, μεταξύ αυτών και Δάσκαλοι όλων των βαθμίδων, αφιέρωσαν τη ζωή τους για να κατακτηθεί και να κατοχυρωθεί. Οι εθνικοί ευεργέτες μάλλον αναφέρονται στον 19ο αιώνα κι όχι στο σήμερα. Έτσι λέγονταν τότε οι χορηγοί και μάλλον η δική τους πρακτική συνιστά επιστροφή στο παρελθόν, εκτός κι αν υπάρχει … άλλος τρόπος να μετρούμε το χρόνο και δεν το γνωρίζουμε.
Φαίνεται ακόμη, να αγνοούν, σκόπιμα ίσως, πως η ΕΛΜΕ εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ είναι εκλεγμένα και δεν διορίστηκαν από κανέναν. Λογοδοτούν μόνο στους συναδέλφους τους, υποχρεούνται να υπερασπίζονται το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών. Είμαστε αναγκασμένοι να υπενθυμίσουμε στους Σχολικούς μας Συμβούλους πως και για να υπάρχει το σωματείο μας και για να έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε συλλογικά, δημοκρατικά και οργανωμένα, κάποιοι συνάδελφοί μας, αλλά και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι έκαναν σκληρούς αγώνες. Επειδή οι Σύμβουλοί μας αμφισβητούν στην ανακοίνωσή τους την εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών από την ΕΛΜΕ, μήπως τελικά πιστεύουν πως δεν χρειάζεται να εκπροσωπούνται οι εκπαιδευτικοί; Ίσως προχωρήσουν σε νέες «καινοτόμες δράσεις» για μια άλλη εκπροσώπηση, που θα εκφράζει περισσότερο τους ίδιους κι όχι τους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε, από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν, φαίνεται πως αλλάζουν ιδιότητα και ρόλο και από Σχολικοί Σύμβουλοι μετατρέπονται σε συμβούλους επιχειρήσεων, μάνατζερ και πλασιέ χορηγών.
Τέλος, σημειώνουμε πως δεν πέρασε απαρατήρητο ότι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι έκαναν προσπάθεια να προωθήσουν αυτή τη δράση, ζητώντας ακόμη και οικονομική συνδρομή από τους συμμετέχοντες γονείς, οπότε επιβεβαιώνεται πλήρως ο ρόλος που έχουν αναλάβει και που επισημάνθηκε στην ανακοίνωσή μας.
Πιστεύουμε ακράδαντα πως η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι αποκλειστική υποχρέωση της Πολιτείας. Αυτή οφείλει να εξασφαλίζει τους αναγκαίους πόρους. Όσοι πιστεύουν το αντίθετο, μπορούν μετατρέψουν το Δημόσιο Σχολείο σε επαίτη των ψυχίων από το περίσσευμα στο πλούσιο φαγοπότι των επιχειρηματιών. Μπορούν να ζητούν ακόμη και χρήματα από τις οικογένειες των μαθητών μας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ας γίνουν αυτοί οι ... «σωτήρες» του Σχολείου, που, όμως, δεν θα είναι πια Δημόσιο και δεν θα είναι πια Σχολείο για όλα τα παιδιά. Εμείς δεν υποδυόμαστε τους σωτήρες, γιατί το Δημόσιο Σχολείο αποτελεί κοινωνικό κτήμα, οπότε και η υπεράσπισή του από όσους προσπαθούν να το απαλλοτριώσουν, αποτελεί υπόθεση όλης της κοινωνίας.
Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να μην συμμετάσχουν στον αγώνα επαιτείας την Κυριακή το πρωί.
Καλούμε τους γονείς, να δράσουμε πραγματικά από κοινού, για τα σχολεία των παιδιών μας, διεκδικώντας Δημόσια χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία του νομού.
Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση !!!
Καμία επιβάρυνση στους γονείς για τις ανάγκες των σχολείων!
Μας χρωστούν Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Το αξίζουμε και εμείς και τα παιδιά μας!
Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Η Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Γκαραγκάνη Ελένη Ρέντας Ιωάννης
Ποιος θα μας σώσει από τους «σωτήρες» ;
Την Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014, οι εκπαιδευτικοί της Β/θμιας , οι σχολικοί σύμβουλοι Β/θμιας εκπαίδευσης, ο Δήμος Καρδίτσας, οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων του νομού «τρέχουμε και περπατάμε για τα σχολεία των παιδιών μας» σε μια δράση μη ανταγωνιστική που στόχο έχει από τη μια να συνεισφέρει σε κάλυψη κάποιων από τις ανάγκες τεχνικού εξοπλισμού στα σχολεία του νομού μας και από την άλλη, και ίσως το πιο σημαντικό, να στείλει ένα μήνυμα συνεργασίας, επικοινωνίας και ενότητας όλων όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική πράξη για το καλό των μαθητών. Σε κάποιους ωστόσο, φαίνεται ότι η δράση αυτή δεν είναι αρεστή και αναρωτιόμαστε απλά γιατί. Μήπως γιατί ζητήθηκε από τους πολίτες του νομού εθελοντικά να προσφέρουν τη βοήθειά τους σε αυτή την προσπάθεια; Αναρωτιόμαστε αλήθεια, πώς φορείς όπως η Εθνική τράπεζα, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, η Cosmote, που προσφέρουν τεχνικό εξοπλισμό, συνιστούν απειλή για το δημόσιο σχολείο. Είναι αλήθεια αυτή η πραγματική απειλή ή πρόκειται για αντιλήψεις που αγωνίζονται να κρατήσουν τα σχολεία σε ένα περιβάλλον των αρχών του προηγούμενου αιώνα; Για ορισμένα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ πρόκειται για υπαρκτή απειλή. Και για αυτό το λόγο έχουν επιδοθεί αυτές τις μέρες σε έναν «αγώνα» ακύρωσης της δράσης, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα και την ενέργεια που διαθέτουν για να «σώσουν» το δημόσιο σχολείο από το έμπρακτο ενδιαφέρον των γονέων, των εκπαιδευτικών και της τοπικής αυτοδιοίκησης!
Όταν ξεκινούσαμε αυτή τη δράση με κανένα τρόπο δεν σκοπεύαμε να μπούμε σε αντιπαραθέσεις με έναν θεσμό που εκπροσωπεί (;;;;) τον κλάδο μας. Όμως το δικαίωμα στη διαφορετικότητα της άποψης θεωρούμε ότι είναι το θεμέλιο της Δημοκρατίας. Έτσι καλούμε όποιον πιστεύει ότι είναι και δική του υπόθεση το σχολείο του παιδιού του, είτε είναι γονέας, είτε εκπαιδευτικός , είτε πολίτης αυτού του νομού να έρθει για να περπατήσει μαζί μας την Κυριακή στις 9.00 το πρωί από την Κεντρική πλατεία της Καρδίτσας.
Οι σχολικοί σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη