Thumbnail
Ενωση Εκπαιδευτικών της ελληνικής ως ξένης γλώσσας

Τέλος στην εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2014-15 χιλιάδες δίγλωσσα παιδιά σ’όλη την επικράτεια, μετανάστες και παλιννοστούντες, πρώτης και δεύτερης γενιάς, μένουν χωρίς υποστήριξη στο γλωσσικό μάθημα. Ταυτόχρονα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μένουμε άνεργοι χωρίς να μπορούμε να διεκδικήσουμε κανένα βασικό εργασιακό δικαίωμα, μιας και εργαζόμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες (με μπλοκάκι) και χωρίς να προσμετράται η προϋπηρεσία μας. Εργασιακό μοντέλο από το μέλλον, το οποίο όμως εφαρμόζεται και λειτουργεί αποτελεσματικά (για το Υπουργείο). Το υπουργείο, όπως το ίδιο δηλώνει, διαθέτει τους πόρους από τα προγράμματα ΕΣΠΑ για να καλύψει μόνιμες και πάγιες δαπάνες του, όπως αναπληρωτές, και κάνει περικοπές από τα χρηματοδότηση για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως μετανάστες και Ρομά.

Το πρόγραμμα «Διάπολις: Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων μαθητών» υλοποιείται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Υλοποιείται σε σχολεία όλης της επικράτειας και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Απασχολούνται κυρίως απόφοιτες/οι των τμημάτων Φιλοσοφικών Σχολών, καθώς και Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι επιλέγονται με διαφανή κριτήρια, τα οποία ορίζει το ΑΠΘ και έχουν να κάνουν με την κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου, την προϋπηρεσία και την επιμόρφωση στο αντικείμενο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

Η ενδοσχολική πραγματικότητα δείχνει ότι οι δίγλωσσοι μαθητές και μαθήτριες αποτελούν μεγάλο ποσοστό του μαθητικού δυναμικού χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει σταθερή μέριμνα για την ομαλή γλωσσική - και όχι μόνον - ένταξή τους στη σχολική μονάδα.

Θα ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκό για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς η παράταση του προγράμματος «Διάπολις» και για το επόμενο σχολικό έτος. Αυτό δεν αποτελεί μόνιμη λύση, σύμφωνα και με όσα προεκθέσαμε, αλλά:

α) δεν αφήνει τις σχολικές μονάδες, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χωρίς υποστήριξη για τους δίγλωσσους μαθητές/τριες, και

β) δεν στέλνει στην ανεργία 200 περίπου εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα

Θεωρούμε πολύ σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, σε μόνιμη και σταθερή βάση, σε όλα τα σχολεία με υψηλό ποσοστό δίγλωσσων μαθητών/τριών. Η διαπολιτισμική διάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενισχύει τη γλωσσική ικανότητα των δίγλωσσων μαθητών, υποστηρίζει την ένταξή τους, διευκολύνει τον περιορισμό συγκρούσεων μέσα στην τάξη και γενικότερα αποφέρει οφέλη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα

Ε.Ε.Ε.Δ/Ξ.Γ. Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας

Επιτροπή Διάπολις

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χαρλαύτης Παναγιώτης Πάρης
Παναγιώτης-Πάρης Χαρλαύτης (Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Αθηναίων): Παραλάβαμε σχολικά κτίρια με ελλείψεις που αγγίζουν προϋπολογισμούς εκατομμυρίων
Άρθρο στο alfavita.gr του Παναγιώτη-Πάρη Χαρλαύτη, Αντιδημάρχου Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αθηναίων
Παναγιώτης-Πάρης Χαρλαύτης (Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Αθηναίων): Παραλάβαμε σχολικά κτίρια με ελλείψεις που αγγίζουν προϋπολογισμούς εκατομμυρίων