Ενωση Εκπαιδευτικών της ελληνικής ως ξένης γλώσσας: Τέλος στην εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών
Ενωση Εκπαιδευτικών της ελληνικής ως ξένης γλώσσας

Τέλος στην εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2014-15 χιλιάδες δίγλωσσα παιδιά σ’όλη την επικράτεια, μετανάστες και παλιννοστούντες, πρώτης και δεύτερης γενιάς, μένουν χωρίς υποστήριξη στο γλωσσικό μάθημα. Ταυτόχρονα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μένουμε άνεργοι χωρίς να μπορούμε να διεκδικήσουμε κανένα βασικό εργασιακό δικαίωμα, μιας και εργαζόμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες (με μπλοκάκι) και χωρίς να προσμετράται η προϋπηρεσία μας. Εργασιακό μοντέλο από το μέλλον, το οποίο όμως εφαρμόζεται και λειτουργεί αποτελεσματικά (για το Υπουργείο). Το υπουργείο, όπως το ίδιο δηλώνει, διαθέτει τους πόρους από τα προγράμματα ΕΣΠΑ για να καλύψει μόνιμες και πάγιες δαπάνες του, όπως αναπληρωτές, και κάνει περικοπές από τα χρηματοδότηση για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως μετανάστες και Ρομά.

Το πρόγραμμα «Διάπολις: Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων μαθητών» υλοποιείται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Υλοποιείται σε σχολεία όλης της επικράτειας και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Απασχολούνται κυρίως απόφοιτες/οι των τμημάτων Φιλοσοφικών Σχολών, καθώς και Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι επιλέγονται με διαφανή κριτήρια, τα οποία ορίζει το ΑΠΘ και έχουν να κάνουν με την κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου, την προϋπηρεσία και την επιμόρφωση στο αντικείμενο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

Η ενδοσχολική πραγματικότητα δείχνει ότι οι δίγλωσσοι μαθητές και μαθήτριες αποτελούν μεγάλο ποσοστό του μαθητικού δυναμικού χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει σταθερή μέριμνα για την ομαλή γλωσσική - και όχι μόνον - ένταξή τους στη σχολική μονάδα.

Θα ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκό για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς η παράταση του προγράμματος «Διάπολις» και για το επόμενο σχολικό έτος. Αυτό δεν αποτελεί μόνιμη λύση, σύμφωνα και με όσα προεκθέσαμε, αλλά:

α) δεν αφήνει τις σχολικές μονάδες, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χωρίς υποστήριξη για τους δίγλωσσους μαθητές/τριες, και

β) δεν στέλνει στην ανεργία 200 περίπου εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα

Θεωρούμε πολύ σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, σε μόνιμη και σταθερή βάση, σε όλα τα σχολεία με υψηλό ποσοστό δίγλωσσων μαθητών/τριών. Η διαπολιτισμική διάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενισχύει τη γλωσσική ικανότητα των δίγλωσσων μαθητών, υποστηρίζει την ένταξή τους, διευκολύνει τον περιορισμό συγκρούσεων μέσα στην τάξη και γενικότερα αποφέρει οφέλη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα

Ε.Ε.Ε.Δ/Ξ.Γ. Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας

Επιτροπή Διάπολις

 

σχετικά άρθρα

Μικρής έντασης επεισόδια: Η αστυνομία έχει "στρατοπεδεύσει" στα Εξάρχεια
Μικρής έντασης επεισόδια: Η αστυνομία έχει "στρατοπεδεύσει" στα Εξάρχεια

Ολοκληρώθηκε η μεγαλειώδης πορεία για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Ύστερα από την ολοκλήρωσή της, μίκρης ένταση επεισόδια...

Μικρής έντασης επεισόδια: Η αστυνομία έχει "στρατοπεδεύσει" στα Εξάρχεια
"Τα κορίτσια της Βροχής" που βασανίστηκαν στη Χούντα εξομολογούνται
"Τα κορίτσια της Βροχής" που βασανίστηκαν στη Χούντα εξομολογούνται
Γυναίκες οι οποίες συνελήφθησαν, φυλακίστηκαν και βασανίστηκαν κατά τη διάρκεια της χούντας εξομολογούνται στην κάμερα τις αληθινές ιστορίες τους.
"Τα κορίτσια της Βροχής" που βασανίστηκαν στη Χούντα εξομολογούνται