Thumbnail
Ενιαίο Συνδικαλιστικό Δίκτυο Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ  

«ΑΤΑΞΙΑ»
Ενιαίο Συνδικαλιστικό Δίκτυο Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ: http://educ-oaed.blogspot.gr
email:[email protected]
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕΛ - ΟΑΕΔ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2014-2016

ΟΧΙ στο ναρκοθετημένο τοπίο στα σχολεία
Εφαλτήριο νέων αγώνων η χρονιά που ξεκινά

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ & Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ

Τα σύννεφα του πολέμου, απλώνουν απειλητικά τη σκιά τους πάνω από την ευρύτερη γειτονιά της χώρας μας. Η Παλαιστίνη και η Λωρίδα της Γάζαςμετατράπηκε τους καλοκαιρινούς μήνες για μια ακόμα φορά σε ένα απέραντο σφαγείο των ισραηλινών σιωνιστών, με την πλήρη κάλυψη και στήριξη των ευρωπαίων και αμερικανών ιμπεριαλιστών. Μια ενδεχόμενη εμπλοκή της χώρας μας, ως συνέπεια της εξάρτησης της άρχουσας τάξης με τους αμερικανο-ευρωπαίους ιμπεριαλιστές, στα πλαίσια των ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων θα σηματοδοτήσει....

σκλήρυνση της εσωτερικής πολιτικής κατάστασης.

 Η πορεία προς την «έξοδο από τα μνημόνια» που προδιαγράφει η κυβέρνηση Σαμαρά, για να υποστηρίξει το λεγόμενο «success story», σηματοδοτεί νέες αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις. Στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής, που υπαγορεύεται ευθέως από την τρόικα, μπαίνουν ξανά τα λαϊκά εισοδήματα. Η επιβολή ακόμα μεγαλύτερης φοροληστρικής πολιτικής με τα νέα χαράτσια, οι επερχόμενες ανατροπές σε μισθούς και συντάξεις θα βαθύνουν και θα διευρύνουν ακόμα περισσότερο τη φτώχεια και την εξαθλίωση σε πλατύτερα τμήματα του λαού.

 

Ο λεγόμενος «εκσυγχρονισμός» του κράτους που προαναγγέλλει η κυβέρνηση διά στόματος Κυρ. Μητσοτάκη, με την εφαρμογή της κακόφημης αξιολόγησης συναντά τις σημαντικές αντιστάσεις της πλατιάς πλειοψηφίας των εργαζομένων στο Δημόσιο. Για μια ακόμα φορά τονίζουμε πως η αξιολόγηση που μπαίνει σε εφαρμογή, ως στόχο έχει την επιβολή φτώχειας διάρκειας για τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στο Δημόσιο,ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για μελλοντικές απολύσεις ενώ επιδιώκει να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο εργαζόμενου φτωχού και υποταγμένου.
Σημειώνουμε ως πολύ θετική την πλατιά συσπείρωση των εργαζομένων γύρω από τα σωματεία τους στο δημόσιο την προηγούμενη περίοδο και την οργανωμένη άρνησή τους να συμπληρώσουν και να καταθέσουν τα φύλλα ατομικής τους αξιολόγησης. Η ελάχιστη απόφαση της ΑΔΕΔΥ για αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης μετασχηματίστηκε σε ουσιαστική κίνηση των εργαζομένων. Απονομιμοποιήθηκε και αποκαλύφθηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των Δημοσιοϋπαλλήλων ο πραγματικός ρόλος της αξιολόγησης και οι δραματικές συνέπειες της εφαρμογής της. Επισημαίνουμε όμως πως η κίνηση αυτή δεν είναι αρκετή. Ο δρόμος για την συνολική ανατροπή της αξιολόγησης και των αντεργατικών μεταρρυθμίσεων στο Δημόσιο και στην εκπαίδευση είναι μακρύς. Απαιτείται η ευρύτερη και πλατύτερη αγωνιστική συσπείρωση των εργαζομένων.

Ο κλάδος της εκπαίδευσης μπαίνει «ετεροχρονισμένα» στη μάχη της αξιολόγησης. Επί της ουσίας οι εκπαιδευτικοί θα έρθουν αντιμέτωποι με την ατομική τους αξιολόγηση για πρώτη φορά τη χρονιά που τώρα ξεκινά. Και μάλιστα οι υπουργοί παιδείας-εργασίας της συγκυβέρνησης, προτίθεται να ρίξουν τους εκπαιδευτικούς στο λάκκο της αξιολόγησης με τη δική τους θέληση και στη βάση του δήθεν εθελοντισμού. Να τονίσουμε στο σημείο αυτό πως η αξιολόγηση αποκτά διαφορετικά χαρακτηριστικά στην εκπαίδευση απ' ότι στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Έτσι στην εκπαίδευση συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με τη βαθμολογική – μισθολογική προαγωγή, ενώ στο υπόλοιπο Δημόσιο συσχετίζεται άμεσα και με τον επιπλέον παράγοντα του επιμερισμού των ποσοστών ανάμεσα σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς» εργαζόμενους. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση αποκτά ένα σχετικό προβάδισμα, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να αξιολογηθούν «εθελοντικά» ώστε να προαχθούν βαθμολογικά και μισθολογικά (βλ. και ν.4024/2011 ενιαίο μισθολόγιο).

Είναι γνωστά τα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα στον Αθηναϊκό τύπο  (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 18-8-2014), περί ξαφνικού «θανάτου» του ΟΑΕΔ, τόσο σε δομική αναδιάρθρωσή του, όσο και στην εκπαίδευση με την σταδιακή εκχώρηση αρμοδιοτήτων του Οργανισμού σε ιδιώτες.

Διαβάσαμε και την ανίσχυρη απάντηση του διοικητή επί του θέματος στην συγκεκριμένη εφημερίδα, αφού ο ξένος τύπος βοά περί τις ιδιωτικοποίησης του ΟΑΕΔ. Εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε μια παρόμοια απόπειρα παραχώρησης μέρους της εκπαίδευσης των σχολών μας, αλλά τότε είχαμε αντιδράσει μαζικά και το αποτρέψαμε.

Είναι γνωστά επίσης σε όλους τα σχέδια που προωθούνται με τις ΣΕΚ, όπου καταργείται ουσιαστικά η μαθητεία με το Ν. 4186/2013, με τις τάξεις των πρακτικών ασκήσεων, έτσι θα διευρυνθεί ο κύκλος των απολύσεων και των διαθεσιμοτήτων και στον Οργανισμό κ.λ.π. Ενώ δεν θα γίνεται πλέον κανένας νέος διορισμός εκπαιδευτικών.

Οι συνάδελφοι σε όλη τη χώρα είναι ανάστατοι με τις καταργήσεις των ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ, την κινητικότητα εγγραφών στις ΣΕΚ (ελέω επιδόματος), με αβέβαιο το μέλλον των ΙΕΚ του ΟΑΕΔ καθώς και μεόλα τα εργασιακά, εκπαιδευτικά και συνταξιοδοτικά θέματα ανοιχτά. Η συμπλήρωση του ωραρίου έγινε πλέον ο εφιάλτης των συναδέλφων. Το Ινστιτούτο Εκπ/κής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας χρησιμοποιεί τιςαναθέσεις των μαθημάτων για τον κατακερματισμό του κλάδου μας και της όξυνσης των αντιθέσεων μεταξύ των ειδικοτήτων, με τελικό στόχο να περάσουν τα αντιδραστικά μέτρα και το κλείσιμο του ΟΑΕΔ.

Μας ανησυχεί και το γεγονός ότι δεν έχει βγει η προκήρυξη για τους ωρομισθίους, ενώ με την ελληνογερμανική συνεργασία των μνημνονίων μεταβιβάζεται ακόμα και το έργο της διασύνδεσης εργαζομένων και επιχειρήσεων σε ιδιώτες, όπως και η μαθητεία κ.α.

Δικαιολογημένη αυτή η ανησυχία των συναδέλφων και της κίνησής μας, δεδομένου ότι η ΟΕΛ κεντρικά με ευθύνη της πλειοψηφίας «σκιαμαχεί». Είναι αναγκαίος ο αγώνας κατά της πολιτικής αυτής και να συντονιστεί από τα κάτω, δηλαδή από τα πρωτοβάθμια σωματεία. Αγώνας αποτροπής όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων και πολιτικών. Κόντρα στα μνημόνια και τις ξενόδουλες συγκυβερνήσεις. Να μην επιτρέψουμε τα σκοτεινά σχέδια σε βάρος της χώρας μας που τα ξένα και ντόπια συμφέροντα απεργάζονται.

Τι Σωματείο θέλουμε εμείς:

Η συνδικαλιστική οργάνωση και οι αγώνες στην σημερινή πολιτική συγκυρία είναι αναγκαίοι, γιατί η αντίσταση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα έχει ιστορική σημασία. Η ανασυγκρότηση του εργατικού-εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος αποτελεί προϋπόθεση για την σωτηρία του λαού. Σήμερα, για να είναι χρήσιμο το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να συγκρουστεί αποφασιστικά με τις κυρίαρχες πολιτικές, να ενώνει τους εργαζόμενους ξεπερνώντας τόσο μικροπαραταξιακές λογικές και κομματικές περιχαρακώσεις, όσο και τις κυβερνητικές προσπάθειες διαίρεσης του κόσμου της δουλειάς. Το σωματείο πρέπει να παράγει αυτόνομη εργατική πολιτική και να διακρίνεται από την αγωνιστική του δράση.

Ασφαλώς και ο συνδικαλισμός δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πολιτική. Οι συνδικαλιστικοί και κοινωνικοί αγώνες δεν μπορούν παρά να είναι  πολιτικοποιημένοι με όσο το δυνατό διευρυμένες κοινωνικές και εργατικές συμμαχίες στην κατεύθυνση ότι οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να πληρώσουν την κρίση που προκάλεσε η ολιγαρχία και το πολιτικό της προσωπικό.

Ο Σύλλογός μας πρέπει να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις συσπείρωσης των συναδέλφων μας για την μεγαλύτερη συμμετοχή του σε ένα παλλαϊκό ενωτικό αγωνιστικό κίνημα ανατροπήςπροκειμένου να εναντιωθεί στους σχεδιασμούς των δανειστών, της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. Το επονείδιστο χρέος  δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι καθηγητές, ούτε και οφείλουν τίποτε σε κανέναν τοκογλύφο. Οι «επιμηκύνσεις» και οι «αναδιαρθρώσεις» σκοπεύουν στην επιβολή ενός «αέναου» Μνημόνιου που θα οδηγεί στη διαχρονική μείωση μισθών και συντάξεων, στη φτώχεια, την ανεργία, την κατάρρευση και πλήρη εμπορευματοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της παιδείας και της υγείας, στην πώληση της δημόσιας περιουσίας, του νερού και της ενέργειας στην πρόκληση εν τέλει μιας  τεράστιας κοινωνικής καταστροφής.

Οφείλουμε ως εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί να υπερασπιζόμαστε  την εθνική ανεξαρτησία, τη δημοκρατία τα δικαιώματα στη μόνιμη και αξιοπρεπή εργασία και μόρφωση προβάλλοντας το όραμα για μια ανθρωποκεντρική κοινωνία, χωρίς διακρίσεις.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ

Και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε συνεχόμενη ένταση και αγωνία, από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα που δέχονται από τις σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο και από τις μνημονιακές κυβερνητικές πολιτικές. Στην μετά ΕΠΑΣ εποχή που επικρέμεται επί της κεφαλής μας σαν «δαμόκλειος» σπάθη (παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες ορισμένων για νέα παράταση!)  η κινητικότητα-διαθεσιμότητα-απόλυση βρίσκεται επί θύρες σε όλους αδιακρίτως. Αυτή η αβεβαιότητα έχει κουράσει, μας έχει πληγώσει και έχει οδηγήσει πολλούς από τους συναδέλφους σε προσωπικές λύσεις και γι’ αυτό θεωρούν ότι δεν λύνεται κανέναν πρόβλημα από τους Συλλόγους, όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα με τις κομματικές παρωπίδες και τις εξυπηρετήσεις μόνο των κολλητών!

Γι’ αυτό έχουν γυρίσει την πλάτη στις Συλλογικές διαδικασίες και διεκδικήσεις των προβλημάτων μας. Η μη συμμετοχή των συναδέλφων στις τελευταίες εκλογές του σωματείου μας τι μήνυμα έστειλαν οι συνάδελφοι;

Βέβαια η ανυπαρξία και η ταύτιση της πλειοψηφίας της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ με την διοίκηση έχει οδηγήσει τους συναδέλφους σε μεγαλύτερη απογοήτευση, ακόμα και σε μέλη των Δ.Σ. των περιφερειακών Συλλόγων, και σε πολλούς που ψήφισαν την κυβερνητική ΔΑΚΕ. Ευθύνες  υπάρχουν και στους πρωτοβάθμιους Συλλόγους για την «καθίζηση» και αδράνεια, που έχει υποστεί το συνδικαλιστικό μας κίνημα στο χώρο. Ο εφησυχασμός και η «ραθυμία» δεν είναι καλός οιωνός για την εκπαίδευση του ΟΑΕΔ. Τελευταία τη μάχη δίνουν μόνο οι διοικητικοί συνάδελφοι του Οργανισμού χωρίς η δικιά μας Ομοσπονδία να βγάλει ούτε μια ανακοίνωση.  

Είναι «εγκληματικό» για τα συμφέροντα των εργαζόμενων καθηγητών η μη συνεργασία του Συλλόγου μας με την Ομοσπονδία των συναδέλφων διοικητικών του ΟΑΕΔ, τα Νομαρχιακά τμήματα της ΑΔΕΔΥ, όπως και με τις τοπικές ΕΛΜΕ και ΕΛΤΕΕ (όπου υπάρχουν) των περιοχών της Νοτιοδυτικής Ελλάδας, που λειτουργούν σχολειά του ΟΑΕΔ, που δίνουν μάχη ενάντια στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ-ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ. Εάν δεν θέλει η ΟΕΛ-ΟΑΕΔ κεντρικά να οργανώσει την συλλογική μας αντίδραση για όλα αυτά που «μαγειρεύουν» για μας χωρίς εμάς, να πάρει ο Σύλλογός μας την πρωτοβουλία για τον συντονισμό όλων των περιφερειακών συλλόγων για κοινή δράση.

Οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να επανακατακτήσουν το συλλογικό τους ρόλο και τη συλλογική τους δύναμη και να μη δέχονται εισηγήσεις από τα πάνω χωρίς να βλέπουν και τη νομοθεσία, αλλά και τα εναλλακτικά σενάρια μέχρι το ζήτημα της αξιολόγησης να περάσει στα σωματεία.

Θέτουμε επιτακτική την ανάγκη να αλλάξει σελίδα ο Σύλλογός μας ώστε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο εκπαιδευτικό κίνημα του χώρου και να δρα επιτέλους και έξω από τα τείχη των κτηρίων του ΟΑΕΔ. Τα μνημόνια θα τα ανατρέψουν οι εργαζόμενοι ενωμένοι και με σκληρούς μαζικούς και παρατεταμένους αγώνες και όχι με γραφειοκρατικούς τακτικισμούς. 

Είναι διάχυτη επίσης η αγωνία σε όλους εάν θα υπάρχει στο άμεσο μέλλον δημόσια τυπική εκπαίδευση στον ΟΑΕΔ. Οι εφαρμοστικοί νόμοι των μνημονίων που ψηφίστηκαν (δυστυχώς από οριακή πλειοψηφία των ελλήνων βουλευτών), οδηγούν τον Οργανισμό σε φορέα του Ελληνογερμανικού επιμελητηρίου παροχής άτυπης ταχύρυθμης κατάρτισης. Με αυτόν τον τρόπο εκτός των δυσμενών αλλαγών που φέρνει στην μαθητεία, όπου αντί της ενδοσχολικής εβδομαδιαίας εκπαίδευσης και απόκτησης εμπειριών την μετατρέπουν σε πρακτική άσκηση απλήρωτης εργασίας εκτός της σχολικής μονάδας. Ταυτόχρονα καταργείται ο ίδιος ο θεσμός του σχολείου της ΤΕΕ και μαζί και ο μόνιμος καθηγητής και οι οργανικές του θέσεις. Ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα ιδιωτικά Κέντρα δια Βίου Μάθησης (ΚδΒΜ) και τις επιχειρήσεις μέσω των ΣΔΙΤ, μεταφέροντάς την παιδική εργασία (work treeing) στις αρχές του προηγούμενου αιώνα με τα «καλφούδια» για όλες τις δουλειές.

Αντί μιας αναβαθμισμένης ΤΕΕ επιδιώκουν να μετατρέψουν τα σχολεία μας σε «ανταλλακτήριο» παιδιών στο νέο «παιδομάζωμα» που θέλει να επιβάλει η γερμανική Ε.Ε προς τέρψει των πολυεθνικών και των διαφόρων κοινωνικών εταίρων των εμπόρων των εθνών!

Οι αποτυχημένες «συνταγές» ορισμένων τεχνοκρατών για το ποιος τύπος σχολείου θα έπρεπε να ιδρυθεί στον ΟΑΕΔ, έκρυβαν στην ουσία τις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας των τελευταίων κυβερνήσεων και των κομμάτων τους για την κατάργηση των σχολών μας, μέσου του υποβιβασμού τους σε άτυπη κατάρτιση.

Ο κλάδος μας βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα και ίσως έχουμε την τελευταία ευκαιρία ως Σύλλογος και γενικότερα να αποκρούσουμε όσα αρνητικά έχουν σχεδιαστεί για την εκπαίδευση του ΟΑΕΔ και να σώσουμε ότι σώζεται πλέον.

Όσοι καταφέρουν από εμάς και βγουν στη σύνταξη θα διαπιστώσουν από πρώτο χέρι τι εστί περικοπές και συντάξεις πρόνοιας!

Με αίσθημα ευθύνης και με πλήρη συναίσθηση για τις δύσκολες ημέρες που ήρθαν  και με το όποιο βάρος  μας αναλογεί χωρίς μεταμφιέσεις, και μισόλογα πρέπει το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου μας να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα με την μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση, ενότητα και αλληλεγγύη μεταξύ μας. Η αδράνεια και τα κομματικά κεκτημένα δεν χωρούν γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα εισπράξουμε όλοι μαζί μια μεγάλη «ήττα»!

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Μπαίνει επιτακτικά το ερώτημα τι να κάνουμε. Έχουμε τη βαθιά πεποίθηση πως η πολιτική αυτή μπορεί να αναχαιτιστεί και να ανατραπεί μόνο μέσα από τον μαζικό, ενιαίο και παρατεταμένο αγώνα των εργαζομένων και όλου του λαού. Οφείλουμε ως εκλεγμένοι των συναδέλφων μας να φέρουμε στην ημερήσια διάταξη το τρίπτυχο Μισθός, Παιδεία – Υγεία – Πρόνοια, μόνιμη και σταθερή εργασία ως βάση πραγματικών αιτημάτων που μπορούν να συσπειρώσουν ευρύτερες εργατικές και λαϊκές δυνάμεις. Με βήματα σταθερά, αποφασιστικά, που θα «πατάνε» πάνω στην πραγματικότητα, που θα εμπνέουν τους εργαζόμενους και θα τους δημιουργούν την ελπίδα ότι μπορούν να αντιστρέψουν τη μαύρη πραγματικότητα, ότι μπορούν να αποκρούσουν τον εργασιακό εφιάλτη της κυβέρνησης και της τρόικα, μπορούν να προκύψουν αγώνες μαζικοί ενωτικοί ταξικοί και αποφασιστικοί. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δημιουργία ενός ισχυρού μετώπου τόσο στην «κορυφή» του συνδικαλιστικού κινήματος, όσο όμως και κυρίως στη βάση των εργαζομένων στους βασικούς τομείς του λεγόμενου κοινωνικού κράτους αλλά και με τους εργαζόμενους στον χειμαζόμενο ιδιωτικό τομέα. 

Η συζήτηση που δεν έγινε το προηγούμενο διάστημα, μέσα στο συνδικαλιστικό μας κίνημα, με ευθύνη της πλειοψηφίας στην Ομοσπονδία και των Περιφερειακών Συλλόγων, για τον ειδικότερο ρόλο που έπρεπε να παίξουν στην Δημόσια Δ/θμια ΤΕΕ οι σχολές ΟΑΕΔ είναι μεγάλες. Δεν έλαβαν υπόψη τους το συγκριτικό πλεονέκτημα του χώρου και την πολύπλευρη και μακρόχρονη εμπειρία των συναδέλφων, καθώς και τις σοβαρές κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές που υπάρχουν και ρημάζουν, όπως και την τεχνογνωσία-εμπειρία που έχουν οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων και αντί να διαμορφωθεί μια συνολική πρόταση αναβάθμισής του (σε συνεργασία και με άλλους συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης) οι συνδικαλιστικές ηγεσίες εγκλώβισαν τις προσδοκίες του κινήματος στις φήμες και τις υποσχέσεις. Αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια να έχει επιβληθεί μια πλήρης ακινησία και ένας «επικίνδυνος» εφησυχασμός στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη διοίκηση να επιβάλει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της (βλέπε ΣΕΚ) και το πελατειακό σύστημα και μάλιστα με αντιδημοκρατικό και αυταρχικό τρόπο, όπως με την τελευταία απόπειρα της  ΕΔΕ γιατί δεν άρεσε κάποιο συνδικαλιστικό κείμενο της «ΑΤΑΞΙΑΣ» στη διοίκηση και όχι μόνο. Αλήθεια η διοίκηση γιατί κωφεύει να απαντήσει στη βουλή σε ερώτηση που έγινε για το θέμα και να δικαιολογήσει αυτή την αντιδημοκρατική και αυταρχική της συμπεριφορά;   

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα έλλειψης έως σήμερα ενός αγωνιστικού προσανατολισμού του σωματείου μας, όπου η διοίκηση δεν θα τολμά να προχωρά σε τέτοιου είδους αντιδημοκρατικές συμπεριφορές.

Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο για τους συναδέλφους μας και την κοινωνία γενικότερα θεωρούμε ότι δεν μπορούμε να ανατρέψουμε την μνημονιακή πολιτική μόνοι μας. Γι’ αυτό το λόγο στο νέο Δ.Σ. η δικιά μας παρουσία και η στάση μας στις αποφάσεις και στην λειτουργία του ως συνδικάτου των εργαζομένων και όχι ενός γραφειοκρατικού μηχανισμού, θα καθορίζεται από τις προγραμματικές μας θέσεις-αρχές και την ολοκληρωμένη αγωνιστική πρότασή μας, που καταθέτουμε στη σημερινή συνεδρίαση 11-9-2014 και θεωρούμε αυτονόητη την αποδοχή της από τους ων συναδέλφων του Δ.Σ.  Επιδίωξή μας τέλος είναι η σύνθεση των απόψεων σε διεκδικητική κατεύθυνση και την αγωνιστική δράση του Συλλόγου.

Επιδιώκουμε ο Σύλλογό μας να υψώσει ένα τεράστιο πλέγμα προστασίας σε όλους τους συναδέλφους μας από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των κυβερνήσεων και κάθε αυθαιρεσία της Διοίκησης με απώτερο στόχο την εξασφάλιση της συνέχειας της ύπαρξής μας ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΟΑΕΔ.

ΑΡΧΕΣ – ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Επιτέλους πρέπει οι εκπαιδευτικοί να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους και να μην περιμένουν τίποτε πλέον από όλους αυτούς που χρόνια τώρα μας έχουν οδηγήσει σε συνδικαλιστική χρεοκοπία!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

·         α) Την ενιαία δημόσια δωρεάν δευτεροβάθμια ΤΕΕ.

·         β) Την ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπ/ση σε αντίστοιχο τομέα της ειδικότητάς τους.

·         Η εκπαίδευση του ΟΑΕΔ να ανήκει στο δίκτυο της τυπικής δημόσιας Δ/θμιας Εκπ/σης του ενιαίου συστήματος ΤΕΕ, με ταυτόχρονη κατάργηση των άτυπων ΣΕΚ και κάθε άλλης μορφής κατάρτισης.

·         Η ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ να μετεξελιχθούν σε Σχολές Τεχνών και Επαγγελμάτων τριετούς φοίτησης.

·         Καμία αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικών που οδηγούν στην απόλυση.

·         Κατάργηση του νόμου για το φτωχολόγιο μισθολόγιο-βαθμολόγιο.

·         Δεν δεχόμαστε καμία διαθεσιμότητα και απόλυση συναδέλφων- επαναφορά των διαθέσιμων συναδέλφων στα σχολεία-Ασκούμε κάθε ένδικο μέσο υπέρ των συναδέλφων αυτών.

·         Εκδημοκρατισμός και διαφάνεια στα όργανα λήψεων αποφάσεων της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ

·         Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών εκπαίδευσης-Καταγγέλλουμε κάθε παραγοντισμό σε βάρος θεσμών και προσώπων. 

·         Πλήρης συνταξιοδότηση στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας

·         Επαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους των σχολών μας σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ειδικότητάς τους στην αγορά εργασίας.

·         Την επαναφορά λειτουργίας των Μαθητικών εστιών του Οργανισμού.

·         Την δωρεάν σίτιση και μετακίνηση σε όλους τους μαθητές.

·         Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στις σχολές ΟΑΕΔ με κριτήριο την χρονολογία κτήσης του πτυχίου και τη συνολική εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

·         Την αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας του ΟΑΕΔ από το Υπ. Παιδείας

·         Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή στα εργαστήρια ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ

·         Αύξηση της κρατικής επιχορήγησης στις επιτροπές οικονομικών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων και απλούστευση των διαδικασιών αυτών.

ΕΠΙΣΗΣ:

  1. Να αντιδράσουμε στη μετατροπή του ο ΟΑΕΔ σε δίκτυο δια βίου κατάρτισης μέσω των ΣΕΚ και του ελληνογερμανικού επιμελητηρίου.

  2. «ΟΧΙ" στις καταργήσεις ειδικοτήτων.

  3. Απαιτούμε την ίδρυση νέων ειδικοτήτων, εξακτινομένων τμημάτων και νέων σχολών ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ναύπακτο Αμφιλοχία, Λευκάδα, Δυτική Αχαΐα, Ηλεία, Θέρμο  Αιτωλ/νίας, Καλάβρυτα, Αργολίδα, Μεσσηνία κ.α.  με νέες ειδικότητες, όπως  αγροτουρισμού, οινοποιίας, τυποποίησης αγροτικών προϊόντων ΠΟΜ, γαλακτοκομίας-τυροκομίας, Μελισσοκομίας, αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής, διαχείρισης απορριμμάτων και βιολογικών καθαρισμών, τεχνιτών συντήρησης ελκυστήρων, Οχημάτων-δικύκλων και εξωλέμβιων μηχανών, τεχνίτες καύσεως κίνησης αερίων  LPG και CNG,  Μηχανοτρονικής,  συντήρησης δικτύων πόλεων, τεχνίτες ελαιοτριβείων και αγροτουρισμού, τεχνίτες συσκευασίας αλιευμάτων (αυγοτάραχο κ.λ.π.),  σε περιοχές, που θα στηρίζεται η τοπική παραδοσιακή πρωτογενή και η τεχνική-εμπορική οικονομία.

  4. Ετήσια καθολική επιμόρφωση παιδαγωγική και επαγγελματική όλων των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων του Οργανισμού στις νέες τεχνολογίες με ταυτόχρονη αναγνώρισή της.

  5. Οριζόντια τακτική ενημέρωση όλων των σχολών και των συναδέλφων με βάση δεδομένων από το Σύλλογο για εκπαιδευτικά εργασιακά θέματα με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

  6. Άμεση ηλεκτρονική επικοινωνία με όλους τους συναδέλφους και τα σχολεία. Κατασκευή ιστότοπου του Συλλόγου στο διαδίκτυο και κάθε όλο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο.

  7. Λειτουργία του Συλλόγου με εφημερίες των μελών του Δ.Σ.

  8. Οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. να γίνονται σε όλες τις περιοχές ευθύνης του Συλλόγου εκ περιτροπής.

  9. Συντονισμός των Περιφερειακών Συλλόγων για την έξοδο του εκπαιδευτικού κινήματος από την πλήρη απαξίωση που μας έφεραν οι «αυλικοί» της διοίκησης.

  10. Συνεργασία με την αυτοδιοίκηση α’ και β΄ βαθμού για την ενίσχυση του ρόλου της δημόσιας ΤΕΕ και των σχολών μας. Να αποτρέψουμε τη μετατροπή της αυτοδιοίκησης σε φορέα κατάρτισης μέσου των σχεδιασμών των Ράϊχενμπαχ, Φούχτελ και του ελληνογερμανικού επιμελητηρίου.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:

  • ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

  • ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η  ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΕ-ΟΑΕΔ

  • ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ – ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ

  • ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΪΚΑΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ

  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΔΙΩΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ 

  • Να σταματήσουμε τις απολύσεις που ετοιμάζουν.

  • Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης-απόλυσης συναδέλφων μας.

Με τον οργανωμένο αγώνα σε κοινά αιτήματα και στόχους που ενώνουν μπορούμε μαζί με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα της χώρας να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων. 

ΠΑΤΡΑ 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΤΑΞΙΑ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΑΕΔ Ν/ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
Υ.Γ: Καμία παράταξη δεν κατέθεσε στο Δ.Σ. συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης του σωματείου. Τελικά επί της ουσίας δεν δεσμεύτικαν οι συνάδελφοι στο πρόγραμμα που καταθέσαμε παρά μόνο είπαν ότι αφού το διαβάσουν επιμελώς θα απαντήσουν.
Ο Σύλλογος συνεχίζει για μια ακόμη φορά να πορεύεται στα τυφλά με βάρκα την ελπίδα για το μέλλον των συναδέλφων, κάτι που εμείς το τονίσαμε και ζητήσαμε να υπάρξει αγωνιστικό πρόγραμμα του Συλλόγου...  Ίδωμεν....

Πανογεώργος Πάνος – ΕΠΑΣ Αγρινίου, μέλος Δ.Σ.

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: ΓΙΑΝ. ΠΑΝΑΓΟΔΗΜΟΣ - ΡΙΣΣΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗΣ - ΕΠΑΣ ΠΑΤΡΑΣ

ΠΑΠΑΔΑΚΗ  ΒΑΡΒΑΡΑ - ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  ΣΑΡΡΗΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΔΗΜΟΣ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                                                    Ο ΜΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΑΕΔ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα