ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 8/9/14, συνάντηση των ΕΛΜΕ με το Διευθυντή ΔΕ Α΄ Αθήνας. Οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ έθεσαν μεταξύ άλλων τα παρακάτω ζητήματα και απαίτησαν απαντήσεις:
1) Δημιουργία τμημάτων της κατεύθυνσης στα Λύκεια. Επισημάναμε ότι οι οδηγίες της ΔΔΕ να μετακινούνται μαθητές σε παρακείμενα σχολεία αν στο δικό τους δεν συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός για τη λειτουργία κάποιας κατεύθυνσης, οδηγούν σε διάλυση τα λύκεια της Α΄ Διεύθυνσης. Επισημάνθηκε, επίσης, ότι τέτοια οδηγία δεν υπήρξε σε καμία άλλη διεύθυνση.
2) Αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Επισημάνθηκε η ιδιαιτερότητα των σχολείων του κέντρου της Αθήνας σε ότι αφορά την προέλευση και τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού.
3) Μείωση ωραρίου των συναδέλφων που έχουν προβλήματα υγείας.
Αναφέραμε ότι είναι θεσμοθετημένη η μείωση μέσω της γραμματειακής υποστήριξης.
4) Συγκρότηση ξενόγλωσσων τμημάτων (γαλλικά-γερμανικά) και πληροφορικής με μικρότερο αριθμό μαθητών και μεγαλύτερη ευελιξία.
5) Συγκρότηση τμημάτων και τομέων στα ΕΠΑΛ.
6) Μισθοδοσία των συναδέλφων που στάλθηκαν στη διαθεσιμότητα.
7) Μείωση αριθμού μαθητών στα τμήματα που φοιτούν φυσικώς αδύνατοι μαθητές.
8) Ομηρεία των συναδέλφων της Ιταλικής γλώσσας.
9) Άμεση λειτουργία ενισχυτικής και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών.
10) Πρόσληψη φυλάκων και καθαριστριών.
Οι απαντήσεις που πήραμε διαπνέονταν από νομικίστικη τυπολατρική αντίληψη και μετάθεσης ευθυνών. Στο πρώτο θέμα η απάντηση του ΔΔΕ είναι ότι στην περίπτωση μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου αριθμού μαθητών, οι σύλλογοι και οι διευθυντές μπορούν να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων κατευθύνσεων με αιτιολογημένη όμως έκθεση.
Στο δεύτερο θέμα η απάντηση ήταν: μέγιστος αριθμός 27 μαθητές ανά τμήμα και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις 28. Στο τρίτο θέμα η πρόταση ήταν να εισηγηθούν οι διευθυντές τη μείωση του ωραρίου των συναδέλφων με σοβαρά προβλήματα υγείας και να προωθηθεί σε ΠΥΣΔΕ και Περιφέρεια. Στο θέμα των ξενόγλωσσων τμημάτων η απάντηση ήταν ασαφής και μετέθεσε την ευθύνη της συγκρότησης στους διευθυντές. Στο θέμα των ΕΠΑΛ δήλωσε άγνοια. Στο θέμα με τους φυσικώς αδυνάτους υπήρξε διαφωνία και αποφασίστηκε η επανεξέτασή του. Στα υπόλοιπα ζητήματα δεν πήραμε απαντήσεις.
Επειδή ήταν εμφανής η προσπάθεια του προϊσταμένου να απευθυνθεί μόνο και αποκλειστικά στους διευθυντές, παραβλέποντας το ρόλο των Συλλόγων, του επισημάναμε ότι οι Σύλλογοι έχουν θεσμοθετημένες αρμοδιότητες (νόμος 1566) για τη λειτουργία του σχολείου (συγκρότηση τμημάτων κ.λπ.), πράγμα που αποδέχτηκε όπως φαίνεται και από τη συμφωνία της συγκρότησης τμημάτων στις κατευθύνσεις. Καλούμε τους συναδέλφους να προασπίσουν αυτό το δικαίωμα και να το διευρύνουν σαν έναν από τους βασικούς παράγοντες δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου.
Είναι προφανές, συνάδελφοι, ότι όσο η εκπαίδευση υποχρηματοδοτείται και αντιμετωπίζεται με δημοσιονομικά και όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, όσο οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται έχουν σαν κύριο στόχο τη διάλυση της δημόσιας Εκπαίδευσης, και όσο εμείς παραμένουμε αδρανείς, τόσο η κατάσταση θα χειροτερεύει.
Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ καλούν τους συναδέλφους να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα ώστε να αποτρέψουμε τις πολιτικές που διαλύουν το δημόσιο σχολείο, υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες εργασίας μας.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΟΣΟ ΕΜΕΙΣ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΟΝΤΑΙ.
Α’ - Β’ - Γ’ - ΣΤ’ - Ε’ - Ζ’ ΕΛΜΕ ΤΗΣ Α’ ΑΘΗΝΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη