Thumbnail
ΠΥΣΔΕ Αν. Θεσσαλονίκης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

     Καθημερινά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα αποτυπώνονται με τον πιο ανάλγητο-αυταρχικό τρόπο οι συνέπειες της μνημονιακής πολιτικής της κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση εφαρμόζοντας το «φιλελεύθερο» δόγμα με κάθε ενέργεια της προσπαθεί να μετατρέψει τα συλλογικά δικαιώματα και αγαθά σε ατομικά και την κοινωνία σε ζούγκλα ανθρωπόμορφων ανταγωνιστικών ζώων.

     Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, μετά από την πίεση και των δύο αιρετών, αποφασίστηκε φέτος οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά να γίνουν μετά από την κοινοποίηση των κενών στην ιστοσελίδα της Δ.Ε. Για τη διαδικασία των τοποθετήσεων θα σας ενημερώσω με επόμενο ενημερωτικό.

     Για να έχουμε όμως την αποτύπωση των πραγματικών κενών πρέπει απαιτήσουμε να εφαρμοστεί στην περιοχή μας η μείωση των μαθητών κατά τμήμα με βάση το Ν.4186/13 και επιπρόσθετα να ενεργοποιήσουμε την δυνατότητα επιπέδων γνώσεων στο μάθημα των Αγγλικών.

     Άμεσα οι συνάδελφοι διευθυντές, που στα σχολεία τους φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ( αρ.3 του Ν.3699/2008) , πρέπει να συγκαλέσουν σύλλογο διδασκόντων με θέμα τη συγκρότηση τμημάτων, που θα αποφασίσει με παιδαγωγική ευθύνη και ευαισθησία, αξιοποιώντας τη σχετική διάταξη του νόμου 4186/2013 που προβλέπει τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ν.4186/2013 Άρθρο 28, παρ.15). Συγκεκριμένα στον εν λόγω νόμο αναφέρεται πως:

«Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.»

Επίσης  με βάση την Γ2/4230/12-07-1996 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ  υποχρεωτικά η διδασκαλία της αγγλικής γίνεται κατά επίπεδα γνώσεων στο Γυμνάσιο  μετά από κατατακτήρια εξέταση.

Για το ζήτημα των τοποθετήσεων των συναδέλφων στα Τμήματα ένταξης των σχολείων και οι δύο αιρετοί απαιτήσαμε, όπως και στο προηγούμενο διδακτικό έτος, να τοποθετηθούν πρώτοι οι οργανικά ανήκοντες, που διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα, αλλά η διοίκηση, εντελώς παράλογα, δεν αποδέχεται και φέτος την τοποθέτηση συναδέλφων της Δ.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης σε τμήματα ένταξης.

Και έτσι δημιουργείται το εξής οξύμωρο: ενώ, βάσει της Υ.Α. αποσπάσεων στην ειδική αγωγή αρ.πρωτ. 136436/Γ6/01-09-2014 «Αποσπούμε για το διδακτικό έτος 2014-2015 με αίτησή τους και χωρίς δαπάνη για  το δημόσιο τους παρακάτω εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή  Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για να προσφέρουν υπηρεσία αποκλειστικά σε  Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.), …» οι συνάδελφοι των άλλων περιοχών έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν και να διδάξουν σε τμήματα ένταξης, οι συνάδελφοι της περιοχής μας αποκλείονται με μόνο, και προφανώς αντιπαιδαγωγικό, επιχείρημα τη δημιουργία λειτουργικών κενών στη περιοχή.
 

Μανώλης Αρίδας αιρετός ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

(τηλ.: 6974419837 ηλ. δ/νση:  [email protected] )

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαθητής
Μαθητής δημοτικού σχολείου εξαφανίστηκε από το σχολείο του μετά από επίπληξη
Ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, μόλις ενημερώθηκε για το περιστατικό διέταξε να διεξαχθεί άμεσα ΕΔΕ,...
Μαθητής δημοτικού σχολείου εξαφανίστηκε από το σχολείο του μετά από επίπληξη
vivlia
«Πατέντες» με τη μείωση της ύλης το 2026: Πολλαπλά βιβλία και Τράπεζα Θεμάτων φέρνουν... υποχρεωτική και προαιρετική ύλη;
Ερχεται «ψαλίδι» κατά 30% στην ύλη Δημοτικού και Γυμνασίου, αλλά στο Λύκειο δημιουργεί πρόβλημα η Τράπεζα Θεμάτων
«Πατέντες» με τη μείωση της ύλης το 2026: Πολλαπλά βιβλία και Τράπεζα Θεμάτων φέρνουν... υποχρεωτική και προαιρετική ύλη;
ergotherapeia.png
Κολέγια: Νέα δικαστική απόφαση υποχρεώνει επαγγελματικό σύλλογο να εγγράψει απόφοιτο - Ανοίγει δρόμος για αποζημιώσεις
Δικαστήριο δικαίωσε εργοθεραπεύτρια την οποία ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών αρνούνταν να εγγράψει στο μητρώο μελών της.
Κολέγια: Νέα δικαστική απόφαση υποχρεώνει επαγγελματικό σύλλογο να εγγράψει απόφοιτο - Ανοίγει δρόμος για αποζημιώσεις
louketo
Απίστευτο: Εβαλαν «λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρανομιών, αλλά ξανανοίγει 6 μήνες μετά με άλλο όνομα!
Παρά το κλείσιμό του από τον προηγούμενο Υπουργό Παιδείας, «νέες πολιτικές αποφάσεις επιτρέπουν την επανέναρξη της λειτουργίας του, προκαλώντας...
Απίστευτο: Εβαλαν «λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρανομιών, αλλά ξανανοίγει 6 μήνες μετά με άλλο όνομα!