Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Γ ΕΛΜΕ Θ

4 -9- 2014 12.45

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΜΕ.

1ο ΕΠΑΛ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Κτίριο «Δημόκριτος» ΟΛΥΜΠΙΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΗ 1  

3ος ΟΡΟΦΟΣ

Καμία συγχώνευση-κατάργηση Σχολείου

Κανείς μαθητής και κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!
 


Γ ΕΛΜΕ-Θ                                                             

Θεσσαλονίκη 3/09/2014

Πρ. Κορομηλά 51

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622

[email protected]

τηλ επικ. 6974301146 Τ. Τρανός

Για το ζήτημα της αναστολής  των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων στη Θεσσαλονίκη. Αίτημα του ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ- Θ για συνάντηση με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης.

Κύριε Δήμαρχε,

Το σοβαρότατο ζήτημα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων στην πόλη μας επανέρχεται με την προκλητική  απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Παρά τις αντίθετες αποφάσεις  και τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του συνόλου του εκπαιδευτικού κόσμου, Συλλόγων Διδασκόντων, Συλλόγων Γονέων, Μαθητικών Κοινοτήτων, της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ της πόλης, παραβλέποντας προκλητικά και τις αρνητικές  εισηγήσεις της Δημοτικής  Επιτροπής Παιδείας αλλά και τις δύο  ομόφωνες αποφάσεις  του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Παιδείας προχωράει στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις. Με καθυστέρηση τριών μηνών (αναρτήθηκε αρχικά ως ανυπόγραφο  σχέδιο απόφασης από τον Μάιο στο διαδίκτυο) υπογράφηκε τελικά (αρ.αποφ. 117393/27-07-2014) από την νέα πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας η απόφαση που αφορά συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων της Δ.Ε,  εν μέσω θέρους  και με τα σχολεία κλειστά.

Η απόφαση αυτή όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό της μέρος αντί να λαμβάνει υπόψη τις σχετικές  αποφάσεις του Δημ. Συμβουλίου Θεσσαλονίκης (όπως κάνει σχεδόν σ’ όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις των άλλων Δήμων) στηρίζεται αποκλειστικά στην εισηγητική έκθεση (27606α/22-11-2013) της Δ.Δ.Ε Ανατολ. Θεσ/νικης.

Θυμίζουμε πως η  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου  (Δεκ. 2013) ήταν αρνητική στην εισηγητική έκθεση της Δ.Δ.Ε  Αν. Θεσ/νικης για όλες τις σχολικές μονάδες.  Συγκεκριμένα ζητούσε την αναβολή των συγχωνεύσεων για ένα χρόνο. Δεν έλαβε  επίσης υπόψη η απόφαση αυτή , ούτε την γνωμοδότηση του Περιφερειακού Δ/ντη Κεντρικής Μακεδονίας η οποία όπως γνωρίζετε ήταν και αυτή αρνητική.

Ελάχιστες μέρες λοιπόν πριν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχει γίνει καμιά προετοιμασία από τα σχολεία για τις σισύφειες  μετακινήσεις, με τις εγγραφές και τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη  να «τρέχουν» από την πρώτη μέρα, είναι πρακτικά αδύνατον να υλοποιηθεί η παραπάνω υπουργική  απόφαση.

Αντίθετα με εντελώς αντιπαιδαγωγικό τρόπο, αγνοώντας τις ισορροπίες των σχολείων και τις ευαισθησίες των μαθητών, καταπατώντας τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, οι μανδαρίνοι του Υπουργείου «αποφασίζουν και διατάσσουν» καταργήσεις τμημάτων και σχολείων προκειμένου να «εξοικονομήσουν»  προσωπικό, αδιαφορώντας για τη σωστή εκπαιδευτική-μαθησιακή διαδικασία. Συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης, προβλέπεται συγχώνευση των 1ου και 2ου Εσπερινών ΓΕΛ, των 1ου και 9ου ΕΠΑΛ, των 8ου και 10ου ΕΠΑΛ και 13ου και 17ου Γυμνασίων. Θυμίζουμε πως στο παρελθόν,  σε τοπικό επίπεδο η άμεση αντίδραση των ΕΛΜΕ_Θεσσαλονίκης, των συλλόγων διδασκόντων των μαθητών και των γονέων τους περιόρισαν σημαντικά την έκταση των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων στη πόλη και στο νομό. 

  Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που καθ έξιν  επικαλείται  το Υπουργείο  Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι άψυχοι  αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου.   

Κάτω από τέτοιες πιεστικές συνθήκες παρεμποδίζεται η τακτική φοίτηση, δημιουργούνται κενά στη μόρφωση των φτωχότερων παιδιών και τελικά φουντώνουν  φαινόμενα όπως ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική αποτυχία και η εγκατάλειψη του σχολείου.

Καμιά σοβαρή αλλαγή στην Εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τον αναπροσανατολισμό των προτεραιοτήτων της Εκπαίδευσης στις πραγματικές και πιεστικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικές ομάδες που αποτελούν τα πρώτα και τα πλέον ευάλωτα θύματα της κρίσης. Αλλά οι ανάγκες αυτές δεν περιλαμβάνονται δυστυχώς στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας.

Γι αυτές τις ομάδες που πλήττονται άμεσα και άγρια από την οικονομική και κοινωνική κρίση οι πολιτικοί υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και υπερασπιστές του σχολείου της αγοράς όχι μόνο δεν εφαρμόζουν καμιά αντισταθμιστική εκπαιδευτική πολιτική αλλά επιπλέον συρρικνώνουν ένα από τα τελευταία καταφύγια των παιδιών τους, το δημόσιο σχολείο, καταργώντας η συμπιέζοντας απαραίτητες σχολικές μονάδες.  

Θυμίζουμε   ξανά πως ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης έχει εισηγηθεί αρνητικά με ομόφωνες αποφάσεις του που περιφρόνησε το Υπουργείο Παιδείας για  τις συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολείων. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους  ζητούμε σε  συνάντηση μαζί σας να μας δώσετε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε  με συντομία  τις απόψεις μας. Σας ζητούμε ακόμη  να παρέμβετε αποφασιστικά  ώστε να υλοποιηθούν οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και  να ανασταλούν οι συγχωνεύσεις αυτές.

Για Το ΔΣ της

Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

με τιμή

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ της Γ ΕΛΜΕ-Θ

ΤΡΑΝΟΣ ΤΡ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στέφανος Κασσελάκης
Κασσελάκης για Μητσοτάκη: «Αν θέλει να βοηθήσει τον κόσμο, να μηδενίσει τον ΦΠΑ σε βασικά αγαθά»
«Τα χέρια του μόχθου είναι τα πιο καθαρά. Μακάρι, να ήταν και στο Μαξίμου»
Κασσελάκης για Μητσοτάκη: «Αν θέλει να βοηθήσει τον κόσμο, να μηδενίσει τον ΦΠΑ σε βασικά αγαθά»
sxoleio
Πανελλήνιες 2024 – Εκπαιδευτικοί για Επιτροπές Εξεταστικών και Βαθμολογικών Κέντρων: «Δεν ανεχόμαστε την άνιση μεταχείριση»
«Η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα...
Πανελλήνιες 2024 – Εκπαιδευτικοί για Επιτροπές Εξεταστικών και Βαθμολογικών Κέντρων: «Δεν ανεχόμαστε την άνιση μεταχείριση»