Thumbnail
Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής

Αθήνα,  7-8-2014

Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής (Σ.Ε.Ε.Α.)

Κομανών 26,

Τ.Κ. 11142

Αθήνα

www.seeaasep.wix.com/index

www.seea-asep.gr

[email protected]

ΠΡΟΣ

Υπουργό ΥΠΑΙΘ  κ. Α. Λοβέρδο

Υφυπουργό ΥΠΑΙΘ  κ. Α. Δεμερντζόπουλο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΟΛΜΕ

ΔΟΕ

ΠΟΣΓΚΑμεΑ

ΕΣΑμεΑ 

Φορείς & Σωματεία Ειδικής Αγωγής

Πολιτικά Κόμματα τη Βουλής των Ελλήνων 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχέδιο Νόμου Ειδικής Αγωγής: «ένα έγκλημα διαρκείας» εις βάρος μαθητών, οικογενειών,  εκπαιδευτικών και γενικά του θεσμού της Ειδικής Αγωγής.

(Για να διαβάσετε την ανακοίνωση και τα σχετικά έγγραφα στο σώμα του κειμένου μεταφερθείτε στο σύνδεσμο Ανακοινώσεις της ιστοσελίδας μας www.seeaasep.wix.com/index)

Ο Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΑ) μελετώντας τόσο το αρχικό σχέδιο νόμου που παρέδωσε προς διαβούλευση το Υπουργείο Παιδείας όσο και το τελικό σχέδιο νόμου, παρακολουθώντας την πορεία της διαβούλευσης και των τοποθετήσεων των διαφόρων φορέων, θεσμοθετημένων και μη,  τοποθετείται επί του νομοσχεδίου χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα χωρίς βαρύγδουπα και εντυπωσιακά «επιστημονικά» επιχειρήματα, καθώς αυτά έχουν χάσει πλέον το νόημά τους με τα όσα διαδραματίζονται την τελευταία δεκαετία στο χώρο της ειδικής αγωγής,  και επισημαίνει τα ακόλουθα:

Το νομοσχέδιο, αρχικό και τελικό, που παρουσιάστηκε από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής αποτελεί πραγματικό έκτρωμα για όσους γνωρίζουν στο ελάχιστο θέματα ειδικής αγωγής, εργάζονται σε δομές ειδικής αγωγής και γνωρίζουν στοιχειωδώς την πραγματική κατάσταση και τις ανάγκες της ειδικής αγωγής στη χώρα μας. Αρχικά, το κείμενο του νομοσχεδίου στα περισσότερα σημεία είναι τραγικό από νοηματικής, συντακτικής και δομικής απόψεως και είναι απορίας άξιο πώς το Υπουργείο Παιδείας παρέδωσε προς δημόσια διαβούλευση ένα τέτοιο κείμενο. Από πλευράς περιεχομένου τα πράγματα είναι πολλαπλασίως χειρότερα και τραγικότερα. Αναλυτικότερα, διατυπώνονται προτάσεις που είναι εξωπραγματικές, ανεφάρμοστες και παρωχημένες. Διατυπώνονται διατάξεις που είναι φωτογραφικές για πρόσωπα και συντεχνίες, ενώ σε πολλά σημεία γίνεται μια πρόχειρη αντιγραφή και επικόλληση (copy-paste) προηγούμενων αποσπασμάτων του  κειμένου, που ενσωματώνονται στον ήδη προβληματικό, «τροποποιημένο», κατά περιόδους, και ανεφάρμοστο έως σήμερα σε πολλά σημεία ισχύοντα νόμο (Ν.3699/2008). Ενσωματώνονται αρμοδιότητες, λειτουργίες και προγράμματα (ΣΔΕΥ, ΕΔΕΑΥ, Σεμινάρια κτλ) με μοναδικό γνώμονα την εφαρμογή τους από συγκεκριμένα πρόσωπα και την απορρόφηση μεγάλων ευρωπαϊκών κονδυλίων, που στην προκειμένη περίπτωση θα αποβούν εις βάρος της ήδη προβληματικής λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής και όχι προς όφελός της, όπως λογικά θα ανέμενε κανείς. Με τις διατάξεις που εισάγονται εκδιώκονται με προκλητικό και αντιεπιστημονικό τρόπο οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, κυρίως της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εισάγονται, χωρίς καμία επιστημονική και λογική βάση, κριτήρια πρόσληψης και τοποθέτησης σε δομές της ειδικής αγωγής που δεν έχουν όμως καμία σχέση με την αναβάθμισή της (βλέπε την επιχειρηματολογία του κ. Λολίτσα, προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και φαινομενικού εκφραστή του νομοσχεδίου, στην αρμόδια Υποεπιτροπή για τα Θέματα των Ατόμων με Αναπηρία στο σύνδεσμο http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#ef5b99b5-4cac-41b5-870d-1ede256ada91). Οι συντάκτες του νομοσχεδίου προετοιμάζουν  απροκάλυπτα την επόμενη ημέρα για πρόσωπα και συντεχνίες (ανάδειξη αμφισβητούμενων σεμιναρίων με ταυτόχρονη εξευτελιστική υποβάθμιση πανεπιστημιακών μεταπτυχιακών τίτλων, συμμετοχή προσώπων σε συμβούλια, μεταβίβαση σημαντικών αρμοδιοτήτων σε πρόσωπα του ΙΕΠ, εισαγωγή σε δομές ειδικής αγωγής (π.χ. ΚΕΔΔΥ) κλάδων που δεν δικαιολογούνται επιστημονικά αλλά και εκπαιδευτικών χωρίς καμία πανεπιστημιακή εξειδίκευση, θεωρητική και πρακτική, σε θέματα ειδικής αγωγής κτλ). Σε άλλα σημεία επιχειρούνται γενικεύσεις, απλή αντιγραφή και  μεταφορά  διατάξεων και λειτουργιών της γενικής εκπαίδευσης, κυρίως της Δευτεροβάθμιας, στην ειδική αγωγή που είναι εντελώς ανεφάρμοστα και κωμικοτραγικά ενώ ταυτόχρονα αποτελούν στοιχεία διάλυσης και διατάραξης της όποιας εναπομείνασας ομαλής λειτουργίας της ειδικής αγωγής.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του κ. Λολίτσα στην αρμόδια Υποεπιτροπή για τα Θέματα των Ατόμων με Αναπηρία, ο οποίος στην παρατήρηση που τέθηκε για τη μη ύπαρξη ακαδημαϊκού προσώπου και γνώστη της διεθνούς πρακτικής στην «Επιτροπή» (πατήστε εδώ)  του Υπουργείου Παιδείας που ορίστηκε (άγνωστο με ποια κριτήρια καθώς κάποια από τα μέλη του δεν έχουν γνώσεις ειδικής αγωγής) για τη μελέτη και επεξεργασία προτάσεων για κατάρτιση νομοσχεδίου ειδικής αγωγής, απαντά: «…Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να υπάρχει. Θα μπορούσε να μην υπάρχει και κάποιος άλλος που δεν γνωρίζει και κάτι άλλο…» (βλέπε παραπάνω σύνδεσμο, χρονικό σημείο 1:24:43), ενώ η συνέχεια της τοποθέτησής του είναι αποκαλυπτική, αποκαρδιωτική και συνάμα ενδεικτική για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Επίσης, στο μάλλον ρητορικό ερώτημα εκπαιδευτικού (χρονικό διάστημα 1:42:32) για το εάν υπάρχει κάποια παιδαγωγική και επιστημονική βάση στη πρόταξη των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 61 και ΠΕ 71 ο κ. Λολίτσας  είναι αποκαλυπτικός και πάλι λέγοντας ότι «…Εγώ δεν είπα ποτέ ότι το κάνουμε για λόγους επιστημονικούς…» με την συνέχεια των επιχειρημάτων του να μην αντέχουν της στοιχειώδους κριτικής. Ο κ. Λολίτσας , εάν ισχύει ακόμη η υπ’ αριθ.  5712/30-05-2014 Υπουργική Απόφαση (πατήστε εδώ), από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 θα έχει αποσπασθεί στο Ι.Ε.Π (πατήστε εδώ), έχοντας φροντίσει να μεταφέρει σ’ αυτό επιπλέον αρμοδιότητες με το παρόν νομοσχέδιο (π.χ. το δικαίωμα στο Ι.Ε.Π., μέσω συγκρότησης επιτροπής, να  εξετάζει τις συνάφειες των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων με την Ειδική Αγωγή, ενώ μάλιστα η συνάφεια θα δίνεται «άπαξ», Άρθρο 34, Παράγραφος 1, σελ.55 (πατήστε εδώ). Για χαρακτηριστική υπόθεση εξέτασης συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου Ειδικής Φυσικής Αγωγής, στα πλαίσια των μεταθέσεων ειδικής αγωγής Β/θμιας Εκπαίδευσης, που ξεκίνησε από τον προηγούμενο προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Αλεβίζο, με γνωμοδότηση του τμήματος ειδικής αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (νυν ΙΕΠ) και εισηγητή τον κ. Βασίλειο Κουρμπέτη και που συνεχίστηκε από τον κ. Λολίτσα θα αναφερθούμε εκτενώς σε επόμενη ανακοίνωσή μας). Ιδιαίτερα προνομιακή μεταχείριση επιφυλάσσει και για την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α  στην παραπάνω παράγραφο με την ένταξή της στην εν λόγω επιτροπή.

Η αντιεπιστημονικότητα, ακαταλληλότητα και προχειρότητα του νομοσχεδίου αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι οι συντάκτες του  επιφέρουν τέτοιες ανατροπές σε συγκεκριμένα σημεία σε σχέση με τον ισχύοντα νόμο (3699/2008) αλλά και μεταξύ του «αρχικού» και «τελικού» νομοσχεδίου, (π.χ. αναβάθμιση σεμιναρίων χαμηλού επιπέδου με ταυτόχρονη υποβάθμιση πανεπιστημιακών τίτλων υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, «εκδίωξη» κλάδων με πανεπιστημιακή εξειδίκευση, προπτυχιακή και μεταπτυχιακή, στην ειδική αγωγή τα τελευταία 25 χρόνια (π.χ. ΠΕ 11)) υποδηλώνοντας άμεσα ότι όσα διατύπωσαν οι συντάκτες του νόμου 3699/2008 και ίσχυσαν στην δημόσια Ειδική αγωγή και Εκπαίδευση για περίπου 6 χρόνια ήταν εντελώς λανθασμένα, ακατάλληλα και επικίνδυνα.

Είναι εξόχως προκλητικό, από την μια πλευρά η Ελληνική Πολιτεία να επενδύει τεράστια κονδύλια στην ίδρυση τομέων και προγραμμάτων ειδικής αγωγής σε ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα δημιουργώντας τις ανάλογες υλικοτεχνικές υποδομές και στελεχώνοντας αυτές με εξειδικευμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους, να επενδύει μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών στην μετεκπαίδευση δεκάδων επιστημόνων σε θέματα ειδικής αγωγής και από την άλλη πλευρά να παρακολουθούμε κομματικά και ακατάλληλα στελέχη να αποφασίζουν για τις τύχες χιλιάδων μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και  χιλιάδων εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής απαξιώνοντας ταυτόχρονα πανεπιστημιακούς δασκάλους διεθνούς κύρους και αναγνωρίσεως, χωρίς να λογοδοτούν μέχρι τώρα στη δικαιοσύνη.

Είναι άνευ προηγουμένου  ο τρόπος που γίνονται οι δήθεν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Διευθυντών ΣΜΕΑΕ στα πλαίσια προγραμμάτων που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο και σχετίζονται με την κατ’ επίφαση αναβάθμιση της ειδικής αγωγής με πραγματικό όμως κριτήριο την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και φυσικά την επακόλουθη καταστρεπτική εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων στις δομές της ειδικής αγωγής. Η σκοπούμενη εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων είναι εντελώς θεωρητική και πρακτικά ανεφάρμοστη για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά, όπως τονίσαμε, το μόνο μέλημα των «αρμόδιων» στελεχών του Υπουργείου Παιδείας είναι η απορρόφηση κονδυλίων, η κατ’ επίφαση εφαρμογή των προγραμμάτων και η συμμετοχή ενός στενού κύκλου προσώπων στα συγκεκριμένα προγράμματα. Παρακολουθούμε τις σχετικές εγκυκλίους και αποφάσεις να εκδίδονται, να ανακοινώνονται και να υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ με πρωτόγνωρες ταχύτητες για τα δεδομένα του δυσκίνητου γραφειοκρατικού μηχανισμού, τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών να λαμβάνουν χώρα μέσα σε μία ή δύο μέρες, τους επιμορφούμενους να «αποκτούν» γνώσεις και εμπειρία που υπό φυσιολογικές συνθήκες αποκτά κανείς μέσα από πανεπιστημιακή εκπαίδευση ετών, «έτοιμους» να προσφέρουν παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες «υψηλού επιπέδου». Οι δε επιμορφώσεις πραγματοποιούνται στο τέλος, κυριολεκτικά, της σχολικής χρονιάς  και έτσι διατρανώνεται η κατ’ επίφαση πραγματοποίησή τους.

Παρακολουθούμε τα 10 τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα την τελευταία πενταετία, στελέχη και υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας που χειρίζονται τα θέματα της ειδικής αγωγής,  χάριν των προσωπικών τους απόψεων και επιδιώξεων, να κατακρεουργούν το χώρο της ειδικής αγωγής, αδιαφορώντας για την παροχή στοιχειώδους ποιοτικής εκπαίδευσης στα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  και κατά συνέπεια για την υποτυπώδη καθημερινή υποστήριξη των οικογενειών τους, που επιτυγχάνεται μέσω της αποτελεσματικής εκπαίδευσης των παιδιών τους.

Παρακολουθούμε πρόσωπα της εκπαίδευσης που είτε έχουν επικίνδυνη άγνοια  σε θέματα ειδικής αγωγής είτε δεν διαθέτουν τη στοιχειώδη θετική στάση (attitude) απέναντι στο χώρο της αναπηρίας, έτυχε όμως τις περασμένες δεκαετίες να βρεθούν ως εργαζόμενοι σε δομές της ειδικής αγωγής, να έχουν αναρριχηθεί, συνήθως με κομματικά κριτήρια, σε ευαίσθητες και επιτελικές θέσεις,  να «παίζουν» με τις τύχες και τις ζωές χιλιάδων παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να απαξιώνουν με τη στάση και τις ενέργειές τους καταξιωμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους και να αποφασίζουν για τις τύχες χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν θυσιάσει έτη σπουδών για ανώτατη πανεπιστημιακή εξειδίκευση με την επιθυμία και  προσδοκία να υπηρετήσουν το χώρο της αναπηρίας και της ειδικής αγωγής.

Ο ΣΕΕΑ προειδοποιεί τους χιλιάδες γονείς και γενικά το αναπηρικό κίνημα  πως, αν ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο,  με όποιες αλλαγές  και αν επέλθουν, τότε αυτό θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα για την ειδική αγωγή που ήδη βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση εξαιτίας των μέχρι τώρα αποφάσεων «αρμοδίων» στελεχών του Υπουργείου Παιδείας. Θεωρούμε ότι ο βασικός λόγος που συντάχθηκε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι για να ενσωματωθούν προγράμματα και λειτουργίες στην ειδική αγωγή με γνώμονα την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και την προώθηση των συμφερόντων διαφόρων προσώπων και συντεχνιών χωρίς το παραμικρό δείγμα αναβάθμισης της ειδικής αγωγής. Ενώ τα τελευταία χρόνια απορροφούνται  πολύτιμα και τεράστια ευρωπαϊκά κονδύλια, που θα μπορούσαν πραγματικά να συμβάλουν στην αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, δυστυχώς όμως αυτά έχουν σπαταληθεί και σπαταλούνται σε βάρος της ειδικής αγωγής. Πολλές από τις σημαντικότερες δομές της ειδικής αγωγής, (ΚΕΔΔΥ, ειδικά σχολεία) που είναι ήδη σε τέλμα και αδυνατούν να προσφέρουν άμεσα ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες, θα υποβαθμιστούν περαιτέρω και πιθανόν θα καταρρεύσουν.

Εκφράζουμε την αποστροφή, την οργή και τον αποτροπιασμό μας κατά προσώπων και στελεχών της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και γενικά του Υπουργείου Παιδείας, τα οποία είτε εξυπηρετώντας σκοπιμότητες είτε έχοντας πλήρη άγνοια σε θέματα αναπηρίας και ειδικής εκπαίδευσης, διαλύουν κυριολεκτικά (δεν αποτελεί κατ’ ελάχιστο λεκτική υπερβολή) την ειδική αγωγή και εκπαίδευση οδηγώντας χρόνο με το χρόνο στην φυσική, ψυχική και πνευματική εξόντωση χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και τις οικογένειές τους.

Καλούμε τον νέο Υπουργό Παιδείας και τον αρμόδιο Υφυπουργό να αποσύρουν άμεσα το προωθούμενο νομοσχέδιο ειδικής αγωγής,  να μην παρασυρθούν από τους άτυπους συμβούλους ειδικής αγωγής και τα «αρμόδια» πρόσωπα της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και να μην υλοποιήσουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, γιατί θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα.

Ο ΣΕΕΑ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και ανεξαρτήτως εάν το Υπουργείο Παιδείας προωθήσει προς ψήφιση το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα παρουσιάσει θέματα-παραδείγματα με απλά επιχειρήματα, στοιχεία, δημόσια έγγραφα και τοποθετήσεις «αρμοδίων» στελεχών και υπαλλήλων της  Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, που αναδεικνύουν σε βάθος δεκαετίας τις αιτίες της τραγικής κατάστασης, στην οποία έχει περιέλθει η ειδική αγωγή. Μια κατάσταση  που οφείλεται σε πρόσωπα και στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, τα οποία οδήγησαν και οδηγούν την ειδική αγωγή στη διάλυση. Ταυτόχρονα ο ΣΕΕΑ θα προσφύγει σε όλα τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκοπό να γνωστοποιήσει μέσω της επισήμου οδού για τον τρόπο που «επενδύονται» στον χώρο της ειδικής αγωγής και της αναπηρίας τα τεράστια ποσά που εκταμιεύονται.

Με τα θέματα-παραδείγματα που θα παρουσιάσουμε έχουμε ως στόχο να αναδείξουμε και να γνωστοποιήσουμε σε όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους (γονείς μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρικό κίνημα, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, πανεπιστημιακή κοινότητα, ευρύτερη ελληνική κοινωνία) τις αντιλήψεις, την κουλτούρα, την καταλληλότητα «αρμοδίων», που έχουν οδηγήσει την ειδική αγωγή σε τέλμα αλλά και τι είδους δυναμική αναπτύσσεται για την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής αγωγής μέσω του νομοσχεδίου, που προωθείται προς ψήφιση. Όλοι οι εμπλεκόμενοι  με την ειδική αγωγή (γονείς, εκπαιδευτικοί κ.α.) θα πρέπει επιτέλους να απομυθοποιήσουν τη σκέψη  ότι πίσω από τη σύνταξη ενός Νόμου και την έκδοση ενός ΦΕΚ για την ειδική αγωγή βρίσκονται, απαραίτητα, πρόσωπα με την ανάλογη επιστημονική γνώση και κατάρτιση και με πραγματικό ενδιαφέρον για την αναβάθμισή της, καθώς στην ελληνική πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Το ίδιο ισχύει για τις πιο ευαίσθητες και επιτελικές  θέσεις της ειδικής αγωγής (Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, ΙΕΠ (πρώην Π.Ι.)).

Ενδεικτικά Θέματα  που θα αναδείξουμε προσεχώς:

·         Τις τραγικές συνθήκες των δομών της ειδικής αγωγής και τα προβλήματα που βιώνουν οι οικογένειες και τα παιδιά με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξαιτίας των «αρμοδίων» προσώπων που χειρίζονται τα θέματα ειδικής αγωγής.

·         Τις προσλήψεις, μεταθέσεις, τοποθετήσεις σε δομές ειδικής αγωγής (ΚΕΔΔΥ, ΣΜΕΑΕ) ανειδίκευτων εκπαιδευτικών.

·         Την απορρόφηση και σπατάλη τεράστιων ευρωπαϊκών κονδυλίων με ελάχιστο αντίκρισμα στην αναβάθμιση και αναμόρφωση της ειδικής αγωγής.

·         Τις μεταθέσεις στην ειδική αγωγή: πλήρη αδιαφάνεια, καταλληλότητα των προσώπων που αποφασίζουν.

Έγγραφα που αναφέρονται στο σώμα του κειμένου:

1.Επιτροπή του Υπουργείο Παιδείας για την κατάρτιση νομοσχεδίου ειδικής αγωγής.

2. Υπ’ αριθ. 5712/30-05-2014 Απόφαση Αποσπάσεων στο ΙΕΠ

3. ΦΕΚ 118, τ.Β, 24-5-2011, Ίδρυση ΙΕΠ

4. Κείμενο νομοσχεδίου μετά τη διαβούλευση

            Ο Πρόεδρος                                                                       Η Γενική Γραμματέας

Καλογερόπουλος Κωνσταντίνος                                                           Πανδή Βασιλική

 

 

 

Επιτροπή υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση νομοσχεδίου ειδικής αγωγής

Υπ αριθ 5712.30-05-2014 Απόφαση Αποσπάσεων στο ΙΕΠ

ΦΕΚ 118, τ.Β, 24-5-2011, Ίδρυση ΙΕΠ

Κείμενο νομοσχεδίου μετά τη διαβούλευση

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα