Thumbnail
ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Ένωση Λειτουργών Μέσης

Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας

Αντωνοπούλου 66 Βόλος, T.K. 382 21

Τηλέφωνα: 24210)20483

(Κάθε Δευτέρα 19:00-21:00) – 6936)584278

Fax: 24210)20483

[email protected]

www.elme-mag.gr

Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2014

Αρ. Πρωτ. 75

Προς

• Σχολεία και Υπηρεσίες Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας

• ΜΜΕ

Θέμα:  « Δημοσιοποίηση Ονομαστικών Υπεραριθμιών από το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας »

Ανακοινώθηκε από το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας η ονομαστική κατάσταση που περιλαμβάνει κοντά 250 εκπαιδευτικούς της Μαγνησίας που εκείνο κρίνει ως υπεράριθμους, δηλαδή εκπαιδευτικούς που με μαθήματα Α΄ ανάθεσης δεν κατοχυρώνουν οργανική θέση στο σχολείο τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η ίδια ή και χειρότερη κατάσταση υπάρχει σε όλα τα ΠΥΣΔΕ της επικράτειας.

Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει, γιατί είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός των υπεράριθμων; 

Απαντούμε: ως ένα σημείο είναι αποτέλεσμα της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, της κατάργησης τομέων, της κατάργησης ή συγχώνευσης σχολείων, της ελάττωσης τμημάτων λόγω της αύξησης του αριθμού μαθητών τους, των περιορισμών για συγκρότηση τμημάτων κατευθύνσεων, ειδικοτήτων, εργαστηρίων κ.τ.λ., της μαθητικής διαρροής λόγω της κρίσης και την έλλειψη υποστηρικτικών δομών, την παραπέρα μείωση ωρών σε διάφορες ειδικότητες. Ουσιαστικά, είναι αποτέλεσμα ενός οργανωμένου σχεδίου ενταγμένου στις μνημονιακές πολιτικές, που στοχεύει και στην παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης ως δημόσιου κοινωνικού αγαθού.

Το δεύτερο ερώτημα είναι αν οι εκατοντάδες στο νομό και χιλιάδες σε όλη τη χώρα εκπαιδευτικοί περισσεύουν πράγματι… 

Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Το γνωρίζει καλά το υπουργείο, το γνωρίζουν και οι περιφερειακές διευθύνσεις, τα ΠΥΣΔΕ και ας το συνειδητοποιήσουν και οι συνάδελφοι. Με τα μαθήματα Β΄ ανάθεσης, τη συμπλήρωση ωραρίου σε άλλες σχολικές μονάδες, την κάλυψη διοικητικών αναγκών σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές, τις αποσπάσεις, τις αναπόφευκτες άδειες εκπαιδευτικών, τις συνταξιοδοτήσεις κ.τ.λ., είναι βέβαιο ότι το Σεπτέμβρη όχι μόνο δεν θα περισσεύουν εκπαιδευτικοί αλλά θα καταγραφεί σημαντικός αριθμός λειτουργικών κενών. Αυτό το ομολογεί και το υπουργείο όταν εκτιμά ότι θα χρειαστούν πάνω από 20.000! προσλήψεις αναπληρωτών. 

Είναι επίσης βέβαιο ότι με τους ρυθμούς που έχει επιβάλλει το υπουργείο, από το γεγονός ότι ο κύριος όγκος των αναπληρωτών θα είναι μέσω των ΕΣΠΑ, μάλλον θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για την πλήρη κάλυψη των κενών, να πούμε καλά Χριστούγεννα! Και βλέπουμε…

Το τρίτο ερώτημα είναι, σε τι αποσκοπεί αυτός ο μακροσκελέστατος κατάλογος υπεράριθμων εκπαιδευτικών, τέλη Ιούλη; Γνωρίζει η πλειονότητα των τριών διορισμένων μελών του ΠΥΣΔΕ που αποφάσισε (οι δύο αιρετοί δεν συνηγόρησαν), ότι ο ονομαστικός πίνακας υπεράριθμων, επί της ουσίας και όχι τυπικά, συντάσσεται ώστε όσοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι, κατά προτεραιότητα να διεκδικήσουν κενές οργανικές θέσεις σε άλλες σχολικές μονάδες. Κενά όμως στη συντριπτική πλειοψηφία των ειδικοτήτων δεν υφίστανται. Όπου δε υπήρχαν, υπερκαλύπτονται από εκπαιδευτικούς που με αίτηση τους ζήτησαν άρση υπεραριθμίας, και όπως οι κείμενες διατάξεις ορίζουν.

Θα αρκούσε λοιπόν η ανακοίνωση ονομαστικής κατάστασης των εκπαιδευτικών που με αίτηση τους ζήτησαν άρση υπεραριθμίας, μαζί με την υπενθύμιση ότι σε σχολικές μονάδες που καταγράφηκαν υπεραριθμίες, κατά κλάδο ή ειδικότητα και δεν έγιναν αιτήσεις, υπεράριθμοι κρίνονται, κατά το νόμο, οι τελευταίοι τοποθετηθέντες. Ποιοι είναι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, το γνωρίζει η Διοίκηση αλλά και οι ίδιοι. 

Γιατί λοιπόν αυτός ο μακροσκελέστατος κατάλογος; Για να κάνουν τι; οι συνάδελφοι; Να καταθέσουν αιτήσεις άρσης υπεραριθμίας; Για να πάνε που;

Μια εξήγηση θα ήταν ότι η Διοίκηση είναι εραστής του χαρτοβασιλείου και της γραφειοκρατίας ή ότι το ΠΥΣΔΕ στην πλειοψηφία του έχει διαθέσεις σαδισμού απέναντι στους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα μαζοχισμού ως προς τον εαυτό του.

Αλλά δεν είναι αυτό. Είναι προφανώς υλοποίηση άνωθεν Πολιτικών και Διοικητικών εντολών. Να καταγραφούν σε όλη τη χώρα χιλιάδες υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί για επικοινωνιακούς λόγους, ώστε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αφενός να αιτιολογεί το διαρκές πάγωμα αναγκαίων διορισμών, αφετέρου να μιλά για ορθολογισμό, νοικοκύρεμα κ.τ.λ. Ταυτόχρονα δίνει το άλλοθι στα κάθε είδους γκαιμπελίστικα παπαγαλάκια να συκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς μιλώντας για δήθεν χιλιάδες «χαραμοφάηδες», παρ’ ότι και οι μεν και οι δε γνωρίζουν ότι αυτές οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα κληθούν να καλύψουν, και θα το καλύψουν, το ωράριο τους σε 2, 3, 4, 5 ή και 6 σχολεία, σαν περιπλανώμενοι ιουδαίοι, σε λίγες μέρες από σήμερα.

Παράλληλα, αυτοί οι μακροσκελέστατοι πίνακες υπεράριθμων επιτείνουν την ανασφάλεια, την εργασιακή αβεβαιότητα, και ασκούν ψυχολογική βία στους εκπαιδευτικούς και μάλιστα σε μια χρονική περίοδο που απουσιάζουν από το χώρο εργασίας τους. Σε συνδυασμό με την «αξιολόγησή» τους, επιχειρούν να κάμψουν κάθε αντίσταση του εκπαιδευτικού, να επιβάλλουν στα σχολεία τη σιγή του τρόμου. Το μνημονιακό καθεστώς όλα αυτά τα χρόνια έχει στοχοποιήσει και τη Δημόσια παιδεία και υλοτομεί συστηματικά το βασικό της κορμό, δηλαδή τον Έλληνα εκπαιδευτικό.

Συνάδελφοι- Συναδέλφισσες

το περιβάλλον είναι αρνητικό σαν αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών. Ατομικές ή συντεχνιακές λύσεις δεν υπάρχουν. Το διαίρει και βασίλευε το επιδιώκουν και τους βοηθά. Συντεταγμένα, αλληλέγγυα και μαζικά, με κάθε τρόπο και κάθε μορφή που οφείλουμε να αναζητήσουμε, πρέπει να αντισταθούμε και να αποκρούσουμε τα σχέδια τους με άμεση προοπτική, μαζί με τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, τη συνολική ανατροπή της πολιτικής τους αλλά και κάθε μελλοντικής πολιτικής προς την ίδια κατεύθυνση.

Συνάδελφοι- Συναδέλφισσες

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας θεωρεί καταχρηστική τη δημοσιοποίηση του πίνακα των «υπεραρίθμων» εκπαιδευτικών ειδικά στην εποχή εργασιακής ανασφάλειας ξαι κακόβουλων, για το Δημόσιο Σχολείο, πολιτικών.

Γι αυτό το λόγο καλεί το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας να ανακαλέσει τον δημοσιευμένο Πίνακα, να διορθώσει τα σοβαρότατα λάθη που οδήγησαν στη σύνταξή του, να τον προσαρμόσει στια πραγματικές ανάγκες των Σχολείων με γνώμονα τη βέλτιστη αξιοποίηση του προσωπικού και τη λειτουργικότητα των Σχολείων και τότε να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς υπηρεσιακά και μόνο.

Συνάδελφοι- Συναδέλφισσες

Καλείστε, εάν δεν υπάρχει προοπτική για άρση υπεραριθμίας να μην υποβάλλετε αιτήσεις. Μπορείτε να υποβάλλετε ενστάσεις για κάθε άδικη αντιμετώπισή σας αλλά και να ενημερώσετε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας γι αυτή. Μπορείτε να ενημερώνεστε από τα δελτία πληροφόρησης των αιρετών και από την ιστοσελίδα της ΕΛΜΕ.

 

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος

Σωκράτης Σαβελίδης

Η Γραμματέας

Μαρία Γιαννουλή

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια