HARRY POTER – Α' ΛΥΚΕΙΟΥ: 3-0
Μετά την 3η !! κατά σειρά βελτιωμένη εκδοχή του "αλγόριθμου" (τι φταις και συ καημένε) για την προαγωγή των μαθητών της Α' Λυκείου, δεν μπορεί και ο πλέον ανίδεος περί τα εκπαιδευτικά να μην αναρωτηθεί:
· Ποιοι είναι αυτοί που καθορίζουν με τόση προχειρότητα το πότε μια ολόκληρη κοινωνία θα χαρεί, θα γελάσει, θα λυπηθεί, θα ανακουφιστεί ή θα κλάψει;
· Πώς είναι δυνατόν ενώ έχουν όλα τα στοιχεία για να βελτιώσουν μια διαδικασία-έκτρωμα, να παλινωδούν με τόσο τραγικό τρόπο; Τι νομίζουν ότι σχεδιάζουν; Τους κανόνες για κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι;
· Πώς γίνεται όλοι αυτοί οι παρατρεχάμενοι να κρατάνε σε θερινή ομηρία ομάδες μαθητών οι οποίοι στις 15 Ιουλίου δεν γνωρίζουν αν έχουν περάσει ή όχι την τάξη, έχουν πιθανόν ξεκινήσει φροντιστήρια και έχουν προκαταβάλει δίδακτρα, έχουν ίσως αναβάλει διακοπές αυτοί και οι οικογένειές τους και άλλους οι οποίοι υποβάλουν μηχανογραφικά δελτία, χωρίς ακόμα να γνωρίζουν τους κανόνες του "παιχνιδιού" (βλέπε τρίτεκνοι – πολύτεκνοι - μετεγγραφές και όχι μόνο);
Και εμείς τι κάνουμε; Αξιοθρήνητοι υφιστάμενοι μιας τραγικής (θα το πω πολλές φορές) προϊστάμενης αρχής. Τη μια μέρα απορρίπτουμε το μαθητή ως ανεπαρκή και την άλλη η ανεπάρκεια αυτή ως δια μαγείας (ή αλλιώς υφυπουργικής βούλησης) γίνεται … προαγωγή. Γιατί στην Ελλάδα η εκπαιδευτική πολιτική και η δικαιοσύνη είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα Μαθηματικά. Πόσοι θα μείνουν αν εφαρμόσουμε αυτό; Πόσα θα γλιτώσουμε αν οι επιτηρητές στους διαδρόμους των εξεταστικών κέντρων των πανελληνίων εξετάσεων είναι ένας και όχι δύο; Πόσα θα κερδίσουμε αν συγχωνεύσουμε δύο δυσπρόσιτα σχολεία; Και άλλες τέτοιες μελέτες με … κοινωνική ευαισθησία.
Και μεις … κυρίες και κύριοι … εμείς. Είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι, δεν έχουμε δικαίωμα στις αποφάσεις, δεν μας ρωτά κανείς. Είμαστε υποχρεωμένοι να λέμε ναι σε όλα (και τελευταία αυτό μας αρέσει επικίνδυνα). Ανθρωπάκια που δεν ζητούν ποτέ το λόγο, ακόμα και όταν μένουν τα σχολεία χωρίς βιβλία για 5!! μήνες (αλήθεια το στέλεχος του υπουργείου που πήγε διακοπές, ενώ γνώριζε ότι δεν υπάρχουν βιβλία για τα σχολεία, τιμωρήθηκε όπως τιμωρούνται συνάδελφοί μας απλά επειδή τολμούν και ρωτούν;)
Ας επιστρέψουμε όμως στην προαγωγή της Α' λυκείου. Πως θα έπρεπε να κρίνεται ένας μαθητής της Α΄Λυκείου; Απλά θα καθορίζαμε, μετά από διάλογο, ποιο είναι το minimum της γνώσης που θα έπρεπε να έχει αποκομίσει ολοκληρώνοντας την τάξη. 1, 2, … ,5 , … 10 πράγματα και αν κατά την εξέταση προκύψει ότι τα γνωρίζει, προάγεται. Αν υπάρχει μεγάλο ποσοστό μετεξεταστέων, παρ' όλο που εξετάστηκαν βασικές γνώσεις και δεξιότητες, τότε θα 'πρεπε να αναζητήσουμε την ευθύνη αλλού και όχι στον αλγόριθμο. Στα αναλυτικά προγράμματα και στη δομή της εκπαίδευσης.
Αντ' αυτού στο υπουργείο παίζουν τον … Harry Poter. Πειραματίζονται εφαρμόζοντας τραγικές μεθόδους αξιολόγησης (βλέπε προχειρότητα ή αλλιώς τράπεζα θεμάτων) και όταν έρχεται η αποτυχία (όχι ως κεραυνός εν αιθρία), το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ποιο ποσοστό αποτυχίας θα … χάψει χωρίς γκρίνια η κοινωνία. Καμία κουβέντα για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ή του τρόπου αξιολόγησης.
Από τη στιγμή που αλλάζει ξανά ο τρόπος προσδιορισμού της προαγωγής, κανονικά:
· θα έπρεπε να εξεταστούν ξανά περιπτώσεις μαθητών οι οποίοι παραπέμπονται σε επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο για 0,1 ή 0,2 π.χ. μαθητής που έχει πρόβλημα γιατί έχει γραπτά 7,9 αντί 8 στα Αρχαία Ελληνικά. Μήπως θα έπρεπε να κληθεί ο φιλόλογος να ξαναδεί το γραπτό του μαθητή, γιατί 0,1 είναι αυτό, μπορεί κάπου να ξέφυγε. Θα του έβαζε ποτέ 7,9 αν από την αρχή ήξερε ότι για να περάσει χρειαζόταν 8;
· θα έπρεπε να δοθεί τώρα νέα προθεσμία για αιτήσεις αναβαθμολόγησης, καθώς με τα παλιά δεδομένα κάποιος μαθητής που είχε γράψει σε έναν κλάδο των Ελληνικών 7,8 ή 7,9 πιθανόν να μην έκανε αίτηση για αναβαθμολόγηση, γιατί έκρινε πως ο γραπτός βαθμός στα Ελληνικά απέχει πολύ μέχρι τη βάση του 10. Τώρα όμως αυτό δεν ισχύει.
Όσοι από εμάς τους εκπαιδευτικούς προσπαθούμε καθημερινά μέσα στην τάξη να δώσουμε ελπίδα στους μαθητές μας μέσα από τη γνώση, αμειβόμενοι με ψίχουλα και αντιμετωπίζοντας καθημερινά τις απειλές, τον εκφοβισμό και το στραγγαλισμό της φαντασίας μας από τη μεριά της διοίκησης (βλέπε λέξεις κλειδιά: εντολή, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση, διευθυντής, νόμος), απαιτούμε από την ΟΛΜΕ έστω και τώρα να προχωρήσει σε διαβήματα προς το υπουργείο, σε ανακοινώσεις τύπου και οποιαδήποτε δυναμική ενέργεια σε συνεργασία με τις ενώσεις γονέων, με σκοπό να καταδείξει την τραγικότητα και προχειρότητα της πολιτικής του υπουργείου παιδείας.
Γ.Δ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη