Thumbnail
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Καραγιαννίδης

Στις 9-5-2014 ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση». Για ακόμη μια φορά, οι απόψεις των επιστημονικών συλλόγων, των συλλόγων ΑμεΑ και των σωματείων εργαζομένων δεν ελήφθησαν  υπόψη.  Πέραν αυτού, όμως, στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο δε γίνεται καμία προσπάθεια να διορθωθούν αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές ρυθμίσεις προηγούμενων ετών. Αντιθέτως αναπαράγονται αναχρονιστικά στερεότυπα, όπως η σύνδεση της κώφωσης με την αλαλία καθώς και η σύγχυση της κώφωσης με τη βαρηκοΐα, ζητήματα για τα οποία οι αρμόδιοι σύλλογοι έχουν επανειλημμένα και δημόσια εκφράσει την έντονη ανησυχία τους αλλά και τα προβλήματα που αυτές οι συγχύσεις δημιουργούν στους ίδιους τους κωφούς. 

Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του νομοσχεδίου, υποβιβάζονται οι κωφοί και βαρήκοοι εκπαιδευτικοί, λόγω άγνοιας των νομοθετών της εικόνας της κώφωσης και της βαρηκοΐας εν έτει 2014. Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο αυτό ορίζει πως κωφοί και βαρήκοοι εκπαιδευτικοί, μέλη της Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και οι τυφλοί και οι κινητικά ανάπηροι συνάδελφοί τους εξαιρούνται από τον τρόπο μοριοδότησης και διορισμού των υπολοίπων εκπαιδευτικών, με ή χωρίς αναπηρία. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι έχοντες απώλεια ακοής θα εργάζονται (τοποθέτηση μέσω διορισμού, μετάθεσης ή απόσπασης) μόνο σε σχολικές μονάδες μαθητών. Αντίστοιχα, οι έχοντες απώλεια όρασης μόνο σε σχολικές μονάδες τυφλών μαθητών και οι εργαζόμενοι με κινητικές αναπηρίες μόνο σχ σχολικές μονάδες κινητικά αναπήρων.

Η κύρια συνέπεια ψήφισης αυτού του μέτρου θα είναι η αδυναμία απορρόφησης του αριθμού των εκπαιδευτικών με τις παραπάνω αναπηρίες που εργάζονται μέχρι στιγμής στην ειδική αγωγή, αφού τα σχολεία κωφών, τυφλών και κινητικά αναπήρων είναι ελάχιστα στη χώρα μας και δεν υπάρχουν σε όλε στις περιφέρειες. Επιπλέον, η ψήφιση του μέτρου θα σημάνει τον πλήρη αποκλεισμό των ειδικοτήτων Ε.Ε.Π. με κώφωση ή βαρηκοΐα (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, εργοθεραπευτών, φυσιοθεραπευτών, κ.λ.π.)  από τα σχολεία κωφών, αφού κάποιες από τις παραπάνω ειδικότητες δε συνδέονται με την αναπηρία της κώφωσης αλλά και την αδυναμία του Υπουργείου να εγκρίνει πιστώσεις στα σχολεία κωφών ακόμα και για τις ειδικότητες που είναι απαραίτητες (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Ενδεικτικά αναφέρεται πως φέτος το Υπουργείο Παιδείας δεν ενέκρινε καμία πίστωση για ειδικότητες στα σχολεία κωφών Αττικής και πιθανότητα θα ακολουθήσει την ίδια τακτική για την επόμενη σχολική χρονιά, ωθώντας στην ανεργία τις ειδικότητες με κώφωση και βαρηκοΐα και στερώντας από τους μαθητές την επιτακτική διεπιστημονική προσέγγιση της εκπαίδευσής τους από ειδικούς επιστήμονες. Τέλος, η ψήφιση του μέτρου θα σημάνει την κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ανθρώπων που έχασαν την ακοή τους σε μεγάλη ηλικία και δε γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα, η γνώση της οποίας αποτελεί προϋπόθεση για να εργαστούν σε σχολεία κωφών.

Επιπλέον, διαφαίνεται άγνοια των νομοθετών, καθώς στο νομοσχέδιο αναπαράγεται μια αναχρονιστική σύνδεση της κώφωσης με την αλαλία καθώς και τη σύγχυση της κώφωσης με τη βαρηκοΐα. Οι νομοθέτες δεν λαμβάνουν υπόψη την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών με απώλεια ακοής στην ειδική αγωγή, τα τυπικά προσόντα που διαθέτουν καθώς και την αποκαταστασιακή δυνατότητα που δίνεται στις μέρες μας σε κωφούς και βαρήκοους μέσω της τεχνολογίας (ακουστικά βοηθήματα ή κοχλιακά εμφυτεύματα). Πλέον, οι σωστές παρεμβάσεις δίνουν στους ανθρώπους με απώλεια ακοής επικοινωνιακές δυνατότητες με όμοιες με αυτές στον  ακούοντα πληθυσμό.

Επειδή το παραπάνω μέτρο συνιστά αυθαίρετη καταπάτηση του νόμου 3304/05 σχετικά με την αρχή της «ίσης μεταχείρισης στην εργασία», του άρθρου 5 «Ισότητα και Διάκριση» και του άρθρου 27 «Εργασία και Απασχόληση» της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.

Επειδή η πρόβλεψη στο νομοσχέδιο περί κατάταξης τριών διαφορετικών πινάκων που θα αντιστοιχούν στους ανθρώπους με απώλεια όρασης, απώλεια ακοής και κινητικές αναπηρίες, οι οποίοι θα δημοσιεύονται, καταπατά την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, καθώς το είδος αναπηρίας είναι προσωπικό δεδομένο και δε δύναται να δημοσιοποιείται και να χαρακτηρίζεται δημόσια.

Επειδή η ψήφιση του μέτρου θα σημάνει την κατάργηση της προτεραιότητας διορισμού 20% των ΑμεΑ εργαζομένων και θα ευνοήσει την απομόνωση και γκετοποίηση των αναπήρων σε σχολικές μονάδες αντίστοιχες της αναπηρίας τους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί ώστε να καταργηθεί η παράγραφος 7 του άρθρου 21 που αφορά στην τοποθέτηση κωφών, βαρήκοων, τυφλών και κινητικά αναπήρων σε σχολεία αντίστοιχα της αναπηρίας τους;

2. Προτίθεται να διατηρήσει τον πίνακα Α και την προτεραιότητα διορισμού των ΑμεΑ εκπαιδευτικών σε ποσοστό 20%;

Ο ερωτών βουλευτής

Χρήστος Καραγιαννίδης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κουτσουμπας
Δημήτρης Κουτσούμπας: Ξεζουμίζουν πρώτα τους αγρότες στο χωράφι και όλους τους πολίτες στο ράφι
Στην τοποθέτησή του, ο ΓΓ του ΚΚΕ χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό βαθιά κοινωνικά άδικο, υποστηρίζοντας ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα οικονομικά...
Δημήτρης Κουτσούμπας: Ξεζουμίζουν πρώτα τους αγρότες στο χωράφι και όλους τους πολίτες στο ράφι
1280 pencil
Πειθαρχικά για την απεργία-αποχή: «Δεν θα μας φοβίσουν» λένε οι εκπαιδευτικοί
Η Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου καταγγέλλει τις πρώτες πανελλαδικά διώξεις σε βάρος εκπαιδευτικών και ζητά την πλήρη δικαίωση των συναδελφισσών που καλούνται...
Πειθαρχικά για την απεργία-αποχή: «Δεν θα μας φοβίσουν» λένε οι εκπαιδευτικοί
30ού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Τριτοκοσμικές εικόνες στα Δημοτικά Σχολεία της Αθήνας: Μούχλα, υγρασία και 300 μαθητές στο σκοτάδι
27ο & 30ό Δημοτικά Σχολικά Αθηνών: Σοκαριστικές καταγγελίες για την κατάσταση των κτιρίων – Γονείς καλούν σε μαζική κινητοποίηση στο Δημαρχείο τη...
Τριτοκοσμικές εικόνες στα Δημοτικά Σχολεία της Αθήνας: Μούχλα, υγρασία και 300 μαθητές στο σκοτάδι