Thumbnail
ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΨΙΜΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΧΤΕΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Λίγες μέρες μετά την 83η Γ.Σ. της ΔΟΕ, η Δημοκρατική Συνεργασία (ΔΗΣΥ, πρώην ΠΑΣΚ), με ανακοίνωσή της, καταγγέλλει το ΠΑΜΕ, επειδή … τόλμησε στο Συνέδριο να καταψηφίσει την πρόταση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ) για την Ειδική Αγωγή.

Για το λόγο αυτό, όπως ισχυρίζεται, ο κλάδος δεν έχει θέση για την Ειδική Αγωγή (ΕΑ)!

Συνάδελφοι, μπορεί «ο Μανωλιός να έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» (από ΠΑΣΚ να έγινε ΔΗΣΥ), αλλά η τακτική της συκοφαντίας, της διαστρέβλωσης και του γκπαιμπελισμού «καλά κρατεί».

Για την ενημέρωση των συναδέλφων και την αποκατάσταση της αλήθειας επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Πρώτον: Το ΠΑΜΕ ήταν η δύναμη εκείνη που έθεσε έγκαιρα το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής και του νέου νομοσχεδίου στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, την ώρα που η πλειοψηφία της ΔΟΕ τάσσονταν υπέρ της ουσίας των αλλαγών που φέρνει το νομοσχέδιο. Ταυτόχρονα, το ΠΑΜΕ πρότεινε και οργανώθηκαν από τους Συλλόγους πλήθος κινητοποιήσεων, ανάμεσα στις οποίες και παράσταση στο Υπουργείο Παιδείας. Οι όποιες μικροβελτιώσεις του νομοσχεδίου ήταν αποτέλεσμα αυτών των κινητοποιήσεων, που όμως δεν άλλαξαν τη φυσιογνωμία του, γι' αυτό και ως ΠΑΜΕ ζητάμε την απόσυρσή του.

Δεύτερον: Το ΠΑΜΕ κατέθεσε, τόσο στην 83η Γ.Σ. της ΔΟΕ, όσο και στην 82η Γ.Σ., την 81η Γ.Σ. κ.ο.κ. συγκεκριμένη πρόταση (επισυνάπτεται) για την Ειδική Αγωγή που έρχεται σε αντίθεση με τη στρατηγική της Ε.Ε. και των κυβερνήσεων, δηλαδή της συρρίκνωσης κι εμπορευματοποίησης των δομών ειδικής αγωγής, με όχημα και πρόσχημα την άνευ όρων ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Μία στρατηγική που στέλνει δεκάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες στον Καιάδα και ταυτόχρονα καταδικάζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία και την εργασιακή περιπλάνηση. Το ΠΑΜΕ διεκδικεί εδώ και τώρα τη διεύρυνση των δομών ειδικής αγωγής, προκειμένου να βρουν θέση όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, ενώ είναι η μόνη δύναμη που διεκδικεί τη μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Τρίτον: Πράγματι, η πλειοψηφία της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ) κατέθεσε πρόταση για την Ειδική Αγωγή, που δε διαφέρει από τις κατά καιρούς αποφάσεις που έχει λάβει η ίδια πλειοψηφία στο Δ.Σ. της ΔΟΕ (και φυσικά εξακολουθούν να ισχύουν). Πρόκειται όμως για αποφάσεις που αποδέχονται τον πυρήνα και την ουσία των αντιδραστικών αλλαγών που φέρνει το νέο νομοσχέδιο, που τοποθετούνται ουσιαστικά υπέρ του νέου νομοσχεδίου, που αποδέχονται τη στρατηγική της Ε.Ε. Είναι αποφάσεις που ποτέ δεν έβαλαν στο επίκεντρο την ανάγκη για μόνιμη και σταθερή δουλειά, το αίτημα να μονιμοποιηθούν εδώ και τώρα οι χιλιάδες συνάδελφοι που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή. Πρόκειται δηλαδή για αποφάσεις που στρέφονται ενάντια τόσο στα δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, των οικογενειών τους, όσο και των συναδέλφων που εργάζονται σε αυτήν. Και για το λόγο αυτό, το ΠΑΜΕ τις καταψήφισε.

Είναι τέλος προκλητικό να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τη δημόσια Ε.Α, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς, εκείνοι που τόσα χρόνια έδωσαν γη και ύδωρ στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης-κυβερνήσεων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια και τις οικογένειές τους, αλλά και τους συναδέλφους στην Ειδική Αγωγή. Εκείνοι που χρόνια λένε στους συναδέλφους, γύρισε όλη την Ελλάδα  σαν ωρομίσθιος-αναπληρωτής (αν σε πάρουν) και μετά βλέπουμε για διορισμό!

Υ.Γ. Θυμίζουμε ότι η πλειοψηφία των αντιπροσώπων στην 83η Γενική Συνέλευση πρόσκειται σε ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ, οπότε μπορούσαν να πάρουν αποφάσεις! Αλλά τους ενδιέφερε τόσο πολύ να βγει απόφαση για την ΕΑ, ώστε ήταν συνεχώς έξω από την αίθουσα της Γενικής Συνέλευσης!

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση-πρόταση του ΠΑΜΕ ήταν η παρακάτω, για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές για τη στάση κάθε δύναμης:

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή που κατέθεσε η κυβέρνηση κινείται στη γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδώ και δεκαετίες προωθεί την "ένταξη" χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με τραγικές συνέπειες στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά και για τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς.

Την ώρα που τα προβλήματα στο χώρο της ΕΑ είναι τεράστια, το Υπουργείο Παιδείας με το ν/σ συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις δομές της Ειδικής Αγωγής, προωθώντας κλείσιμο ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και μείωση της παράλληλης στήριξης.

Παράλληλα ενισχύει την επιχειρηματική δράση με αποτέλεσμα να φορτώνει στη λαϊκή οικογένεια το κόστος για τις ανάγκες της εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

Η κυβέρνηση προκαλεί το κοινό αίσθημα μιλώντας για την υποχρεωτικότητα της ΕΑ, όταν όλοι γνωρίζουν πως ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης υπονομεύεται συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά. Είναι υποκρισία να μιλά κανείς για υποχρεωτικότητα όταν τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν λόγω υποχρηματοδότησης και στην πλειοψηφία τους μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, όταν λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό, εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό, χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών από και προς τα σχολεία τους.

Το σημείο του νομοσχεδίου που αναφέρεται στη φοίτηση, είναι αποκαλυπτικό. Αναφέρεται πως ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης θα καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες παραπάνω από ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες (!!) και ταυτόχρονα θα καλείται να μπαλώσει και τις όποιες ελλείψεις στην ΕΑΕ που προκύπτουν από τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.

Όσο αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση μένει «στον αέρα», αφού αφήνει ξεκρέμαστους χιλιάδες γονείς που ζουν με την αγωνία τι θα απογίνουν τα παιδιά τους όταν φύγουν οι ίδιοι από τη ζωή, αν θα μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται, να έχουν μια δουλειά. Τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης υπολειτουργούν, χωρίς προγράμματα, μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Ήδη και σ' αυτό το πεδίο, ΜΚΟ και ιδιώτες θησαυρίζουν εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη και την αγωνία χιλιάδων οικογενειών ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Το ν/σ βέβαια προχωρά και στο τσάκισμα των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο διατηρεί αλλά και επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, επιχειρώντας μάλιστα να διαιρέσει και να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς προκειμένου να αποπροσανατολίσει από τις κυβερνητικές ευθύνες, τη στρατηγική της ΕΕ που είναι και η αιτία του κακού.

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βιώνουν το δικό τους Γολγοθά με τις ελαστικές σχέσεις, τον εμπαιγμό για τους διορισμούς που είναι απαραίτητοι αλλά εδώ και 13(!) χρόνια δε γίνονται, συνεχίζοντας την αδιοριστία τους. Ταυτόχρονα το ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ολοένα και μειώνεται ή δουλεύει με συμβάσεις 5 μηνών προγραμμάτων ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ. Με το που αρχίζουν τα παιδιά δηλαδή να εξοικειώνονται, οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να τα παρατήσουν γιατί τελειώνει το πρόγραμμα!!

Το ΠΑΜΕ απευθύνει κάλεσμα ενότητας σε όλους

τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή!

Σήμερα οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και η αναβάθμισή της απαιτούν εδώ και τώρα το μόνιμο διορισμό πολύ περισσότερων εκπαιδευτικών από αυτούς που ήδη εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας, από αυτούς ακόμη που σήμερα αποφοιτούν ή έχουν αποφοιτήσει από τις αντίστοιχες σχολές και ειδικότητες.



Κυβέρνηση – Ε.Ε. επιδιώκουν όλα τα κοινωνικά αγαθά να μετατραπούν σε εμπορεύματα και η πρόσβαση σε αυτά να καθορίζεται από την τσέπη του ήδη φτωχοποιημένου λαού. Η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων, των αναπήρων κλιμακώνεται με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης βασικών κοινωνικών τομέων όπως η υγεία, η πρόνοια, η ειδική αγωγή και η παιδεία. Η επίθεση αυτή πλήττει σε πολλαπλάσιο βαθμό ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως είναι οι ανάπηροι και οι οικογένειές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τσακίζει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το βοηθητικό προσωπικό κλπ.

Εκπαιδευτικοί, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό να απαιτήσουν την απόσυρση του νομοσχεδίου, την κατάργηση των αντιδραστικών νόμων για την Ειδική Αγωγή και να συναντηθούν στον αγώνα για:

·      Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.

·      Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

·      Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.

·      Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση,  ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

·      Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

·      Να μη χάσει κανένα παιδί ούτε μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από εμπόδια στη μετακίνησή του. Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, καθώς και την αναγκαία χρηματοδότηση.

·      Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα να είναι το πτυχίο, χωρίς άλλες εξετάσεις ή πιστοποιήσεις και όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μόνιμη και σταθερή εργασία. Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται με βάση ενιαία κριτήρια (προϋπηρεσία, κοινωνικοί παράγοντες, κ.α.)

·      Παιδαγωγικές σχολές για όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό - που εντάσσονται και τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής - όπου στα πλαίσια τους θα γίνεται και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.]

Ούτε βήμα πίσω

από τη διεκδίκηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

Αθήνα, 2 Ιουλίου 2014

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

adedy
ΑΔΕΔΥ: Καταγγελία για την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης από τη Δημοτική Αρχή Αλίμου
Η Δημοτική Αρχή προσέφυγε στη δικαιοσύνη εναντίον των συνδικαλιστών για την αλληλεγγύη που έδειξαν στη συνάδελφό τους, ενώ παράλληλα επιδιώκει να...
ΑΔΕΔΥ: Καταγγελία για την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης από τη Δημοτική Αρχή Αλίμου