Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "Κ. Σωτηρίου"

ΑΠ   86   27-6-2014

Ανοιχτή επιστολή

στη συναδέλφισσα διευθύντρια, στο συνάδελφο δ/ντή,

Συνάδελφε και συναδέλφισσα,

Καλούμαστε σήμερα, μετά τη λήξη μιας σχολικής χρονιάς που εκδηλώθηκε η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων αντίδραση σε όλη την εκπαίδευση με κέντρο το ζήτημα της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης,  να δώσουμε την τελική μάχη, για φέτος.

Ο αγώνας όλου του εκπαιδευτικού κόσμου υποχρέωσε το υπουργείο να υποχωρήσει και να μεταθέσει την εφαρμογή της αξιολόγησης το Σεπτέμβριο.

Βρισκόμαστε 2 μήνες μετά τις μεγάλες στιγμές που εκδηλώθηκε η πρωτόγνωρη συμμετοχή και αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών στα σεμινάρια των στελεχών στο Υπ. Παιδείας και λίγες μόνο μέρες μετά τα μπλοκαρίσματα των σεμιναρίων επιμόρφωσης των δ/ντών σχολείων. Καθοριστικής σημασίας ήταν και η συμμετοχή των συναδέλφων δ/ντών σ΄ αυτές τις μάχες.

Η διαδικασία της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία στο σχέδιο του υπουργείου και η ακύρωση της βάζει μεγάλα εμπόδια στην υλοποίηση του σχεδίου του για την αξιολόγηση.

Ας αναλογιστούμε ότι:

1.   Οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στη διαδικασία της εξ' αποστάσεως επιμόρφωσης καθώς σύμφωνα με την απόλυτα σαφή γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ η απαίτηση από τους δ/ντές να συμμετέχουν είναι προδήλως παράνομη. Πέρα από το γεγονός ότι καλούνται εκτός διδακτικού έτους και εργασιακού χρόνου, δεν έχει τηρηθεί από το υπουργείο ούτε το δικό του θεσμικό πλαίσιο και δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση για τη διαδικασία επιμόρφωσης!! Κατά συνέπεια με δεδομένη την πλήρη συνδικαλιστική / πολιτική και τη νομική κάλυψη του συνδικάτου (έχει εκδώσει 5 ανακοινώσεις ειδικά για  αυτό το θέμα) είναι πλέον στην ελεύθερη βούληση του καθενός να αποφασίσει με ποιον θα πάει και ποιον θ΄αφήσει.

2.   Ήδη διαμορφώνεται ένα μεγάλο ρεύμα μη συμμετοχής από δ/ντές σε όλη τη χώρα που εκφράζεται και σε συγκεντρώσεις των συλλόγων με δ/ντές – δ/ντριες που δηλώνουν ότι θα κρατήσουν με συνέπεια την ίδια στάση που κράτησαν μόλις πριν λίγες μέρες όταν κανένα σεμινάριο δεν πραγματοποιήθηκε στην Αττική και στις περισσότερες περιοχές της χώρας με την πολύτιμη βοήθεια τους, διαψεύδοντας περίτρανα τον Υφυπουργό που διακηρύττει την επιτυχή(!) ολοκλήρωση της επιμόρφωσης διευθυντών.

3. Η διαδικασία της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης ισοδυναμεί με πιστοποίηση αξιολογητή. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν την αποδεχτούν- υλοποιήσουν οι συνάδελφοι δ/ντές το υπουργείο ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ το Σεπτέμβριο το επιθυμητό σώμα των αξιολογητών για το διοικητικό έργο των εκπαιδευτικών και θα αδυνατεί να προχωρήσει την αξιολόγηση τους.

Αν το σώμα των δ/ντών – έστω και ένα σημαντικό μέρος του - δεν αποδεχτεί το ρόλο του αξιολογητή η “λύση” του να αναθέσει στο δ/ντή εκπαίδευσης ή σε άλλο δ/ντή είναι πρακτικά ανεφάρμοστη (θα αδυνατεί λόγο γνώσης και αριθμού των εκπαιδευτικών). Με δεδομένο ότι οι σημερινοί δ/ντές έχουν επιλεγεί χωρίς την υποχρέωση-δέσμευση  να αξιολογήσουν, το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να περιμένει ένα χρόνο τη λήξη της θητείας τους όπου ενδεχομένως θα βάλει τις σχετικές προϋποθέσεις για την επιλογή τους μέσω των νέων κρίσεων. Ωστόσο η εξοικονόμηση ενός χρόνου – για τους δ/ντές χωρίς το βάρος να αξιολογήσουν – και για το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί να δώσει το χρόνο και τη δυνατότητα για τη διαμόρφωση  ενός άλλου τοπίου στην εκπαίδευση και την κοινωνία και να συμβάλει στο συνολικό αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων τους και της πολιτικής τους, ακόμα και να επηρεάσει τις γενικότερες πολιτικές εξελίξεις.

4. Αν ο δ/ντής δεν αποδεχτεί την πιστοποίηση του δεν θα είναι ευάλωτος στην όποια πίεση και δεν θα μπορεί να αξιολογήσει οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ακόμα και στην υποθετική περίπτωση που βρεθεί κάποιος εκπαιδευτικός (γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα θα δώσει μάχη ώστε να ΜΗΝ υπάρξουν  “πρόθυμοι”)  που θα ζητήσει να αξιολογηθεί.

5. Η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση είναι δεδομένο ότι είναι αποφασιστικό βήμα στην κατεύθυνση της αποδοχής του ρόλου του αξιολογητή. Η στάση τους  αυτή -με τη σύνταξη  της πρώτης έκθεση αξιολόγησης συναδέλφου- φανερώνει ξεκάθαρα αλλαγή πλευράς.

6. Καταρρίπτονται οι διάφορες “λύσεις” ή εκδοχές για ακύρωση της αξιολόγησης μέσα από την εφαρμογή της. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ καλός ή διορθωτικός τρόπος εφαρμογής (“θα ενημερώσω τους δασκάλους μου τι να προσέχουν! και θα βάλω σε όλους άριστα” κλπ).

Οι προθέσεις του Υπουργείου είναι σαφείς και δεν αλλάζουν: Ανδρέας Λοβέρδος  από συνάντηση με ΔΟΕ : «Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, οι ποσοστώσεις χρειάζονται. Αν κάνετε προτάσεις για την αξιολόγηση και για την υλοποίηση τους χρειάζονται χρήματα εμείς δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε. Αν προτείνετε αξιολόγηση που δεν οδηγεί σε αποτελέσματα θα μας βρείτε απέναντι. Δεν μπορεί όλοι να είναι άριστοι, να παίρνουν 10. Μπορεί ο Ανδρέας να κατήργησε τον επιθεωρητισμό, όμως περάσαμε στο άλλο άκρο!!! Δεν μπορεί να έχουμε μια εκπαίδευση που ο καθένας θα κάνει ότι θέλει».

-        Το ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ “καλός τρόπος εφαρμογής” φαίνεται από το ίδιο το θεσμικό τους πλαίσιο. Το πρώτο κριτήριο για την αξιολόγηση των στελεχών για την παραμονή στη θέση ευθύνης τους είναι η “ικανότητα” - φυσικά με τα κριτήρια του συστήματος - τους να αξιολογούν. Άρα αργά ή γρήγορα ` λοιπόν, ή ο καθένας θα κάνει αυτό που θέλουν ως δ/ντής – αξιολογητής ή δεν θα τον αφήσουν να συνεχίσει να έχει θέση ευθύνης.

-        Ακόμα και αν με συνέπεια τηρήσει κάποιος  αυτό που μπορεί να σκέφτεται και βάλει σε όλους άριστα (διακινδυνεύοντας τη δική του αξιολόγηση!), νομίζοντας ότι προστατεύει τους συναδέλφους του σχολείου του στην πραγματικότητα βοηθά να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης και να ξεκινήσει στο διπλανό σχολείο η “κακή έκθεση” και τελικά να συμβάλει στην κατηγοριοποίηση των συναδέλφων (έστω με τη θετική του κρίση, στην αρχή).

Είτε από την αρχή ή είτε λίγο αργότερα με τον πρώτο καιρό της εφαρμογής της αξιολόγησης θα κληθεί ο κάθε δ/ντης να αποφασίσει αν θα υποταχτεί στο ρόλο του αξιολογητή και θα κάνει ότι απαιτεί το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης και το υπουργείο ή αν θα παραιτηθεί.

7. Η επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πάει ταυτόχρονα με την εκκίνηση της αξιολόγησης και των δ/ντών. Και αυτοί θα έχουν το μόνιμο άγχος και τον αυστηρότατο έλεγχο που ήδη γνωρίζουν, αλλά τώρα θα συνοδεύεται και με την απειλή της αξιολόγησης τους από τους από τους ανώτερους ιεραρχικά.

8. Η διαδικασία αξιολόγησης θα συντελεστεί με το νέο ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ που έχουν δεσμευτεί απέναντι στην τρόικα να ψηφίσουν μέχρι το Νοέμβρη του '14 και βασικό του χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση. Ήδη από τώρα λένε ότι ενώ το συνολικό κονδύλι για το μισθολόγιο θα είναι το ίδιο θα υπάρχουν αυξήσεις για τα στελέχη και αυξήσεις (μπόνους) για τους αποδοτικούς εργαζόμενους!!! Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν μεγάλες περικοπές στη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στο δημόσιο – μαζί και των εκπαιδευτικών – και η “βελτίωση” του μισθού θα εξαρτάται από το βαθμό υποταγής των στελεχών αλλά και των εργαζομένων στην πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου.

Μ' άλλα λόγια, ακόμα και η “θετική”  αξιολόγηση του κάθε δ/ντή θα διευκολύνει την “ανθρωποφαγία” και τον ανταγωνισμό και τα περίφημα μπόνους για τους λίγους – που υπόσχονται - θα νομιμοποιούν και θα προκύπτουν από τους δραστικά μειωμένους μισθούς όλων μας.

       9. Λένε ορισμένοι ότι καλύτερα να είμαστε εμείς γιατί αλλιώς αν αρνηθούμε θα φέρουν δ/ντές – μάνατζερ (μη εκπαιδευτικούς) και τότε τα πράγματα θα ναι πολύ χειρότερα! Αυτό το μέτρο δεν θα ληφθεί, σε μια νύχτα, ως αποτέλεσμα της άρνησης του δ/ντή να αξιολογήσει. Η άρνηση, τώρα,  θα δώσει χρόνο και ώθηση στο εκπαιδευτικό κίνημα να υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο και τη δουλειά μας και θα απομακρύνει και τους δ/ντές/μάνατζερ που έτσι και αλλιώς εμπεριέχεται στα σχέδιά τους . Αυτό φαίνεται από την εφαρμογή του θεσμού  τόσο στη δυτική Ευρώπη , σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όσο και από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου (νοσοκομεία κλπ). Εξάλλου, η αποδοχή από μέρους του δ/ντή του ρόλου του αξιολογητή επιταχύνει τη “λύση” του μάνατζερ γιατί τα αδιέξοδα και την καταστροφή που προκαλεί η πολιτική τους στη δημόσια εκπαίδευση θα επιχειρήσουν να τη φορτώσουν στην κακοδιαχείριση από μέρους του, του σχολείου και στις όποιες ευαισθησίες του και “καθυστερήσεις”.

Συνάδελφε δ/ντή, συναδέλφισσα δ/ντρια,

θεωρούμε ότι και συ πιστεύεις ότι ΔΕΝ νομιμοποιείσαι και ΔΕΝ μπορείς να αποφασίζεις για το :

 - αν ο συνάδελφός σου θα πάρει ή όχι προαγωγή (όπως έκαναν οι επιθεωρητές μέχρι το 1980) ή αν θα “φάει” πρόστιμο – περικοπή και δεν πάρει ολόκληρο το μισθό του.

-  αν ο συνάδελφός σου θα έχει αύριο δουλειά και αν θα μπορεί να ζήσει τα παιδιά του και να ονειρεύεται το μέλλον του

ότι ΔΕΝ θέλεις να συμβάλεις

-  στην κατηγοριοποίηση σχολείων και συναδέλφων και στην  καλλιέργεια τον ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων που θα πλήξει ανεπανόρθωτα τόσο τις συναδελφικές σχέσεις όσο και την αλληλεγγύη

-  στη αφαίρεση των δικαιωμάτων του Συλ. Διδασκόντων και στη συρρίκνωση της παιδαγωγικής ελευθερίας

- στην μετάθεση της ευθύνης για την κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος στον ίδιο τον εκπαιδευτικό

Δώσε τη μάχη μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα

v  για να αποτρέψουμε την επιβολή του σχεδίου τους και της αξιολόγησης και να παρατείνουμε και να πετύχουμε τη διατήρηση των θέσεων των δ.ντών με τα χαρακτηριστικά που είχαν μέχρι τώρα για να συνεχίσουμε να είμαστε συνάδελφοι και από την ίδια μεριά.

v  να παλέψουμε μαζί να κρατήσεις τη θέση ευθύνης όσο αυτή δεν έχει άλλα χαρακτηριστικά ώστε να ΜΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΘΕΙΣ, πιο γρήγορα, να διαλέξεις ανάμεσα :

 στο δρόμο της παραίτησης (όχι της απόλυσης όπως θα συμβεί με την εφαρμογή της αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς ) ή στο δρόμο της ταύτισης με το υπουργείο και της υποταγής στο ρόλο που σου ετοιμάζει.

Συνάδελφε δ/ντή, συναδέλφισσα δ/ντρια,

Γνωρίζουμε ότι έχεις ένα μεγάλο βάρος και ότι ταλαντεύεσαι. Σ΄ αυτή την ταλάντευση επέλεξε να ΜΗΝ απομονωθείς από τον υπόλοιπο εκπαιδευτικό κόσμο – να παραμείνεις κομμάτι του και να μην κάνεις το βήμα της μετατροπής σου σε ξεχωριστό αξιολογικό μηχανισμό.

Μην ψάχνεις να βρεις δικαιολογία για να κάνεις αυτό που και συ καταλαβαίνεις ότι είναι ένα μεγάλο βήμα για την καταστροφή του σχολείου και των συναδέλφων που μέχρι τώρα υπηρέτησες.

Ο μόνος δρόμος για την αποφυγή των  καταστροφικών τους σχεδίων για την εκπαίδευση και τη δουλειά όλων μας περνάει μέσα από την άρνηση της πιστοποίησης σε αξιολογητή και την συμβολή σου στη μάχη για την αποτροπή της αξιολόγησης και της κατεδάφισης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Πάρε θέση με τον κλάδο, τους συναδέλφους σου, το δημόσιο σχολείο που έδωσες όλη σου την ενέργεια για να το υπηρετήσεις και μην αποδεχτείς το ρόλο του αξιολογητή.

Ο Πρόεδρος

Κώστας Τουλγαρίδης

Ο Γραμματέας

Ιωάννης Ρούπας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
arxaioi
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι που έκαναν χρήση ουσιών
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι