ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Νο 34
του αιρετού Γιώργου Χρόνη
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ-
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
ΜΑΙΟΣ 2014
Την Παρασκευή, 30-5-2014, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων της Αττικής. Συμμετείχαν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε : < Έλλη Αλεξίου >, < Αριστοτέλης >, < Δημήτρης Γληνός >, Καλλιθέας, η ένωση γονέων Περιστερίου, σύλλογοι γονέων από σχολεία του Περιστερίου και άλλα σχολεία της Αττικής, κλιμάκιο της ΔΟΕ.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δέχτηκε μια 15μελή αντιπροσωπεία των παραπάνω συλλογικοτήτων προκειμένου να υπάρξει διάλογος για το θέμα των συγχωνεύσεων.
Ανέλαβε την ευθύνη για το θέμα των συγχωνεύσεων λέγοντας ότι υπέβαλε προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας που αφορούσαν μόνο συστεγαζόμενα σχολεία. Δεν έχει σημασία αν οι προτάσεις υποβλήθηκαν στις συγκεκριμένες ημερομηνίες που προέβλεπε σχετικό έγγραφο του Υφυπουργού Παιδείας κ. Κεδίκογλου. Όσο για το αν οι προτάσεις αυτές ήταν και προτάσεις των αρμόδιων Διευθυντών Εκπαίδευσης απάντησε ότι υπάρχει επαφή του με τους αρμόδιους Διευθυντές, αλλά για περεταίρω απαντήσεις προέτρεψε να απευθυνθούμε στους ίδιους.
Παραδέχτηκε ότι υπήρξαν αστοχίες και λάθη στις προτάσεις αυτές και γίνεται προσπάθεια να υπάρξουν σχετικές διορθώσεις. Ανέφερε ότι την Πέμπτη 29-5-2014 έγινε συνάντησή του με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης προκειμένου να διορθωθούν οι παραπάνω αστοχίες. Ζήτησε και από τους παρευρισκομένους εκπροσώπους των φορέων στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να μην ισχύσει η συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Οι νέες προτάσεις για συγχώνευση που θα υποβάλλει στο Υπουργείο Παιδείας ( μέχρι την Τετάρτη 4-6-2014 ) θα αφορούν μόνο συστεγαζόμενα σχολεία που έχουν την ίδια αυλή. Σχολεία που οι αυλές τους χωρίζονται με μαντρότοιχο ή είναι σε διαφορετικό επίπεδο δε θα προταθούν για συγχώνευση. Συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται δε, όσα σχολεία προβλέπει το ΠΔ 201 που έχουν την ίδια χωροταξική κατανομή γεωγραφικών ορίων, δηλαδή κοινά όρια στις εγγραφές. Απαραίτητος όρος επίσης θα είναι να μην υποχρεώνεται σε μετακίνηση κανείς μαθητής σε άλλη σχολική μονάδα.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις σχολείων( πχ 1ο- 3ο Μαγούλας, 11ο-31ο Αθηνών, 52ο-151ο Αθηνών κλπ) τα οποία κακώς συγχωνεύτηκαν γιατί υπάρχει δέσμευση για ανέγερση νέου κτιρίου. Η νέα πρόταση δε θα τα περιλαμβάνει στις συγχωνεύσεις.
Άλλα σχολεία( πχ στου Ζωγράφου) συγχωνεύτηκαν γιατί μπερδεύτηκαν οι αριθμοί των σχολείων που επρόκειτο να συγχωνευτούν. Στη νέα πρόταση θα υπάρχει η σχετική διόρθωση.
Άλλα σχολεία( πχ 5ο-11ο Ελευσίνας) κακώς συγχωνεύτηκαν καθώς υπάρχει μεγάλη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ τους. Η νέα πρόταση δε θα τα περιλαμβάνει στις συγχωνεύσεις.
Αναφέρθηκε ειδικά και στα παρακάτω σχολεία:
3ο-6ο Πετρούπολης, προτείνεται 18θέσιο σχολείο αν και υπάρχουν 16 αίθουσες καθώς θα μετατραπούν σε αίθουσες διδασκαλίας η αίθουσα βιβλιοθήκης και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
3ο-27ο Καλλιθέας, προτείνεται 16θέσιο σχολείο.
3ο-18ο Γλυφάδας, προτείνεται 18θέσιο σχολείο.
15ο-29ο Περιστερίου, προτείνεται 18θέσιο σχολείο, δε χάνεται καμιά οργανική.
Εκπρόσωποι φορέων τόνισαν ότι στα 15ο-29ο-13ο-33ο δημοτικά σχολεία Περιστερίου φοιτούν πολλοί μαθητές με διαγνωσμένες δυσκολίες μάθησης. Ζήτησαν να εξαιρεθούν τα σχολεία αυτά από τις συγχωνεύσεις. Ο Περιφερειακός Διευθυντής απάντησε ότι στις περιπτώσεις θα πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος που λέει ότι ανά 3 μαθητές με τέτοια προβλήματα θα πρέπει να υπάρχει μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Στην παρατήρηση ότι ο νόμος δεν εφαρμόζεται στα συγκεκριμένα σχολεία, δεν απάντησε.
Άλλοι εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν σχολεία που έχουν πολλούς ξενόγλωσσους μαθητές να εξαιρεθούν από τις συγχωνεύσεις. Απάντησε ότι η οργανικότητα μιας σχολικής μονάδας δεν εξαρτάται και δεν ορίζεται από τις ιατρικές διαγνώσεις και τους ξενόγλωσσους μαθητές.
Δεσμεύτηκε ότι θα επισκεφτεί προσωπικά σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται προκειμένου να έχει ιδία άποψη για τις συνθήκες που επικρατούν.
Υπερασπίστηκε την πολιτική της κατάργησης των συστεγαζόμενων σχολείων γιατί έτσι θα υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν όλες οι σχολικές μονάδες ΕΑΕΠ.
Σε ερώτηση πώς θα λειτουργήσουν όλα ΕΑΕΠ αφού δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί και πέρσι τα υπάρχοντα ΕΑΕΠ υπολειτούργησαν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, απάντησε ότι αυτό αφορά το Υπουργείο Παιδείας και όχι τον ίδιο.
Τόνισε ότι προωθείται ρύθμιση στα 12θέσια σχολεία και άνω να υπάρχουν 2 υποδιευθυντές όπως και στη Β/θμια εκπαίδευση.
Δήλωσε κατηγορηματικά ότι δε θα υπάρξουν άλλες συγχωνεύσεις.
Δεν απάντησε πόσες οργανικές θέσεις χάνονται με τις συγχωνεύσεις που ανακοινώθηκαν από τον κ. Κεδίκογλου και πόσες χάνονται από τις διορθώσεις που θα υποβάλει προς το Υπουργείο Παιδείας. Όπως και δε γνωρίζει πόσες από αυτές τις διορθώσεις θα γίνουν δεκτές από το υπουργείο.
Του επισημάνθηκε ότι και στο παρελθόν δημιουργήθηκαν 18θέσια σχολεία που στα επόμενα χρόνια έχασαν οργανικές θέσεις λόγω συμπτύξεων τμημάτων. Δεν απάντησε.
Στην ερώτηση πότε θα αλλάξει το ΦΕΚ για τις συγχωνεύσεις αν γίνουν δεκτές από το υπουργείο οι νέες προτάσεις-διορθώσεις, απάντησε ότι αυτό θα γίνει αφού ολοκληρωθούν οι αλλαγές πανελλαδικά.
Δε γνωρίζουμε αν όντως οι συγχωνεύσεις έγιναν με προτάσεις του Περιφερειακού Διευθυντή και των Διευθυντών Εκπαίδευσης ή αν ήταν πρωτοβουλία των φορέων του Υπουργείου Παιδείας. Το ζητούμενο είναι ότι έγιναν στο πόδι, με προχειρότητα και στόχος ήταν να εξασφαλιστεί εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύψει κενά στην Αττική προκειμένου να αποφευχθούν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγούμαστε βλέποντας ότι μόνο στην Αττική έγιναν συγχωνεύσεις συστεγαζόμενων σχολείων που αντιμετωπίζει έλλειψη εκπαιδευτικών και όχι σε άλλες περιοχές ( πχ Θεσσαλονίκη ) που αν και έχει πολλά συστεγαζόμενα σχολεία δεν έγιναν συγχωνεύσεις επειδή δεν υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών. Δεν υπολογίζουν τις ανάγκες των μαθητών, των γονέων τους και των εκπαιδευτικών. Τα πάντα για αυτούς είναι νούμερα και αριθμοί, τους ενδιαφέρουν μόνο τα ποσοτικά στοιχεία της εκπαίδευσης και όχι τα ποιοτικά.
Καλούμε εκπαιδευτικούς και γονείς που τα σχολεία τους συγχωνεύονται, άμεσα να δηλώσουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής στοιχεία που μπορεί να παίξουν ρόλο ώστε να μη συγχωνευτούν τα σχολεία τους. Μας δημιουργεί δε κατάπληξη το γεγονός ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής περιμένει από γονείς και εκπαιδευτικούς στοιχεία που εμποδίζουν σχολεία να συγχωνευτούν. Αυτόν τον ρόλο δε θα έπρεπε να παίξουν οι αρμόδιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης; Είναι δυνατόν γονείς και εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα από ότι οι αρμόδιοι; Μήπως θα έπρεπε οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας να δίνουν μεγαλύτερη βάση στις απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών; Ή κάποιοι κλείνουν τα μάτια τους και τα αυτιά τους για ευνόητους λόγους; Οι απαντήσεις δικές σας.
Είναι λυπηρό να δημοσιεύονται στο ΦΕΚ συγχωνεύσεις σχολείων, να αναστατώνεται η ζωή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και εκ των υστέρων να μαζεύονται στοιχεία για το ποια σχολεία πρέπει να εξαιρεθούν των συγχωνεύσεων. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Τέλος μας αφήνουν αδιάφορους οι πληροφορίες που λένε ότι οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων χρησιμοποιήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξουν πολιτικά χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Σε καμία περίπτωση οι σχολικές μονάδες, οι μαθητές, οι γονείς τους, οι εκπαιδευτικοί και η εκπαίδευση γενικότερα δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για τέτοιου είδους παιχνίδια. Περιμένουμε τη θέση των αρμοδίων φορέων.
ΧΡΟΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αιρετός εκπρόσωπος στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής
εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)
Τηλ. 6972363653
e-mail: [email protected]
Αναπληρωματικός: ΚΑΒΑΚΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
Τηλ. 6949294781
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη