Έχουν ήδη ειπωθεί πολλά για την τράπεζα θεμάτων: για τις σκοπιμότητες που υπηρετεί (έξωση των μαθητών από το λύκειο), για την οικονομική σπατάλη (με τα ίδια χρήματα θα είχαν προσληφθεί καθηγητές για να διδάξουν τα μαθήματα που δεν διδάχθηκαν και τώρα απαιτείται να εξεταστούν!), για την έλλειψη προσεκτικής αξιολόγησης και κατά συνέπεια την αναξιοπιστία του περιεχομένου της, για την απίστευτη προχειρότητα με την οποία στήθηκε η όλη διαδικασία.
Θα ήθελα να σταθώ σε κάποια σημεία που κατά τη γνώμη μου δεν τονίστηκαν επαρκώς και που αναιρούν την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
- Ο μαθητής μπαίνει σε μια διαρκή ψυχοφθόρο διαδικασία πανελληνίων, που θα τον κάνει να μισήσει περισσότερο το σχολείο.
- Αποδυναμώνονται από το ουσιαστικό τους περιεχόμενο όλες οι άλλες παιδαγωγικές δραστηριότητες του σχολείου (πολιτιστικά προγράμματα, ερευνητικές εργασίες), καθώς οι μαθητές θα μπουν σε μια ανταγωνιστική διαδικασία εξετάσεων όπως στην Γ΄ λυκείου.
- Μετατρέπεται όλο το λύκειο σε ένα τεράστιο φροντιστήριο που θα αγωνίζεται να καλύψει την ΥΛΗ. Το μόνο ζητούμενο θα είναι η κάλυψη της ύλης όπως συμβαίνει μέχρι τώρα στην Γ΄ λυκείου.
- Δεν επιτρέπεται στον καθηγητή να προσαρμόσει το μάθημά του στις ανάγκες της τάξης. Ακόμη κι αν –για οποιοδήποτε λόγο – οι μαθητές του είναι στο «α», εκείνος θα πρέπει να ξεκινήσει από το «κ», γιατί διαφορετικά δεν θα προλάβει να καλύψει όλη την ύλη.
- Αφαιρείται η δυνατότητα από τον καθηγητή και κατά συνέπεια από το μαθητή να ξεχωρίσει το ουσιώδες από το ασήμαντο. Την ίδια -βαθμολογικά- αξία έχει σύμφωνα με την τράπεζα θεμάτων το να γνωρίζει ο μαθητής τα αίτια της δημιουργίας της πόλης κράτους αλλά και το να γνωρίζει ότι οι Αιγύπτιοι πήραν το άρμα από τους Υκσώς. Την ίδια -βαθμολογικά- αξία έχει το να γνωρίζει ο μαθητής τι είναι οι δημηγορίες στο έργο του Θουκυδίδη αλλά και το να γνωρίζει ότι ο Ξενοφών έγραψε οδηγίες για την περιποίηση των ίππων.
- Θα επαναληφθούν αλήστου μνήμης φαινόμενα με ιδιωτικά σχολεία να βγάζουν χιλιάδες μαθητές με «20» προκειμένου να αποκτήσουν πελατεία. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ιδιωτικά επαγγελματικά λύκεια παρουσίαζαν αποτελέσματα όπου το σύνολο των μαθητών τους είχε βαθμό απολυτηρίου στρογγυλό «20». Είναι άλλωστε γνωστό ότι τα περισσότερα ιδιωτικά ήδη στην τρίτη λυκείου καταστρατηγούν βάναυσα το πρόγραμμα σπουδών προκειμένου να καλύψουν επαρκώς τη ύλη των πανελληνίων.
Με λίγα λόγια το Λύκειο μετατρέπεται πια σε ένα εξεταστικό εργοστάσιο που η παραγωγικότητά του θα μετριέται σε βαθμούς. Α… και ευτυχώς θα αξιολογείται!!!
Πιστεύει κανείς ακόμη ότι ο Κος Αρβανιτόπουλος νοιάζεται για Παιδεία;
Γιώργος Πλακίδας, φιλόλογος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη