Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη  24/01/2014

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622                                  

[email protected]

Αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

( 23-1-2014)

1. Αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης για την πρόταση εισήγησης της ΟΛΜΕ

Η Γ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ που πραγματοποιήθηκε στις 23-1-, στο 1ο ΓΕΛ Συκεών ενέκρινε το πρόγραμμα δράσης της εισήγησης της ΟΛΜΕ  ομόφωνα και το πλαίσιο αιτημάτων κατά πλειοψηφία.

Αποφάσισε να προστεθούν  τα εξής:

Α .Η επίθεση κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ συνεχίζεται με μεγάλη ένταση και σφοδρότητα. Η όξυνση του αυταρχισμού και η παραβίαση κάθε δημοκρατικού δικαιώματος των εργαζομένων εντείνεται. Ήδη, μόνο το τελευταίο διάστημα, μετά την ανάληψη από την κυβέρνηση της προεδρίας της ΕΕ, έχουν απαγορευθεί δύο συγκεντρώσεις και οι εργαζόμενοι δεχόμαστε την επίθεση των δυνάμεων καταστολής (Πυργετός Λάρισας,), συλλήψεις και παραπομπές σε δίκη με στόχο  την τρομοκράτηση και την υποταγή μας.( η περίπτωση του συνάδελφου Π. Αντωνόπουλου).

Ο αγώνας για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας μάς φέρνει σε σύγκρουση με τον πυρήνα της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, με τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την ένταξη της χώρας μας στην ΕΕ και την Ευρωζώνη. Το αίτημα για την ανατροπή αυτών των πολιτικών, η άρνηση του χρέους και η μονομερής διαγραφή του, η αποδέσμευση απ’ αυτούς τους σχηματισμούς προκύπτει ως άμεση συνέπεια. Αυτή τη λογική οφείλει να υπηρετήσει η δράση του κινήματος την περίοδο της ελληνικής προεδρίας, απέναντι στην κυβέρνηση που επιχειρεί να την αξιοποιήσει όχι μόνο για να επαναφέρει τα γνωστά κινδυνολογικά διλήμματα του τύπου «ΕΕ, ευρώ ή χάος», αλλά πριν απ’ όλα για να προωθήσει ένα νέο γύρο βάρβαρης επίθεσης στους εργαζόμενους και στην κοινωνική πλειοψηφία, όπως δήλωσε ήδη στις εξαγγελθείσες προτεραιότητες της.

Β. Στο πλαίσιο αιτημάτων:

- Ενιαίο, Δημόσιο, Δωρεάν, 12χρονο σχολείο ως εναλλακτική λύση απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική. .Με ουσιαστική αύξηση των δαπανών για την παιδεία, λιγότερα παιδιά στο τμήμα, με πλήρεις υποδομές και υποστηρικτικές λειτουργίες. Σχολείο της πλήρους, ενιαίας γνώσης με όλα τα μαθήματα και τις ειδικότητες, της κριτικής σκέψης, χωρίς εξεταστικούς φραγμούς  Η δική μας πρόταση προτάσσει την ουσιαστική συνεχή παιδαγωγική επιμόρφωση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών ,την επιστημονική τους στήριξή, την συμμετοχή των μαχόμενων εκπαιδευτικών στην διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πρακτικών, την παιδαγωγική ελευθερία, το συλλογικό δημοκρατικό σχεδιασμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, την κοινωνική και οικονομική τους  αναβάθμιση και αξιοπρέπεια.

-Απόκρουση της αξιολόγησης με όποια μορφή και αν παρουσιάζεται. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Με συλλογικές διαδικασίες οργανώνουμε, συνεχίζουμε, μαζί  τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τον αγώνα που ξεκίνησε στους συλλόγους διδασκόντων για την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Επιβεβαιώνουμε την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση.

Γ. Στο Πρόγραμμα Δράσης στην προοπτική της κλιμάκωσης

Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι αναγκαίο να συγκροτηθεί ένα μεγάλο πανεκπαιδευτικό – πανεργατικό μέτωπο αγώνα, με βάση τα παραπάνω αιτήματα, που να συνενώσει όλες τις αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου, του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε πολύμορφο απεργιακό αγώνα διαρκείας, που θα εκτείνεται μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Ο αγώνας αυτός θα κορυφωθεί περί το τέλος Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου, όταν θα πλησιάζει η οριακή ημερομηνία 22/3, που εκπνέει ο χρόνος για τις πρώτες διαθεσιμότητες (εκπαιδευτικοί, σχολικοί φύλακες, δημ. αστυνομικοί, καθαρίστριες του υπ. Οικονομικών), με εναλλαγές των μορφών, που θα στηρίζεται και θα ελέγχεται σε κάθε φάση από τις Γ. Σ. και τις επιτροπές αγώνα.

Συνεχίζουμε τον παρατεταμένο, πολύμορφο, απεργιακό αγώνα που θα φτάσει μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς,

Συγκεκριμένα, μετά την 24ωρη απεργία προτείνουμε άμεσα νέες Γ.Σ των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. των προέδρων με πρόταση για γενικό μπλακ αουτ σε εκπαίδευση και δημόσιο που θα ξεκινήσει με απεργιακή μορφή διάρκειας (3ημερη-5νθήμερη). Η ημερομηνία έναρξης να συναποφασιστεί με άλλους κλάδους και σωματεία.

Επίσης στις μορφές πάλης επιβεβαίωσε τις αποφάσεις του Δ.Σ

Παρασκευή 24/1, στις 6.00μμ, στην ΕΔΟΘ συνάντηση συντονισμού με τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. για την αξιολόγηση, τις απολύσεις, την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των δημόσιων αγαθών.

Δευτέρα 27/1: Λειτουργικός αποκλεισμός του συγκροτήματος ΕΠΑΛ του Ευκλείδη με δραστηριότητες και εκδηλώσεις, ομιλίες, συνελεύσεις, συνεντεύξεις, συναυλίες κ.ά. Προσκαλούνται να συμμετέχουν γονείς, μαθητές και σωματεία. Οι συνελεύσεις των ΕΛΜΕ κηρύσσουν τρίωρες στάσεις 8.00 - 11.00 π.μ. και 2.00 – 5.00 μ.μ. και η ΟΛΜΕ 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ. και 5.00 – 8.00 μ.μ. για τις ΕΛΜΕ που θα πάρουν μέρος.

Τρίτη 28/1, 6.00 μ.μ., ΕΔΟΘ: συνάντηση συντονισμού και προγραμματισμού των αγώνων με πρωτοβάθμια σωματεία από υγεία, ΟΤΑ, σχολικούς φύλακες, εργαζόμενους στα ΑΕΙ, ΕΡΤ 3, Κόκα κόλα, κ.ά

Πέμπτη 30/1, στις 11 π.μ. κάνουμε παρέμβαση στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ  από κοινού με σωματεία στο χώρο της υγείας για τη δωρεάν  ιατρική περίθαλψη των μαθητών και των οικογενειών τους.

12:00 σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ, γονείς και μαθητές.

Παρασκευή 31/1, στα πλαίσια των πανελλαδικών κινητοποιήσεων με άλλα σωματεία συγκέντρωση στις 6.00 μ.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου,  πορεία στην ΕΡΤ 3 και οργάνωση συναυλίας διαμαρτυρίας.

2. Αποφάσεις της Γ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση

Η Γενική Συνέλευση συζήτησε για την Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση και  επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά τη σταθερή αντίθεση των εκπαιδευτικών στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση. .Διεκδικεί και αγωνίζεται για την απόκρουση της αξιολόγησης με όποια μορφή και αν παρουσιάζεται, για την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Επιβεβαιώνουμε την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση και καλεί τον κλάδο στα πλαίσια των αποφάσεων της ΟΛΜΕ (απόφαση συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις 8/1) να συνεχίσει να υλοποιεί την  απόφαση για τη μη εφαρμογή της.

Οι αποφάσεις που πήραν ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση και για τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας σύλλογοι διδασκόντων σε σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Γ΄ ΕΛΜΕ,, τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν με μεγάλη πλειοψηφία, το θετικό κλίμα των συζητήσεων  κατά της αξιολόγησης που διεξάγεται στους περισσότερους συλλόγους διδασκόντων δείχνουν πως και στην ΕΛΜΕ μας διαμορφώνεται ρεύμα αντίθεσης και αντίστασης κατά της αξιολόγησης, με αιχμή αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης.

Η Γ.Σ. καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την προσπάθεια που γίνεται από ορισμένα στελέχη της διοίκησης( συμβούλους και διευθυντές) να εμποδίσουν την ελεύθερη βούληση και έκφραση του κλάδου στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Στο όνομα της «υποχρεωτικότητας» εφαρμογής μιας εγκυκλίου  που  είναι εκτός του νομικού πλαισίου που το ίδιο το υπουργείο επέβαλε,(ν.3848/10,αρθρο 32, παρ, 1) και αποσιωπώντας πως πουθενά δεν ορίζεται ρητά ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική, καλλιεργούν κλίμα φόβου και «τετελεσμένων» γεγονότων  και παραβιάζουν τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων( τοποθετήσεις, προτάσεις, ψηφοφορίες, συλλογικές αποφάσεις)

Η Γενική συνέλευση καλεί τους Διευθυντές των σχολείων, καθώς και τους σχολικούς συμβούλους στη βάση των αποφάσεων του κλάδου να πάρουν θέση ενάντια στην αξιολόγηση και να βρεθούν  στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού και των απολύσεων

Καλεί όλους τους συνάδελφους από τα  σχολεία που οι σύλλογοι τους δεν έχουν ακόμη πάρει απόφαση, να ολοκληρώσουν τις ήδη θετικές συζητήσεις που διεξάγουν κατά της αξιολόγησης και να πάρουν αποφάσεις με βάση την πρόταση - σχέδιο της ΟΛΜΕ. 

Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ τις  μαζικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων κατά τις αξιολόγησης θα τις αξιοποιήσουν στις διαμαρτυρίες και παραστάσεις που θα γίνουν τις   επόμενες ημέρες, στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος δράσης του κλάδου, με τις τοπικές Διοικήσεις Εκπαίδευσης και με το Υπουργείο Παιδείας. 

3. Η Γ.Σ. ενέκρινε τα παρακάτω ψηφίσματα:          

Ψήφισμα για τις 22 Μάρτη, Παγκόσμια  Μέρα Δράσης κατά του φασισμού και του ρατσισμού

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 12ΜΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΟΜΟΝΟΙΑ 2ΜΜ, ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ 4ΜΜ

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ 12.30ΜΕΣ

            Συμμετέχουμε στη  διεθνή μέρα δράσης κατά της φασιστικής  απειλής και του ρατσισμού που καλούν κινήματα και συνδικάτα στην Ευρώπη στις 22 Μάρτη. Ήδη σε Λονδίνο, Γλασκώβη, Βαρκελώνη, Κοπεγχάγη, Βαρσοβία, Βιέννη, Ν.Υόρκη, Μελβούρνη καλούν σε μαζικές διαδηλώσεις. Θα προστεθούν άμεσα πολλές άλλες πόλεις.

            Υψώνουμε τη φωνή μας ενάντια την απειλή πισωγυρίσματος της Ευρώπης στις πιο σκοτεινές μέρες του μεσοπολέμου όταν οι ναζί του  Χίτλερ και οι φασίστες του Μουσολίνι έστησαν τα Άουσβιτς και έσερναν τους λαούς στην ανθρωποσφαγή του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Τότε στο όνομα της «καθαρής φυλής» εκατομμύρια έχασαν τις ζωές τους γιατί δεν ταίριαζαν στο πρότυπο των ναζιστών της «Αρειας καθαρής φυλής», εβραίοι, κομμουνιστές, σοσιαλιστές,  ομοφυλόφιλοι, Ρομά, άτομα με ειδικές ανάγκες.

            Η Χρυσή Αυγή και οι ομογάλακτοι της σε όλη τη Ευρώπη στήνουν τη «μαύρη διεθνή» του φασισμού μπροστά στις επερχόμενες ευρωεκλογές και επιχειρούν να προβάλουν το φόβο, το μίσος κατά των μεταναστών, το ρατσισμό. Είναι ώρα να τους απομονώσουμε οριστικά, στέλνοντας στη φυλακή τους εγκληματίες των ταγμάτων εφόδου που δολοφόνησαν τον Παύλο Φύσσα και τον Σαχζάτ Λουκμάν. Είναι εκείνοι που με τις ρατσιστικές επιθέσεις και  τα μαχαιρώματα επιχείρησαν να σπείρουν το τρόμο στις γειτονιές.

            Οι κυβερνήσεις μετατρέπουν τους μετανάστες σε αποδιοπομπαίους τράγους για να τους φορτώσουν τις δικιές τους ευθύνες για την αύξηση της φτώχειας, της ανεργίας, της διάλυσης της δημόσιας παιδείας και υγείας. Οι εργάτες γης της Ν. Μανωλάδας μαζί με όλους τους μετανάστες, τους κατατρεγμένους από τους πολέμους, τη πείνα και τις δικτατορίες ζητούν ανθρώπινη μεταχείριση, χαρτιά και όχι σφαίρες. Τα παιδιά των μεταναστών ζητούν ιθαγένεια. Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες ζητάνε νομιμοποίηση και άσυλο και  όχι στρατόπεδα συγκέντρωσης και απελάσεις. Το εργατικό κίνημα τους στηρίζει και παλεύει ενωμένο χωρίς διακρίσεις ντόπιων και μεταναστών για ένα καλύτερο κόσμο που θα χωράμε όλοι ανεξάρτητα από χρώμα, θρησκεία, εθνικότητα.

            Αγωνιζόμαστε για μια Ευρώπη απαλλαγμένη από το ρατσισμό και τους νεοναζί, χωρίς φτώχεια και εξαθλίωση, χωρίς τις Λαμπεντούζες, τα Φαρμακονήσια και την FRONTEX που στέλνει στο θάνατο χιλιάδες, χωρίς Μνημόνια για χάριν των αρπακτικών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που με τις πολιτικές λιτότητας στρώνουν τα έδαφος στην ακροδεξιά.

            Στην εκπαίδευση προχωράμε στις 21 Μάρτη μέσα στα σχολεία σε εκδηλώσεις στα πλαίσια της μέρας δράσης κατά των ρατσιστικών διακρίσεων.   

Συμμετέχουμε στην Σύσκεψη της 25 Γενάρη, Σάββατο 6μμ, στo κτίριο της ΕΡΤ-3

ΨΗΦΙΣΜΑ – ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ

30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014 ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ

√    Να δοθεί εδώ και τώρα ένα γεύμα για όλα τα παιδιά

√    Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους τους μαθητές με ευθύνη του κράτους

√    Δωρεάν μεταφορά των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Κυβέρνηση, κεφάλαιο, ΕΕ και ΔΝΤ, με συνεχή μέτρα, έχουν γονατίσει τα λαϊκά νοικοκυριά.

Μαθητές μας ζούνε σε σπίτια χωρίς ρεύμα, δεν έχουν ασφάλιση, έρχονται πεινασμένα στο σχολείο. Εκατοντάδες μαθητές ανά την Ελλάδα κινδυνεύουν να χάσουν την χρονιά τους, αφού δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε το εισιτήριο για την μετακίνησή τους από και προς το σχολείο.

Από την άλλη, η κυβέρνηση με απύθμενο θράσος  εμπαίζει το λαό για δήθεν «μέτρα στήριξης», με το λεγόμενο Κοινωνικό Τιμολόγιο. Εμπαίζει χιλιάδες παιδιά που υποφέρουν, που έχουν χρόνια να κάνουν διακοπές, αποδεχόμενη το αίτημα των ξενοδόχων για κλειστά σχολεία και «Λευκές Βδομάδες».

Με τον κρατικό προϋπολογισμό έρχονται νέα βάρη και μέτρα σε βάρος των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, νέες άγριες περικοπές στην κοινωνική ασφάλιση και στην πρόνοια, αύξηση των φόρων και των χαρατσιών, κατασχέσεις και πλειστηριασμοί σπιτιών, κέρδη και προνόμια για τους λίγους.

Την ίδια ώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση., ξοδεύει τεράστια κονδύλια για την προώθηση της αξιολόγησης (3,5 εκατ. ευρώ), των ελαστικών σχέσεων εργασίας (βλ. 5μηνα στα σχολεία μέσω ΕΣΠΑ). Αποδεικνύεται ότι λεφτά υπάρχουν, αλλά όχι για τις ανάγκες των μαθητών μας. Αυτή η Ε.Ε. και να πού πάνε τα περιβόητα κονδύλιά της!

Απέναντι στην βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, να αντιτάξουμε τον κοινό μας αγώνα, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας. Να μη μείνει κανένας μόνος του. Το σύνθημα ένας για όλους και όλοι για έναν να πάρει σάρκα και οστά.

Στην Θεσσαλονίκη προχωράμε στις 30/1  12:00 σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ, γονείς και μαθητές, διεκδικώντας:

-  Ένα δωρεάν γεύμα σε κάθε παιδί στο σχολείο.

-  Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους τους μαθητές

-  Δωρεάν μεταφορά των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

ΨΗΦΙΣΜΑ ΜΕ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΝ 6Η ΦΛΕΒΑΡΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ” (TEACHERS 4 EUROPE).

ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ” (TEACHERS 4 EUROPE).

ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΤΟΥΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ  ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΑΠΙΩΝ ΑΞΙΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε.!

Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα (Commission) με την υποστήριξη του Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα (και στο σχετικό πρόγραμμα επιμόρφωσης) με τίτλο “Teachers4Europe” («Δάσκαλοι για την Ευρώπη»).

Οι επιδιώξεις του προγράμματος αναφέρονται μέσα στην ίδια την πρόσκληση: ......Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι: Να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος προκειμένου να γίνουν οι ίδιοι κοινωνοί της ευρωπαϊκής ιδέας. Να εμπλουτίζουν τις γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών της Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης Δημοτικού σχετικά με το νέο περιβάλλον, τις ευκαιρίες που παρουσιάζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.....Να αποτελέσουν μέλη μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την αξιοποίηση της Ενιαίας Αγοράς και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους....... ”.

Οι εμπνευστές του προγράμματος ενδιαφέρονται επίσης οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν να είναι... γνήσιοι εκφραστές των αντιλήψεων που θα κληθούν να... μεταλαμπαδεύσουν. Έτσι, ανάμεσα στα κριτήρια για την επιλογή όσων θα συμμετάσχουν στη δράση συμπεριλαμβάνεται ο «Ευρωπαϊκός Προσανατολισμός» του ίδιου του εκπαιδευτικού.

Αποτελεί πρόκληση για τους δασκάλους, τους μαθητές και τις οικογένειές τους αυτή η προσπάθεια εξωραϊσμού της Ε.Ε. και των σάπιων αξιών που πρεσβεύει, στα μάτια των μικρών μαθητών.

Αλήθεια, μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα θα μάθουν τα παιδιά ότι στην Ε.Ε. υπάρχουν αυτή τη στιγμή 27 εκατομμύρια άνεργοι;

Ότι η Ε.Ε., από κοινού με το ΔΝΤ και την κυβέρνηση τσακίζουν τη ζωή και το μέλλον χιλιάδων παιδιών στην Ελλάδα, που μένουν χωρίς ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για να στηρίξουν τα κέρδη των τραπεζιτών, των εφοπλιστών και των βιομηχάνων;

Ότι η Ελληνική Προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαχειριστεί τη συνέχιση της αντιλαϊκής επίθεσης, με μνημόνια διαρκείας για όλους τους λαούς;

Θα ενημερώσουν άραγε τους μαθητές ότι η Ε.Ε. έχει ματοκυλήσει τα παιδιά της Γιουγκοσλαβίας, του Ιράκ, της Λιβύης, της Παλαιστίνης κ.α.;

Θα διδαχθούν οι μαθητές ότι, την ώρα που υπάρχουν πεινασμένοι συμμαθητές τους στο σχολείο, η Ε.Ε. και η ελληνική κυβέρνηση δαπανούν 3,5 εκ. ευρώ για να προωθήσουν μέσω της αξιολόγησης το «νέο σχολείο» της ημιμάθειας και των χορηγών; Ότι η Ε.Ε. ζητά να γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών; Ότι θέλει οι εργαζόμενοι να δουλεύουν χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση, κυριολεκτικά για ένα κομμάτι ψωμί; Ότι απαιτεί να μειωθούν οι δαπάνες για την εκπαίδευση και την υγεία, με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να μην μπορούν να αγοράσουν ούτε πετρέλαιο;

Η Γ.Σ καλεί τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Να γυρίσουν την πλάτη τους τόσο σε αυτό το πρόγραμμα, όσο και στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά προγράμματα, που, κατακλύζουν το «νέο σχολείο». Κανείς να μη δεχτεί να παίξει το παιχνίδι τους. Να μη δεχτούν οι δάσκαλοι να γίνουν  «παπαγαλάκια» της ΕΕ. Έχουμε υποχρέωση να διδάξουμε την αλήθεια, να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους για τα «έργα και τις ημέρες» της Ε.Ε. κι όχι να μπολιάζουμε τους μαθητές μας με τις σάπιες αξίες της.

Σημειώνουμε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν είναι το μοναδικό. Τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα μπροστά στις ευρωεκλογές, γινόμαστε συνέχεια μάρτυρες τέτοιων προγραμμάτων που στοχεύουν στον εξωραΐσμό της Ε.Ε. μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και τα σχολικά βιβλία. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

-        Το Υπουργείο Παιδείας προσκαλεί εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να επιμορφωθούν στην προπαγάνδα υπέρ της ΕΕ στο σχολείο μέσα από το πρόγραμμα, που διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Αριστείας, «Jean Monnet» (που εδρεύει στο Πανεπιστήμιο Αθήνας) με τίτλο «Μαθαίνοντας για την Ευρωπαϊκή Ένωση στο Σχολείο».

-        Σε πολλά Λύκεια συγκεντρώνουν τα παιδιά της Γ’ Λυκείου (που ψηφίζουν στις ευρωεκλογές) και αφιερώνονται πολλές διδακτικές ώρες για να καθαγιαστεί η Ε.Ε. Μοιράζουν μάλιστα και εγχειρίδιο της ίδιας της Ε.Ε. με τίτλο «Η Ευρώπη σε 12 μαθήματα».

-        Πριν λίγο καιρό, το Υπουργείο Παιδείας μαζί με την ΕΕ, οργάνωσαν φιέστες στα σχολεία, προκειμένου να «τιμήσουν» τα 20 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σύνθημα της αισχρής αυτής προπαγάνδας στα μυαλά των νέων παιδιών είχε τίτλο «20 χρόνια Ευρωπαϊκή Ένωση, τι κερδίσαμε και τι χάσαμε»!

Αποτελεί πρόκληση το γεγονός, ότι την ώρα που τα ταμεία των σχολείων είναι άδεια, που πολλοί μαθητές μας δεν έχουν καν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την ίδια ώρα να δαπανούνται τεράστια ποσά για την υλοποίηση προγραμμάτων που σκοπεύουν να εξωραΐσουν την Ε.Ε. στα μάτια των μαθητών.

Η Γ. Σ της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης  καλεί τους Συλλόγους να  καταδικάσουν με ανακοινώσεις τους το πρόγραμμα αυτό και να  κηρυχτεί η 6η  Φλεβάρη 2013 ημέρα δράσης ενάντια σε τέτοια  προγράμματα.

Θεσσαλονίκη 23-1-2014

 Η Γ.Σ. ΤΗΣ Γ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα