Thumbnail
Προφητικό το 1984 του Όργουελ για το ζοφοερό μέλλον

ΜΥ SCHOOL: Πρόγραμμα «Φακελώματος» του ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ!

1949 κυκλοφορεί το βιβλίο του Τζ.Όργουελ  «1984» στο οποίο προφητικά παρουσιάζεται ένα ζοφερό μέλλον όπου όλα και όλοι ελέγχονται από τον Μεγάλο Αδερφό…

2013  - Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί, στα πλαίσια  «της αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της πληροφοριακής υποδομής του, … των σχολικών μονάδων και των αποκεντρωμένων διοικητικών δομών του» να επιβάλει την πλατφόρμα «Μy School» ένα πρόγραμμα όπου θα συμπληρώνονται σε καθημερινή βάση ποικίλες πληροφορίες που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Μια βάση δεδομένων όπου:

·         καταγράφονται οι απεργίες και η “συνεργασιμότητα” των εκπαιδευτικών, οι επιδόσεις, οι έλεγχοι, τα απολυτήρια, οι μετακινήσεις αλλά και  η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών και νηπίων. Και θα προσπαθήσουν να μας δελεάσουν λέγοντάς μας ότι μπορούμε με ένα «κλικ» και να βλέπουμε on line τις επιδόσεις και τις απουσίες των παιδιών μας. Αναρωτιόμαστε: Το on line σύστημά τους βλέπει τον μαθητή/ νήπιο που υποσιτίζεται ή τον μαθητή/νήπιο που κρυώνει;

·         Τα τμήματα και τα σχολεία θα φτιάχνονται στη λογική των αριθμών και όχι των πραγματικών αναγκών. Θα εξυπηρετείται έτσι η γρήγορη «διάθεση» των εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια, αφού θα «περισσεύουν».

·         Το κάθε σχολείο ως μαγαζάκι θα ανεβάζει τις επιδόσεις του, τις «δράσεις» και τις «καινοτομίες του», προκειμένου να ψαρεύει πελάτες. Καλώς ήρθατε στο virtual σχολείο, της ψηφιακής σαλάτας, της αυτονομίας που θα έχει ως σκοπό να βρίσκει χορηγούς προκειμένου να λειτουργεί και 

·         «Ο κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός θα φτιάχνει το «προφίλ» του σε ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα παρέχει το «χώρο» και τα «εργαλεία» για να εξυπηρετεί και να αναβαθμίζει αυτό που ήδη συμβαίνει στο σχολείο. Θα είναι ο προσωπικός χώρος κάθε μαθητή/νηπίου και κάθε εκπαιδευτικού. Ένας ψηφιακός χώρος συνάντησης και συνεργασίας. Το ατομικό αποθετήριο περιεχομένου και εφαρμογών. Αλλά και ένας χώρος προβολής της δουλειάς τους». Αυτό το portfolio θα τους ακολουθεί μια ζωή, γι’ αυτό είναι απαραίτητο το ΑΜΚΑ. Είναι ο «σύνδεσμος» του νέου ανθρώπου ως μαθητή και ως εργαζόμενου αύριο…(Ο ΑΜΚΑ δε, θα είναι εύκολα  αναζητήσιμος από τον καθένα από σχετική ιστοσελίδα).

Μια τέτοια βάση δεδομένων, η οποία θα προωθεί - εξυπηρετεί το συγκεκριμένο περιεχόμενο σπουδών, την κατηγοριοποίηση των σχολείων,  την «σπιουνιά», την ποινικοποίηση της συμπεριφοράς εκπαιδευτικών – μαθητών και την κινητικότητά τους δεν την έχουμε ανάγκη.

Το My School είναι ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια τους, για να μπορέσουν με επιτυχία να ασκήσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική. Ένας ακόμα πίνακας, μέσα στον οποίο όλοι εμείς,  οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά μας είμαστε αριθμοί σε κουτάκια. Και ο εκάστοτε υπουργός, ως Μεγάλος Αδελφός, θα μπορεί να αποφασίζει ποια κουτάκια πρέπει να μετακινηθούν (μεταθέσεις), ποια να ενωθούν (συγχωνεύσεις τμημάτων ή σχολείων) και ποια να διαγραφούν (απολύσεις).

Αδυνατούμε να δεχθούμε τον καλοπροαίρετο στόχο της συλλογής σε κεντρικό επίπεδο όλων αυτών των στοιχείων για όλους τους μαθητές/νήπια, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας όπως π.χ.

-  ο ΑΜΚΑ των μικρών μαθητών/νηπίων.

-  το επάγγελμα των γονέων (άσχετα αν είναι άνεργος ή σε καθεστώς κινητικότητας)

-  το ποινολόγιο των μαθητών (αποβολές, επιπλήξεις, διαγωγή)

-  η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε απεργίες ή στάσεις και μάλιστα σε ποιές.

Είναι φανερό ότι παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/νηπίων.

Είναι φανερό ότι παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα των γονέων

Είναι φανερό ότι φακελώνονται οι καθηγητές,  οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί.

Αναρωτιόμαστε ποια ουσιαστική ανάγκη μπορεί να καλύψει μια τέτοιου είδους καθημερινή απογραφή και σε ποιών τα χέρια θα φτάσουν αυτά τα στοιχεία. Με ποιόν τρόπο και ποιος θα μας διασφαλίσει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Οφείλουμε ως γονείς να υποψιαστούμε τα χειρότερα και να περιφρουρήσουμε τα παιδιά μας.

Γι’ αυτό ζητάμε από τους γονείς να μην δίνουν τα στοιχεία των παιδιών τους, τους διευθυντές των σχολείων να αρνηθούν να παίξουν το ρόλο του «απογραφέα» και το Υπουργείο Παιδείας να το αποσύρει.

Γιατί στο χέρι μας είναι το «1984» να μη καταγραφεί ως μέλλον αλλά ως παρελθόν.

 

Αγία Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2014

ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

¨Ενωση Συλλόγων Γονέων Αγίας Παρασκευής

- Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.''Ο Περικλής΄΄

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ