Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "Η Αθηνά"

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε.

« η Αθηνά »
Koρίνης 20, Γαλάτσι. Τηλ-φαξ  210-2912250, 
 
12 Δεκέμβρη 2013 
 
ΠΡΟΣ: Όλους τους συναδέλφους
-μέλη του Συλλόγου, Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.   
ΚΟΙΝ: ΔΟΕ, Διαδίκτυο
 

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ, ΤΑ Π.Δ. ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, με:

- Την εγκύκλιο που στάλθηκε στις 10/12 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» και την πρόβλεψη σε αυτήν πως «η εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, με την επιστημονική /παιδαγωγική στήριξη των Σχ. Συμβούλων και τη διοικητική των Διευθυντών Διευθύνσεων»  και εισάγει κατά το σχολικό έτος 2013-14, τη «Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου» την «επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-15» και την «Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου»,

- το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύτηκε στις 5 του Νοέμβρη το Π.Δ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών,

- προηγούμενη εγκύκλιο με την οποία το Υπουργείο προχωρά σε γενίκευση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με πρώτο βήμα τα “επιμορφωτικά σεμινάρια” των στελεχών εκπαίδευσης, τα οποία διεξήχθησαν, ενώ κάτω από την πίεση του κινήματος ακυρώνονται το ένα μετά το άλλο τα σεμινάρια ενημέρωσης των διευθυντών των σχολικών μονάδων,

- την εξωτερική αξιολόγηση που θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΠΔΕ),

διαμορφώνεται ίσως το πιο αυστηρό πλέγμα γραφειοκρατικού – εξουσιαστικού ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Στη σημερινή συγκυρία των απολύσεων στο δημόσιο τομέα και της πλήρους αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, η πολυεπίπεδη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας (εξατομικευμένη, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση) στοχεύει στην επίτευξη των μνημονιακών δημοσιονομικών στόχων για μείωση της απασχόλησης και των κοινωνικών δαπανών, στην πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο της αγοράς και της κατάρτισης και στη μετατόπιση των ευθυνών για την εκπαιδευτική κρίση από την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική στους μεμονωμένους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα και τους ίδιους τους μαθητές.

Διαμέσου των διάφορων αξιολογήσεων επιχειρούν : 

α. Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς, με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο -βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Επομένως, θεωρείται δεδομένος από τα πριν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά. 

β. Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, η εκπαιδευτική πολυτυπία και ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν τη θεσμική επιβίωση τους, συχνά εις βάρος των υπόλοιπων σχολείων, υιοθετώντας, αναπόφευκτα, πρακτικές της αγοράς και της διαφημιστικής προβολής. 

γ. Να χειραγωγήσουν και να ελέγξουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία μετατρέποντας την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Με αυτό τον τρόπο, θα εντατικοποιηθεί ο πολιτικός και ιδεολογικός έλεγχος του σχολείου και των εκπαιδευτικών από το κράτος σε πολύ πιο αυταρχική και συντηρητική κατεύθυνση. Πίσω από τη φαινομενική ρητορική της καινοτομίας και των ποικιλώνυμων ευρωπαϊκών προγραμμάτων κρύβεται ο παλαιός καλός επιθεωρητισμός, όχι πλέον μόνο της στείρας εθνικοφροσύνης, αλλά και του δογματισμού της αγοράς και της επιχειρηματικότητας. Η διδακτική της “επίδειξης και του φαίνεσθαι” κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού και του κρατικού ελέγχου θα υποβαθμίσουν την ανάγκη της κριτικής από τη μεριά των εκπαιδευτικών του περιεχομένου και των πολιτικών στοχεύσεων των διάφορων προγραμμάτων.

               Σε μια περίοδο που με απόφαση της κυβέρνησης, καταργούνται οι μόνιμοι διορισμοί, περικόπτονται δραματικά οι διορισμοί των αναπληρωτών, συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν 1.500 σχολικές μονάδες και ετοιμάζεται νέο κύμα καταργήσεων, μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, προωθείται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, όταν τα βιβλία της δεξιότητας και της πληροφορίας παραμένουν, όταν το νέο σχολείο της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, όταν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, όταν οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, όταν οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος!

Από την άποψη αυτή, δυστυχώς, επιβεβαιώνονται οι θέσεις που η μαχόμενη εκπαίδευση έχει προβάλλει μπλοκάροντας με τους αγώνες της την εφαρμογή της αξιολόγησης τόσο χρόνια: Η αξιολόγηση ποτέ δε θα μπορούσε να είναι μια ουδέτερη- πόσο μάλλον μια προωθητική διαδικασία, αλλά το όχημα για ένα μεγάλο διωγμό στην εκπαίδευση, για την κατεδάφιση των δομών της, για την αφαίρεση ιστορικών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων της κοινωνίας, για τη μετατροπή του σχολείου, από κυψέλη της συλλογικότητας και της ελευθερίας, σε μια ζούγκλα ανταγωνισμού, εκεί  που η γνώση, δεν απελευθερώνει, αλλά χωρίζει τους ανθρώπους, αφαιρεί συλλογικά  δικαιώματα, χειραγωγεί τους εκπαιδευτικούς, παραδίδει το σχολείο ή στην εγκατάλειψη ή στο έλεος της αγοράς και εκτοξεύει τους μαθητές στον αστερισμό της αμάθειας.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας εντάσσονται λειτουργικά στη ενιαία επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο. Η ακύρωση των αξιολογικών διαδικασιών στην πράξη είναι για μας μέρος του αγώνα μας για την υπεράσπιση των κοινωνικών και μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων. Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και σε από κοινού συλλογική αντίσταση για να μην περάσουν τα εφιαλτικά, για το μέλλον μας, σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της συγκυβέρνησης.

       Η διαχρονική θέση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» είναι ξεκάθαρη: Δεν έχουμε διαφωνίες που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «όχι στην αξιολόγηση», δώσαμε εδώ και χρόνια και δίνουμε και τώρα τη μάχη για να μην περάσει, να τη μπλοκάρουμε στην πράξη, γιατί αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της άθλιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη χειραγώγηση του μάχιμου εκπαιδευτικού και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

·         Καλούμε τους συναδέλφους για την υπεράσπιση του συλλογικού μας «όχι στην αξιολόγηση» και στα προγράμματα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ως εκ τούτου να μην προχωρήσουν στις ενέργειες που αναφέρει η τελευταία εγκύκλιος, δηλαδή την διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, τη συγκρότηση ομάδων εργασίας, τη διαμόρφωση σχεδίων δράσης καθώς και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης του σχολείου. Ο Σύλλογος «Αθηνά» καλύπτει κάθε συνάδελφο Διευθυντή κάθε εκπαιδευτικό και κάθε σύλλογο διδασκόντων σ’ αυτή την κατεύθυνση.

·         Καλούμε τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.

·          Δηλώνουμε ότι ο «Σύλλογος Αθηνά», κατόπιν σχετικής ομόφωνης απόφασης, θα συνεχίσει να μπλοκάρει στην πράξη κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο του υπουργείου που αφορά την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, καθώς επίσης και ότι δεν έχουν θέσει στο σύλλογο όσοι μετέχουν ως αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης

·          Για την πλήρη κάλυψη όσων καλούνται να συμμετάσχουν στα σεμινάρια της αξιολόγησης, αλλά και την μαζική παρουσία συναδέλφων στο μπλοκάρισμά τους από το σύλλογο, o Σύλλογος Αθηνά έχει κηρύξει στάσεις εργασίας για τις ημέρες και ώρες που θα επιχειρηθεί να διεξαχθούν τα σεμινάρια. Τέτοια πάγια στάση εργασίας για τα σεμινάρια έχει κηρύξει και η ΔΟΕ.

·          Με βάση τη θέση μας «κανένας αξιολογητής στην τάξη», σε κάθε απόπειρα επίσκεψης αξιολογητή και προσπάθειας εφαρμογής της αξιολόγησης καλούμε τους συναδέλφους να καλούν αμέσως το σύλλογο «ΑΘΗΝΑ». Επίσης λόγω της κρισιμότητας των στιγμών καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να απέχουν το επόμενο διάστημα από επισκέψεις και παρουσίες στην τάξη, επιθεωρήσεις και συλλογή στοιχείων ανά εκπαιδευτικό που μπορεί να χρησιμοποιηθούν η να ζητηθούν μεταγενέστερα στη διαδικασία της αξιολόγησης. Καλούμε τους συναδέλφους, με την κάλυψη του συλλόγου, να αρνούνται τέτοιες επισκέψεις-επιθεωρήσεις, να μη δείχνουν εμπιστοσύνη σε «καλές προθέσεις», όταν δε διασφαλίζεται πλήρως ο χαρακτήρας των επισκέψεων και να ενημερώνουν το σύλλογο Αθηνά, ώστε να παρέμβει σε κάθε τέτοια περίπτωση. 

·         Ο Σύλλογος «Αθηνά» συναντήθηκε με τους σχολικούς σχολικούς συμβούλους, τους ενημέρωσε για τις συλλογικές θέσεις και έκανε ξεκάθαρες τις  προθέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Καλεί όλους τους συναδέλφους Διευθυντές των σχολείων να πάρουν θέση στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού, του κανιβαλισμού και των απολύσεων. Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο το ρόλο που επιφυλάσσει στους Διευθυντές η διαδικασία της αξιολόγησης της εργασιακής τρομοκρατίας, της ομηρίας και των απολύσεων, που δυναμιτίζει το κλίμα, τις σχέσεις, τον παιδαγωγικό ιστό και την αλληλεγγύη σε κάθε σχολική μονάδα- ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε από κοινού δρόμους αντίστασης και ανυπακοής στον εφιάλτη του εργασιακού μας αφανισμού.  

·         Καλούμε τη ΔΟΕ να στηριχθεί στις διαθέσεις της πλειοψηφίας των συναδέλφων, να συντονιστεί με τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων, για να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης στην πράξη σε συνάρτηση με την ανάπτυξη των αγώνων για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ 

     ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

      Γιώργος Παζάλος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα