Thumbnail
ΕΛΜΕ Πάρου - Αντιπάρου

ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

ΕΠΑΛ Πάρου, ΤΚ844 00
 
Α.Π. : 9
Πάρος, 03/12/2013
Προς: Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης
Ν. Κυκλάδων

Διαμαρτυρία για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της Πληροφορικής στη Β/θμια Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση

Η πρωτοφανής προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο Παιδείας προσεγγίζει την οργάνωση και τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων της Β/θμιας Εκπαίδευσης και ειδικότερα της Τεχνικής είναι πλέον πασίδηλη. Καθημερινά, εκπαιδευτικοί και μαθητές ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις και τους παραλογισμούς που προκύπτουν από την προσπάθεια να εφαρμοστεί το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου, ένας σχεδιασμός που μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς «γονατογράφημα».

Το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α΄ τάξης του ΕΠΑΛ, το οποίο ανήκει στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, χαρακτηρίζεται από τις «Οδηγίες διδασκαλίας για το σχολ. έτος 2012-13» (Αρ. Πρωτ. 17971/Γ2) ως θεωρητικό, παρότι, όπως ορίζεται, «διδάσκεται στο εργαστήριο Πληροφορικής» και για την αξιολόγησή του διευκρινίζεται ότι «Η εξέταση του μαθήματος περιλαμβάνει … τρία (3) θέματα ασκήσεων-προβλημάτων τα οποία αναπτύσσονται στους υπολογιστές του εργαστηρίου».

Με ποια κριτήρια, λοιπόν, ένα μάθημα χαρακτηρίζεται ως θεωρητικό από τη στιγμή που διδάσκεται στο εργαστήριο και πρέπει να εξεταστεί με τρία εργαστηριακά θέματα; Με ποια λογική ένα μάθημα, χαρακτηρισμένο ως θεωρητικό αξιολογείται ως εργαστηριακό;

Εάν ερμηνεύσουμε αυτή την οφθαλμοφανή αντιφατικότητα ως εσφαλμένη διδακτική προσέγγιση τότε αναδεικνύεται, για μία ακόμη φορά, ο χαοτικός και ανερμάτιστος χαρακτήρας του «μεταρρυθμιστικού» τους σχεδιασμού. Επειδή όμως, όπως αποδεικνύεται καθημερινά, κάθε ασάφεια τείνει να ερμηνεύεται στην κατεύθυνση των μνημονιακών δεσμεύσεων, δικαιούμαστε να αναρωτηθούμε:

·         Μήπως αυτή η δισημία στο χαρακτηρισμό του μαθήματος συνδέεται με πρόθεση για κατάργηση της συνδιδασκαλίας και άρα με την απώλεια διδακτικών ωρών από τους συναδέλφους που διδάσκουν την Πληροφορική στα ΕΠΑΛ; Το ενδεχόμενο αυτό θα συνεπάγεται, πέρα από τη σαφή υποβάθμιση του διδακτικού έργου, την κατασκευή νέων τεχνητών «υπεραριθμιών», με άμεσο αποτέλεσμα την εργασιακή επισφάλεια των συναδέλφων.

Ας απαντήσει επιτέλους το Υπουργείο σε ποια νομολογία και σε ποια διδακτική προσέγγιση βασίστηκε η εισαγωγή του μαθήματος αυτού.

Πάρος, 03/12/2013

Για το Δ.Σ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ntountouka
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων
Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «εν κρυπτώ» αποφάσεις, κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς και κατηγοριοποίηση μαθητών
Εκπαιδευτικό «ηφαίστειο» στην Ελλάδα: Μαζικός ξεσηκωμός κατά των Πειραματικών Σχολείων
Καρυστιανού
Μαρία Καρυστιανού: Το σύστημα αποκαλύπτει και πάλι το μίσος και τη διαβολή σε βάρος μου
Σε ανάρτησή της τόνισε ότι το σύστημα και ορισμένα μέσα ενημέρωσης επιχειρούν να την παρουσιάσουν γραφική και να την παραπλανήσουν, παρά τις δημόσιες...
Μαρία Καρυστιανού: Το σύστημα αποκαλύπτει και πάλι το μίσος και τη διαβολή σε βάρος μου
καραχα
Αιχμηρή κριτική Καραχάλιου κατά Καρυστιανού: Δημοφιλής είναι και η Μενεγάκη, γιατί να μην μπει στην πολιτική; (Βίντεο)
Τόνισε ότι η δημοφιλία δεν αρκεί για πολιτική επιτυχία, υπογραμμίζοντας πως η ηγεσία απαιτεί όρια, αυτοέλεγχο και συνεργασία
Αιχμηρή κριτική Καραχάλιου κατά Καρυστιανού: Δημοφιλής είναι και η Μενεγάκη, γιατί να μην μπει στην πολιτική; (Βίντεο)