Γ' ΕΛΜΕ-Θ
Θεσσαλονίκη, 17/10 /2013
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. 2310-229389
Το υπουργείο δείχνει το τυρί, μένει να βρούμε και τη φάκα
Πρώτες εκτιμήσεις για το « παρουσιολόγιο» και την τροπολογία περί οργανικότητας από το ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ-Θ εν όψει της ΓΣ της Πέμπτης 11-10.
Συνάδελφοι-σες,
Μετά και τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις, όπου εκφράστηκε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η καθολική αντίθεση του κλάδου στην εκπαιδευτική και την γενικότερη πολιτική της Κυβέρνησης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει μια ιδιάζουσα κινητικότητα και σπουδή να αντιμετωπίσει το ζήτημα της οργανικότητας, εκφράζοντας ταυτόχρονα την καθόλου πειστική θέση ότι έτσι θα κατοχυρωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί από μελλοντικές διαθεσιμότητες-απολύσεις.
Με την κατάθεση και ψήφιση αυτής της τροπολογίας ανατρέπονται όλα όσα ισχύουν για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Προκύπτει έτσι ένας αστερισμός σημαντικών ερωτημάτων που πρέπει να απαντηθούν άμεσα :
• Η οργανική θέση του κάθε συναδέλφου σε σχολική μονάδα (χωρίς όριο ωρών αʼ ανάθεσης) επηρεάζεται και πώς σε περίπτωση κλεισίματος ή συγχώνευσης της σχολικής μονάδας;
• Όταν ο συνάδελφος συνταξιοδοτείται η οργανική θέση χάνεται ή παραμένει; Αν παραμένει με ποιο τρόπο καλύπτεται; (Νέοι διορισμοί ή ρύθμιση υπεραριθμίας;)
• Το καλοκαίρι του 2014, που προβλέπεται να γίνει η τελική ρύθμιση της χορήγησης οργανικών θέσεων, θα παραμείνουν για διάθεση (στα πλαίσια της Διεύθυνσης) όσες θέσεις υπήρχαν τον Οκτώβρη του 2013;
• Μια από τις σοβαρές παρενέργειες της νέας τροπολογίας φαίνεται ότι είναι το μόνιμο μπλοκάρισμα των εκπαιδευτικών στα ΠΥΣΔΕ που βρίσκονταν τον Οκτώβρη του 2013, δηλαδή καταργείται η δυνατότητα μετάθεσης και απόσπασης.
• Οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση που αποσπάστηκαν θα γυρίσουν πίσω;
• Οι εκπαιδευτικοί που δεν είχαν οργανική θέση και πήραν απόσπαση σε άλλο ΠΥΣΔΕ πού θα πάρουν την οργανική θέση τον Οκτώβριο του 2013; (Αν την πάρουν εκεί που αποσπάστηκαν, τότε στην ουσία μέσω απόσπασης πήραν μετάθεση;)
• Οι εκπαιδευτικοί χωρίς οργανική θέση που αποσπάστηκαν στην Πρωτοβάθμια πού θα πάρουν τη νέα θέση; Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια; Θα τους δοθεί η δυνατότητα να επιλέξουν;
• Όσοι έκαναν μετάταξη (μέσω των εκβιασμών των πλεονασμάτων) χωρίς να γνωρίζουν το νέο καθεστώς της οργανικότητας (αλλαγές μέσα σε 2 μήνες) θα μπορούν να ξαναγυρίσουν στη Δευτεροβάθμια;
• Με τις νέες ρυθμίσεις οι συνάδελφοι που δεν συμπληρώνουν διδακτικό ωράριο σε μέχρι 5 σχολικές μονάδες, θα συμπληρώνουν με τους τρόπους που περιγράφονται στο άρθρο 8. Με ποιους τρόπους θα γίνεται η κατανομή των ωρών σε κάθε σχολική μονάδα; Κατά αρχαιότητα, με όρια ή με ισοκατανομή των ωρών αʼ και βʼ ανάθεσης σε όλους της ειδικότητας που υπηρετούν στην κάθε σχολική μονάδα;
• Τι συνέπειες θα υπάρξουν μέσα στο κάθε σχολείο όταν έχεις καθηγητές της ίδιας ειδικότητας αλλά διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων (π.χ. ένας καθηγητής να διδάσκει μόνο Μαθηματικά και ο διπλανός του να έχει μόνο 2 ώρες στην ειδικότητά του και τις υπόλοιπες εκτός);
• Οι νέες οργανικές θέσεις που θα συσταθούν σε κάθε σχολική μονάδα θα έχουν διπλό χαρακτήρα (είμαστε υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας με οργανική στο σχολείο) ή έχουμε μόνο οργανική στο συγκεκριμένο σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται από τις μελλοντικές αλλαγές της υπαλληλικής ιδιότητας ή το κλείσιμο οργανισμών ή τη μεταφορά των σχολείων και του προσωπικού τους σε άλλες διοικητικές δομές, π.χ. στους Δήμους;
• γιατί δεν «ανοίγει» το Υπουργείο τα τμήματα για να διδάσκουν όσο περισσότεροι γίνεται στα βασικά τους μαθήματα, κάτι που θα έχει θετικές συνέπειες και στη μόρφωση των μαθητών και στη λειτουργία των σχολείων;
Συνάδελφοι-σες,
Μετά τις εξελίξεις της συνάντησης της περασμένης Πέμπτης και αφού έδωσε την τροπολογία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, το Υπουργείο υποτροπιάζοντας εκ νέου στην προσφιλή του παρελκυστική και αναξιόπιστη τακτική κατέθεσε τελικά την Παρασκευή διαφορετική τροπολογία!! που εγκαινιάζει εκτός των άλλων προκλητικών (μετακινήσεις αναπληρωτών, υπερωρίες ωρομισθίων, διαθέσεις ωρών εκτός ειδικότητας) και τη δημιουργία με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας «παρουσιολόγιου» με ταυτόχρονη καταγραφή και ηλεκτρονική αποστολή σε ψηφιακή πλατφόρμα των στοιχείων του!!!
Η προώθηση του «παρουσιολόγιου» είναι μια αυταρχική, τιμωρητική και περιττή ρύθμιση που θίγει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, στοχεύοντας με την ενεργοποίηση κ αυταρχικών μηχανισμών να υποχρεώσει τον καθηγητή να παραμένει παράνομα στο σχολείο μέχρι το πέρας του ωρολογίου προγράμματος ανεξάρτητα από το διδακτικό του ωράριο και ανεξάρτητα από το αν του έχει ανατεθεί κάποια εργασία που πρέπει να διεκπεραιώσει. Το αίτημά μας είναι να αποσυρθεί, να μην ψηφιστεί και τελικά να μην ισχύσει σε καμιά περίπτωση μια τέτοια ρύθμιση.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη